Permalänk
Medlem

Högljud fläkt

Har en lite drygt två år gammal PS3'a som fungerar utmärkt förutom att fläkten varvar upp och låter ordentligen med jämna mellanrum. Har haft samma problem hela tiden men inte brytt mig om det tidigare då jag mest använt den till att spela högljuda spel... men nu när man tittar på film så stör det mycket.

Garantin är ju utgången men jag fick beskedet av Expert att de kunde skicka in den och ge mig en likadan utbytesenhet för 2000kr... och det kändes ju inte som ett särskilt prisvärt alternativ.

Finns det några andra lösningar? Funkar det med extra fläktar som man sett på Ebay osv? Kan man själv byta något eller fixa den på något sätt?

Tacksam för hjälp!

Med vänliga hälsningar

Hans

Permalänk
Medlem

Re: Högljud fläkt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hansss
Har en lite drygt två år gammal PS3'a som fungerar utmärkt förutom att fläkten varvar upp och låter ordentligen med jämna mellanrum. Har haft samma problem hela tiden men inte brytt mig om det tidigare då jag mest använt den till att spela högljuda spel... men nu när man tittar på film så stör det mycket.

Garantin är ju utgången men jag fick beskedet av Expert att de kunde skicka in den och ge mig en likadan utbytesenhet för 2000kr... och det kändes ju inte som ett särskilt prisvärt alternativ.

Finns det några andra lösningar? Funkar det med extra fläktar som man sett på Ebay osv? Kan man själv byta något eller fixa den på något sätt?

Tacksam för hjälp!

Med vänliga hälsningar

Hans

Antar att du har en slim?
Finns massa trådar om detta på nätet, massor med folk som inte är nöjda med fläkten i deras slim. Jag bland många andra, som du säger det är OK när man spelar men otroligt irriterande när man tittar film.

Detta trots att PS3 Slim marknadsfördes som tystare än tjockisen.

Läste mycket på olika trådar förut för att se om någon lyckats komma fram till vad som var problemet eller om någon som skickade in sin på reparation fått bekräftat att detta är fel överhuvudtaget. Lyckades inte hitta nåt och slutade läsa trådarna efter ett tag.

Nu använder jag det bara för att spela och har funnit mig i att den låter.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Högljud fläkt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av a.d.o
Antar att du har en slim?

Det är en gammal tjockis. Har för mig att det är 40gig-modellen som inte är bakåtkompatibel med PS2-spelen.

Permalänk
Medlem

Klart det är en tjockis om den är två år gammal!

har ingen aning vad detta skulle kunna bero på... Min är nästan knäpp tyst eller så är jag okänslig för ljud!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

På vissa enheter har det varit väldigt slarvigt pålagd kylpasta vilket kan vara så det är i ditt fall, om det nu är så antingen öppnar du konsolen och byter det själv eller så kan du nog förvänta dig en YLOD.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.