Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Hardcore så ska man väl ändå försöka få till rätta känslan som en tatisk match och inte fjanterier med Quake wannabes överallt som hoppar runt som jävla kaniner.

Därför bör man ha dedikerade serverar så kan alla kaniner hoppa in på WTFLOLOMGQQBunnyhoppers24/7 och vi andra normala spelare köra på våra hardcore 24/7 serverar.

Synd bara att det oftast är p12or med light machineguns som lirar hardcore...

Men det du säger är ju lite sant, det tycker jag. Fast alla är ju inte likadana, vissa orkar inte sitta och campa en hel runda. Jag antar att de som bunnyhoppar anser att det är en taktik, man spelar ju för att döda och överleva så länge man kan.

Tycker att alla släpper det här nu och låter alla spela som dom vill!

Permalänk

Hur är det med servrarna nu för tiden är dem bättre eller laggar 8/10 servrar fortf.?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Hur är det med servrarna nu för tiden är dem bättre eller laggar 8/10 servrar fortf.?

Det där är väldigt random, jag har haft en väldig tur sen jag införskaffade det.

Jag skulle säga att ungefär 1/10 games har lagg. Men det är ju för mig det.
Du kan ju ha mer otur, du får dra in och se efter

Mvh Christian

Permalänk
Medlem

Ang hardcore etc så kan man knappast beskylla MW2 för att vara ett realistiskt krigsspel. Jag menar folk springer runt med kastknivar, dubbla shotguns från 1800 talet etc.

Det är däremot fortfarande ett jäkla kul spel (även om jag verkligen hatar dessa akimbo shotguns).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Ang hardcore etc så kan man knappast beskylla MW2 för att vara ett realistiskt krigsspel. Jag menar folk springer runt med kastknivar, dubbla shotguns från 1800 talet etc.

Det är däremot fortfarande ett jäkla kul spel (även om jag verkligen hatar dessa akimbo shotguns).

Du har möjligtvis inte mött [KP]Eyeswallow ?

Permalänk

någon som vet om det går att få fram så det visas kontinuerligt i MW2 vad man har för FPS som man kunde i CoD4?...lr går det inte utan consolen?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaa_kola
att klaga på dem som hoppar är inte rätt. Skulle du stå stilla om du visste att någon sköt mot dig ?
värre tycker jag är när folk lägger sig ner när man skjuter dem, så att man tror att dem är döda. men icke då reser dem på sig och dödar en. >_< eller så hinner man inte aima ner och döda dem (xbox360)

Det är inte så svårt att springa mot nåt, t.ex en bil eller en vägg så fort man kan, hoppa gör dessutom så att man springer slöare i ett antal sekunder när man landat så varför ska man hoppa? Ser bara stört ut.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eagle_swe
någon som vet om det går att få fram så det visas kontinuerligt i MW2 vad man har för FPS som man kunde i CoD4?...lr går det inte utan consolen?

www.fraps.com är ett smidigt program för detta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crillie90
Du har möjligtvis inte mött [KP]Eyeswallow ?

Inte vad jag vet men minst en person i varje match har dessa förbenade hagelbrakare. Få saker är så skönt som att köra min stealthbuild och kniva dem om o om igen.

Permalänk

ända jag stör mig på e folk som bara spreyar överallt och träffar....sen ser man kill cam ibland och bara gråter

Annars e de prima, vissa har otroliga skills

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Avstängd

http://www.youtube.com/watch?v=j_51Y5A0WGU
COD4 bunnyhopping.
Useless. Man rör sig ju slöare än att gå. samma sak i MW2.
Så det är ju fan så mkt bättre och mindre idiotiskt att springa sicksack & gömma sig bakom nåt..

http://www.youtube.com/watch?v=Csr4hBGGlHM&feature=related

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
http://www.youtube.com/watch?v=j_51Y5A0WGU
COD4 bunnyhopping.
Useless. Man rör sig ju slöare än att gå. samma sak i MW2.
Så det är ju fan så mkt bättre och mindre idiotiskt att springa sicksack & gömma sig bakom nåt..

http://www.youtube.com/watch?v=Csr4hBGGlHM&feature=related

Tydligen är det ju inte så dåligt eftersom alla dillar om det :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
http://www.youtube.com/watch?v=j_51Y5A0WGU
COD4 bunnyhopping.
Useless. Man rör sig ju slöare än att gå. samma sak i MW2.
Så det är ju fan så mkt bättre och mindre idiotiskt att springa sicksack & gömma sig bakom nåt..

http://www.youtube.com/watch?v=Csr4hBGGlHM&feature=related

Jag sade ju tidigare att jag ogillar när man whinar om bhop, men jag använder mig inte av det så ofta (då failar man ju pga det). Använder cover mest, dock kan det i vissa fall löna sig.

Något jag stör mig väldigt mycket på är Grenade Launcher attachment samt Thumper, mötte nyss en med båda delarna, fast lyckas hålla mig ifrån att klaga om det eftersom det hör till spelet.

Blir jag riktigt sur skapar jag en egen Class med GL och ger tillbaka Dock tycker jag inte att det är kul att köra med sådana, så det är typ en match, tills man lugnat ned sig

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Jag tycker dock det är jättejobbigt med dessa kniv-klasser. D.v.s Marathon, Lightweight och Commando/Ninja. Som tur är slipper man dom på hardcore iaf. Fast det är ju kul om man råkar vara host och kör detsamma och alltid vinner knivdueller på grund av ping

Men som föregående talade sa, det hjälper om man skapar exakt samma klass som personen man stör sig på. Det hjälper

edit: Angående bhopping, räknas det om man hoppar runt hörn och dörröppningar?

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
Jag tycker dock det är jättejobbigt med dessa kniv-klasser. D.v.s Marathon, Lightweight och Commando/Ninja. Som tur är slipper man dom på hardcore iaf. Fast det är ju kul om man råkar vara host och kör detsamma och alltid vinner knivdueller på grund av ping

Men som föregående talade sa, det hjälper om man skapar exakt samma klass som personen man stör sig på. Det hjälper

edit: Angående bhopping, räknas det om man hoppar runt hörn och dörröppningar?

Knivklasserna är ju skitkul Testa att spela med det själv Kastkniv och vanlig kniv ftw!

Kör dock mest AK-47 eller Sniper, båda med dubbla 1887.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Knivklasserna är ju skitkul Testa att spela med det själv Kastkniv och vanlig kniv ftw!

Kör dock mest AK-47 eller Sniper, båda med dubbla 1887.

Kastkniv lirar jag hela tiden, den är ju störtskön Men jag föredrar att inte springa runt med kniv, lite seriös vill man ju vara!

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Jag sade ju tidigare att jag ogillar när man whinar om bhop, men jag använder mig inte av det så ofta (då failar man ju pga det). Använder cover mest, dock kan det i vissa fall löna sig.

Något jag stör mig väldigt mycket på är Grenade Launcher attachment samt Thumper, mötte nyss en med båda delarna, fast lyckas hålla mig ifrån att klaga om det eftersom det hör till spelet.

Blir jag riktigt sur skapar jag en egen Class med GL och ger tillbaka Dock tycker jag inte att det är kul att köra med sådana, så det är typ en match, tills man lugnat ned sig

haha när jag är sur på folk som typ cpar sig tar jag min clarr med acr gl rpgx2 scavenger sen så att explosioner gör ondare och bombar dom bara:p

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

Ett av dom bästa spelen jag personligen har lirat ! Kanske singel player mode kunde vara lite längre, men online läget, det är fuckin awsome !

speciellt med kill streak som dom har lagt till osv:) känner sig motiverad att försöka döda flera Låter sadistiskt men sant !:P

Grymt kul, lirar på min ps3 ! Lätt värt pengarna ( jag gav 400 :- inplastat o allt ! Tycker nästan det är vät pengarna bara för online läget

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Kan man välja "servers" med bara Hardcore i multiplayer på PC?

Permalänk

Men seriöst, blir inte multiplayer delen sämre och sämre?
Jag försökte spela idag men det laggar apa.

Den hittar av någon anledning alltid 19 möjliga spel med ping lägre än 50ms men sedan börjar den räkna på andra möjligheter och då blir man bortkopplad iallafall.

En annan höjdare är: "det går inte att synkronisera ditt konto med Steam"
Omstart av Steam och sedan är det inga problem...

Jag börjar bli lite sur.

I går spelade jag ettan ett tag och det var som vanligt en trevlig upplevelse.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Hedersmedlem

Coolaste tekniska innovationen IW kommit på måste ändå vara dessa fantastiska plastsköldar som inte ens raketdrivna pansarbrytande sprängladdningar rår på (som normalt skär ~4cm tjockt stål som smör).

Smaka bara på orden..

Polykarbonat
Pansarbrytande

Det är fan magiskt.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fjedjick
Kan man välja "servers" med bara Hardcore i multiplayer på PC?

Japp, två permanenta spellägen som finns är Hardcore Search & Destroy och Hardcore Team Deathmatch. I någon vecka nu så har det funnits något tillfälligt spelläge som är Hardcore Headquarters Pro.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

Störande att man inte får mer valmöjligheter...skulle vilja välja bort vissa banor när jag söker ett game. Konsolport HEJHEJ!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Ja, personligen saknar jag Hardcore Free For All något hemskt.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Coolaste tekniska innovationen IW kommit på måste ändå vara dessa fantastiska plastsköldar som inte ens raketdrivna pansarbrytande sprängladdningar rår på (som normalt skär ~4cm tjockt stål som smör).

Smaka bara på orden..

Polykarbonat
Pansarbrytande

Det är fan magiskt.

Tycker det är ganska verkligt! Klart att nån centimeter plast tål 200 skott från en Barrett .50 cal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanzooon
Tycker det är ganska verkligt! Klart att nån centimeter plast tål 200 skott från en Barrett .50 cal.

Man plockar ju lätt en Riot Shield med ett magasin från Barrett eller AA12. Det funkade åtminstone i början, men de har kanske patchat så att den blivit starkare.
Det är iaf ett tag sedan jag försökte skjuta sönder någon, nu blir det mest att springa runt och kniva dem bakifrån.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Coolaste tekniska innovationen IW kommit på måste ändå vara dessa fantastiska plastsköldar som inte ens raketdrivna pansarbrytande sprängladdningar rår på (som normalt skär ~4cm tjockt stål som smör).

Smaka bara på orden..

Polykarbonat
Pansarbrytande

Det är fan magiskt.

Satt vid datorn och åt medans min karaktär fick sitta och lama sig med skölden i ett hörn, kommer upp en kille på 20-30 avstånd och börjar spreja mot mig varav skölden reflekterar hans skott och personen dör av sina egna rikoschetter. Behövde aldrig ens röra på mig. (Synd att man inte hade fraps igång hehe.) Tur att den inte är lam i vissa tillfällen nej.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Man plockar ju lätt en Riot Shield med ett magasin från Barrett eller AA12. Det funkade åtminstone i början, men de har kanske patchat så att den blivit starkare.
Det är iaf ett tag sedan jag försökte skjuta sönder någon, nu blir det mest att springa runt och kniva dem bakifrån.

...eller så överraskar man dem med att klistra en semtexgranat på skölden och ser paniken i deras ögon

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Man plockar ju lätt en Riot Shield med ett magasin från Barrett eller AA12. Det funkade åtminstone i början, men de har kanske patchat så att den blivit starkare.
Det är iaf ett tag sedan jag försökte skjuta sönder någon, nu blir det mest att springa runt och kniva dem bakifrån.

Fungerar inte nu längre, dock så lär ju alla högkalibriga vapen penetrera en sådan sköld. Dom är väl tänkta som 'riot' shields dvs upplopp t.ex när folk går hets och slänger sten och skyddar väl mot lättare pistoler.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogge
...eller så överraskar man dem med att klistra en semtexgranat på skölden och ser paniken i deras ögon

Sista kill:en i den här videon menar du?
http://pc.ign.com/dor/objects/14280895/call-of-duty-6/videos/...

edit: nummer tre är iofs bäst

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Blir nog till att köpa det här spelet för att köra online sedan! Verkar fanimig schysst!

Edit: Detta eller Arma2, vad är det för skillnad? Om jag vill köra lite mer åt det "seriösa" krigssimulator hållet? Är det Arma2 som gäller då eller funkar CODMW2 också? Fan kan inte bestämma mig nu