Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Rykte: Caspian Border släpps på fredag (idag) till alla: http://battlefield3forums.com/showthread.php?2420-Caspian-Bor...

Om det stämmer vet jag dock inte, är ju inget officiellt forum.
Vet inte om detta har postats förut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

13 maps får du vid release om du förhandsbokar, det kommer gå att spela alla modes på alla banor. Så du ska inte oroa dig

Spelade du Caspian Border btw? Det var en riktig conquest bana.

Jo men jag har inget direkt uppfattning av den då det var extremt mycket buggar och rubberband lag, tänker inte säga att den suger för att den gjorde det under betan (för mig).
får se senare, karkand kommer ju iaf, så lite hopp finns det.

Hoppas bara det inte finns uncappable på karkand för MEC, kul att cappa ut folk.

F.ö. tycker jag känslan i helis och flygplan är seeemst.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Fucking jävla battlelog suger så jävla hårt. Fixa så man kan joina ingame. Blir trött på skiten

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar på att det blir något mer Caspian, det verkar inte särskilt smart. Alla kommer att ha spelat sönder banan och spelet kommer med andra ord lanseras med enbart 7 banor, på grund av att både Métro och Caspian är sönderspelade.

EDIT: Är det bara jag eller renderas allting i väldigt låg kvalitet på långa avstånd? Jag vet att de flesta spel gör så, men i BF3 känns det särskilt tydligt. I Caspian, till exempel, att zooma ut med valfritt sikte (6x) ut mot "ingenting" (dock inte mot banans kanter, utan in mot en annan flagga till exempel), det verkar som om att hela terrängen "där borta" ligger i "low quality", så att säga. 2600K, 580 SLI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Fucking jävla battlelog suger så jävla hårt. Fixa så man kan joina ingame. Blir trött på skiten

Vad är problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Rykte: Caspian Border släpps på fredag (idag) till alla: http://battlefield3forums.com/showthread.php?2420-Caspian-Bor...

Om det stämmer vet jag dock inte, är ju inget officiellt forum.
Vet inte om detta har postats förut

redan bekräftats att det inte stämmer

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Rykte: Caspian Border släpps på fredag (idag) till alla: http://battlefield3forums.com/showthread.php?2420-Caspian-Bor...

Om det stämmer vet jag dock inte, är ju inget officiellt forum.
Vet inte om detta har postats förut

Förstår inte dock varför dom skulle ta ner den då.

Permalänk
Medlem

Battlelog är nog det sämsta jag någonsin vart med om. Hoppas det fixar sig till realese. Jag kommer inte in på 1 server, alla står det "Joining server" i 2 veckor på (ja jag överdrev)

Permalänk
Medlem
Skrivet av basseofc:

Battlelog är nog det sämsta jag någonsin vart med om. Hoppas det fixar sig till realese. Jag kommer inte in på 1 server, alla står det "Joining server" i 2 veckor på (ja jag överdrev)

Testa servers i EU(flera), se till att ha adblock avstängt.

Permalänk

Gick tebax till den nyaste (officiella, icke bf3) drivern till Nvidia och nu "hackar" det inte, men fortfarande rätt så låg fps. Ska jag testa att OCa mitt kort (gtx 275), cpun är redan klockad till 3.6ghz (i7 860). Eller är spelet dåligt optimerat fortfarande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Testa servers i EU(flera), se till att ha adblock avstängt.

Hur gör jag och vad är adblock? Använder chrome om de gör någon skillnad. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av basseofc:

Hur gör jag och vad är adblock? Använder chrome om de gör någon skillnad. Tack!

"Filter" under Browse.
Och om du inte vet vad adblock är så är det inte det som är problemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Vad är problemet?

Varför dom inte bara gör som dom hade i BF2 och BC2. Disconnect ingame, joina ingame istället för att behöva stänga av spelet hela tiden och gå in i browsern för att hitta nya games.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Varför dom inte bara gör som dom hade i BF2 och BC2. Disconnect ingame, joina ingame istället för att behöva stänga av spelet hela tiden och gå in i browsern för att hitta nya games.

Nya tider, föredrar inte detta i webbläsaren heller men har varit bättre än jag trodde i början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

"Filter" under Browse.
Och om du inte vet vad adblock är så är det inte det som är problemet

Är det jag som är dum eller är browse jätte gömt? Hittar det inte hehe!

Permalänk

förstår inte varför alla pumpar upp levels i betan? hur roligt är det då i full game när man redan har låst upp allt en gång? :S

Permalänk
Medlem

idag kan jag inte spela alls.
Får bara "Your game session has expired" när jag försöker joina servrar.

Hittar f.ö. endast runt 15 servrar när jag sorterar efter empty och +5 slots, igår hittade man runt 100.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robster1986:

förstår inte varför alla pumpar upp levels i betan? hur roligt är det då i full game när man redan har låst upp allt en gång? :S

ifall man inte är dålig och spelar betan får man automatiskt levels snabbt.
enda sättet att inte pumpa levels är ju att avsiktligt spela dåligt.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Skrivet av 1guy:

idag kan jag inte spela alls.
Får bara "Your game session has expired" när jag försöker joina servrar.

Hittar f.ö. endast runt 15 servrar när jag sorterar efter empty och +5 slots, igår hittade man runt 100.

Fick det innan, loggade ut och in sen funkade det igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

idag kan jag inte spela alls.
Får bara "Your game session has expired" när jag försöker joina servrar.

Hittar f.ö. endast runt 15 servrar när jag sorterar efter empty och +5 slots, igår hittade man runt 100.

testa starta om origin, fungerade iallafall för mig

Permalänk
Medlem

Har dom sagt varför dom ville ha battlelog? Är det bara för att vara annorlunda eller är det för att man lättare ska kunna göra saker medans man väntar?

Jag klagar inte, jag bara undrar varför. Tycker det funkat relativt bra, men förstår inte syftet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robster1986:

förstår inte varför alla pumpar upp levels i betan? hur roligt är det då i full game när man redan har låst upp allt en gång? :S

mm för att lvls är hela upplevelsen av Battlefield...

Permalänk
Medlem

finns det nån här som kan förklara vad "war tape" gör tex mot hifi osv i ljudinställningar..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dikth:

Har dom sagt varför dom ville ha battlelog? Är det bara för att vara annorlunda eller är det för att man lättare ska kunna göra saker medans man väntar?

Jag klagar inte, jag bara undrar varför. Tycker det funkat relativt bra, men förstår inte syftet.

som jag har förstått så är det för att lättare kunna uppdatera browsern, utan att behöva skicka ut en patch vid varje liten ändring

Permalänk
Skrivet av Andyah:

finns det nån här som kan förklara vad "war tape" gör tex mot hifi osv i ljudinställningar..

Verkligare ljud eller vad man ska säga. Eko osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robster1986:

förstår inte varför alla pumpar upp levels i betan? hur roligt är det då i full game när man redan har låst upp allt en gång? :S

blir nog lite små drygt att börja om från noll igen ja..men men..man lirar o det man kommer till kommer man till..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

blir nog lite små drygt att börja om från noll igen ja..men men..man lirar o det man kommer till kommer man till..

är det bekräftat att du börjar om från noll igen?

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem

Enda riktiga irreternade problemet just nu är ju att jag blir Random dcad ibland >:

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Näe, nu är jag less Hade just mitt bästa game hittills, men servern kraschade sekunden innan den sista MCOMen exploderade.
Den här bilden är tagen just innan det kraschade. Sjukt irriterande!

http://www16.speedyshare.com/files/30540961/download/bf3%2020...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av lithen:

är det bekräftat att du börjar om från noll igen?

ja