HP DV2-1090eo vs. Acer Timeline 1810TZ

Permalänk
Inaktiv

HP DV2-1090eo vs. Acer Timeline 1810TZ

Hej på er!

Jag har länge gått i köptankarna när det gäller en vettig bärbar dator men det är inte helt lätt att hitta fram till något som känns klockrent.

Jag vill använda min bärbara dator inom följande områden;

Hemma

Kolla på tv på den bärbara datorn genom digitalboxen(dock ej i HD).
Surfa på nätet trådlöst.
Kolla film och serier från dvdkvalle till 720p.

Resor

Kolla film och serier från dvdkvalle till 720p.
Spela något spel då och då med reducerade grafiska inställningar.

Jag har funnit två datorer som verkar intressant sett till pris och prestanda och jag skulle vilja ha era synpunkter på dessa.

Dator 1

Acer Aspire Timeline 1810TZ
http://www.webhallen.com/prod.php?id=104287

+
Jag har läst om denna dator på olika forum på nätet och den har fått bra kritik för att den är välbyggd samt har riktigt bra batteri.

-
Jag är dock orolig för att grafikkortet inte ska klara ens de simplaste spelen. Lite orolig för hur den ska hantera HD uppspelning.

Inte särskilt snygg dator och Acer har sådär rykte om sig...

Dator 2

HP DV2-1090eo
http://www.webhallen.com/prod.php?id=96393&traff=1

+
Priset 4995kr!

Snygg design och utrustad med 4GB minne, 512MB dedikerat grafikminne från Radeon.

-
Den dator som lockar mig helt klart mest men HP skickar bara med ett 4 cell batteri och ett 6cell kostar ca 1200kr.

Tips och råd!

Vad tror ni om de datorer jag valt ut som mest intressant på marknaden för mina ändamål? Missar jag någon annan dator som jag bör kolla på eller är jag rätt på det?

Tacksam för tips och råd!

//MoFa

Permalänk
Hedersmedlem

Har ägt 1810TZ och DV2 1010 och det är ingen tvekan, kör på Acern.

Vågar hävda att det finns inget på HP´n som motiverar den före Acern. Saker jag då vägt in är bildkvalitet, battertid, byggkvalitet, musplatta samt storlek.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Har ägt 1810TZ och DV2 1010 och det är ingen tvekan, kör på Acern.

Vågar hävda att det finns inget på HP´n som motiverar den före Acern. Saker jag då vägt in är bildkvalitet, battertid, byggkvalitet, musplatta samt storlek.

Prestanda, upplösning med mera, är även det bättre på 1810TZ.

http://www.pccity.se/product/datorer-pc/barbara-datorer-hemma...

Här är det dessutom bra pris!

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Inaktiv

Tack för era svar, det uppskattas!

Jag kanske fokuserar på fel saker när jag stirrar mig på blind på att DV2:an har ett dedikerat graffekort från Ati jämfört med Acern som inte har lika bra kort.

Spanar man på youtube så kan man se flera filmer där folk lirar rätt krävande spel på sina DV2 datorer...men visst ska inte sätta för stor vikt vid spelning på den bärbara eftersom när jag väl spelar så görs detta på en stationär dator eller ps3. Men ändå gott att hitta en dator som kan lira en del spel.

Japp har hittat en vit Acer Aspire 1810TZ som är vit till färgen och går för 5990kr i butik.

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbara-da...

Googlade precis vidare gällande Acern och hittade information om grafikkortet. Man kom fram till att det inte dög för moderna spel men utmärkt för äldre spel och bäst av allt, grafikkortet har en engen dekoder för HD material vilket betyder att processorn avlastas nästan helt Sweet!

Mycket talar för att jag slår till på den! Tack ni som har hjälpt mig!

Permalänk
Medlem

Är grymt sugen på att investera i en Asus Aspire 1810TZ.

Orkar den med följande:

* Serie/Film tittande
* Poker
* Spotify
* Msn
* HD-film

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miffpuff
Är grymt sugen på att investera i en Asus Aspire 1810TZ.

Orkar den med följande:

* Serie/Film tittande
* Poker
* Spotify
* Msn
* HD-film

Ja

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Fast någon Asus Aspire är det inte....lol
Acer Aspire

Visa signatur

SAMSUNG NP900X3C