Permalänk
Medlem

Cpu-z

Någon som kanske kan förklara varför processorns core ligger på cirka 2000mhz ? Moderkort: Asus P5B ... Processor E8500 3.1ghz som det står på bilden...

VAD GÖR JAG FÖR ATT FIXA DET?

http://www6.speedyshare.com/data/257910792/19855527/89309349/...

Tackar för alla svar!

Visa signatur

/ELAIIT

Permalänk
Inaktiv

Re: Cpu-z

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ELAIIT
Någon som kanske kan förklara varför processorns core ligger på cirka 2000mhz ? Moderkort: Asus P5B ... Processor E8500 3.1ghz som det står på bilden...

VAD GÖR JAG FÖR ATT FIXA DET?

http://www6.speedyshare.com/data/257910792/19855527/89309349/...

Tackar för alla svar!

Sök i forumet på Speedstep. Länken fungerar inte för övrigt.

Permalänk
Avstängd

du har väl intel speedstep på i bios som gör att den klockar ner sig..

Enkelt att kolla dock..

testa att rara ihop nån fet fil och kolla vad cpu kommer upp i

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
du har väl intel speedstep på i bios som gör att den klockar ner sig..

Enkelt att kolla dock..

testa att rara ihop nån fet fil och kolla vad cpu kommer upp i

Stämmer bra, den går upp sin orginala hastighet 3,1 när jag zippar ihop en stor fil, speedstep är det något ni rekomenderar att jag stänger av eller ska jag köra på som det är?

Visa signatur

/ELAIIT

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ELAIIT
Stämmer bra, den går upp sin orginala hastighet 3,1 när jag zippar ihop en stor fil, speedstep är det något ni rekomenderar att jag stänger av eller ska jag köra på som det är?

Stänger du av Speedstep sliter du mer på komponenterna samt att datorn drar mer el. Låt den vara på, när prestandan behövs så går ändå din CPU upp i rätt hastighet.