vart köper jag tangentbord och magic mouse?

Permalänk
Medlem

vart köper jag tangentbord och magic mouse?

köper man på apple store kostar det 1400 spänn!??!?!?!?

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Du köper det i applestore till extremt överdrivna priser, det är ju apple.
Dessutom så är magic mouse väldigt obekväm att använda och dessutom är den inte alls så magisk. Det enda positiva är la att den läser av alla slags ytor enkelt. Och go musgester direkt på musen är trevligt.

Snygg och liten svindyr inte särskilt användbar.

Är väl inget som är fel här? Det är Apple.

Magic mouse
http://store.apple.com/se/product/MB829Z/A

Tangentbord
http://store.apple.com/se/product/MB110Z/A?fnode=MTY1NDA1Mg&m...

Permalänk

Som str8forthakill skriver, Apples möss är inget vidare. Deras alu-tangentbord är däremot en helt annan femma, bästa tangentbord jag vet i alla fall.

Men vill du inte köpa ifrån Apple Store så valfri lokal Apple återförsäljare borde ha. Nu vet jag inte vad som finns i Kullaberg men finns ingen dedicerad affär så säljer Elgiganten, Media Market och möjligen Expert/ON OFF/SIBA Apple saker.

Men skippa Apples möss, de är inget att ha. Den nya Magic Mouse är väll tuff men det ska tydligen vara irriterande och jobbigt att skrolla (enligt en på TUAW, "The unofficial Apple blog", dvs. en fanboy).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har haft min nya mac i tre dagar nu och jag tycker tangentbordet är helt kanon, den magiska musen däremot är ju lite mindre än en vanlig mus men inget som jag upplever störande då jag inte vilar hela handen på musen (hade en microsoft innan) den har lång räckvidd samt mkt skön yta, gedigen kvalitet, riiktigt snygg design enligt mig och precis i rörelserna.

De negativa sidorna med musen är att fram/bak-bläddringen med fingersvepen kan bli lite krånliga att utföra (kanske är en vanesak)

sedan är den inte helt 100 i att känna av höger/vänsterklick då man måste släppa högerfingern HELT från musen innan man vänsterklickar och vice versa.

Men scrollen är det absolut bästa med musen, den är helt underbar!

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Du köper det i applestore till extremt överdrivna priser, det är ju apple.
Dessutom så är magic mouse väldigt obekväm att använda och dessutom är den inte alls så magisk. Det enda positiva är la att den läser av alla slags ytor enkelt. Och go musgester direkt på musen är trevligt.

Snygg och liten svindyr inte särskilt användbar.

Är väl inget som är fel här? Det är Apple.

Magic mouse
http://store.apple.com/se/product/MB829Z/A

Tangentbord
http://store.apple.com/se/product/MB110Z/A?fnode=MTY1NDA1Mg&m...

glas läser den inte på, enligt de youtube klipp jag sett!

min mighty mouse suger. massa smuts nere i skrollen så den scrollar sjukt dåligt.
Har de grejer på elgiganten? Inga tangentbord på deras webshop iaf

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

apples gamla adb tangentbord till powermac 7500 serien är ett av dom bästa tangentborden apple har gjort men det får spö av ett key tronic mpr2 ifrån 1995 är ju ingen som tillverkar riktiga tangentbord längre

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kör med både Apples Alu-tangentbord och deras "gamla" Mighty Mouse som jag verkligen gillar skarpt, har inga som helst problem med smuts runt eller i scrollkulhålet och den är för övrigt helt underbar att scrolla med, det enda som den inte är optimal för är visst spelande där det krävs att man ibland behöver använda både höger och vänsterklick, eftersom Applemusen bara har en knapp kan man ju inte gärna högerklicka om man redan håller ner "vänster" musknapp

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eduardo
Kör med både Apples Alu-tangentbord och deras "gamla" Mighty Mouse som jag verkligen gillar skarpt, har inga som helst problem med smuts runt eller i scrollkulhålet och den är för övrigt helt underbar att scrolla med, det enda som den inte är optimal för är visst spelande där det krävs att man ibland behöver använda både höger och vänsterklick, eftersom Applemusen bara har en knapp kan man ju inte gärna högerklicka om man redan håller ner "vänster" musknapp

älskade också den musen! eller gör det fortfarande, men som sagt, den blir fort kass! Min mighty har en vänsterklick? har inte din det?

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Okey, får hoppas att min håller länge iaf för vill inte vara utan den, får se till att vårda den väl och rengöra kulan ofta

Nja, alltså den har ju bara en enda stor fysisk knapp, givetvis kan jag dock "högerklicka" men om jag till exempel i Fallout 3 vill zooma mitt sniper rifle med högerklick så kan jag ju inte avlossa ett skott med vänsterklick eftersom den enda knappen redan är nedtryckt.

- Detta är dock inget större problem då jag har min förra mus inkopplad med så bara att byta ut den då jag får för mig att spela

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eduardo
Okey, får hoppas att min håller länge iaf för vill inte vara utan den, får se till att vårda den väl och rengöra kulan ofta

Nja, alltså den har ju bara en enda stor fysisk knapp, givetvis kan jag dock "högerklicka" men om jag till exempel i Fallout 3 vill zooma mitt sniper rifle med högerklick så kan jag ju inte avlossa ett skott med vänsterklick eftersom den enda knappen redan är nedtryckt.

- Detta är dock inget större problem då jag har min förra mus inkopplad med så bara att byta ut den då jag får för mig att spela

aa just det, man kan faktistk inte trycka båda samtidgt. hehe

om man skall rengöra kulan måste man ta isär hela musen.

Har följt den här två gånger: http://www.mightymouserepair.com/
Första gången blev det asbra!
Andra gången sabbade scrollen nästan helt. Scrollar skitlångtsamt :S

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Precis.
Hmm, okey, själv har jag när jag rengjort min bara tagit en lätt fuktad trasa, som jag dragit runt kulan på samtidigt som jag håller den lilla musen upp och ner, det fungerade kanon, Håller du den upp och ner samtidigt som du "skrubbar" rent kulan så åker ju smutsen ut och ner istället för in i musen!

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem

Apple's tangentbord spelar i en helt annan liga än något annat tangentbord jag provat, och då har jag provat väldigt många tangentbord i mina dagar. Har inte provat Magic mouse ännu, men jag tycker den verkar lovande. Använder för tillfället en Mighty Mouse, som jag älskar! Väldigt skön att använda, och jag har aldrig haft något som helst problem med scrollen heller. Ska du använda musen till fps spel och likande så finns det dock bättre alternativ tycker jag. Men till, ja.. allt, utom det så är den väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eduardo
Precis.
Hmm, okey, själv har jag när jag rengjort min bara tagit en lätt fuktad trasa, som jag dragit runt kulan på samtidigt som jag håller den lilla musen upp och ner, det fungerade kanon, Håller du den upp och ner samtidigt som du "skrubbar" rent kulan så åker ju smutsen ut och ner istället för in i musen!

mm det är är ju apples instruktioner på hur man skall rengöra. tycker det funkar mindre bra.
kanske jag som är för smutsig :S

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
mm det är är ju apples instruktioner på hur man skall rengöra. tycker det funkar mindre bra.
kanske jag som är för smutsig :S

Jo precis, trist att de inte funka för dig.. :/ - Har du testat ta isär och montera ihop den igen enligt anvisningarna på sidan du länkade till?
- Har du tur kanske den fungerar bättre igen efter det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yoda^FFS
Apple's tangentbord spelar i en helt annan liga än något annat tangentbord jag provat, och då har jag provat väldigt många tangentbord i mina dagar. Har inte provat Magic mouse ännu, men jag tycker den verkar lovande. Använder för tillfället en Mighty Mouse, som jag älskar! Väldigt skön att använda, och jag har aldrig haft något som helst problem med scrollen heller. Ska du använda musen till fps spel och likande så finns det dock bättre alternativ tycker jag. Men till, ja.. allt, utom det så är den väldigt bra.

Ja deras tangenbord är så enkelt men ack så skönt att skriva på, kanonsnygg finish och gedigen och stabil så det räcker och blir över
Håller med ang. Mighty Mouse med, så länge det inte gäller vissa spel fungerar den utmärkt!

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina