Cougar 700w eller Corsair 650w?

Permalänk
Medlem

Cougar 700w eller Corsair 650w?

Hej!

Undrar vilket som är bäst av dessa eller om det inte finns någon skillnad. För annars verkar Cougar vara mer prisvärt

Corsair 650W:

https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/corsair-hx-...

Cougar 700w:

https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/cougar-cm-7...

Mvh Hannes

Permalänk
Medlem

Har ej hört särskilt mkt om Cougar, men det verkar vara ett bra agg med hög verkningsgrad, snyggt är det också

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Garantier:
Corsair 7 år
Cougar 3 år

... om du nu väger in även sånt

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem

tycker corsair är ett säkrare kort samt snyggare.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Garanti-tiden är ett värde på hur corsair uppskattar att deras grejer minst ska hålla till, att det håller en 10år är inte helt otroligt sålänge man inte pressar det för hårt

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Jag hade köpt corsairagget, pga. garantin - 7 år äger!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle kört på Corsair, bättre garanti och mer beprövat.

Permalänk
Avstängd

corsairs nätagg är oslagbara pris,livstid,garanti,prestanda= nr1 i världen enligt mig

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk

Jag funderade på samma sak som dig.
Det slutade med att jag beställde ett Cougar (igår)
Får hoppas det kommer snart:-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flexifuel
Jag funderade på samma sak som dig.
Det slutade med att jag beställde ett Cougar (igår)
Får hoppas det kommer snart:-)

Hoppas att du blir nöjd

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flexifuel
Jag funderade på samma sak som dig.
Det slutade med att jag beställde ett Cougar (igår)
Får hoppas det kommer snart:-)

Återkom gärna med dina första tankar om det

Permalänk
Hedersmedlem

De tester jag sett av Cougar visar på sämre komponenter än Corsair, troligen en av anledningarna till den kortare garantitiden.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Redan när du ser lådan till Corsair agget kommer du veta att du valde rätt.

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Tror inte Cougar gör en besviken.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk

Beställde ett Corsair i helgen, får det idag förmodligen! Ett 650W, så hoppas det är bra nu.

Edit: Stoppade in det i burken nu och det är väldigt tyst. Sen när man får kartongen från Corsair, man känner direkt vilken kvalité det är på grejerna man får när dom lägger ner tid på bara kartongen.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe DDR4 - Intel 5820k - GTX 1080Ti - 2x500GB 850 EVO - 16GB DDR4 RAM - Corsair RM 750W Gold.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe_Nilsson
Beställde ett Corsair i helgen, får det idag förmodligen! Ett 650W, så hoppas det är bra nu.

Edit: Stoppade in det i burken nu och det är väldigt tyst. Sen när man får kartongen från Corsair, man känner direkt vilken kvalité det är på grejerna man får när dom lägger ner tid på bara kartongen.

Nice. Verkar bli ett sådant då

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
De tester jag sett av Cougar visar på sämre komponenter än Corsair, troligen en av anledningarna till den kortare garantitiden.

Sant, garanti betyder för mig att tillverkarna garanterar att den ska hålla minst lika länge som garantin

Visa signatur

Balle

Permalänk

Corsairs kvalitet är helt otroligt nice. Har ett HX750, och tusan vilken lyx bara i förpackningen. En liten väska för de modulära kablarna, och en tygpåse för agget. Förvisso mäter man ju inte riktigt ett nätaggregats prestanda i hur snyggt packat det är, men... Damn, var min första tanke när jag öppnade

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Men det är inte många "dator intresserade" som har ett och samma nätagg i 7år lixom, kommer så mycket bättre grejer på vägen till dem 7 åren

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinCC
Men det är inte många "dator intresserade" som har ett och samma nätagg i 7år lixom, kommer så mycket bättre grejer på vägen till dem 7 åren

64 core cpuer?

Nja, tanken är väll ändå att man ska gå ner i strömförbrukning när saker flyttas till molnet. Men visst som sagt, entusiaster vill nog ha superkluster i hemmen också. Foldingathome?

Permalänk
Medlem

Jag skulle valt Corsair mest pga smidigheten osv. Sitter på ett Cougar cm700 själv och kvaliten kändes i princip lika som på corsair med tygpåse o allt (har haft corsair i förra datorn men var nyfiken på nått nytt) MEN smidigheten... Vet inte riktigt hur det är på de nya modulära men cougar har ju gett sitt agg en sån "smidig" konstruktion att sätta iprincip alla kablar man använder och lite till i den klungan som inte går att byta osv... Enda modulära jag har är till grafikkortet och det hjälper ju inte så mkt om man säger så...... SÅ tack vare det så kan jag inte rekomendera dej det! Men dom som säger att kvaliten osv är mkt bättre på corsair så ja dom har väl lite bättre prylar i aggen men glöm inte att cougar har egen tillverkning av oems osv så dåliga är dom ju inte Samt snyggare får man leta efter! Men ska inte yttra mig för mycketr när det gäller innehållet då jag inte är jättepåläst på den fronten! Men köp ditt corsair det kommer du bli nöjd över!

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
De tester jag sett av Cougar visar på sämre komponenter än Corsair, troligen en av anledningarna till den kortare garantitiden.

Mmm, verkar som Cougar skryt om japanska kondensatorer var klart överdrivet...
Till och med värstingen av Cougar aggen, den 80plus silver certifierade s700 har ett gäng taiwanesiska Teapo kondningar i sig på sekundärsidan:
http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&...

... trots att de på lådan skriver "The best solution for a High-End PSU by using Japanese 105°C capacitors".
Gränsfall till falsk marknadsföring IMHO, men det är ju inte precis ovanligt på nätaggsmarknaden.

Att de verkar snålat med mängden x capacitorer enligt recensionen, är inte heller ett kvalitetstecken.
Snyggt agg, men prissatt högre än vad det är värt helt enkelt, åtminstone för S700. Möjligt att de billigare modellerna är mer prisvärda, ifall de inte snålat ännu mer med komponenterna där. (vilket verkar rätt troligt)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden lite.
Skall köpa nytt nätagg också och jag har kickat på
https://www.inet.se/artikel/6909493/cougar-cm-700w-80-bronze
Skulle den ta två st 5000 kort förmodligen 5770 i cfx?
Tack på förhand

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eXizoR
Jag lånar tråden lite.
Skall köpa nytt nätagg också och jag har kickat på
https://www.inet.se/artikel/6909493/cougar-cm-700w-80-bronze
Skulle den ta två st 5000 kort förmodligen 5770 i cfx?
Tack på förhand

Helt klart

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eXizoR
Jag lånar tråden lite.
Skall köpa nytt nätagg också och jag har kickat på
https://www.inet.se/artikel/6909493/cougar-cm-700w-80-bronze
Skulle den ta två st 5000 kort förmodligen 5770 i cfx?
Tack på förhand

Har det där och det är både snyggt och väldigt bra! Tyst och svalt... MEN dryg kabeldragning som fan! Dom har inte riktigt tänkt igenom kablaget känns det som... Känns inte som ett modulärt! 4pins till prollen var Näst intill omöjlig! Stela som fan samt Allt o lite till= Icke modulärt......... har en kabel till grafikkortet som modulärt^^

Skulle gå på Corsair Hx750 istället!

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k