Permalänk

Även portrait mode för webbläsaren kommer att finnas med i v1.1. Vet att det är mer än så och att listan på allt som har åtgärdats finns ute på nätet, men jag minns inget mer än så.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Skype

Grattis till alla er som fått nallen!

Jag har lite frågor ang Skype, fungerar det bra och fungerar det med vilken operatör som helst?

Visa signatur

Clevo P150HM: I7 2630QM 2,0-2,9 GHz, 8 GB DDR3 1333 MHZ, 15,6" 1920x1080, ATI Radeon 6970M, Corsair Force 3 180GB

Permalänk
Medlem

Musiksida

Kan någon kolla om denna sidan fungerar, verkar ju vara ett bra alternativ till Spotify!

http://listen.grooveshark.com/#

Visa signatur

Clevo P150HM: I7 2630QM 2,0-2,9 GHz, 8 GB DDR3 1333 MHZ, 15,6" 1920x1080, ATI Radeon 6970M, Corsair Force 3 180GB

Permalänk

Re: Musiksida

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jungbark
Kan någon kolla om denna sidan fungerar, verkar ju vara ett bra alternativ till Spotify!

http://listen.grooveshark.com/#

Citat från en användare på Minhembio-forumet:

"jag testade grooveshark!
Funkar men väldigt slött men jag körde då med tele2 abb kapat till 0,3 mbit :)"

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=240785&vie...

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Grymt, tack så jätte mycket!

Visa signatur

Clevo P150HM: I7 2630QM 2,0-2,9 GHz, 8 GB DDR3 1333 MHZ, 15,6" 1920x1080, ATI Radeon 6970M, Corsair Force 3 180GB

Permalänk
Medlem

Mhmm, nu har man haft sin N900 i ett par dagar... Får wow-känslor hela tiden, bara en sån sak som att ssh:a till mobilen? WOW!

Jag och några andra har skapat en irc-kanal för oss som fått / väntar på N900: joina #N900 på Qnet om ni vill snacka/fråga oss som har den osv..

Permalänk
Medlem

annars finns den svenska sidan om maemo, maemosweden.com

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Jupp jupp, ta det på maemosweden vettja - bra sida Regade mig där omgående när den kom upp.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConraDargo
Även portrait mode för webbläsaren kommer att finnas med i v1.1. Vet att det är mer än så och att listan på allt som har åtgärdats finns ute på nätet, men jag minns inget mer än så.

Någon som vet var man kan hitta en sån lista, har letat men ej funnit. Hade varit kul läsning.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kurtan
Mhmm, nu har man haft sin N900 i ett par dagar... Får wow-känslor hela tiden, bara en sån sak som att ssh:a till mobilen? WOW!

Det där är ju så jäkla häftigt!

Kan man köra all linuxmjukvara på den telefonen?

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

får min imorgon! slipper man sitta på sin fattiga nokia 3110 efter min C902 blev stulen =/

Permalänk
Medlem

Tre har lagt upp mobilen på sin sida.
http://www.tre.se/templates/MobilePage.aspx?id=40214

Det säger att den kommer i v.3. Låter rimligt iom att v1.1 skulle kommer någon gång i slutet av året. Får hoppas att de hinner pusha ut den lite snabbare dock hade ju varit en rolig julklapp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Det där är ju så jäkla häftigt!

Kan man köra all linuxmjukvara på den telefonen?

inte rakt av tror jag, men med lite omkompilering, ändringar i koden, så ska det gå att köra program som funkar i debian. så det bådar nog för att det kommer komma väldigt mycket program till den även om bara nokia kör med maemo.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan lägga "telefon" som genväg på skrivbordet?

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk

FYI så finns #N900 på Quakenet nu också, om nån är sugen på fulsnack.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Re: Skype

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jungbark
Grattis till alla er som fått nallen!

Jag har lite frågor ang Skype, fungerar det bra och fungerar det med vilken operatör som helst?

Skype fungerar klockrent och borde fungera till alla operatörer med internetuppkoppling. Du kan välja att antingen ringa till en kontakts skypeanvändare (gratis), eller till vanligt nummer.

Jag kan även ta och kommentera grooveshark. Såklart spelar den upp låtarna, men det är mycket segt att använda. Testade på mitt wifi.

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

Tack så mycket bekräftelsen! Fungerar även videosamtal via skype?

Visa signatur

Clevo P150HM: I7 2630QM 2,0-2,9 GHz, 8 GB DDR3 1333 MHZ, 15,6" 1920x1080, ATI Radeon 6970M, Corsair Force 3 180GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anCOOL
Någon som vet om man kan lägga "telefon" som genväg på skrivbordet?

ja

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 3770K | Corsair 4x8 GB 1600Mhz | ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCU II OC | Fractal Design Newton R3 600W | Noctua NH-D14 (moddad) | Win8 Pro | Samsung SSD 840Pro 256Gb | Barracuda 3TB | Samsung DVD

Permalänk

Är ni nöjda med era N900? Riktigt sugen på den...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Är ni nöjda med era N900? Riktigt sugen på den...

Fantastiskt nöjd! Kan bara rekommendera den varmt, jag är fortfarande kär i min.

Jungbark: Nej, videosamtal är inte implementerat i Maemo 5 ännu. Men det lär förmodligen komma såsmåningom om du anser att detta är viktigt

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk

Jag är också rejält nöjd med min. Det enda som inte bra är högtalarna. I övrigt är jag helnöjd.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk

Någon som har löst mms delen ännu? För det fanns väll inte i maemo 5 om jag förstod allt rätt?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zap73
ja

Och hur då?

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anCOOL
Och hur då?

Jag antar att det är genvägen till telefonen till ett skrivbord i N900?
Tryck på skrivbordet, sedan på kugghJULet som dyker upp.
I skrivbordsmenyn och lägga till kortkommando.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 3770K | Corsair 4x8 GB 1600Mhz | ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCU II OC | Fractal Design Newton R3 600W | Noctua NH-D14 (moddad) | Win8 Pro | Samsung SSD 840Pro 256Gb | Barracuda 3TB | Samsung DVD

Permalänk
Medlem

Jag åker till USA imorgon, och jag funderar på att köpa mig en N900 där då dollar ligger lågt så kan tjäna några slantar på det.

Dock är frågan, kommer jag att ha någon nackdel utav att ha köpt telefonen i USA i form utav garantier, alla n900 i USA är låsta till en abonnent jag vi inte har i Sverige, eller liknande? (med andra förklara lite vad nackdelar med att köpa telefonen i USA kan vara för en svensk)

Det fanns inget skrivet om USA-köp i FAQ-tråden =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schnuff
Jag åker till USA imorgon, och jag funderar på att köpa mig en N900 där då dollar ligger lågt så kan tjäna några slantar på det.

Dock är frågan, kommer jag att ha någon nackdel utav att ha köpt telefonen i USA i form utav garantier, alla n900 i USA är låsta till en abonnent jag vi inte har i Sverige, eller liknande? (med andra förklara lite vad nackdelar med att köpa telefonen i USA kan vara för en svensk)

Det fanns inget skrivet om USA-köp i FAQ-tråden =/

Inte svenskt tangentbord.
Laddaren lär inte ha samma kontakt till vägguttaget.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 3770K | Corsair 4x8 GB 1600Mhz | ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCU II OC | Fractal Design Newton R3 600W | Noctua NH-D14 (moddad) | Win8 Pro | Samsung SSD 840Pro 256Gb | Barracuda 3TB | Samsung DVD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zap73
Inte svenskt tangentbord.
Laddaren lär inte ha samma kontakt till vägguttaget.

Hmm okej, amerikanskt tangentbord kan jag nog vänja mig vid.
Laddare det är väll att köpa en adapter bara?

Annars så är det inga problem med garantier eller liknande? Och det finns telefoner att köpa utan att de är bundna till en operatör i USA?

Permalänk
Medlem

Hej! Ni som har haft den nu ett tag hur upplever ni batteri tiden? Beror ju iof på användandet men bra eller dålig?

Permalänk
Medlem

surfar man mycket, så håller den väll inte ett helt dygn. stänger man av wifi, osv. o bara ringer lite o sms:ar, o nån enstaka gång surfar via wlan så 1,5-2 dygn. men det är väldigt beroende på hur mycket man leker med den.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Låter som min Touch HD i batterihållning då När jag lyssnar på radiokanaler på internet så räcker batteriet inte mer än 4-6 timmar vid fullladdat batteri men då gör jag oftast annat åsså medans. Surfande verkar som det tar absolut mest batteri, mer än Wifi å GPS.

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid