låste upp battlefield 3 genom proxy vilka risker gick jag igenom?

Permalänk
Avstängd

låste upp battlefield 3 genom proxy vilka risker gick jag igenom?

so alla sa att jag skulle låsa upp spelet igår precis alla och dem nä nä det är inga problem ea verkade vara helt ok med det också så jag sa varför inte och använde mig av den här adressen

203.232.208.116

port 8080

och nu fick jag veta (har aldrig använt proxy tidigare) att alla mina lösenord kan ha blivit tagna genom den så jag ändrar lösenord på allt jag har hotmail steam etc hur vet jag om inte den proxyn fortfarande kör är jag säker än har bytt lösenord på mycket men jag är fortfarande rädd har hela tiden något meddelande i msn om anslutningsfel och att ändringar inte sparas på alla datorer

ångrar detta något så rejält förstår inte hur dem kunde tillåta detta från första början varför skulle dem vara ok med att man låser upp spelet i förtid?

hur mycket skada har jag gjort pågrund av detta är jag säker än? hur vet jag vad dem fick hur vet jag om jag har virus genom det eller liknande

vet inte om det spelar någon roll men jag har avast IS och internet explorer som jag satte in proxyn i kördes genom avast sandbox

ångrar verkligen att jag gjorde detta något så rejält förstår heller inte varför dem skulle släppa ett svenskt spel i sverige nästan sist

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror inte att lösenorden du aldrig skickade över nätverket är i fara. Om du loggade in på t ex Origin och/eller Battlelog så kan de kontona vara i viss fara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

so alla sa att jag skulle låsa upp spelet igår precis alla och dem nä nä det är inga problem ea verkade vara helt ok med det också så jag sa varför inte och använde mig av den här adressen

203.232.208.116

port 8080

och nu fick jag veta (har aldrig använt proxy tidigare) att alla mina lösenord kan ha blivit tagna genom den så jag ändrar lösenord på allt jag har hotmail steam etc hur vet jag om inte den proxyn fortfarande kör är jag säker än har bytt lösenord på mycket men jag är fortfarande rädd har hela tiden något meddelande i msn om anslutningsfel och att ändringar inte sparas på alla datorer

ångrar detta något så rejält förstår inte hur dem kunde tillåta detta från första början varför skulle dem vara ok med att man låser upp spelet i förtid?

hur mycket skada har jag gjort pågrund av detta är jag säker än? hur vet jag vad dem fick hur vet jag om jag har virus genom det eller liknande

vet inte om det spelar någon roll men jag har avast IS och internet explorer som jag satte in proxyn i kördes genom avast sandbox

ångrar verkligen att jag gjorde detta något så rejält förstår heller inte varför dem skulle släppa ett svenskt spel i sverige nästan sist

Hur menar du "låste upp"?
Har du förladdat ner klienten inför releasen eller nåt annat?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

Du är uppe bland molen och flyger idag eller?

Bara för du kör proxy så kan de inte få tag på dina lösenord.
Så lugna ner dig, ingen fara. Är samma risk att någon får tag på ditt lösenord med eller utan proxy.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av widL:

Jag tror inte att lösenorden du aldrig skickade över nätverket är i fara. Om du loggade in på t ex Origin och/eller Battlelog så kan de kontona vara i viss fara.

den loggade in i battlelog direkt när spelet aktiverades MEN jag har ändrat lösenordet för mitt ea konto för längesedan

medan jag använde proxyn så var jag inloggad i msn och hotmail tror jag samt youtube dem är också lösenordsbytta har bytt lösenord på allt jag kommer ihåg att jag var inloggat på

Skrivet av Nompario:

Hur menar du "låste upp"?
Har du förladdat ner klienten inför releasen eller nåt annat?

jag lurade klienten att jag var i korea detta är något MÅNGA sa var inga problem samt support chatt ingen sa att det inte var ok i princip alla sa att det var ok ångrar det nu men det var det jag gjorde så jag fick spelet igår otroligt många gjorde detta och sa till mig att göra det också support chatt sa inga problem heller

förstår inte alls varför dem inte brydde sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

den loggade in i battlelog direkt när spelet aktiverades MEN jag har ändrat lösenordet för mitt ea konto för längesedan

medan jag använde proxyn så var jag inloggad i msn och hotmail tror jag samt youtube dem är också lösenordsbytta har bytt lösenord på allt jag kommer ihåg att jag var inloggat på

jag lurade klienten att jag var i korea detta är något MÅNGA sa var inga problem samt support chatt ingen sa att det inte var ok i princip alla sa att det var ok ångrar det nu men det var det jag gjorde så jag fick spelet igår otroligt många gjorde detta och sa till mig att göra det också support chatt sa inga problem heller

förstår inte alls varför dem inte brydde sig

Det finns ju alltid en risk att nåt kan strula när man "lurar" sig in i ett spel. Även om nu supporten ska ha sagt att det är ok så är det ju inte nån garanti...inte heller att 250 st andra sagt att det går bra.

Eftersom supporten gett dig tummen upp så kan du ju alltid kontakta dem igen och be om hjälp. Jag menar...sa de att det bara var att köra så är det ju inga problem med att få hjälp.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nompario:

Hur menar du "låste upp"?
Har du förladdat ner klienten inför releasen eller nåt annat?

Skrivet av Nompario:

Det finns ju alltid en risk att nåt kan strula när man "lurar" sig in i ett spel. Även om nu supporten ska ha sagt att det är ok så är det ju inte nån garanti...inte heller att 250 st andra sagt att det går bra.

Eftersom supporten gett dig tummen upp så kan du ju alltid kontakta dem igen och be om hjälp. Jag menar...sa de att det bara var att köra så är det ju inga problem med att få hjälp.

saken är den att det inte var MIG dem sa det till

sen sa många andra samma sak

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

saken är den att det inte var MIG dem sa det till

http://i826.photobucket.com/albums/zz189/zzcool500/1y1h7a.png

sen sa många andra samma sak

20 minuter i ett redigeringsprogram så kan jag posta en liknande bild när supporten ger dig recept på hallonmuffins.

En direktkontakt med supporten ger DIG svar på DIN fråga...i detta fall var ju inte läget så. Du bör alltid hålla dig till säkraste svaren...vilket inte är vad någons brorsas kompis kusins mammas kompis sagt.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nompario:

20 minuter i ett redigeringsprogram så kan jag posta en liknande bild när supporten ger dig recept på hallonmuffins.

En direktkontakt med supporten ger DIG svar på DIN fråga...i detta fall var ju inte läget så. Du bör alltid hålla dig till säkraste svaren...vilket inte är vad någons brorsas kompis kusins mammas kompis sagt.

enligt zhinto så rekommenderade dem det inte men det är ok samma sak med forum i battlelog där dice/ea personer har svarat

detta är också något jag fick veta efter jag testade

har skickat ett mail till avast dem måste ha något skydd mot sånt har ju avast firewall

Permalänk
Medlem

Tror inte du utsatt dig för någon större fara. Risken finns, men det gör den alltid, hur väl man än försöker skydda sig, its internet after all.

Tror inte så många program skickar iväg lösenorden okrypterade över nätet, men med Battlelog vet man ju såklart inte, skulle inte förvåna mig om Dice slarvat med säkerheten massa (gick ju tex att komma in på en lösenordsskyddad server genom att skriva över en simpel javascript-funktion).

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Tänk att alla ska vara så nojjiga.... Om du nu är så skraj så är det väl bara att byta lösen på de ställen du oroar dig för. Saken klar.

Jag antar att du har tagit bort proxyinställningen nu när BF3 är aktiverat.

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DistantHoller:

Tänk att alla ska vara så nojjiga.... Om du nu är så skraj så är det väl bara att byta lösen på de ställen du oroar dig för. Saken klar.

gjorde det igår

men det är inte så enkelt att hitta på nya lösenord hade redan memorerat alla som jag redan hade hittat på

Permalänk
Skrivet av zzcool:

gjorde det igår

men det är inte så enkelt att hitta på nya lösenord hade redan memorerat alla som jag redan hade hittat på

Bra, då är det bara att pusta ut och spela BF3.

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DistantHoller:

Bra, då är det bara att pusta ut och spela BF3.

spelet fungerar inte längre det startar inte längre molnsync misslyckas sen vägrar spelet starta

Permalänk
Skrivet av zzcool:

spelet fungerar inte längre det startar inte längre molnsync misslyckas sen vägrar spelet starta

Testat att starta om datorn och kollat att Origin är i online-mode? Proxyinställningen ska också tas bort efter aktiveringen.

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DistantHoller:

Testat att starta om datorn och kollat att Origin är i online-mode? Proxyinställningen ska också tas bort efter aktiveringen.

men dem har redan tagits bort måste jag starta om datorn för att dem ska försvinna helt och hållet?

enligt avast support och lastpass support så är intsällningen borta när jag checkar av proxy rutan

startar om nu då

Permalänk
Skrivet av zzcool:

men dem har redan tagits bort måste jag starta om datorn för att dem ska försvinna helt och hållet?

enligt avast support och lastpass support så är intsällningen borta när jag checkar av proxy rutan

startar om nu då

Krånglar datorn så skadar det inte att starta om.

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DistantHoller:

Krånglar datorn så skadar det inte att starta om.

ja jag startade om måste ursäkta men jag är lite känslig nu efter detta riktigt förbannad att jag gjorde det överhuvudtaget

ahh nu blir man rädd igen det verifierade i 5 minuter innan den loggade in på origin tog 5 minuter att verifiera

Permalänk

Fungerar BF3 nu då?

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DistantHoller:

Fungerar BF3 nu då?

testar nu den synkar data

vill också påpeka är inte 14 men är nu med användandet av proxy

EDIT:nepp fungerar fortfarande inte

Permalänk
Skrivet av zzcool:

ja jag startade om måste ursäkta men jag är lite känslig nu efter detta riktigt förbannad att jag gjorde det överhuvudtaget

ahh nu blir man rädd igen det verifierade i 5 minuter innan den loggade in på origin tog 5 minuter att verifiera

Tycker det låter som du fortfarande har igång en proxy. Dubbelkolla inställningen för proxy och ta bort det du har matat in där.

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DistantHoller:

Tycker det låter som du fortfarande har igång en proxy. Dubbelkolla inställningen för proxy och ta bort det du har matat in där.

ser inte ut så

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

so alla sa att jag skulle låsa upp spelet igår precis alla och dem nä nä det är inga problem ea verkade vara helt ok med det också så jag sa varför inte och använde mig av den här adressen

203.232.208.116

port 8080

och nu fick jag veta (har aldrig använt proxy tidigare) att alla mina lösenord kan ha blivit tagna genom den så jag ändrar lösenord på allt jag har hotmail steam etc hur vet jag om inte den proxyn fortfarande kör är jag säker än har bytt lösenord på mycket men jag är fortfarande rädd har hela tiden något meddelande i msn om anslutningsfel och att ändringar inte sparas på alla datorer

ångrar detta något så rejält förstår inte hur dem kunde tillåta detta från första början varför skulle dem vara ok med att man låser upp spelet i förtid?

hur mycket skada har jag gjort pågrund av detta är jag säker än? hur vet jag vad dem fick hur vet jag om jag har virus genom det eller liknande

vet inte om det spelar någon roll men jag har avast IS och internet explorer som jag satte in proxyn i kördes genom avast sandbox

ångrar verkligen att jag gjorde detta något så rejält förstår heller inte varför dem skulle släppa ett svenskt spel i sverige nästan sist

Hur tänkte du här? Är det inte bättre att dom låter det gå stegvis, istället för att alla ska ansluta samtidigt?

Bara för att du har försökt gå runt det hela via en proxy gör att det är deras fel?

Permalänk
Medlem

Testat att avaktivera molnsparnign? Spelet kommer ju fortfarande kunna spara till din hårddisk. Och använd mer än gärna PUNKT och KOMMA...

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

så går det när man lyssnar på fjortisar på swec som säger att det är luuuugnt.
jag har ännu inte sett ett utalande från nån på Dice som säger att dom stödjer fiffel med proxyinställningarn för att kunna installera BF3
har du sett det?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

så går det när man lyssnar på fjortisar på swec som säger att det är luuuugnt.
jag har ännu inte sett ett utalande från nån på Dice som säger att dom stödjer fiffel med proxyinställningarn för att kunna installera BF3
har du sett det?

Det enda man gör är väl att aktivera sin key.

Och EA har sagt på Twitter (daniel matros, zh1nt0) att det inte kommer hända något, bara att de rekommenderar att vänta.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

så går det när man lyssnar på fjortisar på swec som säger att det är luuuugnt.
jag har ännu inte sett ett utalande från nån på Dice som säger att dom stödjer fiffel med proxyinställningarn för att kunna installera BF3
har du sett det?

Det är väl fullständigt självklart att dom inte stödjer det. Däremot kan många här (inklusive jag själv) intyga att det fungerar klockrent att aktivera genom proxy. Jag är dessutom typ 3x14 år... Kanske blir jag trippelfjortis då?

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Det enda man gör är väl att aktivera sin key.

Och EA har sagt på Twitter (daniel matros, zh1nt0) att det inte kommer hända något, bara att de rekommenderar att vänta.

länk tack kollade på hans twitter och jag såg inte ett skit om det

Visa signatur

bobbits in the house
chill out -mr. frees

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbits:

länk tack kollade på hans twitter och jag såg inte ett skit om det

ja hitta den https://twitter.com/#!/zh1nt0/status/128504530060066816

Visa signatur

bobbits in the house
chill out -mr. frees

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

så går det när man lyssnar på fjortisar på swec som säger att det är luuuugnt.
jag har ännu inte sett ett utalande från nån på Dice som säger att dom stödjer fiffel med proxyinställningarn för att kunna installera BF3
har du sett det?

Dom stödjer det inte, men det bryter heller inte mot några regler det var vad Zh1nto sa på sin twitter. Så jag gjorde valet att aktivera spelet, och det har fungerat utan minsta problem för min del. Var 4 personer inne från DICE och lirade på Nordic Strike Force clanserver idag, trodde personligen att det var några som tyckte dom var roliga till jag blev döda av en och såg dom dice exclusiva dogtagsen. Jagade knife kills som en galning men fick inte tag på dom hala jävlarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //