Steve Jobs är död

Permalänk
Medlem

steve - i hate you, i love you

Permalänk
Medlem

Usch, tyckte det var nyss ju som jag läste i Wired om NeXT. Ibland är det orättvist. Och vem har inte setat framför en Imac. Om något, så satte han lite färg på tillvaron.

http://web.archive.org/web/19970301172356/http://live.apple.com/next/961220.pr.rel.next.html

http://www.youtube.com/watch?v=0BHPtoTctDY

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Va!!! Visste inte att det var så allvarligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av panpo98:

Va!!! Visste inte att det var så allvarligt.

Det är riktigt tragiskt att en så stor man gick bort i förtid i cancer.:'( Han var en IT-världens Stellan Sundahl.:)<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

R.I.P Steve Jobs... Tagen från denna jord alldeles för tidigt.

Cancern han led av måste ha varit hemsk, både för familjen att se på och givetvis för han själv... Vill tacka Steve Jobs för allt han gjort för IT-världen, och för att han var den han var. Blev djupt besviken när jag fick reda på detta i morse, och för att göra saken värre så när man går in på facebook ser man skämt om hur "han äntligen bet i det sura äpplet", och hur "PCn dödade Steve Jobs". Ibland undrar jag vad det är för människor jag har på facebook som vänner... Inte ett uns av respekt.

En väldigt sorgsen dag... Vila i frid, Steve Jobs.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Medlem

R.I.P Steve Jobs.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DarkzideR 84:

R.I.P Steve Jobs... Tagen från denna jord alldeles för tidigt.

Cancern han led av måste ha varit hemsk, både för familjen att se på och givetvis för han själv... Vill tacka Steve Jobs för allt han gjort för IT-världen, och för att han var den han var. Blev djupt besviken när jag fick reda på detta i morse, och för att göra saken värre så när man går in på facebook ser man skämt om hur "han äntligen bet i det sura äpplet", och hur "PCn dödade Steve Jobs". Ibland undrar jag vad det är för människor jag har på facebook som vänner... Inte ett uns av respekt.

En väldigt sorgsen dag... Vila i frid, Steve Jobs.

Jag begriper inte detta heller.:'( Att folk kan vara så elaka...:/:S

Beklagligtvis tror jag att många "vänner" beklagligtvis är vargar mer än vänner.:/:(

"Som någon sa: man har aldrig lärt känna en människa förrän du skiftat ett arv med denne". Många säger att de är snälla, fördomsfria och öppna, men jag tror att det är precis tvärt om. Det är människor som Steve som sticker ut från mängden och verkligen ÄR det som dessa människor aldrig talar om, just för att de ÄR detta. Men resten är bara...ja de finns typ...:(

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Håller med i det kollegan Chris_Kadaver säger, att det är lika tragiskt för oss användare som det är för familjen då Steve säkert betyder lika mycket och lite till för familjen. Mina tankar går oavkortat till familjen, vänner och bekanta till Steve Jobs!:)<3

Jo, fast det är skillnad för de som verkligen känner honom och de som tror att de känner honom via media.
Självklart är det tragiskt och tycker synd om famlijen. Men det är egentligen precis lika tragiskt när andra dör av liknande händelser.

Permalänk
Medlem

Riktigt, riktigt tråkigt. En av världens mest framgångsrika människor. Bara borta.. Trodde faktiskt inte att det var så allvarligt eftersom det inte var allt förlängesen han avgick som vd.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Jo, fast det är skillnad för de som verkligen känner honom och de som tror att de känner honom via media.
Självklart är det tragiskt och tycker synd om famlijen. Men det är egentligen precis lika tragiskt när andra dör av liknande händelser.

Håller fullständigt med dig till 100%

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sanazin:

Väldigt tråkigt att detta har hänt, hur man än tycker om Apple är inte en sådan innovatörs död något positivt i någon form av mening.

@MacEnkronan: WTF... alltså, I don't even...

Du verkar vilja säga något till mig. Vad har du på hjärtat?:)<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av walle226:

Riktigt bra skrevet, Vi ska tacka Stev otroligt mycket. en riktig sann visionär.

Mina Tankar går till familjen och själva Mr Steve Jobs..

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=D1R-jK...

Mycket inspirerande tal av honom

Finns det fler liknande, som man kan titta på?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Världen har förlorat en fantastisk entreprenör och företagsledare.

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler

Permalänk
Avstängd

Vila i frid Mr. Steve Jobs!:)<3(F)

Skrivet av Leifson:

Mycket inspirerande tal av honom

Finns det fler liknande, som man kan titta på?

Ja jag håller med till 100% Det är väldigt få företagsledare som klarar av att inspirera och samtidigt ha en mjuk och ödmjuk framhållning som Steve.:)<3:)

Skrivet av multicore:

Världen har förlorat en fantastisk entreprenör och företagsledare.

Ja det är så tragiskt.:( En IT-världens Cornelis Vreeswijk har gått ur tiden.:(:'(

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Gammalt klassiskt videoklipp från 1984 när Steve introducerar första Macintosh

http://www.youtube.com/watch?v=2B-XwPjn9YY

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

R.I.P Steve Jobs.

En man som gjort så mycke för var vi är idag i teknik.

Minnes video värd en titt
http://www.youtube.com/watch?v=NRKn4nJ7QDs&feature=related

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flash01:

R.I.P Steve Jobs.

En man som gjort så mycke för var vi är idag i teknik.

Minnes video värd en titt
http://www.youtube.com/watch?v=NRKn4nJ7QDs&feature=related

Väldigt mycket värd en titt!:) Tack kära kollega!:)<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Känns så jävla jobbigt att Steve har lämnat detta jordelivet.:'((U):'(

Jag hade gett vad som helst för att få ha ett samtal med denna visionär!:)<3

*Snyft*:'(:'(:'(

I am so iSad right now!:'(

I Miss you a lot Steve!:):)<3
I will always remember you!:)<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Väldigt tråkiga nyheter. Steve Jobs är utan tvekan en bland dom viktigaste personerna för 2000-talet. Han har inspirerat en hel generation, en generation som kommer stå för människans utveckling och framtid.

Hans dagar var räknade, och fast det var väntat så kom det här ändå som en liten chock. Jag får en känsla att han kämpade in i det sista för att få uppleva lanseringen av Iphone 4S, att få höra vad folk tyckte om vad jag är säker på är hans absoluta favoritprodukt och den produkt han är mest stolt över.

Tack så mycket för allt, Steve Jobs! Du kan lämna denna värld med gott samvete för att ha bidragit med dina visioner.

R.I.P

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Redan otroligt saknad.
iPod, iPhone och iPad. Alla har satt nya standarder för hur teknik ska fungera.
Steve Jobs insåg att teknik utan användarvänlighet och genomtanke inte tillför något mervärde, snarare en belastning.

Kanske inte världshistoriens mest genialiska insikt, men jag är så glad att han drev igenom den och fick ett konkurshotat företag att springa om alla banker och finansbolag som inte tillför något mervärde för mänskligheten, och visa vilken sorts företagande som ska belönas. Endast Bill Gates och Warren Buffet är jämförbara.

Lägg till hans genialiska tal, presentationer och marknadsföring ("locket på") och ni förstår vilken otroligt stor förlust det är för hela världen.

Rest in Peace

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Väldigt tråkiga nyheter. Steve Jobs är utan tvekan en bland dom viktigaste personerna för 2000-talet. Han har inspirerat en hel generation, en generation som kommer stå för människans utveckling och framtid.

Hans dagar var räknade, och fast det var väntat så kom det här ändå som en liten chock. Jag får en känsla att han kämpade in i det sista för att få uppleva lanseringen av Iphone 4S, att få höra vad folk tyckte om vad jag är säker på är hans absoluta favoritprodukt och den produkt han är mest stolt över.

Tack så mycket för allt, Steve Jobs! Du kan lämna denna värld med gott samvete för att ha bidragit med dina visioner.

R.I.P

Jag tror faktiskt att du har rätt!:) iPhone 4 och iPhone 4S är ju telefoner som har Retina skärm (och en massa andra funktioner) och det bland många andra ting är ju något att vara väldigt stolt över!:)<3(F)

Skrivet av CatchMe:

Redan otroligt saknad.
iPod, iPhone och iPad. Alla har satt nya standarder för hur teknik ska fungera.
Steve Jobs insåg att teknik utan användarvänlighet och genomtanke inte tillför något mervärde, snarare en belastning.

Kanske inte världshistoriens mest genialiska insikt, men jag är så glad att han drev igenom den och fick ett konkurshotat företag att springa om alla banker och finansbolag som inte tillför något mervärde för mänskligheten, och visa vilken sorts företagande som ska belönas. Endast Bill Gates och Warren Buffet är jämförbara.

Lägg till hans genialiska tal, presentationer och marknadsföring ("locket på") och ni förstår vilken otroligt stor förlust det är för hela världen.

http://www.youtube.com/watch?v=UF8uR6Z6KLc

Rest in Peace

Jag håller med dig: banker och finansinstitut tillför ju inte så mycket mer än pengar och om det är ett mervärde kan man alltid diskutera, men det Steve Jobs tillförde var just ett mervärde på så vis att han förde mänskligheten närmare varandra.:)<3 Både på den privata, offentliga och företagsmässiga sidan av livet.:)

Steve Jobs var och kommer alltid att vara en IT-världens Olof Palme.:)<3 Han var en IT-humanist som ville sina medmänniskors bästa och hade deras bästa för ögonen när det kom till att underlätta vardagen för människan och världen!:):)(F)

(Bildligt talat: jag menar *inte* att jämföra Steve ur något politiskt perspektiv.:) Börjar ni prata politik så har ni missuppfattat min analogi).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkzideR 84:

R.I.P Steve Jobs... Tagen från denna jord alldeles för tidigt.

Cancern han led av måste ha varit hemsk, både för familjen att se på och givetvis för han själv... Vill tacka Steve Jobs för allt han gjort för IT-världen, och för att han var den han var. Blev djupt besviken när jag fick reda på detta i morse, och för att göra saken värre så när man går in på facebook ser man skämt om hur "han äntligen bet i det sura äpplet", och hur "PCn dödade Steve Jobs". Ibland undrar jag vad det är för människor jag har på facebook som vänner... Inte ett uns av respekt.

En väldigt sorgsen dag... Vila i frid, Steve Jobs.

Beror väl lite på vad som menas med respekt.
Själv tycker jag det är rätt respektlöst mot hans familj och vänner som verkligen förlorat någon när tusentals fanboys låtsas att de förlorat någon de verkligen bryr sig om när verkligheten är den att de troligen inte ägnat Steve Jobs en tanke mer än att han basat över deras favorit-företag. Personligen är jag varken upprörd eller ledsen att han är borta mer än att det är synd när någon dör. Jag kände honom inte, jag gillar inte det han och hans företag gjort men jag har alltid hyst stor respekt för honom som affärsman och företagsledare. Jag tycker det är synd att en människa är död, men det gör knappast att jag känner någon personlig förlust över att just han är borta. Så att folk drar smaklösa skämt och i vanlig ordning uppför sig som stolpskott tycker jag är i sin ordning. Det är i alla fall ärligt. Kort och gott: Är det synd? Ja. Är den en personlig förlust? Nej, och att låtsas som annat är inte mindre respeklöst än något annat.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

RIP
Steve Jobs har satt sin prägel på IT världen. Det hade inte varit det samma utan dig.

Apple Power Mac G4 Cube - Läckraste serieproducerade datorn ever!

Permalänk
Medlem

Cancer är verkligen en fruktansvärd sjukdom.
Mycket tragiskt med folk som Steve Jobs som går bort långt i förtid pga det.

Han betydde mycket för att driva på användarvänligheten i datorprodukterna och har nog starkt bidragit till att många som annars inte skulle varit så intresserade av tekniska prylar köpt sig en Apple pryl. På det viset har han spridit datorintresset till nya grupper.
Han har också bidragit till att Apples prylar för många blivit ungefär som ett mode i stil med kläder eller liknande.

En sak som jag dock måste kritisera Apple för, jag vet dock inte om det var Jobs personligen som stod för det, och det är det där med att de verkar ibland få lite obegripliga fixa ide'r kring deras produkter som de håller fast vid alldeles oavsett.
Då menar jag tex det där att de inte stöder flash i iPad, trots att de flesta sidor på nätet bygger på det.
Eller att tvinga användare att använda itunes och inte ha USB eller SD portar i iPad.
Och att inte ha HDMI portar i Macbook.
Och så vidare. Det är sådant som gjort att jag aldrig fastnat för Apple.

Dock är det givetvis struntsaker i ett större sammanhang.
Steve jobs var en fantastisk entreprenör och en av it-världens mest betydelsefulla personer under lång tid.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Och du lyckades :)! R.I.P!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Även om jag personligen aldrig (som det känns just nu) kommer köpa en Apple produkt är detta mycket tragiskt. Både för digitala världen och för hans nära och kära. Men nu slipper du lidandet. R.I.P

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

R.I.P Steve! Vi har förlorat en stor man.

Hittade denna Steve Jobs Tribute (In HIS own words) på youtube. Ett tal som han höll 2005.
Där han själv berättar om döden:

http://www.youtube.com/watch?v=p4bm7V_72UY&feature=related

Steve Jobs remembered fondly in San Francisco:
http://www.youtube.com/watch?v=aRbeO1t8DpI&feature=feedu

Remembering Steve Jobs: IDG editors reflect:
http://www.youtube.com/watch?v=I6BBvLZXa8Q&feature=feedu

Permalänk
Medlem

Farväl, Steve! Tack för allt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Mina tankar går i första hand till S.J.s familj och vänner, som i första hand är de som har anledning att vara sorgsna. Steve Jobs var ett geni på PR och marknadsföring, och man kommer av olika anledningar att tala om honom under lång tid framöver.

Permalänk
Medlem

Blir faktiskt lite berörd av detta. Har inte insett förrän nu vilken otrolig människa denna Steve Jobs var på alla plan. Jag kan nu mera inte ens äta myten om att han ska ha varit en "diktator" på Apple.

Har aldrig gillat Apples produkter, men satan vilken kämpe.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz