Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

De flesta nya grafikkort i 2k+ klassen klarar BC2 utan problem.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Japp nu sket sig allt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Har fan inte varit med om nåt värre, har bara lust å kasta skivan åt helvete det är ju fan helt sjukt hur man kan ta betalt för ett spel som inte ens funkar bara problem å problem..

Lugna ner dig, det kommer bli bättre. Ingen idé att få hormoninducerade vredesutbrott pga ett spel

Jag valde att ominstallera och håller tummarna för att det fungerar bättre imorn!

Permalänk
Medlem

Seriöst , nu lipas det fan lite väl mycket alltså ... Spelet har varit ute i vad 4 dagar ? Och det har blivit en anstormning som dom verkligen inte hade räknat med ... Det är en spellansering för ett multiplayer spel ,vad hade alla lipsillar räknat med ?

Om man bortser från server problemen som ändå om ni tänker efter lite inte är så fruktansvärt oväntade så är det ju ett grymt underhållande lir !

Spelet är det som sagt innan inget fel på , det är servrarna , ge det lite tid och sluta lipa så .

Så , annars då . Favorit bana , mode och vapen ? Vad gillar ni bäst ?

Ett par positiva frågar för att vända på allt jävla gnäll.

Visa signatur

-||-Asus P8Z68-V/GEN3-||- Intel Core i5 2500K @ 4,5 Ghz -||-XFX Radeon HD 7970||- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL8 -||-Corsair H50 -||- 4x Samsung F3-||- Corsair SSD Force Series 120GB -||- Corsair HX 750W -||- FD define R2 -||- Creative X-fi Music -||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
De flesta nya grafikkort i 2k+ klassen klarar BC2 utan problem.

Äh.. 2000 kr? I 1680x1050 eller 1280x1024, som är vanligast, fixar ett 4870 biffen skitbra med jämn FPS.

Min flickvän spelar med ett 4770 i 1280x1024 utan problem.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Kanske va lite till att ta i men man har ju köpt en produkt som inte fungerar. Enligt mig borde beta testet börjat nu. Köper man ett tangentbord för 400-500:- som tangenterna fungerar ibland på så skickar man ju tillbaka skiten.

Egentligen borde jag ta fakturan från game.se och skicka den till EA.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av treffin
Lugna ner dig, det kommer bli bättre. Ingen idé att få hormoninducerade vredesutbrott pga ett spel

Jag valde att ominstallera och håller tummarna för att det fungerar bättre imorn!

Han kanske inte är förbannad på ett spel han är nog förbannad som mig också att man lagt ut 450kr på spelet.

Permalänk
Medlem

Nu kan jag inte ens logga in längre. Dom frågar efter serial-key och när jag ger dom den säger dom att den redan används.. Någon som har samma problem?

Permalänk

Tålamod folket, det löser sig till slut.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K (Corsair H60) | ASUS P8Z77-V | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB | ASUS 680 DCUII TOP | Corsair HX 850W 80+ | Samsung SSD Basic 830-Series 256GB, Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design R4

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dani05
Han kanske inte är förbannad på ett spel han är nog förbannad som mig också att man lagt ut 450kr på spelet.

Många veckopengar antar jag?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deawin
Seriöst , nu lipas det fan lite väl mycket alltså ... Spelet har varit ute i vad 4 dagar ? Och det har blivit en anstormning som dom verkligen inte hade räknat med ... Det är en spellansering för ett multiplayer spel ,vad hade alla lipsillar räknat med ?

Om man bortser från server problemen som ändå om ni tänker efter lite inte är så fruktansvärt oväntade så är det ju ett grymt underhållande lir !

Spelet är det som sagt innan inget fel på , det är servrarna , ge det lite tid och sluta lipa så .

Så , annars då . Favorit bana , mode och vapen ? Vad gillar ni bäst ?

Ett par positiva frågar för att vända på allt jävla gnäll.

Håller med om att spelet fungerar prima när man kommer in. Dock tycker man ju att EA kunde ha röstat fram något annat är en Pentium 3 baserad server vid sitt senaste möte :D.

Jag har kört mest medic och när man kommer in i en seriös squad hinner man ju knappt skjuta :P. Man springer som en virrpanna och återupplivar och kastar medpacks och poängen sprutar in. Körde med en skön squad idag och höll precis på såhär på en rushbana.. Jag blir snipad och en av grabbarna skriver " Doc is down, run for it". Sjukt kul när alla vände och skulle ta skydd och blev totalraped av en apache :).

Visa signatur

Intel 4670K| 16GB | Galax 1080 | Corsair AX 750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deawin
Seriöst , nu lipas det fan lite väl mycket alltså ... Spelet har varit ute i vad 4 dagar ? Och det har blivit en anstormning som dom verkligen inte hade räknat med ... Det är en spellansering för ett multiplayer spel ,vad hade alla lipsillar räknat med ?

Om man bortser från server problemen som ändå om ni tänker efter lite inte är så fruktansvärt oväntade så är det ju ett grymt underhållande lir !

Spelet är det som sagt innan inget fel på , det är servrarna , ge det lite tid och sluta lipa så .

Så , annars då . Favorit bana , mode och vapen ? Vad gillar ni bäst ?

Ett par positiva frågar för att vända på allt jävla gnäll.

Jaha ja så om du köper dig en bil och det är stora problem osv med den och du blir förbannad för det osv så blir det till att du lipar?

Permalänk
Medlem

Det jag stör mig på är inte att spelet inte fungerar (ja faktiskt).
Det kommer ju börja fungera så småningom, men att EA elelr DICE inte ens har stake till att skriva på en jävla twitter blog eller liknande när det kan förväntas vara klart är ju absurt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jovisst så är det,man har en viss rätt att gnälla om man köper en produkt så ska den funka.

Är en jäkla press på EA,har de inte löst det till mitten av nästa vecka så är det jäkla dålig PR för dom..men det fixar sig i sinom tid.

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=AuMK0ca99cI

Jag har fan haft alla connection problems som finns...Äckliga EA

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Jag har haft lite problem men inte mycket...

Permalänk

Det här är ju fan mer ostabilt än mw2 atm....
Hoppas dom fixar det snart..har fan lagt ut 450spänn och kan inte spela.

Permalänk

Hade tråkigt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dani05
Jaha ja så om du köper dig en bil och det är stora problem osv med den och du blir förbannad för det osv så blir det till att du lipar?

man kan inte jämföra en bil med ett ett online spel. en bil "lagar" inte sig själv som bc2 serverna gör.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Ljungan11

Känns lite så just nu ja.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K (Corsair H60) | ASUS P8Z77-V | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB | ASUS 680 DCUII TOP | Corsair HX 850W 80+ | Samsung SSD Basic 830-Series 256GB, Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design R4

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Det här är ju fan mer ostabilt än mw2 atm....
Hoppas dom fixar det snart..har fan lagt ut 450spänn och kan inte spela.

MW2 är trasigt i grund och botten.

Detta -BFBC2- kan fixas.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Många veckopengar antar jag?

Tyvärr så har jag inte fått pengar som du får av dina föräldrar allt jag köper osv är med pengar som jag själv har tjänat ihop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
MW2 är trasigt i grund och botten.

Detta -BFBC2- kan fixas.

så sant så

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
http://www.youtube.com/watch?v=AuMK0ca99cI

Jag har fan haft alla connection problems som finns...Äckliga EA

Haha. Klockren Iwnet i all ära, men det här tar fan priset. Nåja, tur att man köpte Assassins Creed 2 samtidigt...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Tänk om dom valde den gamla, beprövande och fungerande modellen istället med att bara ha en bunt servrar för cd-key check (tänk Q3, TF2, osv) bara, och shippat med server-binären med spelet, skulle vilja veta vad man tjänar på deras nuvarande modell som kund, skulle gissa på ingenting alls. (Säg inte fuskare, vettiga server-admins kastar ut folk fort som fan)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dani05
Jaha ja så om du köper dig en bil och det är stora problem osv med den och du blir förbannad för det osv så blir det till att du lipar?

Hade du köpt bilen för 400:- och spårat ur över att det tar några dagar extra innan den fungerar optimalt så, då hade jag lätt kallat dig lipfjolla. Som du märker är biljämförelser lika malplacerade här som alla andra gånger de dras på forumet så vi kanske kan lägga ner dem nu?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Tänk om dom valde den gamla, beprövande och fungerande modellen istället med att bara ha en bunt servrar för cd-key check (tänk Q3, TF2, osv) bara, och shippat med server-binären med spelet, skulle vilja veta vad man tjänar på deras nuvarande modell som kund, skulle gissa på ingenting alls. (Säg inte fuskare, vettiga server-admins kastar ut folk fort som fan)

Admins sitter inte vid datorn 24/7

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dani05
Jaha ja så om du köper dig en bil och det är stora problem osv med den och du blir förbannad för det osv så blir det till att du lipar?

Haha , att du drar den parallellen ens , hur kan du jämföra en bil med ett spel ?
Liknelsen är korkad rätt igenom ... Man har lite olika förväntingar på en bil och ett spel va .

" Faaan , jag loggads ut jävla EA "

" Men helvete för er volvo , nu sluta bromsarna fungera igen " ?

Vet inte , men när hörde du att dom patcha en bil senast ? Lite lättare gjort med ett datorspel ... En bil ska bara funka , för sitta död dingaldes i ett trä ä

Sen om man har någon koll så är detta ganska förväntant , vad jag mest vill ha sagt att det redan är konstaterat att EA har problem med serverna , sluta lipa det löser sig inom några veckor.

Visa signatur

-||-Asus P8Z68-V/GEN3-||- Intel Core i5 2500K @ 4,5 Ghz -||-XFX Radeon HD 7970||- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL8 -||-Corsair H50 -||- 4x Samsung F3-||- Corsair SSD Force Series 120GB -||- Corsair HX 750W -||- FD define R2 -||- Creative X-fi Music -||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Tänk om dom valde den gamla, beprövande och fungerande modellen istället med att bara ha en bunt servrar för cd-key check (tänk Q3, TF2, osv) bara, och shippat med server-binären med spelet, skulle vilja veta vad man tjänar på deras nuvarande modell som kund, skulle gissa på ingenting alls. (Säg inte fuskare, vettiga server-admins kastar ut folk fort som fan)

Kunden tjänar egentligen inget på det. Det blir väl lite svårare för mjukvaruutvecklare att göra en kopia av servermjukvaran och sedan modifiera den så den fungerar för folk som inte har en giltig produktnyckel. Grejen är att det är fortfarande möjligt för dessa datorentusiaster att få tag på servermjukvaran genom sociala kontakter så i det långa loppet är det meningslöst.

Det är självklart att folk kan bli griniga när saker inte fungerar.

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
http://www.youtube.com/watch?v=AuMK0ca99cI

Jag har fan haft alla connection problems som finns...Äckliga EA

Jag skrattade ganska mycket xD tack!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|