låste upp battlefield 3 genom proxy vilka risker gick jag igenom?

Permalänk

Jag har råkat ut för ett möjligt problem, kan inte längre spela online då jag blir disconnected från varje server jag försöker ansluta till. Har lirat lite granna på Caspian och dragit igenom single-player. Ingen multi fungerar dock. Lite trist, måste jag säga.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CompassioN:

Jag har råkat ut för ett möjligt problem, kan inte längre spela online då jag blir disconnected från varje server jag försöker ansluta till. Har lirat lite granna på Caspian och dragit igenom single-player. Ingen multi fungerar dock. Lite trist, måste jag säga.

kan spela spelet om inte jag har igång clpoud syncing men jag är fortfarande rädd

steam verkar ha problem att kontakta store säger hela tiden

Unable to connect to server. Server may be offline or you may not connected to the internet.-101

Unable to connect to server. Server may be offline or you may not connected to the internet.

sen har vi msn som säger ansutnings problem

sen går det inte att gå till steam gemenskap genom deras sida

sen så har origin problem med att få upp vissa funktioner

SIDLADDNINGSFEL

Spelaktiveringen verkar inte vara tillgänglig för tillfället. Försök igen senare. Om problemet kvarstår bör du kontakta Origin-hjälpen.

ska bara formatera om tror fortfarande något är kvar i datorn men hur kan det vara möjligt enligt avast support så är proxyn borta

Permalänk
Medlem

Du skriver väldigt rörigt upplever jag. Ta en klunk vatten och lugna ner dig. Hur aktiverade du spelet? Vilken proxy har du använt?

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av voffen1:

Du skriver väldigt rörigt upplever jag. Ta en klunk vatten och lugna ner dig. Hur aktiverade du spelet? Vilken proxy har du använt?

använde mig av den här guiden

1. Search Windows for "proxy"
2. Click "configure proxy server"
3. Click "LAN settings"
4. Check "use a proxy server for LAN"
5. Input this IP: 203.232.208.116
6. Input this port: 8080
7. Run the release date check by launching Battlefield 3 on Origin
8. If the release date check fails, click "retry"
9. Once it succeeds, disable the proxy
10. Enjoy playing Battlefield 3!

Permalänk
Medlem

Jo, det är samma metod som jag använde mig av. Därefter gick jag inte och radera alla dessa fält och tog stängde av proxyn.

Testa å stäng av brandväggen om det gör någon nytta.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av voffen1:

Jo, det är samma metod som jag använde mig av. Därefter gick jag inte och radera alla dessa fält och tog stängde av proxyn.

Testa å stäng av brandväggen om det gör någon nytta.

menar du att du inte kunde ta bort dem? så med andra ord proxyn körs fortfarande i min dator just nu alltså jag måste byta lösenord EN GÅNG till?

Permalänk
Medlem

Med proxy så ska du bara aktivera sen stänger du av. Om du surfat och massor med proxy så byt alla lösenord.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Ah, såg youtube filmen på den metoden och det var visst inte samma. Jag gick ett steg till till avancerat och skrev ip och port # där.
Du ska säkerställa att proxyn inte körs fortfarande ja. Men detta är inte mitt bästa område så oroa dig inte för mycket. Mitt område är om du svimmar och dit har du väl inte kommit än?

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devil May Cry:

Med proxy så ska du bara aktivera sen stänger du av. Om du surfat och massor med proxy så byt alla lösenord.

jag har redan bytt alla lösenord och tagit bort proxyn men jag tror att den fortfarande körs på datorn pågrund av anslutnings problem i steam och liknande men enligt både IE och firefox så finns det ingen proxy

Permalänk
Medlem

Lägg dig och tänk igenom vad du gjort och så tar du nya tag imorgon.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av voffen1:

Lägg dig och tänk igenom vad du gjort och så tar du nya tag imorgon.

tack för förslaget ska bara formatera om datorn sen tror jag att jag ska sova förbereder den just nu för formatering

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

tack för förslaget ska bara formatera om datorn sen tror jag att jag ska sova förbereder den just nu för formatering

Det är ju lätt att kolla. Har du bockat av det och stämmer din ip adress med din ursprungliga så är det lugnt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av zzcool:

Kolla inne i Windows istället för Firefox, har du lyckats aktivera spelet så har du inte laggt in en proxy i firefox utan i Windows
Ett sätt du kan kolla om proxyn är igång är att gå in på http://whatismyip.com och se om du får rätt IP address. Du lär göra det i Chrome eller Internet Explorer eftersom firefox har en egen proxy inställning.

Sen förstår jag inte hur folk kan tyka dice ska göra något åt detta när det är helt omöjligt. Finns inget sätt för dom att se skillnad på alla Koreaner som köpt spelet och alla som låser upp via proxy.

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Avstängd

Detta var den bästa tråden jag någonsin läst.
Natthumor på hög nivå!

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Skrivet av p0pe:

Detta var den bästa tråden jag någonsin läst.
Natthumor på hög nivå!

Måste hålla med dig där. ^^

Permalänk
Medlem

Varför ska du formatera om datorn?! ROFL

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk

Mina anslutningsproblem verkar ändå vara serverside på något vis... kom nyss in på Caspian en stund. Någon annan som har trubbel?

EDIT:

Eller så är det punkbuster som bråkar... vilket skräp alltså, så fruktansvärt oproffsig mjukvara...

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

funkat från start för mig, tycket det är en av dom bättre battlefield releaserna (problemmässigt)

Permalänk
Medlem

Haha skön tråd. Se upp så inte FBI knackar på. De ser allt du gjort på proxy!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

om du har knarkat och gjort lite fel så kan du iaf. använda http://whatismyipaddress.com/

där ser du hur din burk uppfattas utifrån hemska världen...

tare lungt me joltcolan en stund..

Permalänk
Medlem

Hans dator har nog blivit hämtad av SÄPO då han inte synts till pålänge ^^

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av voffen1:

Varför ska du formatera om datorn?! ROFL

redan gjort behövdes ändå

så det fanns en chans att proxyn inte var borttagen då nu får jag ju aldrig veta det pågrund av att jag har formaterat

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

redan gjort behövdes ändå

så det fanns en chans att proxyn inte var borttagen då nu får jag ju aldrig veta det pågrund av att jag har formaterat

enligt lastpass mailet jag fått om att mitt lösenord var bytt "säkerhets åtgärd så stod det så här"

LastPass Security Notification: Account Change
Background

Hej,

This is an advisory notice letting you know that your LastPass master password and/or email has been changed.

Time of Change 2011-10-25 07:53:11
From IP Address (IP) ((NUMMER).bredband.skanova.com)

herre jag gjorde det igen tryckte citera istället för redigera

Permalänk
Skrivet av zzcool:

so alla sa att jag skulle låsa upp spelet igår precis alla och dem nä nä det är inga problem ea verkade vara helt ok med det också så jag sa varför inte och använde mig av den här adressen

203.232.208.116

port 8080

och nu fick jag veta (har aldrig använt proxy tidigare) att alla mina lösenord kan ha blivit tagna genom den så jag ändrar lösenord på allt jag har hotmail steam etc hur vet jag om inte den proxyn fortfarande kör är jag säker än har bytt lösenord på mycket men jag är fortfarande rädd har hela tiden något meddelande i msn om anslutningsfel och att ändringar inte sparas på alla datorer

ångrar detta något så rejält förstår inte hur dem kunde tillåta detta från första början varför skulle dem vara ok med att man låser upp spelet i förtid?

hur mycket skada har jag gjort pågrund av detta är jag säker än? hur vet jag vad dem fick hur vet jag om jag har virus genom det eller liknande

vet inte om det spelar någon roll men jag har avast IS och internet explorer som jag satte in proxyn i kördes genom avast sandbox

ångrar verkligen att jag gjorde detta något så rejält förstår heller inte varför dem skulle släppa ett svenskt spel i sverige nästan sist

Det är väl ditt jävla fel om du riskerar att få dina konton 'kapade' och inte EA... Skyll inte ifrån dig...

Permalänk
Medlem

Ta en promenad och tänk på saken i några minuter, ta med dig lite vatten också så att du inte svimmar. Det är lungt, gå in i den webbläsaren som du använde och aktiverade med och kryssa bort proxyn. Gå ut på interwebz och titta så att du har samma ip som du hade innan om du är nojig.. Sedan kan du byta lösenord om mannen som äger proxyn kollar igenom loggarna.

Dagens kvällshumor, tack.

EDIT: Glömde skriva att jag tycker att du ska skaffa lite balls, har du gett dig in i leken så får du väl leken tåla? Ta lite vatten nu.

Permalänk
Medlem

Haha snacka om att vara livrädd, lugna ner dig och sluta drick Redbull ett tag

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Skrivet av zzcool:

gjorde det igår

men det är inte så enkelt att hitta på nya lösenord hade redan memorerat alla som jag redan hade hittat på

Men ta bara dom gamla och lägg till en etta efteråt.

Jag är uppe i 7

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Men ta bara dom gamla och lägg till en etta efteråt.

Jag är uppe i 7

Jo för om de har ditt lösenord så är det sååååå mycket säkrare om du lägger till en siffra...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Jo för om de har ditt lösenord så är det sååååå mycket säkrare om du lägger till en siffra...

Eh, ja?

Jag tror ju inte dom sätter en brute force på ditt lösen om dom vet att du redan bytt det, då kan dom lika gärna ta vilket email/konto som helst och köra på det istället. en siffra i slutet skyddar dig från en direkt inloggning vilket jag antar är det som skulle hända om någon fick reda på din information.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Eh, ja?

Jag tror ju inte dom sätter en brute force på ditt lösen om dom vet att du redan bytt det, då kan dom lika gärna ta vilket email/konto som helst och köra på det istället. en siffra i slutet skyddar dig från en direkt inloggning vilket jag antar är det som skulle hända om någon fick reda på din information.

Visst, det är bättre än inget.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!