Permalänk
Medlem

Film streaming

Fick höra tidigare idag, när jag satte på radion, att ett program liknande Spotify skulle komma fram, men man skulle kunna streama film istället för musik.

Är detta något någon känner till för tillfället?

Permalänk
Medlem

Sökte på spotify movies och Google svarade och sade Voddler. Har inget med programmering att göra btw, så borde vara i t.ex. Windows eller vad det är till för platform.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cic
Sökte på spotify movies och Google svarade och sade Voddler. Har inget med programmering att göra btw, så borde vara i t.ex. Windows eller vad det är till för platform.

Hmm, okej, hade ingen aning om detta..

Men jag tar och kollar vidare, tack för den lilla infon !

Permalänk
Medlem

Du pratar förmodligen om VEVO. (www.vevo.com)

Inte släppts ut än men kommer bli riktigt stort. (Partners med AT&T, Abu dhabi osv...)

Permalänk
Medlem

Voddler.

Permalänk
Medlem

Ja det är Voddler som du pratar om. En svensk tjänst som ska fungera som Spotify, fast för film. Jag är BBB kund så vi har fått ett gratis konto då vi ingår i en slags BETA-grupp.

Och JA, programmet är i BETA, och enligt mig, inte så bra just nu. Men det kommer antar jag.

Deras största tabbe är att dom har gjort navigeringen så att man ska ha sitt tangentbord som fjärrkontroll, vilket e otroligt enerverande. Voddler har alltså inte musstöd. As jobbigt att navigera sig via tangentbordet.

Sen är ju inte filmutbudet det största heller. Men ett fungerande koncept, helt klart. Man får titta gratis på film, om man är villig att störas av reklam lite då o då. Annars ere bara o pynta en summa i månaden, så slipper man reklamen.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Du pratar förmodligen om VEVO. (www.vevo.com)

Inte släppts ut än men kommer bli riktigt stort. (Partners med AT&T, Abu dhabi osv...)

Varför fungerar inte vevo i Sverige?
Går det att komma runt.

Tänker alltså på att streama i browsern

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Skriv upp er på voddlers hemsida om ni är intresserade - tog ca 2 veckor tills jag fick min beta invite.