Permalänk
Medlem

Så jag är nöjd, laddar upp i ca 1,2 MB/sec så ser inga problem på upplddning heller.

Permalänk
Medlem

phuuuu...
nu fan orkar jag inte med detta längre...
hur fan dom än bär sig åt så kommer jag inte över ~45mb
2 nya modem
nya kontakter i LGH
ny förstärkare på vinden
iordninggjort i källaren
ny dator
ny kabel
etc etc
o likförb-at så kan dom inte fixa det??
haft strul sen i AUGUSTI i år typ 4 månader.... fick 390:- draget på nästa faktura o 300:- i ringpott... mums.. täcker säkert upp det jag lagt ut på 4 tekniker besök då man får ett tidspann på 4 timmar (~20 timmar sittandes väntande)

bahh....
humbug....
mmmm första gången på 5 år som jag faktiskt känner mig missnöjd med Comhem

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris82
Du måste logga in med ett annat ip för o komma in i modemet om du stäng av Nat,, tidigare inlägg finns om hur det görs tidigare i tråden

Tror du missade att läsa vad de var jag skrev svar på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Sedan dag 1 har jag alltid fått bra hastigheter.
Testade precis:

http://www.speedtest.net/result/655675377.png

Helt ok, fastän jag brukar ha 99.3

Fast speedtest är knas, pingen till samma ställer med TPtest/bredbandskollen är 6ms, samt upp är 9.8Mbit.

Var i hässlehåla bor du?

Jag bor mitt i centrum och hade 98Mbit Ner och 9,8Mbit Upp... nu är det 49Mbit Ner och 9,8Mbit Upp.... senaste firmware.... verkar skumt detta...

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FANTEN
Jag tycker helt klart du ska säga upp ditt comhem.

Nu var iofs inte min fråga om jag skulle säga upp mitt Comhemabbonemang eller inte utan snarare om jag skulle flytta både mitt telefonabbonemang och internetabbonemang till dem, ett sk. "Comboerbjudande" där man får det billigaste gratis. God jul på dig också

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Suttit o letat i tråden men inte hittat nåt. Är det någon som kan säga vad jag bör göra om jag med NG3100 med NAT avstängt och en DIR-655 router får märkbart sämre kapacitet upp+ned samt lång delay vid testning av upstream, jämfört med om jag kör modemet direkt in i datorn?

Permalänk
Medlem

har kört pingplotter nu under eftermiddagen och har fått en massa packetloss samt massor av jitter, detta mellan vad jag tror skulle vara Örebro-Västerås-Nap är osäker på vad nap står för men iallfalloch verkar som om det enbart är mellan dessa noder som jag får bekymmer med....
vad tror du Phunky?

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rolandaa
Verkligen bra värden SirMacke, vi får runt 70-80/10-11...

En fråga, har du kört ngt optimeringsprogram? Kör du mätningarna utan någon annan last på nätet?
/ R

Inga optimeringsprogram!
Win7 Pro x64 med NOD32 + Win-Brandvägg.
Även MSN, Xfire mm igång samtidigt.

EDIT: Ingen skillnad med allt det av.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceKey
Var i hässlehåla bor du?

Jag bor mitt i centrum och hade 98Mbit Ner och 9,8Mbit Upp... nu är det 49Mbit Ner och 9,8Mbit Upp.... senaste firmware.... verkar skumt detta...

Bor vid T4, Finjagatan.
Har fått neråt 40, men det har varit efter arbete på nätet, omstart av modem och upp på 90+ igen.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Hej alla, behöver hjälp med Comhem prylar som jag fick hem igår. Beställde XXL bredband, Large TV med samsung dcb-b270z samt Ip telefoni. Jag har nu fått igång internet med Netgear CG 3100 samt IP telefoni, får ut ca 70-80 ner samt 9.5 upp så det är jag nöjd med. Men nu får jag inte igång TV på ett fungerande sätt. Testade koppla in deras antenn sladd men får signal ca 60% och kvalite 100% men går ner hela tiden båda 2, oftast ner till 0 på båda. Testa fabriks återställning samma sak, fast jag ställde in min network ID kod i Helsingborg 41005. Testade min egna 75 ohm antenn sladd men samma sak, testade 1 annan antenn sladd men ingen signal alls, då stack jag till Kjell & Company idag köpte 5m high END antenn sladd med trippel shielding och 75ohm, skaffade också antenn förstärkare 22db samt galvaniserad adapter ocks för jordnings fel något liknande kan ha stavat fel, men fungerar lite bättre men fortfarande så går det ner eller så söker den signal, har även testat Humax box cg 1000 men samma sak dock bättre signal enligt deras meny men även här går både signal samt kvalite upp och ner hela tiden från 70 ner till 1, sedan 20 och så vidare. Testat koppla bara high end antenn till boxen sedan scart till TV från samsung boxen= signal kommer och går hela tiden och söker signal, testat med antenn förstärkare samma sak. Men om jag testar antenn sladd bara i Uttaget sedan direkt till TV så fungerar dem öppna kanaler bra dock finns det som tunna horizontella linjer som går uppifrån ner som någon slags störning. Jag har även ett comhem uttag i sovrummet och den har jag bytt till vardags rummet och skarvat om kabeln men samma sak så någon stans ligger felet men hittar det inte, ringer man Comhem som jag gjorde igår eftermiddag efter att ha hämtat ut paketet med utrustning så säger dem bara testa ny sladd, säger man det har jag gjort så hittar dem annat skit man ska testa, sedan säger dem men vi kan skicka tekniker men kan kosta dig 500kr om han ej hittar fel i signalen, vad fan ska jag göra känns som att jag har testat allt, så någon som har en idé vad som kan hjälpa.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Kanske fel i boxen, låna grannens box och testa .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Inga optimeringsprogram!
Win7 Pro x64 med NOD32 + Win-Brandvägg.
Även MSN, Xfire mm igång samtidigt.

EDIT: Ingen skillnad med allt det av.

Bor vid T4, Finjagatan.
Har fått neråt 40, men det har varit efter arbete på nätet, omstart av modem och upp på 90+ igen.

Ringde o kollade, dom sa att värdena inte såg bra ut men starta om boxen, fick ett sms att mitt problem var fixat och nu funkar det fin fint 10,79MB/s fick jag nyss

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av etermos
har kört pingplotter nu under eftermiddagen och har fått en massa packetloss samt massor av jitter, detta mellan vad jag tror skulle vara Örebro-Västerås-Nap är osäker på vad nap står för men iallfalloch verkar som om det enbart är mellan dessa noder som jag får bekymmer med....
vad tror du Phunky?

//E

Vissa utrustningar i comhems backbone droppar paket med vilje för att tex slippa överbelastningsattacker. Går ej att säga att något är fel med pingplotter om du inte har loss också på enheterna efter. Är pingen bra och utan loss efter comhems backbone är det paket skrotade av deras routrar. De slänger alltså bara ping direkt emot sig men alla paket som ska förbi skickas i så fall normalt.

Tror inte felet sitter där för då ska hela Örebro och Västerås ha problem och jag vet att det fungerar för en kompis i Örebro hastighetsmässigt.

Damir2d: Det är antingen fel på boxen eller på signalen i dina uttag. Skulle eventuellt tro boxen då du får bra hastighet på bredbandet = signalen till dig verkar OK. 500kr debiteras men ENBART om felet sitter i ens egen utrustning och det involverar inte boxen så skulle säga att du klarar dig oavsett.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Ja liten skillnad blir det nog men som sagt, tveksamt att du tycker det är som natt och dag.

tfwo: Testat inaktivera NAT? Gör man det så inaktiveras ju också brandväggen och IP flooding detection som ev också stör. IP flooding detection störde i alla fall tidigare då man körde torrents. Kan ju också vara nått fysiskt med modemet då inte alla upplever fel med tjänsten men då börjar jag tro att det är lite många måndagsexemplar. Fungerar det utan NAT vet man ju att det är mjukvarurellaterat i modemet och inte din utrustning, modemet fysiskt sett eller nätet i sig. Har man åtminstonde felsökt lite på sin egen sida tror jag det snabbar upp både för deras support och dig.

Ja NAT funktionen var det första jag stängde av i modemet, nat har jag verkligen ingen nytta utav.

Trasslet fortsätter bara, kanske lika bra o gå tillbaks till 50tjänsten, den var iallafall stabil.. hittils funkar XXL so so bara och kundtjänsten, där borde dom byta ut all sin inkompetenta personal.

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus Xi Extreme - Cpu: Intel Core i9-9900K - Cpu kylare: Corsaid h100i PLatinum - Gpu: MSI GeForce GTX 1080 - Chassi: Corsair Carbide 100R Silent Edition + EVGA 1000W PSU - Hårddisk: x2 Samsung 970 EVO 500GB nvme - Minne: 64B DDR4 3200mhz - Skärmar: 2x AOC Agon AG241QX 144hz,1ms

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucky64
Kanske fel i boxen, låna grannens box och testa .

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Vissa utrustningar i comhems backbone droppar paket med vilje för att tex slippa överbelastningsattacker. Går ej att säga att något är fel med pingplotter om du inte har loss också på enheterna efter. Är pingen bra och utan loss efter comhems backbone är det paket skrotade av deras routrar. De slänger alltså bara ping direkt emot sig men alla paket som ska förbi skickas i så fall normalt.

Tror inte felet sitter där för då ska hela Örebro och Västerås ha problem och jag vet att det fungerar för en kompis i Örebro hastighetsmässigt.

Damir2d: Det är antingen fel på boxen eller på signalen i dina uttag. Skulle eventuellt tro boxen då du får bra hastighet på bredbandet = signalen till dig verkar OK. 500kr debiteras men ENBART om felet sitter i ens egen utrustning och det involverar inte boxen så skulle säga att du klarar dig oavsett.

Problemet är att både samsung och humax boxen strular kan det verkligen vara fel på båda boxar? Men mina föräldrar bor 2 våningar nedan som också kör comhem ska ta med min Box ner dit och testa återkommer med svar. Men som sagt så verkar bredband och ip telefoni fungera bra, har inte haft strul dock inte testat det ordentligt bara 1 dag typ, men jag korstestar med deras box hos mig och min box hos dem.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Avstängd

Så trött man blir på det här så fort nån laddar av mig så startar netgear modemet om, det kan ju inte vara meningen att det skall vara så

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Tror inte felet sitter där för då ska hela Örebro och Västerås ha problem och jag vet att det fungerar för en kompis i Örebro hastighetsmässigt.

Jag bor i Örebro och jag har noterat värden på mellan 72Mbit/s - 87Mbit/s i download så det fungerar ok, inte lika fint som för andra här i forumet, men runt 80Mbit/s får ända vara ok

Visa signatur
Permalänk
Medlem

SweCarl, samma här. Skickade lite till en kompis och modemet reboota var 15 min.
Min upstream power är tydligen inte bra lr för bra sa de 3 teknikerna som varit här inom loppet av 2 veckor. 32.9 dBmV när det är obelastat och 35.5 dBmV när man maxar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
Problemet är att både samsung och humax boxen strular kan det verkligen vara fel på båda boxar? Men mina föräldrar bor 2 våningar nedan som också kör comhem ska ta med min Box ner dit och testa återkommer med svar. Men som sagt så verkar bredband och ip telefoni fungera bra, har inte haft strul dock inte testat det ordentligt bara 1 dag typ, men jag korstestar med deras box hos mig och min box hos dem.

Så nu testade jag min samsung box hos mina föräldrar i samma hus och där var signalen 88% hela tiden och signal kvalite 100% utan att den gick ner och upp, så då bör det vara fel i uttaget och det är felanmält tanten på comhem sa att dem hör av sig, men det skumma var hon nämnde att mitt abbodemang skulle aktivera sig 22 december men hon fattade inte varför allt fungerade ändå så hon sa att jag skulle avvakta tills 22 december för då skickar dem full styrka till uttaget, så min fråga var varför fungerar det nu då men det kunde hon inte svara på, så vad tror ni, blir det annorlunda den 22 december?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
Så nu testade jag min samsung box hos mina föräldrar i samma hus och där var signalen 88% hela tiden och signal kvalite 100% utan att den gick ner och upp, så då bör det vara fel i uttaget och det är felanmält tanten på comhem sa att dem hör av sig, men det skumma var hon nämnde att mitt abbodemang skulle aktivera sig 22 december men hon fattade inte varför allt fungerade ändå så hon sa att jag skulle avvakta tills 22 december för då skickar dem full styrka till uttaget, så min fråga var varför fungerar det nu då men det kunde hon inte svara på, så vad tror ni, blir det annorlunda den 22 december?

VAFAN! Detdär är BULL! Se till att de felanmäler och säg på en gång att du vill bli bokad med tekniker då du vet att det fungerar med samma box i annan del av fastigheten för att snabba upp det hela.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
VAFAN! Detdär är BULL! Se till att de felanmäler och säg på en gång att du vill bli bokad med tekniker då du vet att det fungerar med samma box i annan del av fastigheten för att snabba upp det hela.

Det var ungefär det jag sa till den snälla tjejen på kundtjänst men men hur ska man förklara att 1+1=2 på den här kundtjänsten, dem verkar tyvärr ej fatta men men vi får se, kopplade ut skit boxen nu eftersom den har sökt signal i 4 timmar nu, vill slänga skiten åt helvete men får titta på analoga kanalen istället och kräva kompensation istället sen, men min internet ligger på ca 99mb/s ner och upp 9.5mb/s så den fungerar så varför strular kanaler men det får dem lösa pallar inte mer, anser mig ha gjort allt i min makt. Tack för input killar&tjejer.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
Det var ungefär det jag sa till den snälla tjejen på kundtjänst men men hur ska man förklara att 1+1=2 på den här kundtjänsten, dem verkar tyvärr ej fatta men men vi får se, kopplade ut skit boxen nu eftersom den har sökt signal i 4 timmar nu, vill slänga skiten åt helvete men får titta på analoga kanalen istället och kräva kompensation istället sen, men min internet ligger på ca 99mb/s ner och upp 9.5mb/s så den fungerar så varför strular kanaler men det får dem lösa pallar inte mer, anser mig ha gjort allt i min makt. Tack för input killar&tjejer.

Kom just på att det fanns någon bugg mellan pairade kort mot HDboxar (vad jag förstår hade du en sådan nu) om man sedan testade kortet i någon viss modell av Samsung. Pairing är något comhem skickar ut för att låsa box och kort med varandra så man inte kan få in HDmaterial i en HTPC med CAmodul och rippa filmer. Tror dock det ska vara löst i en ny mjukvara Till berörd samsungmodell men för att vara säker: testade du din samsungbox hos föräldrarna med DITT kort? Om du gjorde det och det fungerade hos dem måste tekniker bokas. Om inte KAN felet försvinna automatiskt inom 7dagar då startpairingperioden tar slut. I detta fall kan alltså samsungen strula pga en bugg och HDboxen för att abbet inte börjat gälla eller är trasig men det är RIKTIGT långsökt. Snabbast om du inte testade med ditt kort hos föräldrarna är väl att testa koppla din box igen hos dem med ditt egna kort.

Ja det kan vara så konstigt som det låter. Stött på felet 2ggr själv.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Jadå Min box och kort testades tillsammans hos mina föräldrar, testade inte deras kort utan mitt eget, jag har även en gammal box humax cx 1000c något från förra ägaren med hans kort och samma problem även med hans box men men hur ska man få COMHEM att fatta.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Så nu fick man SMS imorse av COMHEM AB att ringa dem och boka tid för en tekniker, så nu väntar vi på tisdag förmiddag ska han dyka upp. Hoppas på bra resultat.

Phunky: Jag använder inte HD boxen utan deras standard Samsung DCb B270Z, så bör inte vara pairing problem, men men vi får se när snubben kommer hit. testade boxen imorse och tänkte WOW nu funkar det, signal mellan 50-70% hoppar hela tiden så plötligt börjar kvalitén också hoppa och sedan gick den till 0% för att komma tillbaka efter 20-30min sedan samma sak.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

nån som vet varför min router in orkar skicka ut mer än 0,63/mb/s men med comhem routern kan jag få 9,5mb/s upp. jag får typ sama hastighet ner med båda typ 22 mb/s

det är en netgear wnr 3500

jag har 24/10 mb/s

jag har en trådlös router från comhem sen Säter jag in min egen efter den så blir hastigheten sån är det därför

Visa signatur

Intel i5 4690k. Kylning Hyper evo 212. Amd FxF 6870 1gb, Ram DDR3 8gb Corsair Lp 1600Mhz
Moderkort Msi z97m Gaming. SSD Samsung 830 series 256Gb. 3,5 tb lagring. Nätagg 550w Seasonic.
Skärm Asus 23" PA238Q IPS. Tangetbord Sidewinder x4, Mus Razer Naga.
Högtalare Edifier S330D 2.1, Headset Siberia V2

Permalänk
Medlem

Nån som vet om comhem har problem med sin mailserver nu? jag kan inte skicka mina användaruppgifter till servern utan den ber mej skriva in lösenordet igen för mailen, och när jag gör det så blir det samma resultat.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flash01
Nån som vet om comhem har problem med sin mailserver nu? jag kan inte skicka mina användaruppgifter till servern utan den ber mej skriva in lösenordet igen för mailen, och när jag gör det så blir det samma resultat.

Har samma problem så de måste de ha. Men inget står på hemsidan.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

hej har ett comhem abbonemang och ska resa hem till föräldrarna över jul o nyår och givetvis har dem inget internet hemma men så kom ja på att även dem bor i ett comhem hus och comhem identifierar ju vem som kopplar upp sig genom mac addressen på modemet... tror ni det skulle funka att släpa med sig modemet hem till dem och koppla in det där för mac addressen blir ju faktist samma eller funkar ens abonemang endast i det huset de är beställt till? tilläggas kan att dem bor i en annan stad och jag förstår ju givetvis att blir de problem kan man inte felanmälla dessa

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elyxiator
hej har ett comhem abbonemang och ska resa hem till föräldrarna över jul o nyår och givetvis har dem inget internet hemma men så kom ja på att även dem bor i ett comhem hus och comhem identifierar ju vem som kopplar upp sig genom mac addressen på modemet... tror ni det skulle funka att släpa med sig modemet hem till dem och koppla in det där för mac addressen blir ju faktist samma eller funkar ens abonemang endast i det huset de är beställt till? tilläggas kan att dem bor i en annan stad och jag förstår ju givetvis att blir de problem kan man inte felanmälla dessa

Modemets mac är låst till just din lägenhet.
Antagligen (tyvärr) just av det skälet att man inte ska kunna göra precis det du vill göra

Ställer mig även tveksam till att supporten är villiga att tillfälligt flytta din tjänst, men du kan ju alltid testa ringa dom, återkom gärna här med hur dom ställer sig i frågan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elyxiator
hej har ett comhem abbonemang och ska resa hem till föräldrarna över jul o nyår och givetvis har dem inget internet hemma men så kom ja på att även dem bor i ett comhem hus och comhem identifierar ju vem som kopplar upp sig genom mac addressen på modemet... tror ni det skulle funka att släpa med sig modemet hem till dem och koppla in det där för mac addressen blir ju faktist samma eller funkar ens abonemang endast i det huset de är beställt till? tilläggas kan att dem bor i en annan stad och jag förstår ju givetvis att blir de problem kan man inte felanmälla dessa

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
Modemets mac är låst till just din lägenhet.
Antagligen (tyvärr) just av det skälet att man inte ska kunna göra precis det du vill göra

Ställer mig även tveksam till att supporten är villiga att tillfälligt flytta din tjänst, men du kan ju alltid testa ringa dom, återkom gärna här med hur dom ställer sig i frågan.

Modemet är ej låst till lägenheten och kan således flyttas utan problem. Dock kan han inte få "tillfälligt internet" hos föräldrarna, utan måste ju självklart beställa ett abbonemang även hos de.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Modemet är ej låst till lägenheten och kan således flyttas utan problem. Dock kan han inte få "tillfälligt internet" hos föräldrarna, utan måste ju självklart beställa ett abbonemang även hos de.

Om hans föräldrar bor i f.d. upcnätet är tjänsten bunden till en specifik lägenhet eventuellt. Detta system plockas bort efterhand så det kan om han har tur vara bortplockat just där. Annars blir det svårt.

Är det annan del av sverige kan man flytta med sin tjänst vart man vill i princip. Telefonen är inte säkert att den fungerar om man flyttar modemet till annat riktnummersområde dock.

Visa signatur

Dooh!