Uncharted 2: Among Thieves [PS3]

Permalänk
Medlem

Är på kapitel 9 tror ja, "A Train To Catch". Jävlar asså vilket otroligt jävla bra spel Naughty Dog har knaprat ihop.

Permalänk
Medlem

Någon som har spelat Crushing i Uncharted 2 ännu? Är det också lättare än Uncharted 1?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
De tar slut, de har inte ett oändligt antal av personal.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Ibland kan man fundera dock
hehe

Personalen har ett väldigt bra avtal.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Någon som har spelat Crushing i Uncharted 2 ännu? Är det också lättare än Uncharted 1?

Jag har kommit halvvägs, det är enklare än ettan, ibland mkt enklare

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Jag har precis klarat Uncharted (vet... sådär 100 år efter, men har knappt tid att spela ) och jag undrar om det tvåan är lika enformig gällande skjutande och fighting?

En sak som verkligen gjorde att ettan var skoj var att lösa pussel och stämningen i allmänhet.

Men detta skjutande och konstant spawns, sitta bakom tunnor och lådor, våg efter våg, sänkte faktiskt spelet en hel del för mig.

Hur är det med tvåan?

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sc0pe
Jag har precis klarat Uncharted (vet... sådär 100 år efter, men har knappt tid att spela ) och jag undrar om det tvåan är lika enformig gällande skjutande och fighting?

En sak som verkligen gjorde att ettan var skoj var att lösa pussel och stämningen i allmänhet.

Men detta skjutande och konstant spawns, sitta bakom tunnor och lådor, våg efter våg, sänkte faktiskt spelet en hel del för mig.

Hur är det med tvåan?

Nu såg inte jag på ettan på det viset att det blev för mycket skjutande, men kan säga att tvåan har ett sånt jäkla skönt flyt så att det hela tiden händer något nytt i storyn så att det inte märks att man springer runt och skjuter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sc0pe
Hur är det med tvåan?

Ungefär samma, fast man förflyttats (eller vad man ska säga...) oftare, sitter inte bakom samma sten lika länge. Du har också mer pussel (stora i alla fall), så du kommer säkert gilla Uncharted 2 mer när det kommer till de punkterna.

Och håller med Arctic Eagle.

Permalänk
Medlem

"Nolan North, the voice actor behind Uncharted’s wisecracking treasure hunter Nathan Drake, has let slip that the team are eager churn out a third installment in the critically acclaimed PlayStation 3 adventure franchise.

Fresh from his experience on Uncharted 2: Among Thieves, North told the chaps at Pulse that the development team are keen for the sequel to succeed, as “We desperately want to do a third one.”

Naughty Dog has previously touched on the subject of an Uncharted 3, saying that Among Thieves doesn’t wrap up Drake’s story in the least and future games are always a possibility. However, nothing has been set in stone as of yet.

Check out North and the rest of the Uncharted 2 team in action below."

http://www.psu.com/Nolan-North-says-team-desperately-want-to-...

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Ojojoj, vilket spel.

Har nyss börjat lira det å är väll på chapter 5 eller nått, Vilken spel känsla å vilken grafik!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

nu har man börjat jaga efter treasurers, hittat runt 60st...fyfan vissa var riktigt "pain in the ass"

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

haha ja det är en som är riktigt jävla svår att fåtag på, kommer inte hågi vilket chapter nummer men det är när man jagar ifat Schäfner i Tibetklostrena, där det går en lång träbro över som brakar sönder när man börjar springa på den och det är 7 snipers innan.

Tornet innan den bron, längst ner finns det en bro som är av på mitten(ganska liten bro) där kan man precis med nöd och näppe hoppa över och sedan leta sig till skatten(måste skjuta ner den först). GD HF
Har 92 skatter so far...

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Jäklar asså, spelet blir riktigt svårt mot slutet, även på Normal. Dör ganska mkt hela tiden just nu...

Jag behöver hjälp.

Jag är i rummet med fyra stora tavlor som man först ställer ut fyra "lådor" vid för att de sen ska öppnas en lucka vi varje tavla där man sen ska lyckas få rätt "bokstav" vid rätt bild. Men ja fattar fan inte vilken som ska vara på vilken bild. Ja kollar i handboken men där står de nåt om rätt färg för rätt bild eller vad Nate säger. Hjälp, börjar bli riktigt irriterad på mig själv nu.

Dold text

Hoppas ni förstår:p

Permalänk
Medlem

Det pusslet har tre uppslag i boken, dvs 6 sidor. Första uppslaget har lösningen när du kommit så långt...

Dold text
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Kolla vad tavlorna föreställer.

Dold text
Permalänk
Medlem

Om du fortfarande inte förstår kan du kolla upp IGNs Uncharted 2 guide, jag fastnade på samma ställe

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Nån som kan förklara lite närmare?

Jag e precis färdig med 1an men förstod inget utav alla belöningar och skatter mm. Antar att det är samma i 2an, men vad ska med detta till, jag förstod som sagt inte det i 1an och körde bara igenom och plockade upp en del skatter man hittade bakom vissa objekt och fick några bonusar för t.ex headshot mm men till ingen nytta kändes det som...?

Visa signatur

• Samsung 65F8005 • LG OLED55B6V • Onkyo TX-NR616 • Canton Movie CD 151 • Asus RT-N66U • Samsung Galaxy Tab S • Samsung Galaxy S6 • Samsung Galaxy S7 •

Permalänk
Medlem

Tack alla, klarat de.

Benji_9: De är väll mest för att få Trophies,

I tvåan får du pengar som du kan låsa upp saker för när du klarar av något, som tex hitta 10 skatter. Du får även trophies.

Permalänk

Glöm inte bort att man får pengar genom att ha trophies från första spelet Jag hade knappt några, men fick $100.000

Permalänk
Medlem

Sådär, nu var de spelet avklarat. Fruktansvärt jävla bra spel. En lätt 10/10.

Permalänk
Medlem

Hej alla glada jag skulle behöva hjälp med en skatt som verkar vara buggad i mitt spel

I akten Borneo finns det en skatt som ligger högst upp på en kvist i ett vattenfall. Vattenfallet är beläget till vänster där man träffar på dom första fienderna och det är meningen att man skall skjuta ner skatten.. Nu till det kniviga Jag kan inte skjuta ner den. Den sitter bara fast där och jag vet ej hur jag skall göra, lite frustrerande då man har 89 skatter

Dold text

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

då har man hittat alla treasurers, vissa har riktigt svåra att hitta...vissa så svåra att jag fick använda guide....

lazy bow, vilken kapitel är det?

Edit:

Bästa stället att på 200 Kills: GAU - 19 trophyn? 200 är ganska många:P

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazy_bow
Hej alla glada jag skulle behöva hjälp med en skatt som verkar vara buggad i mitt spel

I akten Borneo finns det en skatt som ligger högst upp på en kvist i ett vattenfall. Vattenfallet är beläget till vänster där man träffar på dom första fienderna och det är meningen att man skall skjuta ner skatten.. Nu till det kniviga Jag kan inte skjuta ner den. Den sitter bara fast där och jag vet ej hur jag skall göra, lite frustrerande då man har 89 skatter

Dold text

Tack på förhand

Inte säker vilken du menar, men jag tror inte du ska skjuta ner den. Du ska gå till höger istället för att klättra över dörren, tror det är den du menar iallafall

Du kan ju alltid söka på YouTube annars: http://www.youtube.com/watch?v=BqLYYrRmXaY

Dold text
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Bästa stället att på 200 Kills: GAU - 19 trophyn? 200 är ganska många:P

Jag gjorde det vid Lazarevic's (typo) kamp i Borneo, där du snor massa papper och sånt från han. Döda alla du ser, och sen när Sullivan säger att de kommer från höger. Det är så att du för börja om igen. Det är där jag gjorde det.

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
lazy bow, vilken kapitel är det?

Ja vad kan det bli för siffra, 3 är väl Borneo. ------>

Precis efter att du har "slagit på" första bomben så kommer du möta på en patrull. När du har tagit ut dom så klättrar du upp för ett skepp och svingar dig över så att du kan putta ner stenen till victor. I detta område finns ett högt vattenfall (till vänster) där jag kan se en skatt längst upp som sitter fast på en stock, men jag kan tyvärr inte få ner den.. bugg?

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazy_bow
Ja vad kan det bli för siffra, 3 är väl Borneo. ------>

Precis efter att du har "slagit på" första bomben så kommer du möta på en patrull. När du har tagit ut dom så klättrar du upp för ett skepp och svingar dig över så att du kan putta ner stenen till victor. I detta område finns ett högt vattenfall (till vänster) där jag kan se en skatt längst upp som sitter fast på en stock, men jag kan tyvärr inte få ner den.. bugg?

Dold text

duu....här har du alla skatter på kapitel tre: http://ps3.ign.com/dor/objects/14225971/uncharted-2/videos/un...

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
duu....här har du alla skatter på kapitel tre: http://ps3.ign.com/dor/objects/14225971/uncharted-2/videos/un...

Man tackar man tackar

Permalänk

Re: Nån som kan förklara lite närmare?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benji_9
Jag e precis färdig med 1an men förstod inget utav alla belöningar och skatter mm. Antar att det är samma i 2an, men vad ska med detta till, jag förstod som sagt inte det i 1an och körde bara igenom och plockade upp en del skatter man hittade bakom vissa objekt och fick några bonusar för t.ex headshot mm men till ingen nytta kändes det som...?

I ettan får man förutom trophies också poäng som låser upp saker i spelet som tex slow motion, skins och att man "spawna" vapen i sin inventory. Så man kan använda vilket vapen som helst i spelet när man vill.

Permalänk

Ok, nu kommer jag här och visar var skåpet ska stå.
Stor spoilervarning på alla länkar nedan! Klicka inte om ni inte spelat färdigt spelet än, om storyn betyder något för er.

Skatter: http://www.youtube.com/watch?v=BqLYYrRmXaY Gus är skön som fan, och har hjälpt mig hitta alla skatterna.

200 kills med GAU/alla andra vapen: http://www.youtube.com/watch?v=Uzp9EUnHFSo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle

200 kills med GAU/alla andra vapen: http://www.youtube.com/watch?v=Uzp9EUnHFSo

man tackar :D:up:

edit: då hade man två trophies kvar: Grenade Hangman och Charted! - Crushing

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Är ettan ens hälften så bra som tvåan? Om det är det så är det väll värt ett köp, finns ju platinum edition är rätt så billigt!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Är ettan ens hälften så bra som tvåan? Om det är det så är det väll värt ett köp, finns ju platinum edition är rätt så billigt!

Ettan är klart värt att köpa.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"