Intel X25-M G2 80GB (FAQ=första posten)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cf256
Koppla din WD 500GB till SATA 2 porten och använd AHCI mode i biosen för alla SATA enheter, om möjligt avmarkera IDE mode i biosen.

SSD:n är rätt kopplad i alla fall.

Testade det men det gick inte. Jag var tvungen att ställa in ahci på alla portar och därefter installera om win7, då funkade det. Jäkligt märkligt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Du kör den inte i AHCI iallafall då dels poängen är för låg för en X25-M G2 80GB och sen kan du se på hastigheten i AS SSD. över 100MB/s i 4K-64Threaded och AHCI fungerar.

Du har kopplat in disken till SATA-styrkretsen från Nvidia? Prova gärna att koppla in den till jmicron-kontrollen som skulle klara AHCI (som jag fattade det) och se om det blir någon skillnad. Om det nu är den du använder nu så prova med Nvidias styrkrets.

Good.

Japp. Det verkar va så att jag måste koppla den i SATA-kestarna som kommer ut på baksidan vilket verkar va välldigt korkat. ska testa när jag kommer hem.

Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Förlåt om jag hoppar in med en nybörjarfråga.
Hur ska man installera allt för att programmen ska gå fort på ssd-n ?

Måste man förutom Win 7 också ha Photoshop 7 + videoredigeringsprogram och Office installerat för att de ska gå snabbt att jobba med ?

/Fredde

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddeme
Förlåt om jag hoppar in med en nybörjarfråga.
Hur ska man installera allt för att programmen ska gå fort på ssd-n ?

Måste man förutom Win 7 också ha Photoshop 7 + videoredigeringsprogram och Office installerat för att de ska gå snabbt att jobba med ?

/Fredde

Ja, allt som du vill ska gå fort måste ligga på SSDn; Windows, program och spel.
Filer som bara ska lagras såsom mp3, bilder och film kan du ha på en mekanisk disk. Jobbar du med videoredigering och annat tungt kan du ju se till att filmerna ligger på SSDn när de bearbetas.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Någon som vet om 80 Gb räcker till för allt det ?
Det samlas väl alltid "skräpfiler" i Win mappen också ?

Synd att 160 GB är så dyr, för det finns väl ingen bättre ssd på marknaden just nu ?

/Fredde

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddeme
Någon som vet om 80 Gb räcker till för allt det ?
Det samlas väl alltid "skräpfiler" i Win mappen också ?

Synd att 160 GB är så dyr, för det finns väl ingen bättre ssd på marknaden just nu ?

/Fredde

För mig räcker det iaf, man måste kanske inte ha alla spel installerade samtidigt t ex.
Kolla hur mycket dessa saker tar upp just nu på din disk.
Sen har du Crap Cleaner som håller reda på skräp som är säkert att ta bort: http://www.piriform.com/ccleaner/download
Sen kan du öppna kommandotolken och skriva powercfg -h off så raderas hiberfil.sys som ligger i roten av systemdisken och tar upp 3GB.

Jag skulle tro att Intels 160GB är bäst just nu men det är nog ingen märkbar skillnad mot 80-gigaren förutom i testprogram.
Att gå från mekanisk till SSD är ett stort steg, sen blir den märkbara skillnaden mindre mellan olika SSD.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på hur man klonar en partition till SSD med rätt align offset?
Min partition ligger med 31K offset på HDD och det blir såklart samma offset när jag klonar den till SSD(1024k från början) vilket inte är bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Någon som har koll på hur man klonar en partition till SSD med rätt align offset?
Min partition ligger med 31K offset på HDD och det blir såklart samma offset när jag klonar den till SSD(1024k från början) vilket inte är bra.

Jag har inte utfört en kloning och kan därför inte ge något bra svar.
Men jag hittade två forumtrådar som diskuterar problematiken i detalj och ett tips är att skumläsa och se om de ger något svar.
Clone Windows 7 onto SSD? Problem Cloning to Intel X25-M SSD

Visa signatur

Intel Core2 Quad Q6600 2.4GHz, Noctua NH-U9F 92mm, Gigabyte GA-X38-DQ6, Intel SSD X-25 160GB G2, Mushkin SP2-6400+ 4096MB, Nvidia 8800GTS 512MB, Corsair HX 620W, Auzentech X-Meridian 7.1, monterat i Antec P182 SE, med x64 Windows 7
[b]---=SSD FAQ: Intel X25-M G2=---[/b]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robban.B
Japp. Det verkar va så att jag måste koppla den i SATA-kestarna som kommer ut på baksidan vilket verkar va välldigt korkat. ska testa när jag kommer hem.

Tack för hjälpen.

Låter inte alls roligt om det är så. Inga portar från Jmicron på själva moderkortet förutom bak vid I/O alltså?

Permalänk
Medlem

Testade direkt efter en w7 install. 80gb G2
Ett stort tack och eloge till TS och ni andra som bidragit till en kanon FAQ!

En fråga till er med ett Antec P182. Vart ha ni satt disken nånstans? Köpte med en 2.5"-> 3.5" adapter men det passar ändå inte i nån utav burarna

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElZoido
Testade direkt efter en w7 install. 80gb G2
Ett stort tack och eloge till TS och ni andra som bidragit till en kanon FAQ!

http://pici.se/pictures/rRsLfalbT.jpg
http://pici.se/pictures/UuOJYPWmK.jpg

En fråga till er med ett Antec P182. Vart ha ni satt disken nånstans? Köpte med en 2.5"-> 3.5" adapter men det passar ändå inte i nån utav burarna

Vad bra att du hade nytta av informationen i FAQ:en och hör gärna av dig om du vill lägga till eller förbättra innehållet.

Jag har ett Antec P182 och monterade SSD:n i HDD buren längst ner med hjälp av endast en 3.5"-->2.5" skena (eller adapter). Jag tog bort två stycken HDD gummi utjämningsploppar i buren och använde två stålbrickor för att förminska hålen. Sen använde jag två lämpliga skruvar och monterade skenan som SSD:n sitter i direkt till 3.5" hålen i HDD buren. Trotts att jag bara använder en skena och två skruvar sitter den stenhårt eftersom enheten inte väger så mycket.

PS: Prestandasiffrorna ser bra ut!

Visa signatur

Intel Core2 Quad Q6600 2.4GHz, Noctua NH-U9F 92mm, Gigabyte GA-X38-DQ6, Intel SSD X-25 160GB G2, Mushkin SP2-6400+ 4096MB, Nvidia 8800GTS 512MB, Corsair HX 620W, Auzentech X-Meridian 7.1, monterat i Antec P182 SE, med x64 Windows 7
[b]---=SSD FAQ: Intel X25-M G2=---[/b]

Permalänk
Medlem

Fick min idag och har installerat Windows 7, lite program och ett spel. Usch för mekaniska hårddiskar säger jag bara
Extremt nöjd. Löjlig skillnad.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

Stängde av readyboot (inte readyboost), läste någonstans att den trashar ssd'n.
Kan ha fel, inte läst så mycket om det.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cf256
Jag har inte utfört en kloning och kan därför inte ge något bra svar.
Men jag hittade två forumtrådar som diskuterar problematiken i detalj och ett tips är att skumläsa och se om de ger något svar.
Clone Windows 7 onto SSD? Problem Cloning to Intel X25-M SSD

Tack.

Letade runt lite och hittade denna Guide:
Aligning-Windows-Partitions-Without-Losing-Data

Klona med valfritt program och följ den guiden för att skifta partitionen på disken.
Det är en boot-cd med ett partitionsverktyg som har ett trevligt UGI som används.

Tog ett par timmar men nu är det gjort.

Permalänk
Medlem

Fråga angående drivrutin i Windows 7.
Den heter Intel(R) ICH8R/ICH9R/ICH10R/DO SATA RAID Controller
Driver Provider: Intel
Driver Date: 2009-04-08
Driver Version: 8.6.2.1012
Digital Signer: Microsoft Windows

Är det den som fixar TRIM? Har alltså inte installerat nån drivrutin men detta var väldigt likt Intels egen drivrutin.

Någon som vet?

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomle
Fråga angående drivrutin i Windows 7.
Den heter Intel(R) ICH8R/ICH9R/ICH10R/DO SATA RAID Controller
Driver Provider: Intel
Driver Date: 2009-04-08
Driver Version: 8.6.2.1012
Digital Signer: Microsoft Windows

Är det den som fixar TRIM? Har alltså inte installerat nån drivrutin men detta var väldigt likt Intels egen drivrutin.

Någon som vet?

Det är Intel's egna drivrutiner och med största sannolikhet kan det även vara "Intel Matrix Storage Manager". Om du startar AS SSD och det står "iaStor" längst upp till vänster så har du definitivt IMSM drivrutiner.

Vad gäller TRIM kan du enbart utföra momentet manuellt med hjälp av SSD Toolbox. Det går för övrigt att schemalägga TRIM via SSD Toolbox och då uppnår man nästan automatik i alla fall. Personligen använder jag själv IMSM drivrutinen och kör manuell TRIM en gång i veckan utan problem.

För att få bort IMSM drivrutinen krävs en ominstallation av windows och det tycker jag inte är värt besväret bara för att få automatisk TRIM.

Visa signatur

Intel Core2 Quad Q6600 2.4GHz, Noctua NH-U9F 92mm, Gigabyte GA-X38-DQ6, Intel SSD X-25 160GB G2, Mushkin SP2-6400+ 4096MB, Nvidia 8800GTS 512MB, Corsair HX 620W, Auzentech X-Meridian 7.1, monterat i Antec P182 SE, med x64 Windows 7
[b]---=SSD FAQ: Intel X25-M G2=---[/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av enya
Stängde av readyboot (inte readyboost), läste någonstans att den trashar ssd'n.
Kan ha fel, inte läst så mycket om det.....

ReadyBoot styrs av processen för ReadyBoost.

Fördelen med ReadyBoost är att man kan läsa från externa enheter med låg accesstid (USB-Flash) ReadyBoot räknar varje uppstart ut vilken data som ska cachas till flashenheten för snabbare uppstart.

Har man SSD behöver man inte ha någon ReadyBoost-enhet och då är även ReadyBoot avstängt.

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElZoido

En fråga till er med ett Antec P182. Vart ha ni satt disken nånstans? Köpte med en 2.5"-> 3.5" adapter men det passar ändå inte i nån utav burarna [/B]

Den passar i båda burarna, men du måste använda silikonkuddarna på skruvarna som följde med chassiet.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K * Asus Strix 1080 ti* Kingston hyper-x 2x8gb 1600MHz DDR3 *MSI Z87-G43 Gaming *WD Black 640GB * Antec P182 * Creative X-FI * Fractal Design Tesla 650w * Intel X-25 G2 * Samsung Evo 250Gb *

Permalänk

Tja, har införskaffat mig en Intel X25-M G2 80 GB och har i princip allt förutom moderkort i mitt datorbygge. Det jag undrar är ifall det är värt att vänta på ett moderkort med sata 6. Kommer SSDn gå ännu snabbare då?

Visa signatur

Cooler Master HAF X | Intel i7 930 + Corsair H50 | Asus P6X58D Premium | Corsair HX1000W | 3x2GB Corsair Dominator 1600Hz | XFX5770 XXX | Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Champion | Intel SSD80GB | Windows 7 Professional 64bit |

Permalänk
Medlem

Disken måste också stöda SATA 6 Gbp/s, Intel har ingen SSD som gör det ännu. Det finns en nyhet på SweC som säger att Intel inte har 6 Gbp/s i tankarna ännu (officellt)

Kuriosa

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Låter inte alls roligt om det är så. Inga portar från Jmicron på själva moderkortet förutom bak vid I/O alltså?

Nix, precis kass. Ska plocka upp en längre SATA-kabel påväg hem idag och prova.

Börjar ändå bli sugen på att uppgradera lite så får jag det inte att funka tillfredställnade blir det nytt mobo och låte annat smått o gott

Permalänk
Medlem

Hur mycket påverkas prestandan då av att man har på processen "Readyboot"?

Läste att windows 7 automatiskt kopplar ur readyboot om man har SSD. men tittade precis i mappen "prefetch" och dess undermapp "readyboot" och såg att filen readyboot.etl hade uppdaterats idag (dvs samma tid som jag satte på datorn). Antar att tjänsten då alltså fortfarande körs.

Har tidigare kopplat ur superfetch manuellt genom att inaktivera det i tjänster. Gör man likadant för readyboot då eller? Om det nu behövs att inaktivera för att snabba upp disken. Kanske det som påverkar min disk negativt gällande 4k reads då.

Btw cf256: Kan man köra TRIM hur ofta som helst manuellt via toolbox eller? Kör Intels driver med toolbox inställt på TRIM en gång per dag.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

@lupachiotto

Ett litet tips: Ta ett moderkort med Intel's sydbrygga eller controller som det heter.

Som Ixion redan berättat så stödjer G2:an inte SATA 6 Gb/s och kommer därför inte gå snabbare i ett nytt moderkort med nya SATA standarden.

@matt76

Readyboost stängs automatiskt av vid en windows installation när man använder en SSD enhet. Om du trots detta hittar funktionen Readyboost under windows "Tjänster" eller "services" så kan du nog föröka stänga av funktionen.

Som svar på din fråga så kör jag TRIM en gång i veckan manuellt via SSD Toolbox. I princip kan jag köra den varje dag hur många gånger som helst men det finns ingen anledning att göra detta.

Om du fortfarande inte är nöjd med 4K hastigheten så kan du ju alltid utföra en "secure erase" med HDDErase som sista utväg, därefter installera om windows 7 och undvika IMSM drivrutinerna för att se om hastigheten blir bättre.

Visa signatur

Intel Core2 Quad Q6600 2.4GHz, Noctua NH-U9F 92mm, Gigabyte GA-X38-DQ6, Intel SSD X-25 160GB G2, Mushkin SP2-6400+ 4096MB, Nvidia 8800GTS 512MB, Corsair HX 620W, Auzentech X-Meridian 7.1, monterat i Antec P182 SE, med x64 Windows 7
[b]---=SSD FAQ: Intel X25-M G2=---[/b]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cf256
Readyboost stängs automatiskt av vid en windows installation när man använder en SSD enhet. Om du trots detta hittar funktionen Readyboost under windows "Tjänster" eller "services" så kan du nog föröka stänga av funktionen.

På samma sätt som det är meningen att diskdefrag och superfetch stängs av automatiskt alltså.
Varken superfetch eller diskdefrag stängs av automatiskt för majoriteten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
På samma sätt som det är meningen att diskdefrag och superfetch stängs av automatiskt alltså.
Varken superfetch eller diskdefrag stängs av automatiskt för majoriteten.

Det stämmer att varken superfetch eller diskdefrag blir automatiskt avstängt under en windows installation med en SSD enhet, trotts löfte från MS. Men readyboost är faktisk undantaget och blev mycket riktigt avstängt, i alla fall för mig.

Visa signatur

Intel Core2 Quad Q6600 2.4GHz, Noctua NH-U9F 92mm, Gigabyte GA-X38-DQ6, Intel SSD X-25 160GB G2, Mushkin SP2-6400+ 4096MB, Nvidia 8800GTS 512MB, Corsair HX 620W, Auzentech X-Meridian 7.1, monterat i Antec P182 SE, med x64 Windows 7
[b]---=SSD FAQ: Intel X25-M G2=---[/b]

Permalänk
Medlem

Så man kan alltså ignorera faktumet att filen readyboot.etl, som hittas i C:Windows/Prefetch/ReadyBoot/, uppdateras dagligen vid uppstart, då det inte är direkt kopplat till en aktiv readyboost?

Hittade förresten inget alternativ under tjänster som heter readyboost.

Gällande mina 4k read värden så får jag som tidigare nämnt normala sådana på 22MB/S i felsäkert läge och därmed har det ju egentligen inget att göra med IMSM drivrutinen. Så jag kör nog på med den tills intels nya drivrutin kommer under våren/sommaren.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Ledsen om jag frågar något som tagits upp tidigare men jag hittat inget som svarade på min fråga i de första 10 sidorna av tråden...

Installerade nya komponenter igår (sign) och allt var bra till att börja med. Sedan började datorn få problem att reboota samt hängde sig när jag försökte installera drivrutiner. Efter lite funderande kom jag fram till att allt gick snett efter att jag inaktiverat JMicron i BIOS. Jag inaktiverade den funktionen eftersom det innan windows bootade alltid stod 'JMircron ... no device detected' och antog att den funktionen var onödig.

Så, min fråga är helt enkelt. Ska jag koppla disken till JMircon SATA-porten istället? Just nu sitter den på SATA1.

mvh,
fogy

Visa signatur

Antec P182 | Corsair HX750 | Asus Z87-PRO | i5 4670K | Corsair vengeance LP DDR3 1600 MHz 2x8 GB | Asus GTX 660 2 GB | Intel X25-M 80 GB | Samsung 840 120 GB | WD Caviar "RE2" 500 GB | Asus DRW-1814BLT | Dell 2209WA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fogy
Ledsen om jag frågar något som tagits upp tidigare men jag hittat inget som svarade på min fråga i de första 10 sidorna av tråden...

Installerade nya komponenter igår (sign) och allt var bra till att börja med. Sedan började datorn få problem att reboota samt hängde sig när jag försökte installera drivrutiner. Efter lite funderande kom jag fram till att allt gick snett efter att jag inaktiverat JMicron i BIOS. Jag inaktiverade den funktionen eftersom det innan windows bootade alltid stod 'JMircron ... no device detected' och antog att den funktionen var onödig.

Så, min fråga är helt enkelt. Ska jag koppla disken till JMircon SATA-porten istället? Just nu sitter den på SATA1.

mvh,
fogy

Du har kopplat SSD enheten rätt från början genom att använda SATA1 porten. Om du nu har en ny sydbrygga från Intel så hade jag definitivt undvikit JMircron's SATA portar. Men det låter väldigt konstigt att en avstängning av JMircron's SATA portar i biosen skulle resultera i en instabil dator.

Blir datorn stabilare om du återställer JMircron inställningen i biosen? eller fortsätter problemen?

Installerade du windows i IDE mode eller AHCI mode?

Visa signatur

Intel Core2 Quad Q6600 2.4GHz, Noctua NH-U9F 92mm, Gigabyte GA-X38-DQ6, Intel SSD X-25 160GB G2, Mushkin SP2-6400+ 4096MB, Nvidia 8800GTS 512MB, Corsair HX 620W, Auzentech X-Meridian 7.1, monterat i Antec P182 SE, med x64 Windows 7
[b]---=SSD FAQ: Intel X25-M G2=---[/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cf256
Du har kopplat SSD enheten rätt från början genom att använda SATA1 porten. Om du nu har en ny sydbrygga från Intel så hade jag definitivt undvikit JMircron's SATA portar. Men det låter väldigt konstigt att en avstängning av JMircron's SATA portar i biosen skulle resultera i en instabil dator.

Blir datorn stabilare om du återställer JMircron inställningen i biosen? eller fortsätter problemen?

Installerade du windows i IDE mode eller AHCI mode?

Jag använde mig av FAQn vid installationen och således är win7 installerat i AHCI-mode. Jag försökte nu i eftermiddag att återställa JMicron SATA-porten men det gjorde ingen skillnad.

Disken verkar fungera bra att läsa ifrån; öppna program, boota windows men det verkar vara svårt att skriva till den då det är svårt att avsluta windows, ex.

Visa signatur

Antec P182 | Corsair HX750 | Asus Z87-PRO | i5 4670K | Corsair vengeance LP DDR3 1600 MHz 2x8 GB | Asus GTX 660 2 GB | Intel X25-M 80 GB | Samsung 840 120 GB | WD Caviar "RE2" 500 GB | Asus DRW-1814BLT | Dell 2209WA

Permalänk
Medlem

Har du prövat och installera Intel's senaste chipset drivrutiner? --> http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&ProdId...

Inga enhetskonflikter i enhetshanteraren? t.ex gula utropstecken eller felaktiga drivrutiner?

Prövat några punkter i 6.4 i FAQ:en? t.ex uppdaterat bios för moderkortet eller till senaste G2 firmwaren etc

Tillslut men vad får du för totalscore och läs/skriv hastigheter i AS SSD?

Visa signatur

Intel Core2 Quad Q6600 2.4GHz, Noctua NH-U9F 92mm, Gigabyte GA-X38-DQ6, Intel SSD X-25 160GB G2, Mushkin SP2-6400+ 4096MB, Nvidia 8800GTS 512MB, Corsair HX 620W, Auzentech X-Meridian 7.1, monterat i Antec P182 SE, med x64 Windows 7
[b]---=SSD FAQ: Intel X25-M G2=---[/b]