Permalänk

Ja precis huden "landar" i mitten hahahaha. Dock nu är det så här att jag har ett 5850 och en monitor med display port, jag kan helt enkelt bara köpa 2st billiga tn paneler typ nån billig 1920x1080 och det ska funka? Spelar mycket bilspel har ratt osv.

Är det värt det?

Visa signatur

CPU: E2500k 4.9ghz GPU: AMD 290x

Permalänk
Medlem

Det är bara att köra, finns galna erbjudande nu och säkert efter jul på monitorer.

Är det värt det? Självklart! Sätter alla mina pengar på burken, men folk tror att man är en knös eller har nåt super bra job. Men man är arbetslös... Jag super inte bort allt jag äger varje helg som "de flesta"!

Permalänk

Lugnt blir behandlad som en senil 12åring på arbetsförmedlignen, allt för typ 2700kr i månaden. Bor hemma så har råd med det.

Visa signatur

CPU: E2500k 4.9ghz GPU: AMD 290x

Permalänk
Keeper of the Bamse

Fin guide Robbaz men jag stör mig något otroligt på att du blandar ihop hur man använder parenteser och citationstecken. Du har använt "citationstecken" istället för (parenteser).

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Fin guide Robbaz men jag stör mig något otroligt på att du blandar ihop hur man använder parenteser och citationstecken. Du har använt "citationstecken" istället för (parenteser).

Konstigt men jag störs då inte av det...

Sluta gnälla säger jag bara, om du inte orkar plocka ihop en egen guide så tycker jag inte att du har rätt att gnälla över bagateller

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hagis2k
Konstigt men jag störs då inte av det...

Sluta gnälla säger jag bara, om du inte orkar plocka ihop en egen guide så tycker jag inte att du har rätt att gnälla över bagateller

Är det tävling så är det, då får man väl påpeka fel som görs. Tror Robbaz vet att jag inte har något emot honom personligen

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Många av bilderna i förstaposten är brutna. Värt att få ordning på? Det tycker jag!

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rastafelix
Lugnt blir behandlad som en senil 12åring på arbetsförmedlignen, allt för typ 2700kr i månaden. Bor hemma så har råd med det.

Samtidigt som man sjunker ner i depression hahaha.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poison
Många av bilderna i förstaposten är brutna. Värt att få ordning på? Det tycker jag!

Brutna?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Är det tävling så är det, då får man väl påpeka fel som görs. Tror Robbaz vet att jag inte har något emot honom personligen

Ska det ska verkligen vara (parenteser)? För korrekt svensk?

Permalänk
Medlem

Hah, de funkade inte tidigare på jobbet idag. Jag skyller på Internet Explorer
Forget my comment

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Ska det ska verkligen vara (parenteser)? För korrekt svensk?

Ja alltså inte överallt Men t.ex. i din mening:

Dagens grafikort klarar inte att visa fler än 2 skärmar "bortsett från Amd/Ati's nya 5000serie" pågrund av tekniska begränsningar.

Ska det ju vara parenteser istället för citationstecken
Guiden var så bra skriven, tyckte det var synd med ett sånt slarvfel
Gud vad jag älskar julsmilisar :):):):)

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Fixa till lite rätt ska vara rätt

Permalänk
Medlem

bra guide eftersom jag ska fixa 3 skärmar och ett radeon 5970 x2 så fort det går att få tag i -.-

Permalänk

Grattis till 3e plats!

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

Trevligt att upptäcka att det inte går att använda DVI, DVI och HDMI för Eyefinity så fort man stoppat i nya grafikkortet.
Jag upptäckte snart att man var tvungen att använda en Aktiv DP -> DVI-adapter, men tänker inte lägga ut en tusenlapp på det, isåfall lämnar jag tillbaka graffet och hittar på nåt annat.

Men jag hittade en annan lösning, att använda en vanlig DP -> VGA-adapter istället. Dessa kostar ca 200kr och ska enligt denna källan fungera:
http://www.widescreengamingforum.com/forum/viewtopic.php?f=64...
Känner någon annan till detta? Vad tror ni om det, ljuger han eller kan det faktiskt fungera? Med endast en källa på detta så är jag lite osäker, men priset känns ju överkomligt.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

HermitoZ: Har läst runt lite och det ska tydligen fungera... I stort sett alla DP-VGA adaptrar är aktiva då det krävs aktiva kretsar för att omvandla digitalt till analogt. Den tar strömmen från själva porten och kräven ingen extra usb kabel som de aktiva DP-DVI adaptrarna gör...

Fast sen så kan jag även tänka mig att det skiljer sig en hel del mellan kvaliten på det olika vga adaptrarna.. Dvs maxupplösning och förmågan och hålla en stabil länk i olika hz osv...

Permalänk
Medlem

Jag fick erbjudande om att köpa en begagnad sådan DP -> VGA för 150kr så jag testar det, får hoppas på det bästa. Det är en Apple-modell, inte MiniDP som de flesta de har. Någon som vet om de är nåt att ha? Apple brukar väl sälja bra men dyra grejer så den bör väl duga?

Edit: Verkar som att det var en Mini-VGA till VGA-adapter, såg inte ens ut som en vanlig DisplayPort.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

En fråga till er som kör triple-skärmar. I vilken sorts spel (racing, fps osv) märker ni att man får mest upplevelse/inlevelse med denna setup?

Jag kan tänka mig att triple-skärmar inte är så intressant att lira strategispel som Warcraft 3, Supreme Commander och liknanade.

Det kanske hade varit något att lägga in Robbaz? Personlig åsikt om vilka sorters spel denna setup är en upplevelse i samt vilka det inte passar in i.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Har lagt till en helt ny liten men väldigt viktigt del i guiden, en vinklad skärms effekt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poison
En fråga till er som kör triple-skärmar. I vilken sorts spel (racing, fps osv) märker ni att man får mest upplevelse/inlevelse med denna setup?

Jag kan tänka mig att triple-skärmar inte är så intressant att lira strategispel som Warcraft 3, Supreme Commander och liknanade.

Det kanske hade varit något att lägga in Robbaz? Personlig åsikt om vilka sorters spel denna setup är en upplevelse i samt vilka det inte passar in i.

Bil spel som dirt 2 är helt klart fyllt med upplevelse speciellt med ratt, gas och pedaler. Även spel som arma 2 ger otrolig effekt. Men alla andra spel är underbara ett fps med rätt fov ser ofta väldigt bra ut. Medans rts spel i sig också blir väldigt roliga så är ändå upplevelsen lite mindre.

Permalänk
Medlem

Jag sitter och funderar på vilket som känns mest värt av triple-skärmar vs. en 24 tums 3d skärm. Jag har då främst fps i åtanke. Vad tror ni?

Vad tror Robbaz?

Permalänk
Medlem

Jag sitter med 3 skärmar (5040x1050...3*1680x1050) och måste fråga hur gör man för att köra ex dirt 2, dragon age orgins osv på alla skärmar jag har bara lyckats köra LFS på alla 3 genom att köra i window mode och dra bilden över alla.
detta funkade dock inte med Dragon age.

Har kollat i grafik inställningarna på spelen men kan inte välja min upplösning där..
funkar de bara o köra multi om man har ex triplehead2go. jag kör monitor 1 via den intergrerade Gpu:n och monitor 2&3 via mitt HD 4670.

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan bekräfta att det fortfarande inte fungerar att spela med 2 st skärmar i porträtt(pivot) på sidan med eyefinity?
Hade tänkt kör 20"(1200x1600)+30"(2560x1600)+20"(1200x1600).
Har prövat software TH2G och fick det att funka bra i Vista men inte i Win 7.

Permalänk
Medlem

Kan man verkligen bara ha mittenskärmen inkopplad på DP-utgången? Tänkte testa en dp->vga, men trist om den "viktigaste" skärmen får sämst bild

Edit: Köpte en för 136:- på ebay, är definitivt värt ett försök!

Edit: En till G2220HD påväg också.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundkula
Kan man verkligen bara ha mittenskärmen inkopplad på DP-utgången? Tänkte testa en dp->vga, men trist om den "viktigaste" skärmen får sämst bild

Edit: Köpte en för 136:- på ebay, är definitivt värt ett försök!

Edit: En till G2220HD påväg också.

återkom gärna med hur de funkade med dp->vga adaptern,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zachry
återkom gärna med hur de funkade med dp->vga adaptern,

Absolut! Kan dock ta upp till 6 veckor innan adaptern anländer

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem

Hur tror ni 2st 8800GTS i SLI fungerar för 3-4 skärmar? Antar att man får köra via DVI. Spelar i stort sett bara EVE Online men kanske blir något mer i framtiden... Annars är det mest arbete med mängder av fönster igång samtidigt som gäller.

Någon som testat SoftTH och har lite mer utförliga kommentarer? Till exempel hur det är att sätta upp och vilka problem som uppstått.

Permalänk
Medlem

Har äntligen fått tag i min tredje skärm nu och kör 1 st 24 BenQ och 2 st 22' BenQ.

Sen vill jag påpeka att en passiv Displayport - vga adapter fungerar utmärkt. Största nackdelen är självklart att de flesta spel inte stödjer det utan att man fixar och tricksar lite.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundkula
Absolut! Kan dock ta upp till 6 veckor innan adaptern anländer

Jag köpte en DP-VGA på Ebay och det funkar Utmärkt Sjukt värt om man ändå har en vga skärm och inte vill slänga ut massa pengar på en aktiv dp-dvi.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ceogar
Har äntligen fått tag i min tredje skärm nu och kör 1 st 24 BenQ och 2 st 22' BenQ.

Sen vill jag påpeka att en passiv Displayport - vga adapter fungerar utmärkt. Största nackdelen är självklart att de flesta spel inte stödjer det utan att man fixar och tricksar lite.

Vilken upplösning är det på skärmarna? Har du flashat grafikkortets BIOS?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ceogar
Jag köpte en DP-VGA på Ebay och det funkar Utmärkt Sjukt värt om man ändå har en vga skärm och inte vill slänga ut massa pengar på en aktiv dp-dvi.

Köpte du den från Hong Kong? Hur lång tid tog leveransen?

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundkula
Vilken upplösning är det på skärmarna? Har du flashat grafikkortets BIOS?

Köpte du den från Hong Kong? Hur lång tid tog leveransen?

annars så kan man köpa HPs dp-vga adapter på dustin för en hyfsad slant.

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundkula
Vilken upplösning är det på skärmarna? Har du flashat grafikkortets BIOS?

Köpte du den från Hong Kong? Hur lång tid tog leveransen?

Alla skärmarna har 1920 x 1080 och ja jag har flashat kortet till en MSI Bios så man kan överklocka lite mer

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2504951334...

Exakt den köpte jag. Adaptern skickades den 21 Januari och jag fick den i brevlådan 10 Februari. Helt okej om man jämför med vad jag har varit med om ( Köpte en DP - DVI som tog 37 dagar innan jag fick men sen så funkade ju inte det )

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"