Tråd för pinsamma frågor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sirnicke:

Till alla er som frågar om knappar: Kolla i inställningarna först!

du har nog missuppfattat denna tråd, här ställer man sina frågor, inte att någon ska gnälla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreek:

om man vill prata med mick måset man då vara vänner och ha ett party

Använd skype, ljudkvaliten är mycket bättre, man hör skillnad! Låter jättesluddrigt med den inbygda!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

du har nog missuppfattat denna tråd, här ställer man sina frågor, inte att någon ska gnälla!

Du har nog missuppfattat det här med hur gamla inlägg man kan svara på

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sirnicke:

Du har nog missuppfattat det här med hur gamla inlägg man kan svara på

okej, hur gamla får dom vara då? en vecka?

Permalänk
Skrivet av killawife:

1. Ja, men det gör ingen skillnad.
2. Man får fråga de som driver servern.
3. Om punkbuster har kickat dig så fuskar du. Om du däremot blivit kickad av en admin så är det bara att gråta ut och gå och spela på en annan server. Det händer alla nån gång. Evenbalance, som driver pb, bryr sig inte för fem öre vad folk gör på servrarna och de som hyr ut servrar bryr sig inte heller såvida inte väldigt många klagar.

Pb kickar för allt möjligt. Jag har inte fuskat en enda gång, men blir ändå kickad någon gång i veckan (av pb). Pb är bara skräp.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

okej, hur gamla får dom vara då? en vecka?

Mer än ett halvår är på tok för länge hur du än vänder på det.

Permalänk
Skrivet av killawife:

1. Ja, men det gör ingen skillnad.
2. Man får fråga de som driver servern.
3. Om punkbuster har kickat dig så fuskar du. Om du däremot blivit kickad av en admin så är det bara att gråta ut och gå och spela på en annan server. Det händer alla nån gång. Evenbalance, som driver pb, bryr sig inte för fem öre vad folk gör på servrarna och de som hyr ut servrar bryr sig inte heller såvida inte väldigt många klagar.

Hur går man till väga för att anmäla då? Det är tydligen det nya fenomenet att admins kickar när de får pisk, måste ju ligga i allas intresse att stoppa detta i sin linda.

Angående evenbalance så är det ju ett idiotiskt sätt att skaffa förtroende hos spelare. Om servern inte har riktiga admins så borde inte servern få använda pb och därför inte tillhöra de rankade...

Permalänk
Medlem

Hört folk säga att PP-19 ska vara ett hyffsat vapen... Hur gör man för att det ska funka? Tycker det gör alldeles för lite skada och tar för lång tid att ladda om. P90 gör allt som PP-19 kan, men bättre. Gör jag nått fel med skiten eller är den bara kass?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Oj, var det en varm sommardag som denna tråd senast blev uppdaterad? Nåja. Behöver väcka den till liv igen. Jag börjar!

Vad innebär 1p start?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

bra, äntligen en perfekt tråd för min fråga

Om jag köper bf3, kan jag då spela med samma licens på både min stationära och min laptop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insert_name:

bra, äntligen en perfekt tråd för min fråga

Om jag köper bf3, kan jag då spela med samma licens på både min stationära och min laptop?

Yes!

Permalänk
Skrivet av milo_:

fan va najs, då är det ju bara att slänga laptopen över axeln och promenera förbi polaren för ett snabblan
hoppas bara min laptop klarar bf3..
enligt canitrun så kommer det nog falla på graffekortet, jag har ett ATI Mobility Radeon HD 5470, tror någon här det kan fungera att spela med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Oj, var det en varm sommardag som denna tråd senast blev uppdaterad? Nåja. Behöver väcka den till liv igen. Jag börjar!

Vad innebär 1p start?

Att matchen börjar när en spelare är inne.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insert_name:

fan va najs, då är det ju bara att slänga laptopen över axeln och promenera förbi polaren för ett snabblan
hoppas bara min laptop klarar bf3..
enligt canitrun så kommer det nog falla på graffekortet, jag har ett ATI Mobility Radeon HD 5470, tror någon här det kan fungera att spela med det?

Tyvärr tror jag inte att det kommer gå så bra, det lär inte ens vara spelbart utan att behöva sänka upplösningen till omkring 800x600.

Permalänk
Medlem

jag orkade inte göra en ny tråd och hittade ingen bra så frågar här.

Spelar med datorn i signaturen, kör på high inställningar i 1920*1080p, får fruktansvärda framedrops till 20 FPS ofta, är det någon speciell inställning man kan dra ner på utan att ögongodiset försvinner? vill ju kunna spela i 60 FPS plus oftast men nu ligger det för det mesta under

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

jag orkade inte göra en ny tråd och hittade ingen bra så frågar här.

Spelar med datorn i signaturen, kör på high inställningar i 1920*1080p, får fruktansvärda framedrops till 20 FPS ofta, är det någon speciell inställning man kan dra ner på utan att ögongodiset försvinner? vill ju kunna spela i 60 FPS plus oftast men nu ligger det för det mesta under

Där e många FPS att spara på att dra ner på AA och stänga av HBAO

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Är det värt att ge sig på tanks med M320 granater?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Är det värt att ge sig på tanks med M320 granater?

Nja inte ens en chopper crashar när man träffar den med M320an

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Är det värt att ge sig på tanks med M320 granater?

Skrivet av candyraver:

Nja inte ens en chopper crashar när man träffar den med M320an

Däremot så kan man med fördel använda M320:n för att döda en brinnande eller väldigt skadad tank om inget annat finns att tillgå. Har haft användning av det själv ett par gånger, men i de flesta fall är det enda man kan göra är att ta skydd med sådan gear vs. tank/APC.

Permalänk
Medlem

Jag har två funderingar som jag inte fått ordning på och gärna tar emot tips om.

Det första gäller kartfunktionen (M och N) där jag gärna hade sett att min valda förstoring av kartan blev standard utan att behöva ställa in efter varje död.

Det andra gäller FPS-mätaren (render.drawfps 1) som jag gärna också sett alltid var startad.

Tack på förhand

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

Jag har två funderingar som jag inte fått ordning på och gärna tar emot tips om.

Det första gäller kartfunktionen (M och N) där jag gärna hade sett att min valda förstoring av kartan blev standard utan att behöva ställa in efter varje död.

Det andra gäller FPS-mätaren (render.drawfps 1) som jag gärna också sett alltid var startad.

Tack på förhand

Skickades från m.sweclockers.com

Tror faktiskt inte det går att sätta kartfunktionen som standard, den verkar inte ha något "minne" av dina inställningar från förra gången. Jag sätter alltid om den själv varje gång jag går in på en ny server.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

Jag har två funderingar som jag inte fått ordning på och gärna tar emot tips om.

Det första gäller kartfunktionen (M och N) där jag gärna hade sett att min valda förstoring av kartan blev standard utan att behöva ställa in efter varje död.

Det andra gäller FPS-mätaren (render.drawfps 1) som jag gärna också sett alltid var startad.

Tack på förhand

Skickades från m.sweclockers.com

Vad gäller FPS-mätaren så gå in i mappen där spelet är installerat och skapa en textfil som du namnger user. Därefter ändrar du filformatet från .txt till .cfg och öppna filen med anteckningar och klistra in kommandot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Nja inte ens en chopper crashar när man träffar den med M320an

Skrivet av Johen:

Däremot så kan man med fördel använda M320:n för att döda en brinnande eller väldigt skadad tank om inget annat finns att tillgå. Har haft användning av det själv ett par gånger, men i de flesta fall är det enda man kan göra är att ta skydd med sådan gear vs. tank/APC.

Blir att fortsätta använda min kära granattillsats för att rensa ut infanteri alltså. Fungerar den på typ buggys och jeepar då, har något vagt minne av att jag tagit ner en buggy med den nån gång.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Blir att fortsätta använda min kära granattillsats för att rensa ut infanteri alltså. Fungerar den på typ buggys och jeepar då, har något vagt minne av att jag tagit ner en buggy med den nån gång.

M320:n fungerar utmärkt på mindre fordon.
Dock händer det ofta att jeepar t.ex. bara blir disabled och då får man skynda sig att antingen få iväg ett till skott eller byta vapen snabbt för att kunna döda de som satt i om inte granaten tog dem, för mig händer det ofta att ingen dör men att alla hoppar ut och då ere alternativ 2 som gäller.

Permalänk
Medlem

Hur funkar det här med dubbel xp? Märker att det är ett påslag i slutet av rundan men vad är det som jag får dubbelt för? Bevisligen är det ju inte totala antalet poäng ivf...

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Hur funkar det här med dubbel xp? Märker att det är ett påslag i slutet av rundan men vad är det som jag får dubbelt för? Bevisligen är det ju inte totala antalet poäng ivf...

Är det inte combat-score bara? dvs inte medaljer och sånt?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Är det inte combat-score bara? dvs inte medaljer och sånt?

Det verkar som att det skulle kunna vara så, även om jag fortfarande inte riktigt får ihop det. Är lite fundersam på huruvida flaggtagning etc räknas in?

Fick just en sjusabla massa poäng av att springa runt i TDM Noshahr med min PKP ivf Dock var det ju inte så roligt... men vill låsa upp lite saker nu så att jag kan vara lite mer värdefull i de andra spellägena

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Det verkar som att det skulle kunna vara så, även om jag fortfarande inte riktigt får ihop det. Är lite fundersam på huruvida flaggtagning etc räknas in?

Fick just en sjusabla massa poäng av att springa runt i TDM Noshahr med min PKP ivf Dock var det ju inte så roligt... men vill låsa upp lite saker nu så att jag kan vara lite mer värdefull i de andra spellägena

All score du får genom att döda, cappa flaggor, förstöra fordon etc. räknas med i double xp.

Däremot så räknas inte ribbons och medaljer.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

All score du får genom att döda, cappa flaggor, förstöra fordon etc. räknas med i double xp.

Däremot så räknas inte ribbons och medaljer.

Haha upptäckte att det var för flaggor också lite tidigare idag, har cappat en hel del med olika fordon för att få lite fler unlocks. Jobbigt bara att CITV station är så många poäng och MBTs så ovanliga relativt tank destroyers.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Vilken knapp skjuter man med?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?