Permalänk
Medlem

5870 HjÄlp!!!

Hejsan nu är det så här att jag har fått hem mitt 5870 glad som man är så sätter man in det men man ska aldrig ropa hej förens man har kommit överbron?

Nej nu jävlar vill den inte installera drivrutinerna eller blir igenkänd. jag behöver hjälp SNARAST. Jag vet att ni är väldigt duktiga här på SweC och snälla HJÄLP MIG!

När jag tar upp enhets hanteraren så är det bara "Standard VGA-bildskärmskort". Och när jag installerar CCC från skivan eller när jag laddar ner det så trycker jag på installera och så händer det N-A-D-A. blir riktigt sur =(. Det lägger sig också i en ny map men jadå det är fortfarande bara standrard vga.

Ifall jag försöker uppdatera via windows så står det att den använder de nyaste drivrutinerna.

Förövrigt så kör jag.

W7
550W corsair.

asus crosshair iii formula.

det är nog allt som påverkar grafikkortet!

Snälla HJÄLP!

Permalänk
Medlem

En till sak har tagit ut det och in det ifall det skulle sitta löst men nah det gjorde det inte

och jag har fractal designe refine r2 ifall det kan hjälpa!

Permalänk
Medlem

har du kopplat in båda 4 eller 6 pins kontakterna bak i kortet?

Visa signatur

Intel i7 920 | Corsair 12GB 1666MHz XMS3 ati hd 6990*2

Permalänk
Medlem

Japp båda 6 pinnarna sitter i!

Permalänk
Avstängd

Du har väl fimpat de gamla drivarna? eller gjort en ny formatering?

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Medlem

jag har av installerat 8800gts drivrutiner japp nej tack formatera vill jag inte =(

Permalänk
Medlem

Tror jag fixade det nu tack endå för hjälpen <3

Permalänk
Medlem

vad gjorde du?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB