Kopierar Itunes alla min mp3-filer?

Permalänk
Medlem

Kopierar Itunes alla min mp3-filer?

Har nu fört över hela mitt mp3-bibliotek från den gamla pc'n till min Imac och nu har jag 120gb till godo på disken.

Sedan drog jag igång Itunes och la till ett nytt bibliotek, datorn "bearbetade" alla mp3or och allt var bra tills den skulle börja "kopiera" in alla mp3-filer, då varnar datorn för att inte HDD-utrymmet kommer räcka till och skulle således bara kopiera in de som får plats???

Nu undrar jag om Itunes på nåt vis helt sonika gör dubletter av hela mitt arkiv, som f.ö. är på 270gb?

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Medlem

Man kan ta bort att den gör dubletter i inställningar i iTunes.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Standard inställningen i iTunes är att "Copy files to iTunes Media folder when adding to library" som finns under iTunes inställningar och på "tabben" Advanced.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tog bort allt från media library och flyttade alla filer till "music" direkt... kanske inte blir rätt i albumcover etc. då?

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Medlem

Bättre du låter iTunes sortera efter ID-taggarna (osv.).
Samla inte ihop bibliotek utan kopiera några GB åt gången till iTunes och radera sedan källfilerna så har du ju lika mycket GB ledigt som innan (men låtarna ev. i annan ordning lite beroende på hut bra ordning det är på taggar och hur du sorterar nu).
Lite tråkigt apjobb i början men bekvämt framgent när du lägger till mer...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!