Battlefield 3 Bra eller Anus

Permalänk
Hedersmedlem

Efter att ha kört lite så får jag nog som en del tidigare sagt, säga att spelet är "branus".

De dåliga delarna:

1. Sjukt segt att komma igång, det ska installeras origin, accepteras avtal hit och dit och så får Origin för sig att jag vill ha mina spel på C:\ trots att jag installerat själva Origin på D:\. Allt detta bara för att bli upplyst om att serverbrowsern öppnas i ens webbläsare. Blä! >:(

2. Man måste vara i en match, deployad och vid liv för att ens få upp Esc-menyn, vafan är detta? Jag kan alltså inte lämna en server efter en match när scoreboard visas, utan måste vänta på att nästa game börjar, deploya och SEN får jag gå ur. Den startplatsen hade kunnat lämnats åt någon som ville spela. :/

3. Att man ens måste vara i en match och vid liv för att få pilla med inställningar är helt åt skogen, man blir ju antingen kickad eller dödad om man tar för lång tid på sig. Och om man blir dödad när man är i menyn så måste man vänta på att deployas innan man kan komma tillbaks till menyn. Hur tänkte DICE här?

4. Flashlights, är det militärens nya taktik? Att i fullt dagsljus springa fram och blända folk för att sedan kunna skjuta dem? Oj vad kul det blev att spela då - inte.

Nej, kommer definitivt inte bli ett köp för min del, om inte caspian border skulle få mig på andra tankar. Återstår väl att se...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Efter att ha kört lite så får jag nog som en del tidigare sagt, säga att spelet är "branus".

De dåliga delarna:

1. Sjukt segt att komma igång, det ska installeras origin, accepteras avtal hit och dit och så får Origin för sig att jag vill ha mina spel på C:\ trots att jag installerat själva Origin på D:\. Allt detta bara för att bli upplyst om att serverbrowsern öppnas i ens webbläsare. Blä! >:(

2. Man måste vara i en match, deployad och vid liv för att ens få upp Esc-menyn, vafan är detta? Jag kan alltså inte lämna en server efter en match när scoreboard visas, utan måste vänta på att nästa game börjar, deploya och SEN får jag gå ur. Den startplatsen hade kunnat lämnats åt någon som ville spela. :/

3. Att man ens måste vara i en match och vid liv för att få pilla med inställningar är helt åt skogen, man blir ju antingen kickad eller dödad om man tar för lång tid på sig. Och om man blir dödad när man är i menyn så måste man vänta på att deployas innan man kan komma tillbaks till menyn. Hur tänkte DICE här?

4. Flashlights, är det militärens nya taktik? Att i fullt dagsljus springa fram och blända folk för att sedan kunna skjuta dem? Oj vad kul det blev att spela då - inte.

Nej, kommer definitivt inte bli ett köp för min del, om inte caspian border skulle få mig på andra tankar. Återstår väl att se...

Håller med dig på samtliga punkter, men det är ju faktiskt en beta, så man får ta det med en nypa salt Tycker det är dumt att de inte slängt in en bana som representerar Battlefield rättvist, typ Caspian Border, då "alla" som har spelat den säger att den lever upp till förväntningarna. Men klart att man kommer köpa det Har ju trots allt pungat ut ett antal k på en dator nu

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Vad fan hände med att bara helt "mållöst" gå in och spela en runda i 30 minuter och njuta av att kunna spela alla olika klasser med max utrusning och ha som mål att lagets vinst är viktigare än individens e-peen-stats-sida?
Varför har det blivit nån jävla MMO-style unlocks/character evolve/achievemenst utav FPS?

Amen. Har också tänkt på detta och hur utvecklingen går mot fel håll. DLC, Achievements och Unlocks är tyvärr vad många genre går mot nu känns det som och det suger..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyf:

Det här är det jag menar när jag säger att kritiker av CoD inte har en aning vad de ens kritiserar. Man undrar ju om du ens spelar spelet. Det är sant att spelet, BF3 alltså, mest handlar om folk som kryper i buskarna och spammar Q och sitter med snipern. Men det är långt ifrån CoD. Detta spel är oändligt mycket långsammare, har klart sämre flow och är dessutom mer obalanserat.

Fordonsdelen kanske väger upp nackdelarna på infanteribanorna, men det är ändå bara 50 % av spelet.
Lirade en hel del BF3 igår och det gick bra och sen testade jag CoD istället. Man märker att många av dessa lögner som far runt, t.ex. att BF3 är 'mer taktiskt' mer rent bullshit. Alla som rushade på CoD tokdog snabbt.
Men spelet hade ändå ett klart bättre flow och mindre campande.

Att du jämför campande med CoD visar återigen att många här inte ens vet vad de skriver.

BF2 är mer taktiskt, BF3 har tyvärr inte samma spelidé så den taktiska delen är mer eller mindre borta känns det som.

Skrivet av BasseBaba:

Håller definitivt med.

Jag förstår inte varför man ska dö så fort. Har nog aldrig gjort det riktigt i dessa spel.
Visst det ska vara "realistiskt", men i min mening så formas ju hela spelstilen utefter detta.
Camping och "lugn" spelstil som du säger, sitt och vänta, lönar ju sig enormt.

Jag gillar mer spel där det blir lite "fight" istället.
Hade man haft bra mkt mer chanser till att överleva (jag tänker mig alltså att jag vill ha såpass mkt HP att jag har en chans att överleva + vända till en kill för min del om någon kommer i ryggen), det är ju en omöjlighet idag, så hade det nog inte campats lika mycket. Tycker det mest handlar om att man ska positionera sig så att den man skjuter på aldrig hinner fatta vad som händer.

Exakt, det ska löna sig att kunna aima och inte bara sikta mitt på motståndaren och skjuta en burst för att få en kill. Det är bl.a. aimen som verkligen skiljer spelare emellan, ett HS ska vara betydelsefullt.

Sen det här med att inte ha ett visst antal mag är också ganska dumt eftersom det resulterar i att spelaren bara kan skjuta och ladda om lite hur som helst, istället för att vid om laddning så kastas maget. Man springer ju inte omkring med en ryggsäck full med hylsor utan har ca. 4 mag i stridsvästen som soldat, det är konstigt hur en del saker ska vara så verklighetstrogna och en del inte i BF3.

Permalänk

När kommer caspian öppnas för allmänheten? Kommer resten av betan bara vara metro?

Permalänk
Medlem

Kan tycka att det var ett dumt beslut att fixa en så dålig, buggig och tråkig beta då det har format mångas åsikter om det här spelet. Väldigt dålig pr helt enkelt.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

2. Jag kan alltså inte lämna en server efter en match när scoreboard visas, utan måste vänta på att nästa game börjar, deploya och SEN får jag gå ur. Den startplatsen hade kunnat lämnats åt någon som ville spela. :/

Alt + F4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Kan tycka att det var ett dumt beslut att fixa en så dålig, buggig och tråkig beta då det har format mångas åsikter om det här spelet. Väldigt dålig pr helt enkelt.

Precis min tanke!

Sedan hjälper det inte att folk inte förstår en massa saker, som för övrigt nämnts tusentals gånger.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd

Tycker spelet var anus. Väntar in MW3 och vill ha mölken ur cod serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av steamuser:

nae hittar faktiskt inte, de kanske inte ens har den valmöjligheten

men jag har ju sett att det gick och ändra

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Efter att ha kört lite så får jag nog som en del tidigare sagt, säga att spelet är "branus".

De dåliga delarna:

1. Sjukt segt att komma igång, det ska installeras origin, accepteras avtal hit och dit och så får Origin för sig att jag vill ha mina spel på C:\ trots att jag installerat själva Origin på D:\. Allt detta bara för att bli upplyst om att serverbrowsern öppnas i ens webbläsare. Blä! >:(

2. Man måste vara i en match, deployad och vid liv för att ens få upp Esc-menyn, vafan är detta? Jag kan alltså inte lämna en server efter en match när scoreboard visas, utan måste vänta på att nästa game börjar, deploya och SEN får jag gå ur. Den startplatsen hade kunnat lämnats åt någon som ville spela. :/

3. Att man ens måste vara i en match och vid liv för att få pilla med inställningar är helt åt skogen, man blir ju antingen kickad eller dödad om man tar för lång tid på sig. Och om man blir dödad när man är i menyn så måste man vänta på att deployas innan man kan komma tillbaks till menyn. Hur tänkte DICE här?

4. Flashlights, är det militärens nya taktik? Att i fullt dagsljus springa fram och blända folk för att sedan kunna skjuta dem? Oj vad kul det blev att spela då - inte.

Nej, kommer definitivt inte bli ett köp för min del, om inte caspian border skulle få mig på andra tankar. Återstår väl att se...

Håller med på samtliga punkter.
Tydligen skall in-game menyn skilja sig i retail så kan hoppas att den inte är lika idiotiskt då som nu!

Börjar bli rätt less på alla som bara farmar points också, gör noll för att klara objectives...
Tycker hela unlock systemet är onödigt, ge oss alla vapen från start!

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Skrivet av Kardizz:

men jag har ju sett att det gick och ändra

jag hittar ju inte, haha. säg vad inställningen heter exakt

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem

Anus! Rörelserna är sjukt sega enligt mig och massa annat!

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Efter att ha kört lite så får jag nog som en del tidigare sagt, säga att spelet är "branus".

De dåliga delarna:

1. Sjukt segt att komma igång, det ska installeras origin, accepteras avtal hit och dit och så får Origin för sig att jag vill ha mina spel på C:\ trots att jag installerat själva Origin på D:\. Allt detta bara för att bli upplyst om att serverbrowsern öppnas i ens webbläsare. Blä! >:(

2. Man måste vara i en match, deployad och vid liv för att ens få upp Esc-menyn, vafan är detta? Jag kan alltså inte lämna en server efter en match när scoreboard visas, utan måste vänta på att nästa game börjar, deploya och SEN får jag gå ur. Den startplatsen hade kunnat lämnats åt någon som ville spela. :/

3. Att man ens måste vara i en match och vid liv för att få pilla med inställningar är helt åt skogen, man blir ju antingen kickad eller dödad om man tar för lång tid på sig. Och om man blir dödad när man är i menyn så måste man vänta på att deployas innan man kan komma tillbaks till menyn. Hur tänkte DICE här?

4. Flashlights, är det militärens nya taktik? Att i fullt dagsljus springa fram och blända folk för att sedan kunna skjuta dem? Oj vad kul det blev att spela då - inte.

Nej, kommer definitivt inte bli ett köp för min del, om inte caspian border skulle få mig på andra tankar. Återstår väl att se...

1. Du kan ändra var spelen i Origin installeras, kolla inställningar. Acceptera avtal under installationen behöver du bara göra en gång. Detta gäller majoriteten av installationer.
2. Som tidigare nämnt, alt + f4.
3. Detta är inget demo, detta är en beta (hört det förr?)
4. Detta har jag ingen åsikt om

Hoppas det klarnade upp lite grejer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Inteno:

Anus! Rörelserna är sjukt sega enligt mig och massa annat!

Massa annat? Jävla massa argument som kom inflygandes

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blame_me:

2. Som tidigare nämnt, alt + f4.
3. Detta är inget demo, detta är en beta (hört det förr?)

Hoppas det klarnade upp lite grejer.

2. jag aldrig varit med om ett spel där man måste använda alt+f4 för att lämna det när man vill, mycket konstig idé, nästan lika smart som att man måste vara online på en server och ta upp en plats där för att ändra grafik och sånt.

3. Tror du på det själv eller? hade det varit en beta så hade dom ju så klart använt den senaste versionen av spelet och inte en gammal version som innehåller en massa buggar som dom påstår att dom redan fixat, vad är det igentligen vi beta testar?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kaya:

hade det varit en beta så hade dom ju så klart använt den senaste versionen av spelet och inte en gammal version som innehåller en massa buggar som dom påstår att dom redan fixat, vad är det igentligen vi beta testar?

+1
'
Kom inte o säg att spelet görs sämmre utav människor som spelar cod. Om man inte vill ha människor som spelar cod så ska man väl förhindra dom sätten att spela. Bf3 är mindre taktisk än Bf2 och kommer aldrig ses som en riktig uppföljare i mina ögon.

Kommer tillbaka till denna tråd vid release

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142576:

+1
'
Kom inte o säg att spelet görs sämmre utav människor som spelar cod. Om man inte vill ha människor som spelar cod så ska man väl förhindra dom sätten att spela. Bf3 är mindre taktisk än Bf2 och kommer aldrig ses som en riktig uppföljare i mina ögon.

Kommer tillbaka till denna tråd vid release

+1, det är betydligt mer BC3 än BF3 i mina ögon.

Ju mer jag spelar betan ju mer ANUS blir det. Som jag sagt tidigare, bortsett från buggarna så får man lära in ett helt nytt sätt att spela på. Att ta skydd vid eld eller när du laddar om är ju meningslöst då du dör oavsett om du befinner dig bakom en klippa eller en mur. Det verkar som om de är ute efter att skapa ett spel för de som bara kör Run & Gun, förslagsvis med sniper-ump, för med det jävla vapnet dödar du alla överallt först. Att spela taktiskt och rycka fram i skydd kan man ju glömma. Run & Gun is da shit!

Visa signatur

be quiet! Dark Base 700 | Seasonic Focus+ 750W | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Intel Core i7-9700K | Corsair Hydro H150i PRO | Palit GeForce RTX™ 2080 Ti GamingPro OC | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 16GB | Samsung 970 EVO 500GB | Windows 10 Home| Synology Diskstation 918+, 2 x Seagate IronWolf 8 TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jimjavel:
Skrivet av blame_me:

1. Du kan ändra var spelen i Origin installeras, kolla inställningar. Acceptera avtal under installationen behöver du bara göra en gång. Detta gäller majoriteten av installationer.
2. Som tidigare nämnt, alt + f4.
3. Detta är inget demo, detta är en beta (hört det förr?)
4. Detta har jag ingen åsikt om

Hoppas det klarnade upp lite grejer.

1. Jovisst kan man ändra i options, men det som stör mig är att den tog för givet att jag vill ha mina spel på C: och skapade en mapp där utan någon som helst prompt. Jag upptäckte det när jag skulle installera spelet, då den visar hur mycket ledigt utrymme som finns, tänkte "Vad nu, jag ska ha mer utrymme än så på D:, vad står på?".
Det var avtal för Origin, sen avtal för DirectX, sen något annat, sen Punkbuster (som jag förövrigt ogillar, tur att man kunde neka då de inte kör med PB under betan) och slutligen avtal för själva betan när man tryckte play.

2. Inget man kommer på i första taget kanske, alt+f4 använder man ju oftast för att avsluta något helt men jag ville ju bara tillbaks till menyn. Och ja, jag kunde ju ha tryckt alt+enter och kryssat ner fönstret med, men känns som båda de sätten inte ska behövas i ett modernt spel.

3. Och varför ska man behöva joina en match för att kunna pilla med inställningar bara för att det är en beta? Detta har ju med deras kassa battlelog att göra, och den verkar ju vara en feature de är stolta över eftersom de nyss gjort en hel trailer om den, så den lär inte försvinna efter beta. Att den är utanför spelet och till och med i min webläsare väger ner spelet något enormt enligt mig.
Och att släppa en öppen beta så pass nära release får väl ändå nästan tolkas som en form av demo, de vet att det kommer bli en stor grej och att många kommer bilda uppfattningar redan nu.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

3. Och varför ska man behöva joina en match för att kunna pilla med inställningar bara för att det är en beta? Detta har ju med deras kassa battlelog att göra, och den verkar ju vara en feature de är stolta över eftersom de nyss gjort en hel trailer om den, så den lär inte försvinna efter beta. Att den är utanför spelet och till och med i min webläsare väger ner spelet något enormt enligt mig.
Och att släppa en öppen beta så pass nära release får väl ändå nästan tolkas som en form av demo, de vet att det kommer bli en stor grej och att många kommer bilda uppfattningar redan nu.

Jag är inte förtjust i batlelog heller, men på samma gång gillar jag iden. Batlelog i kombination med en ingame browser hade vart perfekt enligt min mening. Bara för att betan kommer nära release förändrar ju ingenting, en beta är en beta även om den släpps en dag innan release tex, dock vore det idiotiskt då dom inte hade haft någon tid att åtgärda problemet. Även DICE har börjat tröttna på ignorant folk och släppte en förklaring för folk som inte verkar förstå vad en beta innebär.
http://battlelog.battlefield.com/bf3/devblog/view/28265518954...

Edit: angående att man inte kommer in i menyn när man e död tycker jag är bra, har sparat mig från flertalet ragequits som i slutändan resulterat i att jag stannat kvar i games som blivit riktigt roliga.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Inanimate:

All rök o partiklar är volumetriska och beräknas i realtid. Att med caps lock hävda att spelet är långt ifrån snyggt, undrar man genast vad för sorts synfel du har. Det osar codboi.

Jag är en Codboi för att spelet ser mediokert ut? Ja, Crysis ser bättre ut och det kom ut år 2007.
Och har även 32 players multiplayer, Powerstruggle. Som även den, slår BF3 på fingrarna gällande texturer, fysik och natur.
Spelar förövrigt inte ens COD.

Och att säga att folk har synfel är väl personangrepp? Läsa regler?

Rök och partiklar, realtid, haha lol. Så du säger att varje enskild partikel kommer agera HELT UNIKT varje gång man spränger samma mur? Var inte så i BC2 och lär inte vara så i BF3. I red faction guerillas GEOMOD stämmer det dock.

Har du inte sett de officiella "maxade" videorna? Var ju en metro-liknande-bana..video där man såg en Tank skjuta ett skott rakt in i en byggnad, man ser sedan ett rökmoln, och partiklar som "spawnar" ovanför det molnet.

Sedan, glas, är det också i realtid? Är staketen också det? När de bara "poffar" upp och faller genom marken?

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av Dskjono:

Ja, men bf3 kommer bara bli bättre och bättre med blandat annat patcher. Varför kan du inte berätta detta till dice istället så kanske dom fixar allt du tycker är så dåligt. Dom har denna beta för att få feedback på allt, och jag tror inte att dom totalt kommer skita i detta spel som dom gjorde med bc2. Om jag känner dice rätt så kommer allt detta vara fixat innan release.

Amen to that, förstår inte varför många är så besvikna, det är som att alla tar för givet att de ska få köra beta för att få spela spelet tidigare och ha det som en "preview". Ett beta test finns först och främst till för att du ska kunna hjälpa spelutvecklaren testa alla olika funktioner mm i spelet och ge dem feedback på saker som borde ändras för att alla som kommer att spela det i slutändan får en bättre produkt. Sen givetvis är det ett litet smakprov för hur spelet kommer vara men man ska ändå inte se det som en färdig produkt .

Nu kan inte jag testa betan själv men hade jag fått tillfälle att göra det hade jag försökt att se på det som "hur ska jag kunna hjälpa till så mkt som möjligt"
och testat allt jag kan komma på från himmel och jord.

Visa signatur

Fractal Design Node 804 | ASUS ROG MAXIMUS VII IMPACT | ASUS GTX 970 STRIX 4GB | Intel Core i7-4790K
Corsair Hydro H75 | Corsair Vengeance Pro DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Samsung 840 EVO SSD 250GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robererion:

Amen to that, förstår inte varför många är så besvikna, det är som att alla tar för givet att de ska få köra beta för att få spela spelet tidigare och ha det som en "preview". Ett beta test finns först och främst till för att du ska kunna hjälpa spelutvecklaren testa alla olika funktioner mm i spelet och ge dem feedback på saker som borde ändras för att alla som kommer att spela det i slutändan får en bättre produkt. Sen givetvis är det ett litet smakprov för hur spelet kommer vara men man ska ändå inte se det som en färdig produkt .

Nu kan inte jag testa betan själv men hade jag fått tillfälle att göra det hade jag försökt att se på det som "hur ska jag kunna hjälpa till så mkt som möjligt"
och testat allt jag kan komma på från himmel och jord.

Enligt DICE är alla buggar fixade och att vi har en gammal build.

Meningen med betan är noll.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

2. jag aldrig varit med om ett spel där man måste använda alt+f4 för att lämna det när man vill, mycket konstig idé, nästan lika smart som att man måste vara online på en server och ta upp en plats där för att ändra grafik och sånt.

3. Tror du på det själv eller? hade det varit en beta så hade dom ju så klart använt den senaste versionen av spelet och inte en gammal version som innehåller en massa buggar som dom påstår att dom redan fixat, vad är det igentligen vi beta testar?

Ja, jag tror på det själv att falla genom världen när man lägger sig, att man inte kan gå in i menyn när man är död och att skärmen flimrar tillhör kategorin betaversion. Jag läste nånstans att verifieringsprocessen från konsoltillverkarna är för långsam för att alla plattformar skulle vara den absolut senaste versionen (varför inte pc-versionen kan patchas individuellt vet jag inte). En betaversion behöver inte betyda allra senaste versionen utan snarare en version som har en hyfsad stabil status men fortfarande är under utveckling.
Vi betatestar belastningen på multiplayerservarna samt ger feedback på buggar som inte uppkommer jämt utan vid upprepad spelning.

Jag ansluter gärna till lynchmobben om fullversionen har samma stora buggar som denna version, men jag håller andan tills slutet av oktober.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robererion:

Amen to that, förstår inte varför många är så besvikna, det är som att alla tar för givet att de ska få köra beta för att få spela spelet tidigare och ha det som en "preview". Ett beta test finns först och främst till för att du ska kunna hjälpa spelutvecklaren testa alla olika funktioner mm i spelet och ge dem feedback på saker som borde ändras för att alla som kommer att spela det i slutändan får en bättre produkt. Sen givetvis är det ett litet smakprov för hur spelet kommer vara men man ska ändå inte se det som en färdig produkt .

Nu kan inte jag testa betan själv men hade jag fått tillfälle att göra det hade jag försökt att se på det som "hur ska jag kunna hjälpa till så mkt som möjligt"
och testat allt jag kan komma på från himmel och jord.

Skrivet av Hamzta:

Enligt DICE är alla buggar fixade och att vi har en gammal build.

Meningen med betan är noll.

Är det min matte som inte stämmer eller?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blame_me:

Ja, jag tror på det själv att falla genom världen när man lägger sig, att man inte kan gå in i menyn när man är död och att skärmen flimrar tillhör kategorin betaversion. Jag läste nånstans att verifieringsprocessen från konsoltillverkarna är för långsam för att alla plattformar skulle vara den absolut senaste versionen (varför inte pc-versionen kan patchas individuellt vet jag inte). En betaversion behöver inte betyda allra senaste versionen utan snarare en version som har en hyfsad stabil status men fortfarande är under utveckling.
Vi betatestar belastningen på multiplayerservarna samt ger feedback på buggar som inte uppkommer jämt utan vid upprepad spelning.

Jag ansluter gärna till lynchmobben om fullversionen har samma stora buggar som denna version, men jag håller andan tills slutet av oktober.

Nej du har fel. I en beta version så tester man spelet, kollar vad som kan vara fel och sånt. Varför skulle nån vilja beta testa en version där man redan vet dom flesta buggarna? framför allt när det är bara 2 veckor kvar av "betan" Att kalla det open beta drar mer folk än att släppa en vanlig demo, och det är enda anledningen att BC3 kallas beta.

Kolla gärna http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1045883-maste-vi-kalla-det-beta/ Där har jag listat lite fler anledning till varför det här inte är en beta.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Enligt DICE är alla buggar fixade och att vi har en gammal build.

Meningen med betan är noll.

Test av servrar, maybe? Dessutom är det ju Sony och pyttemjuk ni bör gnälla mest på, de som genom sin seghet gav oss en gammal beta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jimjavel:

Test av servrar, maybe? Dessutom är det ju Sony och pyttemjuk ni bör gnälla mest på, de som genom sin seghet gav oss en gammal beta.

Skickades från m.sweclockers.com

Så. PC versionen = Microsoft och Sony som håller talan?

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Inanimate:

All rök o partiklar är volumetriska och beräknas i realtid. Att med caps lock hävda att spelet är långt ifrån snyggt, undrar man genast vad för sorts synfel du har. Det osar codboi.

Min nära vän som jobbar på DICE säger att dom allra flesta buggarna redan är fixade. Om vi sen ser resulatet av det i BETAN är ej känt dock. Folk måste fan knapra lite chill/skill-pills här. Spelet kommer bli asbra när det släpps.

Grafiken är subjektiv(Dvs folk tycker olika). Sen är man inte en codboi för att man inte gillar den va? hoppar på alla som inte tycker om det och kallar dom för codbois? Ser det dagligen när man läser trådar ang battlefield. Det slängs ur cod hit och cod dit, codboi och cod fanboy överallt.

Du skriver "Det osar codboi" som om det våra nåt fel att man kan tycka om cod. Om man tycker spelet ser fult ut grafiskt så är man en codboi? Var är kopplingen jag undrar? Jag tycker mona-lisas tavla är ful, är jag också en codboi???

Kan du förklara för mig varför man inte får tycka om cod? Jag gillar cod är det nåt fel eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Så. PC versionen = Microsoft och Sony som håller talan?

Jag kan bara spekulera, men förmodligen ville man att betan skulle komma samtidigt till alla format. Kanske för att det förmodligen hade lipats som vissa här gör nu *1000...
Allvarligt så är denna beta förmodligen till största del servertest och då vill man ha ordentligt med tryck.

Skickades från m.sweclockers.com