Bjuda in sig själv till Spotify?

Permalänk
Medlem

Bjuda in sig själv till Spotify?

Hej!

Min mamma vill ha hjälp med att avbeställa Spotify. Hon har betalat 100 kr i månaden fram till nu, eftersom hon inte har fått någon invite. Nu har hon däremot ett fåtal stycken som hon kan ge till andra, och jag funderar på om hon skulle kunna bjuda in sig själv. Jag misstänker att hon inte kan göra det om hon vill behålla samma konto (dvs samma inloggningsnamn), så jag funderar på om kontot går att användas ändå i gratisversionen om hon bara säger upp abonnemanget? Eller blir det helt oanvändbart då? Om inte det går måste hon bjuda in sig själv till ett nytt konto med ett annat inloggningsnamn antar jag?

Visa signatur

Don't worry, be happy <°)))><

Permalänk
Medlem

det är väl bara och säga upp och fortsätta med gratisversionen?

ser absolut ingen vits med att spärra pga någon byter ner sig från betal till reklam konto.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
SpelClockers

det switchar bara till reklam versionen när tiden e slut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
ser absolut ingen vits med att spärra pga någon byter ner sig från betal till reklam konto.

Hm, nej det verkar ju rätt meningslöst. Hittade det förresten här: https://www.spotify.com/en/help/faq/#premium

Visa signatur

Don't worry, be happy <°)))><

Permalänk
Medlem

Hon kommer nog reta ihjäl sig på reklamen, tänkte inte så mycket på den innan men nu när jag har börjat köra premium så är det så jobbigt med denna reklam hela tiden när man är hos någon annan tex.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

+1 på Brallor, känns dessutom som att det är mycket mer reklam nu än för någon månad sen. Nu är det typ 2 stycken 15-sek reklamer per 5 tracks låtar.

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem

Det gör inget säger hon, men jag har också märkt att reklamen har blivit väldigt tjatig. Antar att det är genomtänkt att de höjer mängden reklam successivt.

Visa signatur

Don't worry, be happy <°)))><

Permalänk
Avstängd

Betalar man för Spotify så slipper man reklamen... varför i h-e kan man inte få slippa reklamen på tv när man betalar? Aldrig att man ser på tv numera när det är mer reklamavbrott än vettigt o se på. xD

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Betalar man för Spotify så slipper man reklamen... varför i h-e kan man inte få slippa reklamen på tv när man betalar? Aldrig att man ser på tv numera när det är mer reklamavbrott än vettigt o se på. xD

Det där är något jag har frågat mig själv i åratal. Varför ska jag betala pengar för TV när det ändå är så otroligt mycket reklam som det är? Ta t.ex. kanal 3, 5 och 6 t.ex. Man hinner ju inte mer än kolla på 7 minuter av simpsons t.ex. innan det blir reklam. Helt sjukt! Jag skulle kunna stå ut om de sänkte kostnaden rejält och la reklamen endast före och efter program, inte mitt i och flera ggr per program som det är idag.

Fråga till alla andra? Varför tycker ni att det är OK att betala för reklamfinansierad TV? Själv kollar jag inte ens på TV längre p.g.a. detta.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

du betalar INTE tv pengar till tv3, 5 och alla andra skitkanaler, du betalar till de icke privata kanalerna dvs SVT, de+ SR får pengarna
de privata finansierar sina kanaler via reklam

http://www.radiotjanst.se/sv/Om-Radiotjanst/

edit: just ja, jag glömmde visst att folk är så korkat att de tom betalar för att se de privata kanalerna fö att få sig en dos reklam

men för tv licens pengar gäller ovanstående

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

jag har börjat få reklam ibland efter 1-2 låtar
kärringen brukar morra från köket "va fan nu igen?!"

Sen helger har dom planerat, måste som kör spotify på sina förfestar, för det verkar som om dom släpper reklam spärren helt ibland =P

Håller med ang tv där, betalar redan 400pix mån för tv & film.
sen tv licens, sätt spärr.
Vill dom som se skiten, betala för skiten.
Vi som inte betalar, får inte se svt (hua,jorden går under)

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rosaluxenburg
du betalar INTE tv pengar till tv3, 5 och alla andra skitkanaler, du betalar till de icke privata kanalerna dvs SVT, de+ SR får pengarna
de privata finansierar sina kanaler via reklam

http://www.radiotjanst.se/sv/Om-Radiotjanst/

Fel! Jag betalar först TV licens för att ens få äga en TV och få se "gratis kanalerna" som inte är gratis. Vill jag sedan ha TV3, TV5, TV-whatever osv så måste jag betala extra för det trots att det är reklamkanaler.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

ändrade just mitt inlägg, mitt fel

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD