Permalänk

400w bra eller 500w billig?

undrar vad som blir bäst till slutändan.om man väljer ett nätagg som är billigt men har mera watt än om man väljer ett hyfsat nätagg fast med minder watt?jag har ett eller jag har två agg, det ena är ett axp ganska så bra men inte den bästa jag vet.den är på 400w sen har jag ett agg som jag inte ens vet namnet på för de står inte nånstans men kan länka till det:

här: http://www.itsajten.com/sv/artiklar/datorer-tillbehor/ovrigt-...

det agget är på 500w..(står det iaf blir lite fundersam)
dom som byggde agget har monterat antingen ettiketterna fel eller så är agget helt fel för när man stoppar in det då blir etiketterna upp och ner.och fläkten neråt, men de kanske är normalt..jag kör på dom här aggen tills jag får pengar då kommer de bli ett corsair..men så länge så vill jag få de bästa agget av situationen..vad tror ni??vilket ska jag ta?

sen en fråga hur vet man hur mycket watt man har så man kan få det bekräftat?litar inte riktigt på de där billiga aggregatet..

tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Skriv ner vad det är för datorkomponenter så kan vi hjälpa dig att välja nätagg...

Ett kvalitetsaggregat anser jag är säkrare än ett budget-agg.

Visa signatur

|| GA-MA770-UD3 REV:1 || AMD Phenom II 720BE 2,8 @ 3,55 Ghz || Sapphire 4830 512 Mb, 800 Shaders 700/1150 ||
|| Corsair DDR2 XMS2 4GB 1066 || WD Caviar GP 500 Gb 7200rpm || 14485 3D Mark06 ||

Permalänk

geforce 9800gt
athlon x2 5000+
3st fläktar

i manualen till grafikortet då står det så här:
a power suply 450w or better is a must...ja typ är inte så bra på engelska...är de viktigt att man har minimum på aggregatsidan?

Permalänk

Äsh skit samma köp vilket nätaggregat som helst, bara Corsair.

Permalänk
Medlem

Axp är väl ingen höjdare i sig, men agget du länkar till är definitivt skräp iallafall. Att den hänvisar till Pentium 4 är ju knappast ett färskhetstecken Har den ens en pci-express kontakt?

Svårt att säga om ett 400W axp är bättre, men tycker väl generellt att nästan vilken burk som helst förtjänar bättre än båda.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

jo jag vet men har inte så mycket pengar just nu så jag kan inte lägga de på ett corsair..vilket hade du tagit av dom två om du var tvungen att välja?

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Har ett Tagan 480w Modulärt nätagg där hemma om du vill köpa till rätt pris ? PM isåfall. .

Permalänk

Ta FSP 400W!
Den fixar (och har gjort det i tre år) utan problem mitt 9600GT (se sign) och kommer graranterat ge ditt system grym prestanda för en billig peng!

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samuelsson93
Ta FSP 400W!
Den fixar (och har gjort det i tre år) utan problem mitt 9600GT (se sign) och kommer graranterat ge ditt system grym prestanda för en billig peng!

vad är fsp?mitt agg heter axp!tror du de agget orkar köra mina grejer då?utan att överarbeta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punchline82
vad är fsp?mitt agg heter axp!tror du de agget orkar köra mina grejer då?utan att överarbeta?

Fsp är ett bra budget nätagg. I manualen till grafikkort överdrivs alltid watt antalet för att skit agg finns. (tex det du länkade till) 400w kvalitets agg driver systemet utan problem.

Permalänk

men om jag byter till axp agget tror ni den orkar driva min dator då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punchline82
undrar vad som blir bäst till slutändan.om man väljer ett nätagg som är billigt men har mera watt än om man väljer ett hyfsat nätagg fast med minder watt?jag har ett eller jag har två agg, det ena är ett axp ganska så bra men inte den bästa jag vet.den är på 400w sen har jag ett agg som jag inte ens vet namnet på för de står inte nånstans men kan länka till det:

här: http://www.itsajten.com/sv/artiklar/datorer-tillbehor/ovrigt-...

det agget är på 500w..(står det iaf blir lite fundersam)
dom som byggde agget har monterat antingen ettiketterna fel eller så är agget helt fel för när man stoppar in det då blir etiketterna upp och ner.och fläkten neråt, men de kanske är normalt..jag kör på dom här aggen tills jag får pengar då kommer de bli ett corsair..men så länge så vill jag få de bästa agget av situationen..vad tror ni??vilket ska jag ta?

sen en fråga hur vet man hur mycket watt man har så man kan få det bekräftat?litar inte riktigt på de där billiga aggregatet..

tack för hjälpen

Ett tips som inte är sådär jättevetenskapligt, men som visat sig stämma rätt ofta: Det nätagg som väger mest, är bäst. Detta är inte skrivit i sten, men det har alltid stämt hittills om effekten är snarlik. (dvs om ett 300W Zalman väger mer än ett 750W Corsair så är ju Corsair:en bättre. Men om ett FSP 400W väger mer än ett Q-tec / Ace / tjingtjong 500W, så är FSP 400W bättre).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av punchline82
a power suply 450w or better is a must...ja typ är inte så bra på engelska...är de viktigt att man har minimum på aggregatsidan?

Som sagts så gäller detta de absolut sämsta leksaksaggen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Att den hänvisar till Pentium 4 är ju knappast ett färskhetstecken Har den ens en pci-express kontakt?

(lite svårt att bedömma sarkasmen men...) Den är märkt "Ready Sacket 775" (sic). Pentium 4 i det här fallet refererar väl till 2x2 12V-kontakten antagligen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av punchline82
jo jag vet men har inte så mycket pengar just nu så jag kan inte lägga de på ett corsair..vilket hade du tagit av dom två om du var tvungen att välja?

Kan du ta en bild på etiketten på det där AXP-agget? Och gärna en bild på det där 500W också. Vad du (eller rättare sagt, jag) letar efter är följande information: http://www.hardwaresecrets.com/imageview.php?image=5119
dvs ett nummer som oftast står någonstans på nätagget, E-nånting. Detta visar vilken tillverkare det är.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av punchline82
men om jag byter till axp agget tror ni den orkar driva min dator då?

Ja, det kommer det med all sannorlikhet att göra.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk

ok...för själv så tror jag att axp är mycket bättre än de där no name agget..men 400w de är ju på gränsen till för lite..