Geforce Fermi på bild

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McTw1st
jag förstår inte hur alla kan säga att Nvidia Fermi kommer bli sjukt bra o äga allt i världen typ, de ända som finns är falska rykten och en papperslansering?

än så länge leder ATI och desto längre tid de tar för nvidia o släppa sina kommande grafik så spekuleras de bara mer o mer,

Cred för ati som släppt sina första dx11 kort,

fermi är så otroligt hypad. Jag gissar på en flopp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mintboll
fermi är så otroligt hypad. Jag gissar på en flopp.

känns som så

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem

Gaah, var dom tvungna att göra glansiga exemplar? Matt-svart var 10 gånger snyggare.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Gissar kan du göra oavsett . Nvidia är ett företag som går med vinst och har största andelen av marknaden samt ta bra betald för sina produkter. Amd går med förlust och ligger efter Nvidia med marknads andelar samt säljer sina produkter billigt , som betyder bra prestanda x kronan och det är bra oss konsumenter. Sen att det finns knappast att köpa några dx11 kort från AMD tycker jag visar att AMD är desperata just nu. Jag litar på att när Nvidia släpper sina dx11 kort kommer att finnas tillgänglit för alla som vill köpa dem samt dem kommer att ha välfungerade drivrutiner. Har just nu 4 ati kort i olika datorer men det ska bli spännande att se när fermi kommer ut

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk

Jag har hört att fermi redan är leveransklart men nvidia väntar på duke nukem forever som följa med när man köper fermi...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quickzor
jo, de kmr bli EXAKT så och då kmr nvidia släppa ett fabriksöverklockat grafikkort som tex heter 385 istället för 380 och kmr ha 2 fps högre i alla spel. har alltid varit så, kommer alltid att bli så.

Ok, du har ju ingen aning om hur det har varit. T ex skillnaden mellan 280 => 285 är att de gick från 65 nm => 55 nm. Att fabriksöverklocka ett 5890 kommer nog inte gå pga för hög värmeutveckling.

Visa signatur

Balle

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som tycker att det ser lite suspekt ut?

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Är det bara jag som tycker att det ser lite suspekt ut?

Nej, vi nog ganska många som tycker detta verkar skumt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Är det bara jag som tycker att det ser lite suspekt ut?

Allt med detta är suspekt. Troligtvis släppte Nvidia detta för att försöka få bort fokuset från HD5970 som lanserades idag. Bilden säger ingenting, men den är likväl rätt intressant att tolka. Som hur stort grafikkortet är, varför fläkten är så löjligt liten, varför en till synes fullt fungerande dator syns i bildens övre högra hörn. Detaljer gällande testprogrammet på skärmen har jag ingen åsikt om då jag inte kört det själv ännu, men flera tidigare i tråden verkar vara misstänksamma mot "testet" med.

Det luktar fejk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merlinen
Och alla nya ATi korten har sina strömkontakter på kortändan :/

Nej 5870 och 5970 har dem faktiskt på långsidan. 5850, 5770 och 5750 har dem dock på kortsidan.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rose Brass
Jag har hört att fermi redan är leveransklart men nvidia väntar på duke nukem forever som följa med när man köper fermi...

Hehe, dagens bästa

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedish Berserk
Med tanke på att Tesla korten på Fermi är utannonserade borde man ha tagit flera steg i rätt riktning. Jag tror heller inte att Nvidia försöker bluffa en gång till och skaffa sig ännu mer dålig PR.

Utannonserade till Q2'20010 om du läser det finstilta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Är PNY NVIDIA Tesla™ C1060 GPU 4GB GDDR3 ett liknande kort som detta kort..
I sådant fall är det bara att köpa på komplett
Eller är det ett svagare kort kanske med tanke på minnet...

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=383918

Det är nuvarande generations Tesla-kort. Bygger på GTX2**. Alltså inget nytt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sca
De kan ju åtminstone släppa prestandainformation också. Lite tycker jag att de ska bjuda på om konsumenten ska avstå Radeon under julhandeln. Något mer än två "läckta" bilder iallafall.

Förmodligen skulle prestandainformationen få de flesta 'väntare' att omedelbart beställa Radeon. Att pumpa ut högre FPS har inte varit prioriterat på Fermi. Det är i GPGPU-tillämpningar som Fermi kommer skina.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Hittar lite konstiga saker med bilden.

1. Om ni ser musen som står under skärmen till vänster så är den musen påslagen. Dock så är inte musen som står bredvid tangentbordet det eftersom det inte finns någon som helst rött spår under. Känns som det borde vara det.

2. Hur lång är denna skärmsladd. Men ser klart och tydligt att den inte är tajt utan hänger ner och går som det ser ut en bra bit under bordet om inte till markhöjd (om ni kollar på hur spänd den är).

3. Inte nog att det finns en dator ovanför som har alla sladdar till sig. Det finns även en dator till höger precis utanför bild som man ser el och skärmsladd gå till.

Saker som talar för att det är fermi.

1. Fläkten är i alla fall igång :).

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnis
Hittar lite konstiga saker med bilden.

1. Om ni ser musen som står under skärmen till vänster så är den musen påslagen. Dock så är inte musen som står bredvid tangentbordet det eftersom det inte finns någon som helst rött spår under. Känns som det borde vara det.

2. Hur lång är denna skärmsladd. Men ser klart och tydligt att den inte är tajt utan hänger ner och går som det ser ut en bra bit under bordet om inte till markhöjd (om ni kollar på hur spänd den är).

3. Inte nog att det finns en dator ovanför som har alla sladdar till sig. Det finns även en dator till höger precis utanför bild som man ser el och skärmsladd gå till.

Saker som talar för att det är fermi.

1. Fläkten är i alla fall igång :).

Nej, att driva en fläkt är inget speciellt. Det kan vara som så att det enda som faktiskt fungerar på kortet är fläkten. Att fläkten snurrar bevisar faktiskt inget.

Permalänk
Avstängd

Kortet är jätte stort.
Ser ut att sluka ström också...

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen inte dom fejkat denna också. Som företag kan man inte knäcka folks förtroende för många gånger.

Tyvärr så säger inte den där bilden någonting. Det kan va en video som snurrar, hoppas inte det dock. Nackdelen med dagens teknologi är att bilder/video inte kan bevisa någonting.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbrolle
Gissar kan du göra oavsett . Nvidia är ett företag som går med vinst och har största andelen av marknaden samt ta bra betald för sina produkter. Amd går med förlust och ligger efter Nvidia med marknads andelar samt säljer sina produkter billigt , som betyder bra prestanda x kronan och det är bra oss konsumenter. Sen att det finns knappast att köpa några dx11 kort från AMD tycker jag visar att AMD är desperata just nu. Jag litar på att när Nvidia släpper sina dx11 kort kommer att finnas tillgänglit för alla som vill köpa dem samt dem kommer att ha välfungerade drivrutiner. Har just nu 4 ati kort i olika datorer men det ska bli spännande att se när fermi kommer ut

Förklara gärna varför du tycker AMD är desperata? För att dom inte kan mätta efterfrågan på 5000serien?

Snarare tvärt om, det är vi konsumenter som är desperata efter deras kort. Vilket i sig inte är något dåligt för AMD.

Sedan när har Nvidia haft 100% fungerande drivrutiner och tillräckligt mkt kort för att mätta efterfrågan vid en lansering? (av helt ny serie)

Denna gången kan de nog dock lyckas med att ha kort tillgängligt för alla som vill köpa dem, men det har de nog endast Amd att "tacka" för.

Visa signatur

-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
Kortet är jätte stort.
Ser ut att sluka ström också...

Jätte, du ska då se ett HD 5970

Visa signatur

Balle

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Jätte, du ska då se ett HD 5970

HD5970 är snålare i drift än ett GTX295 FYI: http://nordichardware.com/Recensioner/?page=9&skrivelse=539

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rose Brass
Jag har hört att fermi redan är leveransklart men nvidia väntar på duke nukem forever som följa med när man köper fermi...

Är det inte typ Nvidias VD som har bekräftat detta i ett presstal?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Jag tror att vi måste klargöra en sak som många här verkar ha fått om bakfoten.

Fermi är inte lanserat. Därför är det inte ens papperslanserat. Fermi är utannonserat. På samma sätt är Starcraft 2 är utannonserat.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Det nya ryktet (om det ens är ett rykte) är väl att fermi inte kommer nå de tidigare beräknade klockfrekvenserna, finns en klart läsbar artikel på vr-zone angående detta. http://vr-zone.com/articles/nvidia-fermi-demonstrated-at-sc-0...

Orsaken till bristen på kort i 58xx serien ligger väl hos TSMC, om det stämmer att yielden (hur man nu skall översätta det) i början var bra för att sedan helt plötsligt bli dålig för produktionen av cypress chips så verkar det som om TSMC helt enkelt inte har koll på 40 nm produktion än. Och det är TSMC som skall tillverka fermi också vilken är en mycket större kärna än cypress, detta kan aldrig vara bra för Nvidia.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rose Brass
Jag har hört att fermi redan är leveransklart men nvidia väntar på duke nukem forever som följa med när man köper fermi...

Det där låter som en mycket utstuderad plan från Nvidias sida, de kommer få 99% på marknaden!

Duke Nukem Forever will forever be in our hearts<3

Visa signatur

Noctua har ju blivit lite av en mercedes eller bmw inom datorkylning. Men istället för att ha en karaktäristisk grill som bmw har man satsat på bajsbrun och laxrosa - olafett

Permalänk
Avstängd

någon som kan anta ungefär hur mycket ett kort kommer att kosta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av facedark
någon som kan anta ungefär hur mycket ett kort kommer att kosta?

Räknar med något under 7000kr i alla fall.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av facedark
någon som kan anta ungefär hur mycket ett kort kommer att kosta?

Mer än HD5970, AMD kommer troligen satsa på att vara billigare även denna omgång. Räkna med 5000kr+ för toppmodellen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnis
Hittar lite konstiga saker med bilden.

1. Om ni ser musen som står under skärmen till vänster så är den musen påslagen. Dock så är inte musen som står bredvid tangentbordet det eftersom det inte finns någon som helst rött spår under. Känns som det borde vara det.

2. Hur lång är denna skärmsladd. Men ser klart och tydligt att den inte är tajt utan hänger ner och går som det ser ut en bra bit under bordet om inte till markhöjd (om ni kollar på hur spänd den är).

3. Inte nog att det finns en dator ovanför som har alla sladdar till sig. Det finns även en dator till höger precis utanför bild som man ser el och skärmsladd gå till.

Saker som talar för att det är fermi.

1. Fläkten är i alla fall igång :).

1, Haha jo den lyser

2, Du får nog ringa och fråga dom hur lång den är

3, NO WAI!!! 3 datorer? shit killen måste vara rik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xenir
1, Haha jo den lyser

2, Du får nog ringa och fråga dom hur lång den är

3, NO WAI!!! 3 datorer? shit killen måste vara rik.

Är det nu man ska kontra med en "det är kul att se en nVidia fanboy med dåliga bortförklarningar"

Bara det faktum att detta "läcks" på samma dag som HD5970 släpps gör att det ska tas med en stor nypa salt.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Avstängd

Seriöst... ge mig ett liknande Nvidia-kort så ska jag ta en bättre fejkad bild än denna. Snubben har ju inte ens ansträngt sig för att få det att verka trovärdigt.

Bilden på benchmarken kan lika gärna bara vara en print-screen bild och kortet kan vara vilket liknande kort som helst som han bara har moddat lite för att lura fjortisar.

Nä, jag kräver bättre "bevis" än så om de vill att jag ska tro på detta...

Jag skulle vilja se honom posta en bild från GPU-Z eller ännu bättre, en bild på själva GPU'n.

Permalänk
Inaktiv

Kan någon förklara vad hela grejjen är med bilden? Är det någon som tror att Nvidia bara har teoretiska ritningar på sitt nya grafikkort eller?