Permalänk
Medlem

Nätverkskabeln ÄR VISST ansluten!

a

sfa
Permalänk
Medlem

Glapp i uttaget kanske? Provat ett annat nätverkskort?

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | GeForce GTX 680 | ASUS P8P67 PRO | Corsair Dominator 16GB 1600MHz | Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elius
Glapp i uttaget kanske? Provat ett annat nätverkskort?

Nä, jag är så himla kass på sånt här så ville inte göra något innan jag frågade. Men om jag nu ska köpa ett nytt, vilket nätverkskort skulle det vara? vad passar just min burk och så?
jag tror att det jag har nu är integrerat, spelar det någon roll?

Permalänk
Medlem

Det kan även vara fel i andra änden, dvs. apparaten du kopplar datorn mot. Om det är en switch eller router, har du testa olika uttag , eller om möjligt, en annan switch/router?

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FubbHead
Det kan även vara fel i andra änden, dvs. apparaten du kopplar datorn mot. Om det är en switch eller router, har du testa olika uttag , eller om möjligt, en annan switch/router?

Jag använder mig av en switch, har provat olika uttag och kablar, men inte en annan switch, men det funkar för de andra datorerna i hemmet i de andra portarna och i det uttaget jag använder om jag byter. Så det kan väl inte vara där problemet ligger antar jag.

Permalänk

har du testat med en annan nätverkabel det kan vara det

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_for_life
har du testat med en annan nätverkabel det kan vara det

Ja det har jag, utan resultat

Permalänk
Medlem

Kan det vara din router som är en "skitrouter" och hänger sig spontant lite då och då?

Permalänk
Medlem

Han sa att han kopplade upp sig mot en switch där andra användare också är inkopplade och dessa lider inte av samma problem, han hade även testat byta portar utan framgång. Köp ett vanligt PCI nätverkskort, Intel eller 3com brukar väll vara bäst såvitt jag vet och köp även en ny kabel för att vara på den säkra sidan.
Lycka till!

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Om du kollar in i nätverkskontakten på datorn, så finns de ett par "bakåtliggande" stift. Kolla så inte någon av dem har fastnat i ett nertryckt läge. Annars är det nog något elektroniskt problem, eller annat mekaniskt (t.ex. lödning) fel tyvärr.

Du kan ju alltid kolla i Windows-loggen om det står något fel där.

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Köp ett nytt nätverkskort, PCI-E eller PCI beroende på vad du har för kontakter lediga i ditt moderkort.

Nätverkskort kostar inte många kronor som tur är.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Okej, antar att det enda jag kan göra är att köpa ett nytt nätverkskort. Jag öppnade nyss burken och letade lite om det stod något om PCI-E eller PCI, men hittade inget. Finns det något smidigt sätt jag kan kolla vad det är jag har för något? googlade lite men jag vart mest förvirrad.

Jag tänkte tillägga en annan sak medan jag ändå är här, jag har ett problem som dyker upp ibland när jag ska starta upp datorn. Det som händer är att den fastnar på loading screen för windows. Det är ju inte hela världen, jag trycker bara på starta-om knappen och då funkar det oftast.
Är det bara någon konstig bugg eller kan det vara något jag kan fixa?

Tack så hemskt mycket för svaren, uppskattar verkligen att ni tar er tid att svara.

Permalänk

Du kan också ta en lampa och kolla in i "jacket" för nätverkskabel i datorn, se efter om av piggarna ser avvikande ut, böjde el så.

Visa signatur

Skriver en bok om hur det är att leva i underjorden..

Permalänk
Medlem

Ser helt OK ut där inne, inge böjda piggar eller något :/

Permalänk
Hedersmedlem

Du har säkerligen PCI-platser i din dator, eventuellt även PCI-E. Titta i manualen för ditt moderkort, eller kanske ännu enklare: identifiera kontakter på t ex denna bilden: http://en.wikipedia.org/wiki/File:PCIExpress.jpg.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Mitt inbyggda nätverkskort nu heter:
Attansic L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Adapter

Jag åker iväg imorgon och köper mig ett nytt tänkte jag. Vill inte vara dryg eller så, men bara en snabb liten fråga till er
Jag var inne på webbhallen och kikade lite och såg att den mest sålda var denna http://www.webhallen.com/prod.php?id=83577 vilket också var en av de billigaste, jag har inga problem med att lägga nån hundralapp extra om det nu skulle hjälpa på något sätt.

Är det någon större skillnad egentligen eller funkar det billiga lika bra som de andra?

Permalänk
Vila i frid

Så länge du inte behöver gigabit och måste avlasta processorn med jobb så duger vilket NIC som helst. Köp det billigaste som har drivare för xp/vista/w7. Det för 99 kronor duger gott.

Btw, har du provat allra senaste drivrutinerna till L1-NIC'et, jag har för mig de har uppdaterat rätt friskt senaste året. Sista släppet var 2009-06-30 för L1WinSetup_v2.4.7.27_WHQL.rar