Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

Fyfan vad alla ska whina!

Jag har lirat flera timmar denna helg och ifall ni nu blir kickade av PB.

Så skriv R5 i server name och WHIPS nu kan ni sur påkar lira hur mycket som helst!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhitNe
Fyfan vad alla ska whina!

Jag har lirat flera timmar denna helg och ifall ni nu blir kickade av PB.

Så skriv R5 i server name och WHIPS nu kan ni sur påkar lira hur mycket som helst!

  • Serverbrowsern tar år och dar på sig att fungera

  • Spelet kraschar så fort man ska börja köra en omgång

  • Kan inte connecta till spel server

  • Kan inte logga in

Det är min lista av problem som jag har haft sedans 2 mars...

*Edit*
Testade att skriva R5 som server name men det hjälper inte värst när server browserna bara står och tuggar och tuggar i x-antal tid.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Ja, jag vet att det är obegripligt att de fortfarande använder PB efter alla problem i BF2, men chilla lite nu. Leta efter ett spel med många deltagare så är det förmodligen med PB OFF.

Permalänk

ee för er som dampar på att ni blir kickade av PB så kan det vara smart att uppdatera PB då det har kommit en uppdatering för inte så länge sedan.
uppdateringen hjälpte i alla fal mig

Visa signatur

Är dysse så stavfel kommer sälan ensamma

Permalänk
Medlem

uppdaterade för 10 minuter sen kommer fortfarande inte in

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem

De skulle behöva någon form av auto-balansering eller iaf någon lösning på basvåldtäktsproblemet.

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport

Permalänk
Medlem

Tjenare igen!

Vi är ett par nissar som spelar detta otroligt underbara spel. Vi sitter ofta och snackar med varandra när vi spelar. Sitter nämligen med en ts3server och är det någon som är taggad på att spela och ha kul samtidigt med oss/andra så kan ni ge mig ett pm för info.

Givetvis finns det regler.

Mogna(helst 18+)
Använder huvudet

Finns inga varningar, inget kickande, men ban finns men det är inget som skall behövas!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Medlem

raderade inlägget, kom på att man kan lägga till en gubbe i spelmenyn!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Tips för att få det att funka:

Har ni lirat betan, ta bort den, uppdatera sedan PB.

För att snabbare hitta spel, avbryt serversökningen, och gör en ny sökning på speltyp du vill lira, och alla settings ikryssade förutom eventuellt PB.

Om du drabbas av att du klickar på en server, den tänker ett par sek och sedan kommer du inte in, och inget händer, stäng av spelet, starta om steam, starta spelet igen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrBoysen
Tjenare igen!

Vi är ett par nissar som spelar detta otroligt underbara spel. Vi sitter ofta och snackar med varandra när vi spelar. Sitter nämligen med en ts3server och är det någon som är taggad på att spela och ha kul samtidigt med oss/andra så kan ni ge mig ett pm för info.

Givetvis finns det regler.

Mogna(helst 18+)
Använder huvudet

Finns inga varningar, inget kickande, men ban finns men det är inget som skall behövas!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

...Och det är sjuuukt kul med er! Jag är glad att jag får vara med!

Permalänk
Medlem

För mig har det funkat felfritt hela tiden fram tills igår kväll, bara server browsern som är seg men jag avbryter alltid den och skriver gotland i server name så kommer alla deras servrar upp på 10 sek, men sen igår kväll så blir man helt plötsligt kickad av PB , ska se om de funkar nu när man gjort manuell updatering av det

edit : nope blir fortfarande kickad av pb efter 10 sek

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Alltså va? Sicket trams, ett FPS är aldrig ett MMO av något slag, eftersom man bara smurfar runt på en server i taget.

Det finns åtminstone ett FPS som är ett MMO: Planetside. Spelade gratisversionen för några år sen och det var grymt kul

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är en patch på gång som ska motverka att datorn fryser när man spelar spelet? Jag har i alla fall begärt mina pengar tillbaka från EA.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
Det finns åtminstone ett FPS som är ett MMO: Planetside. Spelade gratisversionen för några år sen och det var grymt kul

Mmm Planetside var underbart när det släpptes, stora fina slag.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Det ryktas om patch i slutet på veckan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhitNe
Fyfan vad alla ska whina!

Jag har lirat flera timmar denna helg och ifall ni nu blir kickade av PB.

Så skriv R5 i server name och WHIPS nu kan ni sur påkar lira hur mycket som helst!

Oj oj, arrogant kille. Bara för att det hjälper dig betyder det inte att det hjälper alla. DICE har löst vissa disconnectproblem med R5, men inte alla.

Du skulle nog också vara lite irriterad om du ständigt blev utkastad från ett spel som du köpt och som, jobbigt nog, är så jävla kul.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Alltså, det är ju ren bussines.

Dom är inte 100% på hur många som kommer köpa + svårheten och se digital försäljningar osv(om det stämmer vet jag inte, men tror mig h ört/läst det någonstans). Vore intressant å se hur många som köpte på dagen i tex steam osv.

Dom har säkrligen räknat på att dom säljer x antal spel och sedan investerat i serverar för x % över det. Men inte för mycket för då är det att kasta pengar i sjön för dom.

Så hur man vrider och vänder på det så är det på grund av för dåliga serverar att vi råkar ut för det här. Alternativt för dålig kod.

Och det hadde inte varit ett problem om dom investerat i mer serverar.

Så ja vi har problem på grund av "snålhet" om vi vill kalla det så. Och jag kan hålla med dom som är förbannad över detta, och som folk säger fine om det är problem när ett mindre företag typ CCP eller dylikt släpper patchar/nya spel. Men EA och Dice är varesig små eller speciellt nya företag.

Och för EA och Dice så går det i 110% fart för att få ordning på det här. Men tror det är klassat som "positiva problem".

Så vi får dock vänta, och tror det kan bli svårt att få tillbacka pengar på grund av "online play may change" eller vad det står på boxen

Och vilket som så får man ju säga att spelet är grymt kul när det funkar på online delen!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TzunSu
Det ryktas om patch i slutet på veckan.

källa?

jag tror personligen att det kommer en patch redan nu i veckan, men vore kul att se mer än bara hörsägen..

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att DICE inte bara stirrat sig blint på connection problemen utan kollat mer på de mer allvarliga problemen som faktiskt får datorer som min att krascha.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Fantastiskt spel måste jag säga! Förmodligen något av det bästa jag har lirat.
Gillar Reconklassen, satte ett HS med M24 där jag fick en marksmanshipbonus på +187 :). Fick sikta ganska högt ovanför kan jag säga.
Vad är era rekord?
Riktigt skön känsla i detta spel, blir ganska intensivt när man tex tar skydd i ett hus från en stormande klunga när plötsligt en av väggarna pulveriseras av ett pansarskott!

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem

storyn känns lite som en ripoff av MW2 men multi är fantastiskt.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Oj oj, arrogant kille. Bara för att det hjälper dig betyder det inte att det hjälper alla. DICE har löst vissa disconnectproblem med R5, men inte alla.

Du skulle nog också vara lite irriterad om du ständigt blev utkastad från ett spel som du köpt och som, jobbigt nog, är så jävla kul.

Det är väl ingenting. VALVe släppte en patch en gång till sina spel baserade på sourcemotorn som gjorde att jag inte kan spela något utav deras spel på Internet. Och dom kommer heller inte göra någon lösning för problemet enligt deras supportforum. Så nu sitter jag med CSs, DODs, L4D och TF2 med bots (om det nu finns vilket det inte gör i alla spel).

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sMricoT
Fantastiskt spel måste jag säga! Förmodligen något av det bästa jag har lirat.
Gillar Reconklassen, satte ett HS med M24 där jag fick en marksmanshipbonus på +187 :). Fick sikta ganska högt ovanför kan jag säga.
Vad är era rekord?
Riktigt skön känsla i detta spel, blir ganska intensivt när man tex tar skydd i ett hus från en stormande klunga när plötsligt en av väggarna pulveriseras av ett pansarskott!

Ja eller känslan av att döda en tältande prickskytt den är jäkligt fin den med. Speciellt om man för över 1000 poäng för det.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
storyn känns lite som en ripoff av MW2 men multi är fantastiskt.

Inte en ripoff. Dom förlöjligar typ MW2s story

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joavels
Det är väl ingenting. VALVe släppte en patch en gång till sina spel baserade på sourcemotorn som gjorde att jag inte kan spela något utav deras spel på Internet. Och dom kommer heller inte göra någon lösning för problemet enligt deras supportforum. Så nu sitter jag med CSs, DODs, L4D och TF2 med bots (om det nu finns vilket det inte gör i alla spel).

Två fel gör ett rätt... eller?

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

DICE har inget med detta att göra, det är EA som ansvarar för servrarna och problemet ligger hos dem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_930
Jag hoppas att DICE inte bara stirrat sig blint på connection problemen utan kollat mer på de mer allvarliga problemen som faktiskt får datorer som min att krascha.

Visa signatur

be what your mother wants you to be!

Permalänk
Medlem

Så nu har det fungerat åter igen...bra...
MEN...

Som enligt denna bild:
http://i144.photobucket.com/albums/r173/shadowmoon83/bfbc-1.p...

3st guld 5000p sen fick jag squad assist 5000p men fick bara 16k poäng och egentligen skulle varit 21k
Dvs jag tappade ena medaljen då dom ej räknades med.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Du fick en guld stjärna för mycket, det är därför du inte fick poäng för den.

Permalänk
Medlem

..man kan aldrig få för mycket av något *viftar med fingret* =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

*host*vare inte folk som gnällde på granatkastern i typ förrgår?*host*

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |