Battlefield 3 Bra eller Anus

Permalänk
Medlem

Jag diggar spelet, men grafiken är en blandning mellan supersnyggt och typ counterstrike.

Hoppas att de kan fila på det lite innan release.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Sa inte daniel matros att beta versionen var en gammal version med buggar som redan är fixade i det egentliga spelet? Isåfall kan de väl lika gärna ta bort feedback och bug report forumena eftersom de inte verkar bry sig.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

tycker det är bra för att vara en beta, kommer bli sjukt bra sen!

Visa signatur

ASUS ROG Z490-F | Intel i5 10600K | ASUS Strix RTX 3090 | Corsair Vengeance LPX 4x8 Gb | Corsair RM1000x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Sa inte daniel matros att beta versionen var en gammal version med buggar som redan är fixade i det egentliga spelet? Isåfall kan de väl lika gärna ta bort feedback och bug report forumena eftersom de inte verkar bry sig.

Funderade just på samma sak. Och Crash skrev såhär igår; I would advise against getting hopes too high on that. More time working on beta = less time working on final.

Som om det vore två helt olika spel, förstår inte riktigt hur dom tänker

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skjulet:

vad är det folk inte förstår med en open beta ?
Denna betan är väl i princip samma som alpha versionen dessutom, med några smärre buggfixar.
Trofan det buggar hit och dit.
Inputlag ? vartdå ? jag har inte upplevt något inputlag, dock så kan det lagga när man skjuternågon/blir skjuten, ibland hinner jag bakom en vägg innan jag dör.

för övrigt så har spelet enorm potential.
Det kommer nog bli grymt bra när det väl släpps om en månad.

ett jävla bra exempel är på Metro banan, om du låst upp shotgun, skjut på pelarna där vid perrongerna, efter 1sec så faller bitarna av..?
först trodde ja de va tillfällig lagg men de ere fan inte, sköt många pelare, de gick sönder fint men innan de gick sönder var det nästan så att ja kunde skjuta nästa skott igen O.o

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Bara jag som upplever att spelet är för "lätt" i den grad att man dödar och dör SJUKT fort, 1-2 kulor är det som behövs nästan alla gånger oavsett vart man tycks träffa.
Det känns inte som att det behövs så mycket aim för att vara bra på det.
Det har hänt ett par gånger att man drar iväg 3-4 kulor och får 2-3st varav 1 man såg...

Och som någon nämnde med laser/lampor och scopes! WHATS UP WITH THAT =D
Så långt ifrån verkligheten man kan komma...

Permalänk
Medlem

Gör er själva en tjänst och berätta om problemen ni märker på Battlelogs forum, där man ska rapportera buggar. Att gnälla här på Sweclockers hjälper ingen

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Haha härligt med folk som tycker en massa! själv älskar jag det och kan knappt sova om nätterna för jag vill ha det riktiga nu!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-H | Coffee lake i7 - 8700k | NZXT Kraken 2x140 Vattenkylning | Corsair LPX DDR4 32GB 3000MHZ | MSI RTX 2070 8gb | Corsair MP600 M2 2TB SSD | Corsair RM750X | Fractal Design Define S |

Permalänk
Medlem

Du klagar ju mest över lag och din dåliga syn.. Jag tycker betan är skitkul

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Jag upptäckte så mycket buggar o otroliga konstiga saker igår att jag faktiskt inte visste om jag skulle skratta eller gråta, ovasett om det är en beta så kändes det inte rätt på något sätt. Det var riktigt retfullt..
Ta ett exempel sensen i musen ändras hela tiden till det annorlunda beroende om du står eller ligger ner, hoppar du in i en fordon. Var nästan tvungen att röra musen 1 meter i sidlet för att flytta tornet, jag vill ha en sense i musen och inte 1000... Jag hoppas att den att färdiga versionen kommer vara riktigt bra!! Det återstår att se...
Edit: Angående serverval så valde jag enbart med lägsta pingen högst 40, testa det själva om ni spelar, skjut på ett fönster eller kakel så märker ni fort att det är något fel på grafikmotorn! Jag tror också spelet har potential i dagsläget så är känns inte spel/grafikmotorn fullt utvecklad för att man ska kalla spelet bra!
Edit: Ta en titt på fötterna, där ser man helt klart att modellen svävar över marken, spelet känns som gravitations fritt, och helt enkelt konstigt...

v-v-v-vänta här nu?
sensen ÄNDRAS när man lägger sig ned? ser att du spelar cod...
Testa snurra ett varv stående IRL och sedan snurra ett var liggandes (eller röra dig för den delen) såklart att sensen blir lägre när man ligger ned (och tänk på att de simulerar en soldat med vapen och stridspackning på 40kg+...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nico.v:

ett jävla bra exempel är på Metro banan, om du låst upp shotgun, skjut på pelarna där vid perrongerna, efter 1sec så faller bitarna av..?
först trodde ja de va tillfällig lagg men de ere fan inte, sköt många pelare, de gick sönder fint men innan de gick sönder var det nästan så att ja kunde skjuta nästa skott igen O.o

Dom kanske blivit inspirerade av the matri? Som i slutscenen i kakelfighten så tar det några sek innan den sista kakelbiten faller ner långt Efter dom slutat skjuta.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att skadan från vapnen är helt okej. På nära håll så behöver man bara spraya, men på längre håll så måste man som bursta 1-3 skott. Jag tycker att det ska vara så. Dock så gillar jag inte jet, och helis dom borde bli snabbare och skada mer. Dom lär knappast bli OP av denna förändring, då man har stinger missle i bakfickan

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

Själva spelet tycker jag verkar lovande, men battlelog och interaktionen med själva spelet behöver det jobbas på. T.ex. att man bara kan göra inställningar (grafik m.m) när man är inne i ett spel och lever är ju inte sådär jättevettigt. Samma sak med avstägning, jag har iaf inte hittat något sätt att stänga spelet mellan matcher (utan att gå till fönsterläge och stänga fönstret).

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Själva spelet tycker jag verkar lovande, men battlelog och interaktionen med själva spelet behöver det jobbas på. T.ex. att man bara kan göra inställningar (grafik m.m) när man är inne i ett spel och lever är ju inte sådär jättevettigt. Samma sak med avstägning, jag har iaf inte hittat något sätt att stänga spelet mellan matcher (utan att gå till fönsterläge och stänga fönstret).

Inte det smidigaste men Alt + F4 stänger ner spelet, fast vet inte hur det blir med poängen då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolljägaren:

Herregud det är inte bara jag som tycker detta, har läst i andra BF forum där folk tycker likadant. jag förstår inte vad du får det här med att jag ignorerar andras åsikter ifrån? Om du nu syftar på att jag tyckte skillnaderna mellan 1942 och BF2 var godkända så var det ju för att skillnaderna till största del var baserade på att det utspelade sig på framtiden. Sen kan man diskutera om sättet med ammunition i BF2 och andra saker var rätt steg att ta.

En en gång så var det skillnader som byggde på fantasi som tillsattes i BF2, nu har de tagit i princip allt från ett redan existerande spel osm gjordes för inte allt så länge sedan och som dessutom kommer från en annan "serie". Därav blir detta spel bad company 3 och inget annat.

alltså jag säger bara LOL angående dig, du är så egocentrisk som det bara går att vara vet du inte vad ordet betyder eller varför fortsätter du att argumentera?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

alltså jag säger bara LOL angående dig, du är så egocentrisk som det bara går att vara vet du inte vad ordet betyder eller varför fortsätter du att argumentera?

Säg du lol men jag ger iaf upp att argumentera med dig för det verkar som ingen av oss förstår den andras resonemang.

P.S. Jag vet vad egocentrisk betyder, är ingen snorunge från mellanstadiet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ryssfemma:

Du är yperligt rolig du, Battlefield 3 är fan det snyggaste som finns.

Bara för att du älskar spelet så betyder inte det att det är det snyggaste som finns. Det är LÅNGT IFRÅN SNYGGT.
Naturen är skitful, precis som i BC2, ingenting ser naturligt ut. Texturen är inget speciellt, skuggorna likaså, lite för mkt kontrast ibland.
"That Destruction fuck yeah" ser lika dålig ut som i BC2, allt är bara placeholders som byts ut när rökmolnet kommer fram och då agerar "fysik" med förbakade partiklar som spawnar ovanför.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nico.v:

ett jävla bra exempel är på Metro banan, om du låst upp shotgun, skjut på pelarna där vid perrongerna, efter 1sec så faller bitarna av..?
först trodde ja de va tillfällig lagg men de ere fan inte, sköt många pelare, de gick sönder fint men innan de gick sönder var det nästan så att ja kunde skjuta nästa skott igen O.o

Skjut med en pistol i en glasruta, två skott, 1 sek delay innan det går sönder.
Kniva ett staket, 1 sek delay innan det går sönder, och det ser sååå fult ut när man gör det, det är som att staketet exploderar. (Och en bil kan inte ens köra igenom mellan 2st staket stolpar)
Skjut en granat in i en vägg, en sek delay.

Delay i allt.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av jaqob:

Själva spelet tycker jag verkar lovande, men battlelog och interaktionen med själva spelet behöver det jobbas på. T.ex. att man bara kan göra inställningar (grafik m.m) när man är inne i ett spel och lever är ju inte sådär jättevettigt. Samma sak med avstägning, jag har iaf inte hittat något sätt att stänga spelet mellan matcher (utan att gå till fönsterläge och stänga fönstret).

Detta är nog det löjligaste av allt. Att inte kunna stänga av spelet mellan matcher är ju totalt katastrofalt (alt f4 räknas inte). Sen buggarna, visst det är en BETA men det var inte såhär illa med BFBC2. Mitt ljud är helt åt helvete, jag spawnar utan vapen hela tiden osv...samtidigt läser jag att DICE har fixat buggarna till releasen men skiter i att fixa de till Betan av nån anledning. Låter jävligt skumt.

http://attackofthefanboy.com/news/battlefield-3-beta-bugs-alr...

Där är en sida det står på men det var inte där jag läste det först

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Inaktiv

För mycket marknadsförning o för lite resultat. Skulle det vara så att dom släpper en "gammal " version som beta version så gör dom ju ingen nytta för sig själva. Skrämmer iväg spelare och kan inte alls lösa fler buggs.

Permalänk
Skrivet av Kardizz:

hittat ? (:

nae hittar faktiskt inte, de kanske inte ens har den valmöjligheten

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Bara för att du älskar spelet så betyder inte det att det är det snyggaste som finns. Det är LÅNGT IFRÅN SNYGGT.
Naturen är skitful, precis som i BC2, ingenting ser naturligt ut. Texturen är inget speciellt, skuggorna likaså, lite för mkt kontrast ibland.
"That Destruction fuck yeah" ser lika dålig ut som i BC2, allt är bara placeholders som byts ut när rökmolnet kommer fram och då agerar "fysik" med förbakade partiklar som spawnar ovanför.

Exakt, Och Dice borde simulera fotoner så att vi får riktigt ljus och skugga! trolololol

Det dröjer nog "ett tag" innan vi har spelar i holo deck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Sa inte daniel matros att beta versionen var en gammal version med buggar som redan är fixade i det egentliga spelet? Isåfall kan de väl lika gärna ta bort feedback och bug report forumena eftersom de inte verkar bry sig.

kan ju finnas andra buggar

Permalänk
Medlem

Visst Betan är ganska buggigt, men spelet är fantastiskt!

Permalänk
Medlem

Det är pågrund av att Microsoft och Sony ville godkänna betan före de släppte ut den på konsol som vi kör med gammal build av betan.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Skrivet av anon142576:

För mycket marknadsförning o för lite resultat. Skulle det vara så att dom släpper en "gammal " version som beta version så gör dom ju ingen nytta för sig själva. Skrämmer iväg spelare och kan inte alls lösa fler buggs.

Håller med att den skrämmer iväg p12or som inte förstår att det är en beta men att dom inte uppdaterar betan förstår jag. Det tar bara extra tid, mycket bättre att lägga allt krut på den riktiga releasen.

Till dom som säger att spelet kommer suga för att du inte kan ändra grafikinställningar/buggar i backen osv måste läsa på vad "beta" betyder.

Permalänk
Medlem

Jag får säga branus,kan bli bra i slutändan när det släpps,men jag kan inte ge betan en ärlig chans när dom inte ens har gett mig möjligheten att binda musen vilket jag tycker är en självklarhet på ett pc spel.annars får väll jag gå darkside och koppla in min 360 controller not!!!!

Permalänk
Avstängd

Tror inte ett skit på att det är beta, för att en beta ska ge nått så måste spelarna ha tid att hitta buggarna, DICE ska ha tid att fixa dom och sen ska vi ha tid att kolla så att det verkligen är fixat. Och vill man beta testa ett spel så tar man väl en karta som har så mycket som möjligt av det som ska vara i spelet (fordon) så man ser att allt funkar som det är tänkt.

Nee det här är ingen beta, det är en demo, en demo med en BC3 karta istället för en BF3 karta.
Varför? dice varför?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Tror inte ett skit på att det är beta, för att en beta ska ge nått så måste spelarna ha tid att hitta buggarna, DICE ska ha tid att fixa dom och sen ska vi ha tid att kolla så att det verkligen är fixat. Och vill man beta testa ett spel så tar man väl en karta som har så mycket som möjligt av det som ska vara i spelet (fordon) så man ser att allt funkar som det är tänkt.

Nee det här är ingen beta, det är en demo, en demo med en BC3 karta istället för en BF3 karta.
Varför? dice varför?

Skrivet av nick-li:

Det är pågrund av att Microsoft och Sony ville godkänna betan före de släppte ut den på konsol som vi kör med gammal build av betan.

Those pesky consoles.
Betan blev några veckor försenad p.g.a det redan.
Sedan tror ja att EA har pressat release datum rätt hårt så att inte Dice har haft lika stor chans att göra allt rätt.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk

Kul spel, men "Den sanna uppföljaren till BF2"? Nja... Känns mer som Bad Company med 64 players =/