Vad heter låten/filmen-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Håett
letar efter en film jag såg för många många år sen, iaf det är en snögubbe som börjar leva i en trädgård sen så börjar han smälta o det var jättesorligt tyckte jag men kan ej hitta den, den e säkert välkänd.

MVH Håett

Låter som filmen "Jack frost"

http://www.imdb.com/title/tt0141109/

http://www.youtube.com/watch?v=VJEm4miHkvI

Permalänk
Medlem

jag de ere ;D tack man ska nog ta o kollapå den

Visa signatur

SLI Nvidia gtx275 l EVGA nForce 780i SLI FTW l 4 x Corsair 800 mhz l Corsair Hx750w l Q6600 - 3.2 ghz l Windows 7 64bit SP1 l Kylning: HAF932, V10 cooler master.

Permalänk

Hej!

Så här på nyårsdagen så kom jag att tänka på en härlig film man skulle se, men naturligtvis kommer jag inte ihåg vad den heter.

Det handlar i alla fall om två/ett par snubbar som är någonstans i södra usa, och av någon konstig anledning ska de smuggla sprit mellan två delstater (var någon skatteanledning om jag kommer ihåg rätt). Och sen spårar det hela ur naturligtvis. Det är en komedi, och om jag inte minns fel så är den rätt gammal, typ 70-tal.

Någon som har en idé?

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
Hej!

Så här på nyårsdagen så kom jag att tänka på en härlig film man skulle se, men naturligtvis kommer jag inte ihåg vad den heter.

Det handlar i alla fall om två/ett par snubbar som är någonstans i södra usa, och av någon konstig anledning ska de smuggla sprit mellan två delstater (var någon skatteanledning om jag kommer ihåg rätt). Och sen spårar det hela ur naturligtvis. Det är en komedi, och om jag inte minns fel så är den rätt gammal, typ 70-tal.

Någon som har en idé?

Smokey and the Bandit verkar passa ganska bra in på beskrivningen - http://www.imdb.com/title/tt0076729/

Visa signatur

Primär - C2D T6500 :: 4GB :: Mobility 4570.
Sekundär - AMD64x2 6000+ :: 2GB :: 8800GT 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skorpion
Hej
Är det någon som vet vad låten heter som börjar 1:18 in i mitt bungyjump?

ae_qVxkH3l8

/Niclas

Låten är: Fallout Boy - G.I.N.A.S.F.S

Visa signatur

Primär - C2D T6500 :: 4GB :: Mobility 4570.
Sekundär - AMD64x2 6000+ :: 2GB :: 8800GT 1GB

Permalänk
Medlem

Letar efter ett namn på en film som handlar om att ett forskar team har byggt en stor borrmaskin och dom ska borra sig ner till jordens inre.
Efter värme eller något.

Visa signatur

It's a tarp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMDobba
Letar efter ett namn på en film som handlar om att ett forskar team har byggt en stor borrmaskin och dom ska borra sig ner till jordens inre.
Efter värme eller något.

Kan det vara The Core?
Inte direkt den bästa filmen jag sett..

Permalänk
Medlem

Letar efter en film som handlar om en ny kille som börjar jobba som värdetransport'are. Hans nya jobbarkompisar lurar honom att de blir rånade som "nollning" ungefär. Sen planerar ett gäng killar att just råna sig själva eller något liknande varpå den nya killen låser in sig, och en till tror jag, i en av värdetransportbilarna.

Kan banne mig inte komma på vad den heter och jag skulle vilja se filmen. Såg trailer på den på apple.com för länge sen. Hoppas att nån kan hjälpa mig med namnet på denna film.

EDIT: Filmen heter Armored och verkar inte finnas än.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk

http://z0r.de/72

Vad heter den låten?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
http://z0r.de/72

Vad heter den låten?

Moby - Porcelain
http://www.youtube.com/watch?v=enNE2oSTCKs

Visa signatur

Primär - C2D T6500 :: 4GB :: Mobility 4570.
Sekundär - AMD64x2 6000+ :: 2GB :: 8800GT 1GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sysse S
Moby - Porcelain
http://www.youtube.com/watch?v=enNE2oSTCKs

tackar tackar

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk

Johan falk de fredlösa, film från 2009 vid ca 40 min i filmen går 3-4 killar ner i ett gym och där spelas en rapp låt som ja skulle veta,,

veta lite av texten:

Hörde din låt är de nån som har en spy påse

sedan

Du vet vem ja är killen som lägger de tung man
Skärp dig grabben allt du lägger är puzzel

Skulle vara tacksam om någon kunde svara på detta!

Permalänk
Medlem

Jag söker efter ett (förmodligen) klassiskt stycke, jag ska göra mitt bästa för att förklara

Det börjar med två väldigt lika bitar "la la la la la lalalala la(om igen) la la la la la lalalala (härifrån byggs del liksom upp med högre toner) laa laa laa laa laa la laaa laa la laaaa

En extremt dålig beskrivning då ni inte fattar melodin, men om ni har någon aning så tveka inte att skriva

PS.
Någon jag nynnade det för sa att det var något med "vår", kollade dock upp både Vangelis och Stravinsky, vilka va dem jag hittade något med vår i titlarna och det var ingen av dem. En annan sa att det var Ode to Joy av Beethoven men det är det inte heller. en sa också att det var "Det gåtfulla folket" men det var det ju inte heller dock inte helt fel melodi

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk

Denna?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
P1vJPbX_PaA

Denna?

njaaa.. inte riktigt

Den är mer harmonisk, lite som sagan om ringen låten eller som i en disneyfilm.

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Avstängd

Hej!

Jag undrar om någon kan hjälpa mig att hitta följande film:

en tjej (känd kvinnlig skådespelare) som, istället för fängelsestraff tvingas att åka runt om i världen på olika uppdrag och döda människor med sitt snipergevär. Vill minnas att hon satte en penna i en förhörsledares hals alt. handled? Hon blir kär i en kille och vill sluta men hon tvingas att fortsätta ett tag till...

Minns en scen där hon är med en kille och hon säger att hon ska bada men istället så monterar hon ihop sitt gevär och ska skjuta men då kommer killen in varpå hon snabbt gömmer undan sitt gevär i badkaret som är fullt med skum.:P

Någon vänlig själ?:)

Kan för övrigt rekommendera "Bedragaren" som är en dokumentär från 2008: visst en dokumentär kanske inte låter så het men jag lovar jag satt som fängslad.:D:o:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Hej!

Jag undrar om någon kan hjälpa mig att hitta följande film:

en tjej (känd kvinnlig skådespelare) som, istället för fängelsestraff tvingas att åka runt om i världen på olika uppdrag och döda människor med sitt snipergevär. Vill minnas att hon satte en penna i en förhörsledares hals alt. handled? Hon blir kär i en kille och vill sluta men hon tvingas att fortsätta ett tag till...

Minns en scen där hon är med en kille och hon säger att hon ska bada men istället så monterar hon ihop sitt gevär och ska skjuta men då kommer killen in varpå hon snabbt gömmer undan sitt gevär i badkaret som är fullt med skum.:P

Du tänker på Point of No Return (Kodnamn: Nina) gissar jag, iom att du sa "känd" skådis. En dålig remake av Luc Bessons film Nikita. Det är den du bör se istället.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
Du tänker på Point of No Return (Kodnamn: Nina) gissar jag, iom att du sa "känd" skådis. En dålig remake av Luc Bessons film Nikita. Det är den du bör se istället.

Oh det stämmer att jag tänkte på "No Return". Tack.:D:D Känns befriande att få titeln på filmen (fasen vad man kan störa sig på att inte VETA namnet på en film alltså.:S:P) och jag ska ta och kolla in Nikita så fort närmsta Neger Gregers-närlivs har öppnat.;):P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

En låt från filmen plutonen

En låt från filmen plutonen

Det är en instrumental låt. Känns som det skulle kunna vara filmens theme song. Har kollat igen soundtrack på imdb och massa på youtube men hittar den inte.

Någon som vet vilken jag menar?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är det denna?

Såg filmen häromkvällen, jäklar va bra den är... men ack så hemsk

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Avstängd

Då var det rullande Myntet på G med en filmförfrågan igen.;):D

Jag undrar om någon har sett/hört talas om en film där en läkare får patienter att leva upp:

filmen börjar med att man vill tillsätta en PAL (Pat. Ansvarig Läkare) för ett gäng äldre människor som lider av (tror jag) stroke + sjukdomar som gör att de är förlamade.

Läkaren menar först att han ej vill jobba med människor då han är en "laboratorieläkare"/forskare och minns jag filmen rätt menar han vidare att han inte har någon erfarenhet att arbeta somatiskt med människor, då han är just forskare.

Han lyckas dock förena "nytta med nöje" och framtager/uppfinner ett medel som gör att dessa pat. kan leva upp och under en hel vecka så, dansar de, åker buss ute i samhället (att man "gömmer undan" sjuka är mkt mer vanligare i USA än här i Sverige speciellt under 80-talet som jag tror filmen utspelar sig under), går på restaurang, pat. sminkar sig och med hjälp av medicinen får de leva upp som "alla andra" i samhället.

Filmen slutar med att sjuksköterskan/sekreteraren frågar läkaren om han vill gå och ta en kopp te med henne. Hon står på gatan, läkaren står i fönstret och bjuder upp henne och när hon kommer in ser man att han bara lever på snabbmat pga. hans stökighet i sin lgh. Det slutar med att de går ut.

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Då var det rullande Myntet på G med en filmförfrågan igen.;):D

Jag undrar om någon har sett/hört talas om en film där en läkare får patienter att leva upp:

filmen börjar med att man vill tillsätta en PAL (Pat. Ansvarig Läkare) för ett gäng äldre människor som lider av (tror jag) stroke + sjukdomar som gör att de är förlamade.

Läkaren menar först att han ej vill jobba med människor då han är en "laboratorieläkare"/forskare och minns jag filmen rätt menar han vidare att han inte har någon erfarenhet att arbeta somatiskt med människor, då han är just forskare.

Han lyckas dock förena "nytta med nöje" och framtager/uppfinner ett medel som gör att dessa pat. kan leva upp och under en hel vecka så, dansar de, åker buss ute i samhället (att man "gömmer undan" sjuka är mkt mer vanligare i USA än här i Sverige speciellt under 80-talet som jag tror filmen utspelar sig under), går på restaurang, pat. sminkar sig och med hjälp av medicinen får de leva upp som "alla andra" i samhället.

Filmen slutar med att sjuksköterskan/sekreteraren frågar läkaren om han vill gå och ta en kopp te med henne. Hon står på gatan, läkaren står i fönstret och bjuder upp henne och när hon kommer in ser man att han bara lever på snabbmat pga. hans stökighet i sin lgh. Det slutar med att de går ut.

Tänker du kanske på Awakenings/Uppnaknaden?
http://www.imdb.com/title/tt0099077/

Själv letar jag efter en film troligen från 90-talet som handlar om en snubbe som har extrem otur hela tiden. En tromb driver fram genom staden och ödelägger bara hans hus på en hel huslänga. Hans fru dör, och han blir träffad av blixten osv. Jag tror det var så att han hade nått bråk med gud eller nått, eller så var det bara han som inbillade sig det. Kan inte hitta filmen...

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvo_Jonas
Tänker du kanske på Awakenings/Uppnaknaden?
http://www.imdb.com/title/tt0099077/

Själv letar jag efter en film troligen från 90-talet som handlar om en snubbe som har extrem otur hela tiden. En tromb driver fram genom staden och ödelägger bara hans hus på en hel huslänga. Hans fru dör, och han blir träffad av blixten osv. Jag tror det var så att han hade nått bråk med gud eller nått, eller så var det bara han som inbillade sig det. Kan inte hitta filmen...

Tack så mycket.:) Jag försökte söka på eng. utifrån de kriterier du nämnde men hittade inget (är ju fan värdelöst att söka saker på svenska på nätet om du i princip inte har en url-adress.:P) ska leta lite till.^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Tack så mycket.:) Jag försökte söka på eng. utifrån de kriterier du nämnde men hittade inget (är ju fan värdelöst att söka saker på svenska på nätet om du i princip inte har en url-adress.:P) ska leta lite till.^^

Hittade inte filmen Dock såg jag ett klipp på den riktige Dr. i Awakenings, en riiiktigt ödmjuk kille som verkligen ser och värnar den lilla människan.^^ <3 Var rörande

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Vilken film är denna bild från?

Permalänk
Medlem

Blow skulle jag gissa på.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvo_Jonas
Blow skulle jag gissa på.

Den handlar ju om en knarkliga.:P Men Du är duktig volvo_Jonas så man vet aldrig.^^ Fast hur kommer Blow in i bilden?:):o Det var ju du som frågade efter filmen.^^

Du råkar möjligtvis inte veta vad en film heter med följande innehåll:

En rik kille bor ensam i ett stort hus och denne är arrogant och dryg så hans bror bestämmer sig för att ge honom en present: han måste utföra massor med farliga uppdrag, klarar han inte dessa dör han.:P Filmen slutar med att han tror att han har skjutit ihjäl en servitris och blir ledsen över detta faktum och får då lära sig vad ödmjukhet är och innebär.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Den handlar ju om en knarkliga.:P Men Du är duktig volvo_Jonas så man vet aldrig.^^ Fast hur kommer Blow in i bilden?:):o Det var ju du som frågade efter filmen.^^

Du råkar möjligtvis inte veta vad en film heter med följande innehåll:

En rik kille bor ensam i ett stort hus och denne är arrogant och dryg så hans bror bestämmer sig för att ge honom en present: han måste utföra massor med farliga uppdrag, klarar han inte dessa dör han.:P Filmen slutar med att han tror att han har skjutit ihjäl en servitris och blir ledsen över detta faktum och får då lära sig vad ödmjukhet är och innebär.:)

Jag svarade på Kappys inlägg bara, han ville veta vilken film som bilden han la upp kom ifrån. Då gissade jag att bilden kom ifrån filmen Blow. Jag borde givetvis ha citerat honom, men av okänd anledning blev det inte så. Hoppas att du förstår att det inte var min mening att göra dig konfunderad. Jag letar fortfarande efter min film...

Angående din film så undrar jag om du vet ungefär när den kom eller när den utspelar sig. Underlättar att veta det om man letar efter en film.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Den handlar ju om en knarkliga.:P Men Du är duktig volvo_Jonas så man vet aldrig.^^ Fast hur kommer Blow in i bilden?:):o Det var ju du som frågade efter filmen.^^

Du råkar möjligtvis inte veta vad en film heter med följande innehåll:

En rik kille bor ensam i ett stort hus och denne är arrogant och dryg så hans bror bestämmer sig för att ge honom en present: han måste utföra massor med farliga uppdrag, klarar han inte dessa dör han.:P Filmen slutar med att han tror att han har skjutit ihjäl en servitris och blir ledsen över detta faktum och får då lära sig vad ödmjukhet är och innebär.:)

The Game?