Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laforge
Jag kan spela allt annat... så ja tror inte det är något med routern eller brandväggen =/
Och så får jag ta o ladda hem Fraps då

Bara för att du kan spela annat betyder det ju inte att du kan spela Battlefield?

Jag får fortfarande inte min AKS-74U att funka?! Spelet säger bara att det är fel kod... Får väll ringa till siba och fråga dem...
Föressten, hur ser/såg era koder till AKS-74U ut? min är "00000-0000-0000-0000," alltså fem stycken siffror i början, skall det vara så?

Tack i förväg!!

Lj

Permalänk

Helt otroligt ! Jag lyckades joina ett spel via server browsern
Får alltid "server is full" på alla servrar annars

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 5700X3D, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell G2724D

Permalänk
Medlem

Jag fick inte iheller min AK-74U direkt. Orkade dock inte hålla på och mecka. Fick allt annat dock men det går snabbt att få AK74U Bara till att grilla lite folk på servern

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Medlem

Så redeem code är korrupt? Det skulle förklara varför jag inte heller fått mina preorderprylar. *suck* Jag hade nästan glömt bort mecka battlefield känslan..

Visa signatur

Senior

Permalänk
Medlem

min AK kod är 4x4 tecken.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Det är ju inte spelet som inte är klart, det är servrarna som överbelastas. Sluta gnäll så förbannat.

-kanske nåt med din router/brandvägg eller liknande som blockerar BC2 från att agera server?

-fraps använder inte alls mkt minne, det är när man spelar in som den tar upp prestanda, men du behöver inte spela in för att kunna se din FPS.

-prövat kolla i options? eller i config-filen?

Vadå sluta gnälla? Dom har släppt runt 15 spel om man räknar med expansioner så dom borde väll ha ett litet hum om vad för servrar man behöver med ett nysläppt spel, tycker inte du det?
Jag har väll all rätt i världen att gnälla då jag kastat ut 500kr på ett spel som inte ens går att spela... Köpte inte spelet för att sitta och spela single-player.
Dom har ju inte ens lyckats få in texten på scoreboarden ordentligt, känns fan som att fortfarande sitta och spela betan..

Bara jag som inte kan skriva något när jag dött eller ska det vara så? Eller är det också en bugg?

Permalänk
Medlem

Var det någon mer än jag som fick med koden för lasersvärdet i "Limited Edition"? Ett jäkla bra alternativ till kniven i närkamper....

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
Köpte inte spelet för att sitta och spela single-player.
Dom har ju inte ens lyckats få in texten på scoreboarden ordentligt, känns fan som att fortfarande sitta och spela betan..

Precis! Hur svårt kan det vara att rätta till texten? Känns som en självklarhet att allt sådant ska vara korrekt när man släpper ett spel.

Samt det här med att man inte kan sätta upp sin egen server? Vad är det för larv? Om jag vill spela med mina kompisar så måste jag alltså hyra en server? Verkar ju sjukt onödigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Samt det här med att man inte kan sätta upp sin egen server? Vad är det för larv? Om jag vill spela med mina kompisar så måste jag alltså hyra en server? Verkar ju sjukt onödigt.

De vill ha kontroll över servrarna förstås. Eliminera alla sorters hack och moddar och sånt.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Ska man kunna se ifall man fick Vapnet från redeem code direkt och alla uppgraderingar från limited edition code lr? för när jag skrev in dem stod det inget varken att de va något fel med min kod eller att jag fick något från dem =/

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Bara för att du kan spela annat betyder det ju inte att du kan spela Battlefield?

Jag får fortfarande inte min AKS-74U att funka?! Spelet säger bara att det är fel kod... Får väll ringa till siba och fråga dem...
Föressten, hur ser/såg era koder till AKS-74U ut? min är "00000-0000-0000-0000," alltså fem stycken siffror i början, skall det vara så?

Tack i förväg!!

Lj

Min är 4*4 tecken för AKn också från SIBA.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
De vill ha kontroll över servrarna förstås. Eliminera alla sorters hack och moddar och sånt.

Varför skulle man vilja eliminera modar? Används det hack och fusk så pass frekvent i andra spel så att det är ett problem? För mig känns det som att jag hellre tar att det finns folk som fuskar men att jag kan hosta min egna server.

Hoppas det fixar till så att man kan bläddra bland servrar på ett smidigt sätt också. Minns jag rätt har det alltid varit ett problem i de Battlefield spelen som jag har spelet. Konstigt att de aldrig lär sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Varför skulle man vilja eliminera modar? Används det hack och fusk så pass frekvent i andra spel så att det är ett problem? För mig känns det som att jag hellre tar att det finns folk som fuskar men att jag kan hosta min egna server.

Fråga dem. De vill väl att alla ska kunna spela på lika villkor helt enkelt.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Ha mina dogtags har försvunnit nu ??? hade runt 50 innan!!

De kommer nog nollställa hela rankningssystemet när de fixar servrarna antar jag.

Stämmer det så smäller jag av.. har hunnit bli lv.14 och låst upp massor av vapen/upgrades :/

Någon annan som haft samma fel?

Permalänk
Medlem

Jag var dum och uppdaterade spelet via game updater och nu slutade det att fungera. Nu måste jag väl installera om spelet men vet någon var save mappen är så man slipper spela om allting då jag var fyra timmar in i singelplayern.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laforge
Jag har 3 frågor och de ligger i prioriterings ordning med viktigast först. =P

-Ehh nu har det stått hittar inga servrar i 3 dagar för mig. vet någon hur man fixar det?

Testat att köra BFBC2Updater?

Visa signatur

AMD® Ryzen 7 1700 - EVGA GeForce GTX 970 4GB GDDR5 - Ballistix Sport LT 2666MHz DDR4 16GB - Gigabyte GA-AB350-Gaming 3, Socket-AM4 - Samsung SSD 840 EVO 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Fråga dem. De vill väl att alla ska kunna spela på lika villkor helt enkelt.

Ja det är klart. Det har de ju lyckats med i alla fall för nu kan man ju inte spela alls

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laforge
Jag kan spela allt annat... så ja tror inte det är något med routern eller brandväggen

Det kan vara portar som är stängda, vilket kan göra att BC2 inte funkar medans andra fungerar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
Vadå sluta gnälla? Dom har släppt runt 15 spel om man räknar med expansioner så dom borde väll ha ett litet hum om vad för servrar man behöver med ett nysläppt spel, tycker inte du det?
Jag har väll all rätt i världen att gnälla då jag kastat ut 500kr på ett spel som inte ens går att spela... Köpte inte spelet för att sitta och spela single-player.
Dom har ju inte ens lyckats få in texten på scoreboarden ordentligt, känns fan som att fortfarande sitta och spela betan..

Ja, sluta gnäll.

Det är väl snarare EA som håller i servrarna, och inte DICE?

Och uppenbarligen går det att spela för vissa, så du gör väl nåt fel då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Samt det här med att man inte kan sätta upp sin egen server? Vad är det för larv? Om jag vill spela med mina kompisar så måste jag alltså hyra en server? Verkar ju sjukt onödigt.

Nej, du måste inte hyra en server. Vad är problemet med att joina en som redan existerar??
Och det är lättare att kontrollera spelet om det inte är privatpersoner som hostar servers, vilket jag tycker bara är bra. Fusk och piratkopiering minskar när dem håller i det.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
De vill ha kontroll över servrarna förstås. Eliminera alla sorters hack och moddar och sånt.

De vill ha kontroll över servrarna förstås, så dom vet precis hur många som spelar, när, vem, hur , varför och när BFBC3 kommer så kan dom stänga av BFBC2 servrarna så du får köpa nya spelet.

Men klart det handlar om HACK OCH MODDAR, vist.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear

Nej, du måste inte hyra en server. Vad är problemet med att joina en som redan existerar??

Problemet just nu är det inte går. Det händer inget när jag trycker på Join-knappen. Men jag förstår att de har lite problem nu i början och att det kommer lösa sig så småningom.

Sen kanske jag vill spela med mina kompisar, privat, och då får jag genast problem. Alla är inte intresserade utav att spela på öppna servrar där det knappt är några som samarbetar. Alla springer runt och spelar för sig själva.

Ser du mitt dilemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
De vill ha kontroll över servrarna förstås, så dom vet precis hur många som spelar, när, vem, hur , varför och när BFBC3 kommer så kan dom stänga av BFBC2 servrarna så du får köpa nya spelet.

Men klart det handlar om HACK OCH MODDAR, vist.

Också så att man inte kan fuska med ranking systemet. Det var precis likadant i BF2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Sen kanske jag vill spela med mina kompisar, privat, och då får jag genast problem. Alla är inte intresserade utav att spela på öppna servrar där det knappt är några som samarbetar. Alla springer runt och spelar för sig själva.

Ser du mitt dilemma?

Starta en privat match?

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Relik 📜

Jag och en hög polare har lirat hela eftermiddagen utan problem, så det är 1000x bättre än igår. Vi var åtta stycken som hela tiden kom in på samma servar utan krångel, båda genom att gå in på varandra och genom serverbrowsern.

Verkar lite ojämt dock efterosm vissa tydligen inte kommer in alls. Känns som spelet är sjukt känsligt mot blockade portar och liknande med.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Det är ju riktigt roligt när man väl kommer in på en server. Kan förstå att det blir överbelastat i början, så har det varit med alla "större" spel jag spelat och köpt just när dom släppts.

Det jag tycker är väldigt synd är att dom fortfarande inte lärt sig hur en serverbrowser ska fungera. Väldigt mycket smågrejjer som fungerar riktigt dåligt. Många saker har nämnts i tråden redan så jag vet att det inte bara är jag som tycker det är jäkla synd på ett så bra spel i övrigt.

Känns som att spela betan med fler banor i princip...tyvärr :/

Hoppas verkligen att dom löser det. Bättre dom väntar 2månader med att släppa spelet så dom hinner fixa småsaker som känns självklara. Släpp inte halvfärdiga spel!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Inaktiv

Jag undrar hur DICE efter nästan 10 års battlefield inte kan göra världens bästa server browser. Varför gör dom den värdelös med flit? Finns ingen annan anledning till att den suger förutom att dom VILL att den ska suga. Man förstår verkligen inte värför.

Hardcore filter, min-max player filter, max-min ping filter + andra saker jag har glömt nog.

Och:

- Squad kick funktion ( så jäääääääääääävla trött på att någon sniper lone wolf idiot joinar squaden när det är solklart dom andra 3 spelar tillsammans).
Squad LOCK funktion, man skulle undra varför det saknas Squad KICK så den som skapade squaden kan kicka.

- Team kill punish / forgive system. Redan blivit dödat av några idioter som jag sköt av misstag, nu fan fick dom deras revenge... vilka jävla idioter det finns online alltså.

- Chatta när man är död, åtminstone kunna läsa jävla chatten när man är död.

- Stickey keys från betan är kvar och det är inte MIN DATOR. det är ett känt problem.

- För lång delay från att man trycker på J/K/L för att chatta tills man kan börja stava, jag missar första bokstaven hela tiden.

Sjävla spelet är kul som fan och jag älskar spelet.
När man spelar i en bra squad är det helt sjukt roligt och poängen pumpar in som belöning, jag är redan Rank 21.

Synd att efter "beta" på 3 olika platformar finns det fortfarande självklara problem som syns efter 10 minuters spelande och en server browser från 1995.

ps: skulle posta detta på EA forum men kika på hur forumet där ser ut så förstår ni

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Starta en privat match?

Vad innebär det egentligen? Hur går jag tillväga för att göra det? Har kikat runt lite i menyerna men har inte funnit något vettigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Jag undrar hur DICE efter nästan 10 års battlefield inte kan göra världens bästa server browser. Varför gör dom den värdelös med flit? Finns ingen annan anledning till att den suger förutom att dom VILL att den ska suga. Man förstår verkligen inte värför.

Hardcore filter, min-max player filter, max-min ping filter + andra saker jag har glömt nog.

Och:

- Squad kick funktion ( så jäääääääääääävla trött på att någon sniper lone wolf idiot joinar squaden när det är solklart dom andra 3 spelar tillsammans).
Squad LOCK funktion, man skulle undra varför det saknas Squad KICK så den som skapade squaden kan kicka.

- Team kill punish / forgive system. Redan blivit dödat av några idioter som jag sköt av misstag, nu fan fick dom deras revenge... vilka jävla idioter det finns online alltså.

- Chatta när man är död, åtminstone kunna läsa jävla chatten när man är död.

- Stickey keys från betan är kvar och det är inte MIN DATOR. det är ett känt problem.

- För lång delay från att man trycker på J/K/L för att chatta tills man kan börja stava, jag missar första bokstaven hela tiden.

Sjävla spelet är kul som fan och jag älskar spelet.
När man spelar i en bra squad är det helt sjukt roligt och poängen pumpar in som belöning, jag är redan Rank 21.

Synd att efter "beta" på 3 olika platformar finns det fortfarande självklara problem som syns efter 10 minuters spelande och en server browser från 1995.

ps: skulle posta detta på EA forum men kika på hur forumet där ser ut så förstår ni

Senaste jag läste så arbetar de för fullt för att förfina större delen av online systemet

Kan själv inte klaga för mycket,
bara på serverbrowsern som kan ta en mindre evighet att hitta servrar..Iofs går de att komma bort från om man canclar och väljer lite av filter möjligheterna

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Vad innebär det egentligen? Hur går jag tillväga för att göra det? Har kikat runt lite i menyerna men har inte funnit något vettigt.

Private match ligger väl under Play with friends, där bjuder man sen in de man vill spela med helt enkelt. Det gäller åtminstone PS3, vet inte hur det ser ut på andra system.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

vilken veteran rank måste man ha på sidan för att får M1 rifle från 1943? är rank 1 och den visas som upplåst under weapons and gadets men inte fan finns den när ja ska spela :/

Permalänk
Medlem

Nån som fått M1 att funka? Jag ser den under weapons & gadgets som upplåst men kan inte välja den ingame sen.