Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk
Medlem

Har spelat MW2 i en vecka snart och har problem med att min NAT type alltid är satt till strict vilket jag förstått inte är optimalt.

JAg enablade upnp funktionen i mitt comhem modem igår kväll men detta hjälpte ej. När jag satte datorn i DMZ Host (inte optimalt) så får jag NAT type open.

Någon som stött på liknande problem?

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Medlem

Hej

Har en liten fråga ang. MW2

Både jag och brorsan vill spela det i campaign mode på samma dator men det går inte att starta ett nytt spel utan att det gamla sparade försvinner fastän han har loggat in på sin användare och jag spelar på min. hur går detta att lösa så att vi har varsin save fil på en dator?

Permalänk
Medlem

Har ni inte det? Det verkar het messed up om ni har var sitt Steam-konto.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bOfInK3n
Har spelat MW2 i en vecka snart och har problem med att min NAT type alltid är satt till strict vilket jag förstått inte är optimalt.

JAg enablade upnp funktionen i mitt comhem modem igår kväll men detta hjälpte ej. När jag satte datorn i DMZ Host (inte optimalt) så får jag NAT type open.

Någon som stött på liknande problem?

Det räcker inte med upnp bara, utan du måste forwarda UDP port 28960 också.

Källa: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=101945...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogge
Det räcker inte med upnp bara, utan du måste forwarda UDP port 28960 också.

Källa: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=101945...

hmm räckte med att öppna den porten. hade problem förut när jag drog på upnp så restartades mitt itnerent hela tiden. men sen orkade jag ej leta reda på vilken port. men den där funkade bra

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Jag och två andra polare försökte lana mw2 förra helgen. Men vi kunde inte spela med varandra. Varje vi försökte hitta ett game så hamnade vi på olika servrar eller så kom det upp nåt som waiting for party leader mm. Alla vi tre har ett varsitt mw2 och vi kan spela tillsammans när vi är hemma, men om vi sitter med samma router så går det inte att spela på samma server. Någon som har samma/liknande problem? Eller någon som kan förklara varför detta händer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zalleswe
Jag och två andra polare försökte lana mw2 förra helgen. Men vi kunde inte spela med varandra. Varje vi försökte hitta ett game så hamnade vi på olika servrar eller så kom det upp nåt som waiting for party leader mm. Alla vi tre har ett varsitt mw2 och vi kan spela tillsammans när vi är hemma, men om vi sitter med samma router så går det inte att spela på samma server. Någon som har samma/liknande problem? Eller någon som kan förklara varför detta händer?

Game is not balanced for LAN.

Nej men, dubbelkolla routerinställningar (kolla så portarna är rätt för alla), annars kan det ju också vara så att iwnet hatar flera spelare från samma IP. I så fall är det ju bara att vänta, haha.

Permalänk

Klarade kampanjen på ca 5 timmar. Patetiskt kort spel.

Visa signatur

Q9550@3.7Ghz | 4GB Ram | 8800GT OC | HD 500GB | Windows 7 Ultimate
E7200 2.5Ghz | 2GB Ram | 6200LE | HD 4TB | Windows Server 08

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dukenukem
Klarade kampanjen på ca 5 timmar. Patetiskt kort spel.

Ungefär samma som alla nya fps spel. Sen har du special ops och multiplayer att klara.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zalleswe
Jag och två andra polare försökte lana mw2 förra helgen. Men vi kunde inte spela med varandra. Varje vi försökte hitta ett game så hamnade vi på olika servrar eller så kom det upp nåt som waiting for party leader mm. Alla vi tre har ett varsitt mw2 och vi kan spela tillsammans när vi är hemma, men om vi sitter med samma router så går det inte att spela på samma server. Någon som har samma/liknande problem? Eller någon som kan förklara varför detta händer?

För att ni har en router och bara ett IP mot inernet, det enda sättet att lösa det är att skaffa en Switch istället. Men då måste tre IP-adresser eller mer ingå i ert abbonemang. Själv har jag Bahnhof och möjlighet till 10 unika adresser samtidigt. Men som sagt, behövs en Switch för det.

Och nej det finns inget LAN-läge så ni måste ansluta via IWnet.

Permalänk
Medlem

Den "killstreaken" du kan se genom att gå in på barracks, är det kills inräknade från helikoptrar/airstrikes också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Ungefär samma som alla nya fps spel. Sen har du special ops och multiplayer att klara.

Precis, man kan inte bara döma ut SP. Finns många spel som inte ens levererar nått motsvarande special ops eller multiplayer över huvudtaget.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogge
Det räcker inte med upnp bara, utan du måste forwarda UDP port 28960 också.

Källa: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=101945...

Tack för svaret ska testa detta ikväll. Konstigt detta inte står på länken hos tillverkaren av spelet.:mad:

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogge
Det räcker inte med upnp bara, utan du måste forwarda UDP port 28960 också.

Källa: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=101945...

Du pratar i nattmössan. De portarna som är listade på den där sidan är ifall man inte vill ha UPnP aktiverat, utan vill forwarda portarna själv. Har du UPnP aktiverat så fixar den allt det själv. http://sv.wikipedia.org/wiki/UPnP ifall du vill veta mer.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Om någon vänlig själ har möjlighet att dela med sig av sitt konto en kväll eller någon timme för en demo-spelning så blir jag mycket tacksam! Har väldigt svårt att bestämma mig för om det blir ett köp eller inte och det verkar ju inte vara något officiellt demo på gång alls.

PMa gärna i så fall!

Kan bjuda på en invite till Spotify och HoN för besväret.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilton
Du pratar i nattmössan. De portarna som är listade på den där sidan är ifall man inte vill ha UPnP aktiverat, utan vill forwarda portarna själv. Har du UPnP aktiverat så fixar den allt det själv. http://sv.wikipedia.org/wiki/UPnP ifall du vill veta mer.

Alla routrar stödjer inte upnp full ut med IGD osv, därför behövs port forwarding istället. Det hjälpte tex inte för mig att slå på upnp bara...

Permalänk
Medlem

Adda mig på steam om ni vill köra! the_power66 var namnet.

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk

Man har inte klarat ut SP om man inte kört på den svåraste svårighetsgraden imo

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk
Medlem

Hejsan en liten men viktig fråga.

Jag och en kompis köpte idag mw2 i en butik, dreamstore. Men nu när vi ska installera och skriva in cdkey så fastnar vi båda, steam säger att cdkey'n som vi båda skrivit om flera gånger inte är rätt.

Skulle vara väldigt tacksam om någon skulle kunna berätta hur du löst det och ge förslag. Förmodligen är det något litet simpelt problem, förhoppningsvis.

Visa signatur

>> Asus P8P67 Pro • Intel i5 2500K • Noctua NH-D14 • Gigabyte GTX 570 • Corsair 8gb XMS3 1600Mhz • Corsair 120 Force Series + Samsung F3 1TB + Western Digital 2TB • Fractal Design XL • Corsair AX850 • Zalman ZM-MFC1-Plus • LG W2600HP • Qpad 5K + Steelseries 4HD • Qpad QH-85
>> Asus UX303LN

Permalänk
Avstängd

Nån mer än jag som får väldiga fps drop när man använder thermo kikaren? elelr vad den nu heter! finns det nåt tweak så man inte får dessa drops!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frequey
Hejsan en liten men viktig fråga.

Jag och en kompis köpte idag mw2 i en butik, dreamstore. Men nu när vi ska installera och skriva in cdkey så fastnar vi båda, steam säger att cdkey'n som vi båda skrivit om flera gånger inte är rätt.

Skulle vara väldigt tacksam om någon skulle kunna berätta hur du löst det och ge förslag. Förmodligen är det något litet simpelt problem, förhoppningsvis.

I vilket läge är det Ni försöker ange CD-nyckeln, är det genom Steam/My games/Activate a product on steam..? Det har inte jag heller lyckats med. Annars...

Logga ut steam och starta installationen från CD:n så slipper Ni risken med att installationen vill installera resten från Internet. Sen har ni säkert tolkat det alfanumeriska fel; U och V är lätta att blanda ihop. Siffran ett (1) och bokstaven o (O) finns inte. Antingen är o:et D eller Q osv...

Lycka till

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Ja det är det, ska tetsa logga ut mm, men du har alltså inte heller lyckats? vi tänkte spela coop här på dh:P

Visa signatur

>> Asus P8P67 Pro • Intel i5 2500K • Noctua NH-D14 • Gigabyte GTX 570 • Corsair 8gb XMS3 1600Mhz • Corsair 120 Force Series + Samsung F3 1TB + Western Digital 2TB • Fractal Design XL • Corsair AX850 • Zalman ZM-MFC1-Plus • LG W2600HP • Qpad 5K + Steelseries 4HD • Qpad QH-85
>> Asus UX303LN

Permalänk
Medlem

Löste sig, skrev 1 istället för stort I

Visa signatur

>> Asus P8P67 Pro • Intel i5 2500K • Noctua NH-D14 • Gigabyte GTX 570 • Corsair 8gb XMS3 1600Mhz • Corsair 120 Force Series + Samsung F3 1TB + Western Digital 2TB • Fractal Design XL • Corsair AX850 • Zalman ZM-MFC1-Plus • LG W2600HP • Qpad 5K + Steelseries 4HD • Qpad QH-85
>> Asus UX303LN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jbing
Den "killstreaken" du kan se genom att gå in på barracks, är det kills inräknade från helikoptrar/airstrikes också?

Svar ja.

På tal om IWnet så är det ju helt galet: Ibland är det "open" annan gång är det "strict" och det spelar ingen roll vad som står för ibland kan man bjuda in kompisar och ibland inte, verkar vara helt "random".. bara jag som upplever detta eller? D=

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nypifisel
Svar ja.

På tal om IWnet så är det ju helt galet: Ibland är det "open" annan gång är det "strict" och det spelar ingen roll vad som står för ibland kan man bjuda in kompisar och ibland inte, verkar vara helt "random".. bara jag som upplever detta eller? D=

Nej, vissa måste slå på NAT eller DMZ eller dylikt för att det ska bli open, IW har någon retarderad AI på att porta igenom där säkert, lika korkat som IWnet.

Permalänk
Medlem

någon mer än mig som har grymma fps-drops om ni kör Estate. Blir egentligen bara när man kollar mot träd, annat har jag stabilt 80 men kollar jag mot träd så sjunker det som en sten till 30 typ...

Alla andra banor konstant 80 i princip...dom jag spelar med tycker inte dom har mindre fps på Estate banan. Skillnaden är att jag kör Windows XP typ och jag har annan hårdvara, men jag har bättre grejjer än dom så.

Någon som hört något speciellt om Estate? ospelbar som det är nu...spelar ingen roll vad jag kör för upplösning eller om jag kör low på allt...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Inga problem på Estate här.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

Inga problem för mig heller.

Permalänk
Medlem

Hej
Är det vart priset att köpa den här spelet till PC? Folk säger at offline (solo) spel är väldigt kort!
billigeste är 399 med frakt!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrenj
Hej
Är det vart priset att köpa den här spelet till PC? Folk säger at offline (solo) spel är väldigt kort!
billigeste är 399 med frakt!

Väldigt svårt, eftersom "värt" är väldigt relativt.
Men om du har en stadig inkomst och inte ser 400k som ett hål i plånboken den månaden.. KÖP!

Är du som i mitt fall student, och har ki runda slängar 1000kr till "nöje" varje månad så är det inte "värt", och köp således ej. Spelet är helt okej, men räkna inte med valuta för pengarna.

För offline endast är spelet klart för dyrt. Var säker på att du kommer lira det online innan!

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06