HJÄLP Efter drivrutins uppdatering kommer inte datorn åt internet

Permalänk
Medlem

HJÄLP Efter drivrutins uppdatering kommer inte datorn åt internet

Idag tänkte jag uppdatera drivisarna till nätverkskortet, el rättare sagt moderkortet. Har ett Evga nforce 680i SLI. Gick in på nvidias sida och laddade ner de senaste. Installerade dessa, vid installationen sa den att den var tvungen att ta bort de gamla. Ok tänkte jag, i värsta fall kan jag installera de gamla som jag har på skiva tänkte jag. När jag sedan startade om så hade jag ingen tillgång till internet. Kollade i kontrollpanelen och under maskinvara/nätverkskort så fanns det inte längre ethernet nvidia 10/100/1000 mb nånting, bara "1394 net adapter". Så jag tog fram den gamla skivan och installerade de gamla drivisarna. Men inget händer när den installerat och startat om. Endast "1394 Net adapter" finns under nätverkskort och jag har inget internet. Jag förstår verkligen inte varför det inte går att bara installera de gamla från en skiva.

Så istället för nya drivisar som skulle förbättra det jag hade så sitter jag här med ingenting, inget internet och väldigt lite nerver kvar. Har försökt göra systemåterställning till ett antal dagar innan men det hjälper inte, den har bara "1394 net adapter" o thats it.

please help

Visa signatur

Asus P8P67 WS REVOLUTION B3, Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE, ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, Asus Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Är ethernet aktiverat i BIOS?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muppens
Är ethernet aktiverat i BIOS?

Vart i BIOS ser jag om ethernet är aktiverat?

Visa signatur

Asus P8P67 WS REVOLUTION B3, Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE, ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, Asus Xonar Essence STX

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Avinstallera de nvida drivrutiner du installerade då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geckod
Avinstallera de nvida drivrutiner du installerade då?

Mappen där den senaste drivrutinen finns intallerad har ingen avinstallationsfil och i maskinvaruguiden finns bara "1394 Net Adapter", ingen ethernet. Hur ska jag avinstallera drivrutinen?

Visa signatur

Asus P8P67 WS REVOLUTION B3, Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE, ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, Asus Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Det enda jag hittar i läggtill/ta bort program är nvidia display drivers och det är inte de som spökar. Hur kan jag avinstallera alla drivisar för moderkortet?

Visa signatur

Asus P8P67 WS REVOLUTION B3, Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE, ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, Asus Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Har nu avinstallerat alla drivisar för nvidia förutom display drivisarna och den lyckas ändå inte installera ethernet från skivan när jag installerar om samtliga drivisar. Under installationen så ser det ut som att den hoppar över ethernet drivisarna. De är 10 gånger större än de andra och den blinkar bara till när de ska installeras medan de andra två som är betydligt mindre tar mycket längre tid att installera. Ser nästan ut som att den ignorerar Ethernet drivisarna

Visa signatur

Asus P8P67 WS REVOLUTION B3, Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE, ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, Asus Xonar Essence STX