Ljud men ingen bild i Voddler!

Permalänk
Medlem

Lyckas inte heller ändra filen. Får åtkomst nekad. Hur löser jag detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlasXpress
Du måste visa dolda filer..

Och hur gör jag det?:(

Edit. Hittade det och nu funkar Voddler med 9.12.
Man Tackar!

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomax
Och hur gör jag det?:(

Verktyg - Mappalternativ - Visning - Visa Dolda Filer, Mappar och Enheter

EDIT: Lysande

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eidan
Lyckas inte heller ändra filen. Får åtkomst nekad. Hur löser jag detta?

Du får lägga till behörighet för dej som användare.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Men gud!
Om du får åtkomst nekad...
Gå in i filens EGENSKAPER. I fliken säkerhet gå in på ÄNDRA/EDIT. Markera tillåt på allt sedan spara. Öppna filen med wordpad eller liknande, ändra 0 till 1 och spara. FÄRDIG

Detta är om du har Vista vet inte om det är annorlunda till XP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jimbo92
Men gud!
Om du får åtkomst nekad...
Gå in i filens EGENSKAPER. I fliken säkerhet gå in på ÄNDRA/EDIT. Markera tillåt på allt sedan spara. Öppna filen med wordpad eller liknande, ändra 0 till 1 och spara. FÄRDIG

Detta är om du har Vista vet inte om det är annorlunda till XP.

Du frågade ju exakt samma sak på förra sidan själv ! Så varför ropar du på gud nu då? Andra kan faktiskt ha samma problem som du hade.:cool:

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Det var inte så jag menade, jag menade att lösningen redan fanns skriven. Och att ändra anhörighet är inte så svårt om man bara försökte.

Jag blev väl antagligen frågsam, då jag borde ha tillgång till allt då jag är ensam användare på datorn och är tydligt inställd på Administratör. Man kan ju bara bli lite irriterad på Vista då varenda sak måste godkännas manuellt.

Kommer gå tillbaka till XP, när jag får ny hårddisk, tills jag köper Windows 7.

Permalänk
Medlem

Men jag har ju ändrat till tillåt i filens egenskaper. Ändå blir det åtkomst nekad. Ursäkta min tröghet!

Permalänk
Medlem

Ta bort skrivskyddet om du nu ite gjort det

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eidan
Men jag har ju ändrat till tillåt i filens egenskaper. Ändå blir det åtkomst nekad. Ursäkta min tröghet!

Följ nu Galna_Dvärgen's beskrivning så får du det att funka. Men läs alla poster han skriver!

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk

Kör Xp o får samma problem. Mitt problem är att ja inte hittar filen.. har valt att visa dolda filer och mappar men hittar likförbannat inte guisettings filen när ja söker.

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superswede
Kör Xp o får samma problem. Mitt problem är att ja inte hittar filen.. har valt att visa dolda filer och mappar men hittar likförbannat inte guisettings filen när ja söker.

Kan vara svårt att hitta när man söker, tror man måste ändra sökinställningar för att hitta dolda filer. Bättre om du går in i mappen manuellt genom adressen som skrivits innan.

Permalänk

C:\ProgramData\Application Data\Voddler\userdata\ finns det inget som heter på min dator?

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

kolla om den bara ligger i C:\ProgramData\Voddler\userdata.
Annars letar du mappen på traditionellt sätt. Gå in i C:\ProgramData, om det var där du installerade Voddler, in i Program, sedan Voddler -> userdata

Permalänk

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Voddler\userdata

där låg fanskapet! Dock vägrar voddler starta upp som de ska nu. helt plötsligt tycker den att ja har en brandvägg.. får prova o boota om datorn..

funkade inte att boota om heller.. ska prova att ändra tillbaka rendermethod till 0 igen och se om det gjorde någon skillnad.

Nu får jag samma resultat både med rendermethod satt till 0 som 1. när jag kör testet så får jag grönt på clienten (fick rött innan omstart) men får rött på connection. Fler som har problem just nu så det är i voddlers ände?

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidd3n
nu drar jag upp en gammal tråd här men för er som har problem med Voddler med ljud men ingen bild så fixas detta lätt genom:

Att ändra rendermethod value från 0 till 1 (software rendering) i C:\ProgramData\Application Data\Voddler\userdata\guisettings.xml.

och pang det är fixat

Tack det funkar fint nu