Steve Jobs är död

Permalänk
Hedersmedlem

Skänker en tanke åt hans familj och vänner. För tidigt och förmodligen ett fruktansvärt smärtsamt sätt att gå bort på samt att se någon tyna bort på.

Permalänk
Medlem

Ok. det var ju tråkigt

Permalänk
Medlem

R.I.P

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Permalänk
Medlem

Hittade en väldigt bra artikel om Steve Jobs liv och gärning:
http://www.theregister.co.uk/2011/10/06/steve_jobs_bio_1/

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk

Vila I Frid Steve!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xellofan:

Hittade en väldigt bra artikel om Steve Jobs liv och gärning:
http://www.theregister.co.uk/2011/10/06/steve_jobs_bio_1/

Tack kära forumkollega!:) Den ska jag läsa och begrunda medan jag skänker en tanke till Steve och hans gärning!:)<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tastyandy:

Han har satt sina spår i denna värld, tack vare honom har vi tillgång till allt vart vi en är på ett smidigt sätt.

Rest In Peace Steve

Kära kollega du har så rätt så rätt!:) Vi har honom att tacka för så mycket!:)<3

Saknar honom jätte jätte mycket.:'(<3

Jag ångrar bittert att jag inte "hann" få vara med på någon av de presentationer han höll i.:(

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Ja vad kan man säga mer än att beklaga, utan Steve hade nog apple gått under i slutet på 90 talet...

Kan dock inte säga att jag saknar han, men det är alltid trist när folk går bort men vi kommer atttid att minnas han för det han
gjorde, iaf förändrade han världens syn på telefoner mm.

Vila i frid mr Jobs !!!

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Rip...

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Många kommenterar att de skänker tanken åt hans familj. Den värsta delen i kråksången är att han förmodligen betyder lika mycket för mänsklighetens utveckling som sin familj. Vad han är tagit på sig, så har han aldrig misslyckats med någonting. Hans resonemang och tankebanor har gett upphov till de mest självklara lösningar som ingen annan kunnat se. Dra nytta av kanske redan uppfunna produkter och gjort en standard utav dessa som vi idag tar för givet. Utan honom kanske vi fortfarande hade suttit och knappat i dos?! Musen kanske hade blivit en flopp?! Smarta enkla lösningar utan komplexitet är något få människor besitter.
Hans ledarskap har rott apple i land efter varje kris genom att introducera något helt banbrytande. Min gissning är att apple kommer fortsätta i samma spår på iPhone 4, och de kommer bli deras fall. Samsung kommer inte längre ha någonting att stjäla idéer ifrån och gränssnitt överlag kommer få en själlös touch ala windows 3.1.
Det här är självklart spekulationer som rör en långsiktig framtid.
När man pratar kreativitet så brukar analytiker och experter på området prioritera "miljö" som nr ett... Människor med idéer som nr två när osv, när man ska utveckla sin verksamhet inom företag osv. Och det stämmer verkligen in på mig känner jag. Har använt både pc och mac hela livet. Men min produktivitet sjunker dramatiskt framför windows gränssnittet kontra MacOs... Så har det sett ut för mig enda sedan macos 9 och windows 95. Programerare borde fokusera nr 1= användarvänlighet och enkelhet och nr 2=grafiskt gränssnitt. Öppenheten hos windows har resulterat i en djungel av skräp. Att hitta vettig programvara är som att hitta en nål i en höstack. För att möjliggöra utveckling av programvara till operativsystemet har man gjort detta såpass komplext att det ska kunna tillgodose allas behov. Detta på bekostnad av användarvänlighet. Jag gillar apples enkla lösningar och till viss del slutenhet. Men stagnerar nytänket så kommer de gå under. Man kan inte lansera "lyxprodukter" som saknar helheten och nya innovationer och tro att dessa ska sälja. Någon ny stjärna som kan rensa upp bland "digitalskräp-djungeln" lär vi inte få se de närmsta 100 åren... Och aldrig någon som varit med från början av digitalåldern som Steve har.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Vila i frid Steve.

Skrivet av MacEnkronan:

Jag ångrar bittert att jag inte "hann" få vara med på någon av de presentationer han höll i.:(

Jag lider med dig :/

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

R.I.P Steve Jobs

Permalänk
Avstängd

Håller med i det kollegan Chris_Kadaver säger, att det är lika tragiskt för oss användare som det är för familjen då Steve säkert betyder lika mycket och lite till för familjen. Mina tankar går oavkortat till familjen, vänner och bekanta till Steve Jobs!:)<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alexandberg:

Vila i frid Steve.

Jag lider med dig :/

Tack kära glada, trevliga och hyggliga kollega!:):)<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Vila i frid Steve Jobs.
Allt du har gjort för tekniken är otroligt.
Kommer sakna alla dina presentationer!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Visste inte att han var halvsyrian, det var som fan!

Är inte så mycket för iphones så jag får väl hedra honom postumt medelst
min aktning av hans arbete med Pixar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Jag hade först inte tänkt skriva något, för ett dödsfall har sällan någon djupare innebörd än för de närmast berörda, och jag ingen aning om vem Steve Jobs var, mer än vad han själv ville få publicerat och vad andra skrev om honom. Det är några saker jag ändå reagerar på i den här tråden, och det första är påståendet att "Steve Jobs förändrade världen".

På vilket sätt har Jobs förändrat världen? Egentligen minimalt, vilket på ett sätt är skönt för då slipper vi bedöma huruvida det var till det bättre eller sämre. Jag kan inte se att Jobs förändrade världen mer än vad Coco Chanel gjorde. Steve Jobs lyckades skapa ett stark varumärke och påverka människors köpvanor inom nischade marknader. OK, visst var han framgångsrik inom sin bransch, men det betyder inte att han förändrat världen på något djupgående sätt.

Vi vet egentligen inte än hur bra företagsledare Steve Jobs varit. Han var bra i rollen som en närmast enväldig visionär. Frågan återstår dock om hur väl han lyckades skapa en av honom oavhängig framgångsrik organisation. Jag påstår inte att hans förmåga ska nedskrivas, endast att det är för tidigt att dra några större slutsatser. En känd människas död leder dock ofta till oproportionella reaktioner.

Hur som hoppas jag mest av allt att familjen klarar av sorgarbetet och att de får det stöd som alla människor i sådana situationer är i behov av. Den som dött behöver ingen uppmärksamhet, men det behöver de efterlevande.

Håller fullständigt med, och jag tror att vilken människa som helst hade kunnat göra hans jobb.
Han var dock en människa som alla andra och det är trist att han dog.
__________________

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig varit intresserad i apple eller deras produkter. men när man tänker efter har jobs gjort mycket för världens utveckling.
RIP.
Undrar hur det ska gå för Apple nu. undra om det blir som på 80 talet.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Synd att en person som har gjort så mycket för IT världen går bort. Han var en bra ledare och hoppas han får det bra nu Ska bli intresant hur Apple blir utan han

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Permalänk

Riktigt tråkigt.

R.I.P.

Visa signatur

i5 2500K - Gigabyte P67 UD3 - G.Skill RipjawsX 2x8GB DDR3 2133 MHz - MSI GTX 1660 Super Gaming X - Samsung 860 EVO 500GB - WD Green 2TB - FD Define R3 - Corsair RM750X V2 750W - HP X27q - CM Quickfire XT (MX-brown) - Glorious Model D

Permalänk

Duktig entrepenör, det ger jag honom

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Avstängd

jaha nu försvinner väll apple snart då ,han har drivit upp det bra från starten i garaget.

R.I.P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shinkansen:

Visste inte att han var halvsyrian, det var som fan!

Är inte så mycket för iphones så jag får väl hedra honom postumt medelst
min aktning av hans arbete med Pixar...

Han var Syrier för att hans biologiska pappa kom från Syrien.

En Syrian är nåt helt annat.

Visa signatur

Asus P8Z77-V Deluxe || Intel Core-i7-3770K || Palit GTX 680 Jetstream Edition || 16 GB Corsair Venegance 1600Mhz || 2TB Seagate Barracuda XT || OCZ Vertex 2 120GB ||

Permalänk
Medlem

56år är lite tragiskt tidigt
Dok så dör han på toppen av sin karriär och vi vill väl alla sluta som vinnare
Och e.v. slappt uppleva att Apple blev en bland de övriga giganter
Alla stor företag har sin storhetstid som sedan övergår i något annat.
Hur vida hans bort gång inte inträffat skulle förändrat framtiden kommer vi aldrig veta

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Väldigt tråkigt att detta har hänt, hur man än tycker om Apple är inte en sådan innovatörs död något positivt i någon form av mening.

@MacEnkronan: WTF... alltså, I don't even...

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2