Commodore 64 musik :-D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xstreamz:

Chipmusik är helt underbart!! Kul att se att det finns fler än mig som gillar det! =] Har under det senaste året blivit helsåld på det =]

...Instrumentalmusik det bästa som finns ;]

Hittade för några veckor sedan dessa! Anser att dem låter lika bra i laptophögtalarna som i mitt 2.1 system ;]

http://www.youtube.com/watch?v=1stW0J7Myew&feature=channel_vi...

Introt är kalas ;]

http://www.youtube.com/watch?v=LWvJuyM-ZSU&feature=channel_vi...

Denna är rakt igenom en lysande låt enl. mig. Tycker även att bilen och bilden är fett snyggt gjorda!

Lyssnar också på Kohina när det väl beger sig, ska även kolla igenom det som länkas till i denna tråden ;]

/X/

Aaaaa, denna tråden gjorde min morgon efter att vakna upp till ett ordentligt fuktigt och geggigt Mali Arkanoid är ju kalas och
även om jag spelade C64 under min yngre tid så kommer jag inte riktigt ihåg spelet men jag kunde nästan föreställa mig det medans musiken spelades Medans jag satt här och lyssnade så kom jag på den fina dokumentären jag kollade på häromveckan om Historien om Atari och världens sämsta spel, kolla på den om ni inte redan har sett den och ladda upp med lite härlig SID innan så har ni ett par timmar av glädje

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har fått för mig att det ska ha varit något spel (eller remix på spelmusik...) som använde basgången från Fleetwood Mac's "The Chain", men jag blir galen på att jag kan inte komma på vilket spel det är ...
Jag kan förstås ha helt fel och hört den någon annanstans. Basgången är annars en av de mest kända i rockhistorien och var med i trailern till Guardians of the Galaxy 2 senast.

Någon som har koll?

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Jag har fått för mig att det ska ha varit något spel som använde basgången från Fleetwood Mac's "The Chain", men jag blir galen på att jag kan inte komma på vilket spel det är ...
Jag kan förstås ha helt fel och hört den någon annanstans. Basgången är annars en av de mest kända i rockhistorien och var med i trailern till Guardians of the Galaxy 2 senast.

Någon som har koll?

Den användes i några av F1 spelen från Microprose på Amiga/ST/PC (GP2 bland annat tror jag?), plus eventuellt i några andra F1 spel...
Detta av den enkla anledningen att Brittiska BBC använde delar av låten som ledmotiv till sina F1-sändningar

Kan förstås finnas andra exempel också!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Lego Master

Goddamnit. Hittade den här tråden, blev sugen på gamla fina SLAY Radio, men upptäckte att de blockat port 8000 på jobb och direktlyssnaknappen verkar paj.
Jag vill minnas att de har en relay för port 80 med, men hittar inte URLen. Nån som har koll?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Den användes i några av F1 spelen från Microprose på Amiga/ST/PC (GP2 bland annat tror jag?), plus eventuellt i några andra F1 spel...

Jag har aldrig spelat det där, och det låter nära - helt klart inspirerat av det - men inte likadant.
Mina tankar har också gått till Shadow of the Beast-serien på Amiga, men jag har lyssnat igenom så mycket jag kunnat och inte hittat det där heller.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Goddamnit. Hittade den här tråden, blev sugen på gamla fina SLAY Radio, men upptäckte att de blockat port 8000 på jobb och direktlyssnaknappen verkar paj.
Jag vill minnas att de har en relay för port 80 med, men hittar inte URLen. Nån som har koll?

Självklart: http://relay3.slayradio.org

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Commoflage 79 med Johan Andersson finns ute nu!

http://commoflage.heltperfekt.com/2017/07/16/commoflage-79-jo...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

On ni är intresserade av lite indiepop från Göteborg som är mer eller mindre baserade på Commodore chippen så måste ni lyssna på Robot!

Löjligt bra och upptog ett par tre år av min tid runt millenniumskiftet med mycket festande och annat kul (och mindre kul).

Väldigt bra, fattar inte varför de inte blev stora...

Releasemagazine review

Det finns två hela album på Spotify (det var vad de släppte) som är skitsvåra att hitta. Sök på Robot, bland artister klicka på Robot, scrolla ner till "Fake Or Real?" och "Automagic" och där har du Sveriges bästa band på den tiden!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Commoflage 81 är ute NUUUUU!

http://commoflage.heltperfekt.com/2018/03/24/commoflage-81/

(avsnittet innehåller inte någon musik av gruppen i inlägget ovan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Den användes i några av F1 spelen från Microprose på Amiga/ST/PC (GP2 bland annat tror jag?), plus eventuellt i några andra F1 spel...

Hittat på C64:an! Scalextric, vilket också är ett F1-racingspel.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Hittat på C64:an! Scalextric, vilket också är ett F1-racingspel.

Nice, den varianten hade jag inte sett/hört förut!
Ingen höjdare rent tekniskt kanske, men kult!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

@Findecanor: https://www.youtube.com/watch?v=5hEGpzHEpwc denna kanske? ingen aning om vad Dylan Dog är för spel, kan inte minnas att jag lirat det.