Apple säljer 51 000 Ipads på två timmar

Permalänk
Melding Plague

Apple säljer 51 000 Ipads på två timmar

I fredags påbörjades förhandsbokningarna av den kommande tabletdatorn Ipad. Enligt Victor Castroll på Valcent Financial Group lyckades Apple sälja hela 51 000 enheter de första två timmarna.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Säljer bra i staterna den där paddan... Ska bli kul att se vad för nya användningsområden det dyker upp för den.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Kasst att den saknar stöd för flash.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Det är helt sjukt, jag trodde inte att den skulle bli så populär efter att så många var besvikna på deras media event.

Sedan har jag läst nånstans att apple kan radera bl.a. filmer från den utan förvarning vilket också borde sänka efterfrågan.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Marknadsföring.

Permalänk
Medlem

Applefanatikerna jobbar för högtryck just nu, det synns XD

Apple kan sälja vad som helst och det kommer vara onaturligt många som förbokar det så snart deras sida uppdaterats.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeagan
Kasst att den saknar stöd för flash.

Som det mesta från apple. Dom anser ju att flash crashar OSX och är då för dåligt för att ha med.

Visst ok det följer med normala datorerna men det går ju som det går me.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Som det mesta från apple. Dom anser ju att flash crashar OSX och är då för dåligt för att ha med.

Visst ok det följer med normala datorerna men det går ju som det går me.

Apple gör rätt i att utesluta Flash från sina mindre produkter, då det är ett skitprogram och innan Adobe gör något åt prestandaproblemen kommer inget Flash att finnas i iPad/iPhone.

Om iPaden anser jag att det är ett skönt alternativ till en Netbook...

Visa signatur

. Computing happiness.

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara så att de skapar en produkt som marknaden efterfrågar/vill ha? Att den saknar en del funktioner gör inte så mycket då detta är första generation av den produkten. De testar den och ser om det finns marknad för just den sepcifika produkten. Säljer den bra kommer vi säkerligen se uppdaterade versioner med kamer och det mesta som första versionen saknar.

Sen att de skippar flash är mer än rätt, bort med sk*ten då den fungerar värdelöst.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Applefanatikerna jobbar för högtryck just nu, det synns XD

Apple kan sälja vad som helst och det kommer vara onaturligt många som förbokar det så snart deras sida uppdaterats.

Som det mesta från apple. Dom anser ju att flash crashar OSX och är då för dåligt för att ha med.

Visst ok det följer med normala datorerna men det går ju som det går me.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

>45miljoner dollar på 6 timmar får väl ses som en helt okej lansering va
Vore spännande att veta vad dom har för marginal och vad utveckling och marknadsföring kostat för att se hur många timmar det tog att nå break even och börja tjäna pengar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visuale

Om iPaden anser jag att det är ett skönt alternativ till en Netbook...

Trots att den saknar multi-tasking?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR

Sen att de skippar flash är mer än rätt, bort med sk*ten då den fungerar värdelöst.

Antar att jag håller med på sätt och vis.
Flash är skit och borde skippas.
Men tycker för mycket använder sig av flash så det borde implementeras tills det att flash har fasats ut till största delen på nätet (tänker på stora sidor som youtube etc, ej reklam)
youtube tar ju ett steg i rätt riktning men kände mig inte helt nöjd ännu men det är ju bara beta.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Enligt detta ~200$ per såld enhet http://www.idg.se/2.1085/1.290379/sa-mycket-tjanar-apple-pa-v...

Saftigt stor marginal

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjorn_h
>45miljoner dollar på 6 timmar får väl ses som en helt okej lansering va
Vore spännande att veta vad dom har för marginal och vad utveckling och marknadsföring kostat för att se hur många timmar det tog att nå break even och börja tjäna pengar

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av päpparkaka
Trots att den saknar multi-tasking?!

Det som gör att jag inte kommer skaffa en appleprodukt och när dom väl fixat multi tasking så blir det av principsak för min del.

Erkänner dock OSX som kraftigt överlägset windows på alla plan i övrigt när det kommer till användande (sen att man vill kunna göra lite out of the box är ju en annan sak.)
5spänn på att ipaddan kommer vara lite låst som iphone.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Undrar om siffrorna kommer öka när den väl blivit jailbreakad? Iphone har ju de kunniga fått hålla på med ett par år nu med framgång och jag vill minnas att jailbreakade iPhones har multitasking genom någon applikation.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTL
Undrar om siffrorna kommer öka när den väl blivit jailbreakad? Iphone har ju de kunniga fått hålla på med ett par år nu med framgång och jag vill minnas att jailbreakade iPhones har multitasking genom någon applikation.

Multi-tasking ligger redan i os'et men inte activerat bara. med jailbreak så låser dom upp det bara.

Kasst att dom inte har multi-tasking upplåst redan från apple.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av päpparkaka
Trots att den saknar multi-tasking?!

Hur ofta använder man mer än ett program samtidigt på en netbook?
Antingen surfar man, antecknar något eller något eller liknande.

Visa signatur

. Computing happiness.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visuale
Hur ofta använder man mer än ett program samtidigt på en netbook?
Antingen surfar man, antecknar något eller något eller liknande.

Haha
Hur ofta använder man en netbook då? Antingen sitter man vid sin stationära dator eller så gör man något annat. Och hur ofta använder man sin stationära dator? Antingen kollar man på tv, eller är ute i friska luften. Och hur ofta kollar man på tv egentligen?

Jag förstår verkligen inte det irrationella försvarandet av en produkt som inte håller måttet. Varför blir ni inte liksom jag istället förbannad att ett företag ser ner på sina kunder, och begränsar deras användande.

Visa signatur

tihi

Permalänk

Inte konstigt då apple-produkter har blivit en statussymbol där folk vill vara först, sedan kan Ipad mycket väl vara bra, men det är oftast bättre att invänta kundrecensioner när det handlar om en ny typ av produkt. Visst tabletts har funnits innan, men få har testat en sådan.

När folk säger inget multitasking stöd så exakt menas det med detta i Ipads fall. (jag har ej använt någon iphone, då den väl har samma problem)
Att man ej kan använda flera olika tredjepartsprogram samtidigt?
Ja, jag kan förstå att det blir för krävande om apple inkappslar programmen, även om en är i snålaste laget. Två tredjeparts program skulle täcka deras flestas behov.

Eller är det så extremt så att man inte kan använda ett tredjepartsprogram samtidigt som ett ordinarie? Det låter för dumt för att vara sant, men man vet aldrig. Nu beror det kanske på vilka ordinarie, webbläsaren, filhanterare och musikspelaren samt ett tredjepartsprogram hör till att kunna köra samtidigt, men behovet att kunna spela två spel samtidigt är inte lika stort.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visuale
Hur ofta använder man mer än ett program samtidigt på en netbook?
Antingen surfar man, antecknar något eller något eller liknande.

grymt ofta? Jag skulle bli galen om jag inte jailbrekat och lagt in multitask på min iphone, finns de nå mer störande utan de,, ne, man kan tex inte streama musik med fstream och surfa samtidigt annars, man kan inte snacka skype i mobilen samt surfa samtidigt lr liknande, lika har man inte multitaaking på och man får sms när man snackar i skype dör skype om man svarar på smset, man kanske tror att de inte behövs, men de e sånna små program som vill köra samtidigt som man annars inte kan...

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Otroligt att en sådan sak säljer så bra!

ingen multitask, ingen flash, värdelöst tangentbord, EN värdelös special USB port (eller?).

Då sitter jag hellre med min Ul30VT som ioförsej väger lite mer, och är lite större, men den går iallefall att använda som en riktig dator...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visuale
Hur ofta använder man mer än ett program samtidigt på en netbook?
Antingen surfar man, antecknar något eller något eller liknande.

Ca 95% av tiden jag sitter vid en netbook använder jag multi-tasking. Att te x inte kunna lyssna på musik och surfa samtidigt är ju inte ett litet minus.

Visa signatur

Antec p183 | i5 750 @ 3.9 GHz | Asus P7P55D | ATI HD5850 775/1125 | Corsair DDR3 PC12800/1600MHz 2x2GB | OCZ 600W | SpinPoint F3 1TB | Intel X25 40GBx2 RAID0 | DELL 2209WA x3

Permalänk

Flash på ipad skulle öppna upp för att använda spelsidor som tex
addictinggames.com, det skulle inte uppskattas av spelutvecklare som vill sälja sina spel på market. Förmodligen därför det inte kommer till iphonen eller ipaden.

Sen kan jag hålla med om att html5 är ett bättre alternativ vad gäller videoklipp på nätet, men vill man kunna interagera finns det nog inte något alternativ till flash inom den närmaste framtiden.

Permalänk
Medlem

Nåja, om man bortser från dess uppenbara designfel, så fungerar den riktigt bra som serveringsbricka för några drinkar när man har gäster eller när du vill slippa spill på dina fina och dyra möbler om det skulle hända en olycka.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joi93
Då sitter jag hellre med min Ul30VT som ioförsej väger lite mer, och är lite större, men den går iallefall att använda som en riktig dator...

Jag försöker inte tala varmt om iPad, men du jämför äpplen och päron. Verkligen.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visuale
Hur ofta använder man mer än ett program samtidigt på en netbook?
Antingen surfar man, antecknar något eller något eller liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Jag försöker inte tala varmt om iPad, men du jämför äpplen och päron. Verkligen.

Visst, men det finns fortfarande netbooks som är billigare än IPaden som klarar multitasking. (billigaste IPaden kostar 500$ på apples sida)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typ
Ca 95% av tiden jag sitter vid en netbook använder jag multi-tasking. Att te x inte kunna lyssna på musik och surfa samtidigt är ju inte ett litet minus.

Går att lyssna på musik och surfa samtidigt på min iPhone utan jailbreak så borde gå på iPaden....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joi93
Otroligt att en sådan sak säljer så bra!

ingen multitask, ingen flash, värdelöst tangentbord, EN värdelös special USB port (eller?).

Då sitter jag hellre med min Ul30VT som ioförsej väger lite mer, och är lite större, men den går iallefall att använda som en riktig dator...

Du vet att iPaden INTE är en dator? Vilket tangentbord menar du? Touch eller det man kopplar in?

vilken "special usb" snackar du om?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joi93
TEXT värdelöst tangentbord, EN värdelös special USB port (eller?).
TEXT

vaddå värdelöst tangentbort. det skall ju bygga på den som är i iphone och det är riktigt suveränt om jag får säga det, och vaddå EN värdelös special usb port? kommer troligen vara en micro (ok dålig men funkar) eller mini men visst kan ju även vara den som är till ALLT apple deras tramskontakt men vad 17 den funkar ju, trots allt usb i andra änden sen att det är gey är ju en annan sak.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sir. Haxalot
http://scienceblogs.com/insolence/facepalm.jpg

+1

Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Går att lyssna på musik och surfa samtidigt på min iPhone utan jailbreak så borde gå på iPaden....

Det går inte på min kompis eller kusins 3gs.
Hur gör du? o.0?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Jag ser som inget större fel förutom multitasking om priset var mer normalt.
Dessa summor som denna platta ska säljas för är otroligt överprisade. Men så länge det är ett vit äpple på produkten så har inte Apple några som helst problem och sälja sina produkter idag. Har trotsallt blivit en trend och äga en Apple produkt, oavsett vad det är.

Skulle vara kul om Microsoft skulle bygga en produkt men Apple la loggan på den, garanterat att den skulle sälja och hyllas innan den ens lanserats...

@Realin,

Kan jag lyssna på bandit rock eller spotify samtidigt som jag surfar med Firefox? Kan jag ens installera firefox? Kan jag ha igång ett torrent program samtidigt som jag sitter och snackar med vänner genom MSN?
Vem är det egentligen som bestämmer över produkten och vilka program som får och inte får användas? Verkar inte vara kunden iaf...

UTAN att jailbreaka, anser inte en produkt vara speciellt bra om man måste hacka sönder den för att kunna använda något... Det argumentet håller inte för att en produkt är bra då det riskerar allt som har med garanti och support och göra.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk