Battlefield 3 Bra eller Anus

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

This!.Känns som om man spelar med en gamepad. BC2 hade precis samma problem.Tyvärr är det väl "konsol arvet" som gör sej påmint.Förövrigt borde den på EA/Dice som tog beslutet att köra "rush" på Metro banan som beta test hängas i pungkulorna,så långt ifrån Battlefield man kan komma.Run`n`gun är ju såååå nyskapande och underhållande.

Bort med 3d spotting,health generation och fordons generation (om detta är sant så måste någon ha fått hjärnsläpp för att genomföra ngt dylikt) så har Dice kommit en liten bit på vägen till ett hyffsat spel.

Kan bara hålla med, jag tycker för övrigt att BF serien är riktigt bra, ingen snack om saken.. Men att BF3 skulle vara semre än 2 är ju en nyhet.. Visst är det roligt med fordons generation, men se till att göra det på ett bra sätt! nu känns det som att hoppa in ett fordon som inte passar in i spelet, helt plötsligt känns det fel, som om hoppa mellan olika spel ett som är gjort 1990 o 2011..

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Sensen ska ändras beroende på skjutställning/fordon, tycker du att det verkar rimligt med en tank som kan rotera sitt torn 180 grader på 0.2 sekunder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Ursäkta språket men GNÄLLRÖV, finns ingen anledning till att göra en tråd och stampa ner spelet.

Anledningen till varför vissa är missnöjda är för ni förväntade er för mycket. Man måste hålla sina förväntningar till en viss gräns.

haha, jag har absolute inte väntat på spelet, tvärt om så fick jag upp ögonen på spelet för en vecka sedan!
Spelet är ur kasst som BETA, visst grafiken kanske finns där, på vissa stället är det helt underbart, i vissa fall känns det inte bättre en Half life 2, apropå half life 2, där ser spelmotorn ut på samma sätt rakt igenom hela spelet..

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Anledningen till att betan är så "dålig" är att EA stressar Dice. Hade Dice fått bestämma själva hade nog bf3 inte släppts förens tidigast 2012.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

Anledningen till att betan är så "dålig" är att EA stressar Dice. Hade Dice fått bestämma själva hade nog bf3 inte släppts förens tidigast 2012.

Eller så släpper man inte spelet alls! Finns väl ingen som köper ett spel som har blandade spelmotorer.. är väl ingen som är beredd att spela ett spel som kräver 3 spelmöss !?!? :), Dice Gör om och gör rätt!

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Imo, betas är spoilers Jag har gjort en förhandsbokning och tänker inte testa spelet innan det ligger i brevlådan!
Jag har höga förhoppningar och tänker inte låta en dålig beta förstöra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Eller så släpper man inte spelet alls! Finns väl ingen som köper ett spel som har blandade spelmotorer.. Gör om och gör rätt!

Vad menar du med blandade spelmotorer? Syftar du på att frostbite 2 egentligen är frostbite 1.75, eller animationssystemet från fifa och liknande?

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Imo, betas är spoilers Jag har gjort en förhandsbokning och tänker inte testa spelet innan det ligger i brevlådan!
Jag har höga förhoppningar och tänker inte låta en dålig beta förstöra det.

Du är en smart ;).. Men kom ihåg vad jag sagt här.. Jag är bered att köpa spelet om de ändrar det mesta och + lite till..
O en annan störande sak vart att man var tvungen att ha en webbläsare för server sökare, smidigt NEJ.
Detta har funnit i varje spel jag spelet, här är man ju nästan tvungen att spamma för att få reda ping,servernamn osv osv..
Och inte med det, helt plötsligt vart man tvungen att spela innan man kunde gå in i menynivå i spelet, allt känns så java..och påklistrat.. Spel för 10-15 år sedan hade denna möjlighet men inte 2011.

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Jag upptäckte så mycket buggar o otroliga konstiga saker igår att jag faktiskt inte visste om jag skulle skratta eller gråta, ovasett om det är en beta så kändes det inte rätt på något sätt. Det var riktigt retfullt..
Ta ett exempel sensen i musen ändras hela tiden till det annorlunda beroende om du står eller ligger ner, hoppar du in i en fordon. Var nästan tvungen att röra musen 1 meter i sidlet för att flytta tornet, jag vill ha en sense i musen och inte 1000... Jag hoppas att den att färdiga versionen kommer vara riktigt bra!! Det återstår att se...
Edit: Angående serverval så valde jag enbart med lägsta pingen högst 40, testa det själva om ni spelar, skjut på ett fönster eller kakel så märker ni fort att det är något fel på grafikmotorn! Jag tror också spelet har potential i dagsläget så är känns inte spel/grafikmotorn fullt utvecklad för att man ska kalla spelet bra!
Edit: Ta en titt på fötterna, där ser man helt klart att modellen svävar över marken, spelet känns som gravitations fritt, och helt enkelt konstigt...

Gör ett enkelt test, snurra ett helt varv stående, sen sittandes, sen liggandes så fort du bara kan och se om det går lika fort i alla lägen. Om du lyckas med det så tycker jag du ska dokumentera det på en video då du förmodligen är den enda i världen som lyckas med det. Du har samma sense på musen, det är bara det att dom vill ha in lite realism i spelet. Och när jag skjuter på ett fönster så uppdateras skadan korrekt snabbare än jag hinner reagera iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Eftersom är så många som klagar så vill jag veta hur många av er gnällspikar som har spelat Caspian border ?
kan säga att skillnaden mellan Metro och Caspian border är något enormt stort! Metro känns som en Medal of honor map! medans allt känns så pass mycket mer som battlefield på Caspian Border!, Jag förstår dock inte vad de har gjort för att få så många buggar som att man glider ner under marken och "flyter omkring" då det inte fanns några såna buggar i ALFAN. De har idag lanserat en ny patch för att fixa lite utav buggarna. Angående spelkänslan så är det totalförbud att att skapa en uppfattning om ni enbart har spelat METRO!
Jag har inte spelat på hög grafik då mina 2st 570 inte är levererade än men kan säga att även med lägsta grafik så älskar jag det. Det jag vill ändra på är att man uppgraderar flygplanen osv. ett fordon är lika för alla. Ett Pansarfordon är inte bättre för att man har använd det många gånger och fått mer kills med det! ! ! att en som flyger massa flygplan ska få ett plan som håller bättre, går snabbare osv gör spelet bara mer orättvist!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Inte anus men det finns många buggar att slipa bort.

Crouch/Prone buggarna är de värsta enligt mig.

Spelet har riktig potential och jag hoppas att den införlivas innan året är slut. En polerad produkt till release är bara att glömma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

Vad menar du med blandade spelmotorer? Syftar du på att frostbite 2 egentligen är frostbite 1.75, eller animationssystemet från fifa och liknande?

Tex på mappen där man har tillgång till fordon, grafiken ser bra ut, man ser verkligen hur dom lyckats med molnen o skogen som brinner längre bort och alla rökeffekter, sedan när man hoppas in i ett fordon/tank/heli så förstörs allt, ett stort gult kors som täcker halva utsikten hallå, jag vill se min fiende., jag personligen vill låsa mål med en kamera som fanns på BF2, och kunna släppa granater från flygplanet, skulle även inte skada med låsning på radar osv och avfyra missiler. O inte med det, spelade en hel runda med AA batteriet, jag ska inte ljuga men jag fick inte in än ända träff, varför finns den där? just nu känns spelet någon bladning mellan något nytt och gammalt..

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Tex på mappen där man har tillgång till fordon, grafiken ser bra ut, man ser verkligen hur dom lyckats med molnen o skogen som brinner längre bort och alla rökeffekter, sedan när man hoppas in i ett fordon/tank/heli så förstörs allt, ett stort gult kors som täcker halva utsikten, hallå, jag vill se min fiende.. Spelet känns någon bladning mellan något nytt och gammalt..

Spelmotor är väl kanske inte rätt ord
Flygplan ser väl ut så på riktigt?

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

suck. fortfarade beta gott folk.. fortfarande beta

Permalänk
Medlem

Metro sög ju redigt.
Caspian var rent av en dröm att spela där kände man igen BF2 imo.

Men det är många saker kvar att fixa förens man kan kalla det färdigt.

Kartorna är ju taget ur en offentlig toalett (dom man tar fram på M).
Menyerna skulle få ändras och fixa så att man inte måste vara vid liv för att kunna ställa in i options.
Commo rose kommer väl senare om inte förr så borde de komma i retail, skulle ja har för mig dom har sagt.
Framförallt skulle dom kunna lägga in Squad menyn som den var i BC2 om inte annat.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

Spelmotor är väl kanske inte rätt ord
Flygplan ser väl ut så på riktigt?

Spelmotorn skiljer i kvalitet! Ta en titt på Crysis tex, där är spelmotorn av bra kvalitet över hela spelet.. Från början till slut!
Men Crysis hade ju bara snygg o bra spelmotor, resten var ju också skit !

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Gillar spelet skarpt och håller knappt med dig i någon punkt då jag upplevt raka motsatsen :S Inget input lagg alls för mig utan allt fungerar klockrent. Tycker spelet känns väldigt snabbt i jämförelse med BC2, där snackar vi seghet.

Är som sagt beta och det ska väl bara ge en hint om hur spelet kommer vara och inte hur den slutgiltiga produkten kommer se ut. Har i alla fall inte upplevt några större buggar på Caspian Border som i huvudsak är den kartan jag kör då jag inte tycker metro är speciellt bra gjord och den speglar inte alls BF3 på ett bra sätt.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk

jag hoppas verkligen inte att man måste få fram sin webbläsare och trycka find server varje gång för att sedan starta spelet och de måste faktiskt fixa balansen mellan defender och attacker, som defender kan man ju bara bunkra i ett buskage och plocka ut alla. Och när man ändrar i inställningarna och råkar dö så stängs rutan :@

Annars tror jag att spelet kommer flyta på bättre än vad det gör nu, när de väl släpps och det kommer nya drivisar för grafikkorten.

Är det nån som vet förresten om man kan högerklicka en gång och vara inzoomad istället för som det är nu där man måste hålla in knappen? inte van vid det.

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Spelmotorn skiljer i kvalitet! Ta en titt på Crysis tex, där är spelmotorn av bra kvalitet över hela spelet.. Från början till slut!
Men Crysis hade ju bara snygg o bra spelmotor, resten var ju också skit !

Tror nog det var nån form av lag i Caspian Border som gjorde att de släpa å hade sån gummibands effekt.
Märkte det själv att de gick bra i början sen mot slutet så börja de släpa å hålla på.

Dom testade endast banan för att se hur bra den funkade.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

gummibands effekt.
.

Bra förklarat, spelet känns som om karaktären hänger gummiband! Inte alls den responsen som tex COD,Half-life, Crysis osv...

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Gillar att det är cod-likt än bc2.(man dör snabbare och rekylen är mindre)

Fattar inte varför folk klagar på buggar osv när det är en beta.

Spelet har absolut mer känsla i vapnen än bc2(bättre ljud,lagom rekyl osv.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Inte testat betan ens då Origin är Anus.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

när bättre servrar och en och en annan patch, då jävlar

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem

För er som i stort sett säger "Anus, det är inte Battlefield 2" har jag lösningen, spela Battlefield 2!

Permalänk
Medlem

Den här tråden illustrerar en av orsakerna till att de flesta utvecklare idag skaffar sig en trogen skara testare till pre alpha och alpha stadiet som väljs ut genom kontakter och intervjuer, nästan som att söka ett jobb. Det är även på väg att bli så med de verkliga Beta testerna. Jag säger verkliga då "beta test" och "open betas" idag i många fall endast är Marknadsföring och stresstest av enduser server arkitektur.

Folk utan kunskap om vad testande av programvara innebär är skadligt för utvecklingen av ett spel/program. Därav släpps de ej i närheten av produkten under de faser där produkten ännu inte är feature complete och testandet har verklig inverkan på utformningen av spelet/programmet.

I detta fall har DICE fått EA att gå med på att släppa på detta och släppa in folk i en open beta på en produkt som må vara feature complete men inte bugfritt nog att vara ren Marknadsföring. Och vad är tacken? Jo folk bevisar åter igen att det är ett misstag med aningslösa uttalanden som vi ser i denna tråd som sedan går viral och sprids.

Kontentan? Felaktig Negativ publicitet för BF3 med negativ inverkan på försäljning baserat på ren okunskap.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av samulen:

Sensen ska ändras beroende på skjutställning/fordon, tycker du att det verkar rimligt med en tank som kan rotera sitt torn 180 grader på 0.2 sekunder?

Hej, jag håller med dig fullständigt. Ett bra exempel är också om du ligger ner som t.ex sniper, då är det trögt att vända sig, vilket det också är i verkligheten.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D Black Case, ASUS ROG VIII Extreme/Assembley Z170, Intel® Core™ i7-6700K, Hydro Series™ H115i Extreme Perfomance CPU Cooler, Corsair Link Cooling and Lighting Kit, Geforce GTX Titan X Pascal, Corsair AX1200i, OCZ RD400 1TB M.2, Corsair Venegeance LPX DDR4 3000MHz 4X16 GB, Astro Gaming A50, SoundBlaster X Katana, TrackIR5, HTC VIVE, SteelSeries Apex, Logitech G502, Thrustmaster Hotas Warthog, Thrustmaster T300 Ferrari, ASUS ROG Swift PG278Q, Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

För er som i stort sett säger "Anus, det är inte Battlefield 2" har jag lösningen, spela Battlefield 2!

Hellre BF2, grafikmotorn känns sammanhängande... låt vatten få vara vatten och inte som en spegel!
BF3 BETA är årets flopp, bara att erkänna!

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Bra förklarat, spelet känns som om karaktären hänger gummiband! Inte alls den responsen som tex COD,Half-life, Crysis osv...

Jag hoppas bara det är Lag eller så är de finputs för att fixa det.
Tror det fanns samma sak under BC2 betan.

Skrivet av LinusM:

För er som i stort sett säger "Anus, det är inte Battlefield 2" har jag lösningen, spela Battlefield 2!

Såna här gånger skulle SweC behöva en gilla funktion

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Folk pratar för lite om ljudet i spelet. Det är helt fantastiskt! Bättre än grafiken enligt mig, bidrar enormt till spelkänslan.