Strul med skärmsläckaren

Permalänk

Strul med skärmsläckaren

Hejsan

Jag råkade komma åt några knappar på tangentbordet som gjorde att allting på datorn förstorades, försökte återställa det men efter några försök startade jag om datorn och den var normal. Men när jag ska gå in och ändra inställningar för skärmsläckaren och när skärmsläckaren ska starta så kommer denna texten upp med helt svart bakgrund:
Det går inte att köra skärmsläckaren eftersom ett nyare grafikkort eller ett kort som är kompatibel med Direct3D krävs

Och skärmsläckaren funkade precis som den ska för bara några timmar sedan. Och så vitt jag vet har jag inte gjort något konstigt eller annorlunda:P
Någon som vet hur man kan återställa/ågärda detta?
Kan tillägga att det är en Acer emachines E525 jag har.

Tack på förhand

Permalänk
Avstängd

Har du slarvat bort drivisarna till graffet eller?? kolla upp det!!

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk

Hur kollar man upp de?:P Har noll koll på sånt!

Permalänk
Medlem

Kolla i enhetshanteraren

Permalänk

Exakt vad är det jag ska kolla upp där?

Permalänk
Medlem

Om det finns någon oidentifierad (markerad med utropstecken) enhet. Låter det som ett grafik-kort så har vi problemet där annars får du fråga vad det är.

Permalänk

Jag förstår tyvärr inte riktigt. I mina ögon ser allting normalt ut. Och jag kan inte se något utropstecken. Och det är lite svårt när jag har noll koll på såna här saker. Och vad jag kan se är där inga drivrutiner som är inaktiverade/avinstallerade.
Finns det någon tangent på tangentbordet som gör så grafikkkort och sånt kan ändras?
Och vilken tangent är det som gör så allting på skärmen förstoras?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vickievickie
Och vilken tangent är det som gör så allting på skärmen förstoras?

I Vista & W7 är det Ctrl+scroll.

Mvh