Öppna Word dokument i Mac

Permalänk
Medlem

Öppna Word dokument i Mac

Hej!
Har en liten snabb fråga, går det att öppna ett Word dokument som jag tex fått i ett mail från en som sitter på en windowsdator i en Mac?

Sökte, men hittade inget som svarade på mig fråga.

Mvh

Visa signatur

"The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
Steve Jobs

Permalänk
Medlem

ja, office finns för mac, fungerar iaf för alla lärare och 7or i skolan som har macbooks

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Medlem

Finns ju word att köpa för mac så det lär gå.

http://en.onsoftware.com/5-free-alternatives-to-word-on-mac/

Permalänk
Medlem

Menar alltså inte om Office finns för Mac, för det vet jag redan

Min fråga är om det går att öppna Word dokument i iWorks tex.

Visa signatur

"The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Booot
Min fråga är om det går att öppna Word dokument i iWorks tex.

Det går bra.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svar. Snabb och smidigt

Visa signatur

"The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Permalänk

openoffice, Google docs. Gratis, bättre och helt underbart. IBM Lotus Symphony ska även vara jävligt bra. Den är gratis lika så. Det är HELT sinnessjukt att folk betalar för WYSIWYG text behandlare egentligen.

Permalänk
Medlem

plus ett och word på openoffice!

Mkt bra program, dessutom gratis!

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Medlem

Har faktiskt inte provat openoffice på mac... Men är inte NeoOffice bättre?

Som jag har förstått det är det samma som OpenOffice fast att den är bättre integrerad i OS X?

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adsa
ja, office finns för mac, fungerar iaf för alla lärare och 7or i skolan som har macbooks

På våran skola finns det ett fåtal core 2 duo och resten otroligt slöa p4 från 30talet

Permalänk

Om du bara vill läsa klarar OS X att visa Word-dokument utan extra program. Bara markera filen och trycka mellanslag för att öppna den i Quick Look.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nord_93
På våran skola finns det ett fåtal core 2 duo och resten otroligt slöa p4 från 30talet

Jag förstår inte hur det relaterar?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nord_93
På våran skola finns det ett fåtal core 2 duo och resten otroligt slöa p4 från 30talet

I vår skola har vi bara klienter och sen några core 2, eller kanske quad. Sen finns några uppsättningar Eee netbooks till 8orna (jag) och 9orna, medans 7orna får macbooks! Kan ju säga att inte alla åttor och nior är så nöjda XD

Sorry för OT

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Medlem

Offtopic: adsa, ouch! lär svida!
Ontopic: Jag kör med iWork. Tycker det fungerar perfekt + att det är snyggt. Går även bra att öppna,redigera och skapa Microsofts format med senaste uppdateringen på iWork.

Permalänk

Nu håller jag inte på med "layoutade" word-dokument, men textredigeraren klarar av att öppna .doc.