Vilket OS tycker du är bäst MAC/Windows/Linux?

Permalänk
Medlem

Vilket OS tycker du är bäst MAC/Windows/Linux?

Hej alla glada!

Vi gör en statistisk undersökning i skolan om vilket operativsystem ni tycker är bäst. Svara gärna så snabbt som möjligt

Permalänk
Medlem

Bäst för vad? Sitter på 24" iMac här på jobbet, och skulle inte kunna göra det jag gör ens i närheten av lika snabbt om jag satt på Windows. Dock skulle jag aldrig kunna köra Mac OSX hemma, då jag spelar spel och kan de mesta inställningar, program etc. till Windows. Linux har jag aldrig provat, men skulle inte förvåna mig om det var överlägset. Har dock inte tid att lära mig ännu ett operativsystem.

Föredrar Mac till vardagliga saker (surfande mest), som inte är relaterade till spel och liknande. Så väljer väl det.

Permalänk

windows tack

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Grattis till en ny flametråd

Dold text

.

Windows såklart då det passar alla mina behov..

Permalänk

I och med W7:an så funkar windows bra i dagens läge

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Om jag bara surfade hemma, eller led av statusexhibitionism, så skulle jag defintivt välja en Mac med OSX. De är ju rätt trevliga att titta på.
Nu är pryldyrkan inget för mig. Jag gillar att spela och att meka dator (det är alltså själva processen, skapandet som är det roliga) så privat finns det ingen anledning för mig att använda annat än Windows som dessutom kan allt som OSX kan, det är ju trots allt bara elektronik och mjukvara...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

För en dator som bara används till surfande, film och andra mer eller mindre enkla saker föredrar jag helt klart Linux (säkerhet, resurssnålt, gratis). För en speldator eller dator som behöver användas för speciella tillämpningar så blir det ofta windows som vinner.

OSX har jag aldrig provat.

Hur som helst kommer resultaten bli grovt förvrängda eftersom de flesta som använder och gillar Linux eller OSX knappast hänger i Microsoft-forumet.

Visa signatur
Permalänk

Haha, så lägger du den i windows OS-delen

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Egenligen skulle velat rösta på både Windows och mac osx då jag tycker om båda.
Jag kör både mac OSX och Windows 50/50 då jag har en macbook pro från skolan och W7 på min stationära tycker båda oprativen är mycket bra och sköna och använda och båda har sina för och nackdelar Men min röst landar ändå på Windows då mycket fler spel funkar det