Permalänk
Medlem

har aldrig pillat på den cloud funktionen/sync funktionen, var i kryssad från dag 1.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Om du har saves där och installerar om bör du få en fråga när du startar spelet om du vill synka, och då svara att du vill att Steam Cloud ska gälla och synka ner lokalt. Går att kolla hur mycket data man har på högerklick på spelet->properties->updates fliken.

Permalänk
Medlem

6.8mb, har jag där. men får inget synka meddelande när jag startar spelet..

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Om du kollar in din lokala save-katalog kanske det ligger något autosave eller så som motsvarar de 6,8MB. Ett startsave brukar väl ligga på drygt 3MB, ett sent save över 9MB. Låter som risken finns att inget save är kvar, vilket är trist. Det gick inte att rädda något från den krashade disken?

Permalänk
Medlem

Nope, heldött

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Blev glatt överraskad av Nvidias senaste gpu drivis (GeForce 301.24 Driver) som boostade prestandan i Skyrim rejält! Har testat runt lite med uGridstoload i Skyrim.ini. Jag får ugridstoload=7 att fungera bra men med inställning på 9 blir spelet instabilt. Mitt spel kraschar efter bara någon eller ett par timmars spelande. Min fråga är om någon fått Skyrim att fungera bra med ugridstoload 9?

Permalänk
Medlem

Ugrid 9 är instabilt. Man kan få det att fungera i början av ett nytt game, men efter ett tag börjar slumpartade krasher komma som det inte gör på default.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Ugrid 9 är instabilt. Man kan få det att fungera i början av ett nytt game, men efter ett tag börjar slumpartade krasher komma som det inte gör på default.

jag var rädd för det. Jag stannar då vid ugridstoload 7.

Permalänk
Avstängd

Finns det några andra bra saker att lägga till i ini?
Jag vill exempelvis att processorn jobbar hårdare än vad den gör nu så vilka instruktioner kan jag lägga till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Finns det några andra bra saker att lägga till i ini?
Jag vill exempelvis att processorn jobbar hårdare än vad den gör nu så vilka instruktioner kan jag lägga till?

Jag känner inte till några tweaks som är specifikt riktade mot Cpu. Jag har använt mig av denna guide http://www.geforce.co.uk/optimise/guides/the-elder-scrolls-v-skyrim-tweak-guide/#1.

Permalänk
Medlem

Någon som kan länka HD texture-pack moden? Hittar den ingenstans.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Någon som kan länka HD texture-pack moden? Hittar den ingenstans.

Är det denna du menar? http://skyrim.nexusmods.com/mods/607

Eller menar du Bethesdas egna HD-pack?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renevatio:

Är det denna du menar? http://skyrim.nexusmods.com/mods/607

Eller menar du Bethesdas egna HD-pack?

Yeah det var den jag menade. Tack!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bakgrund:

Yeah det var den jag menade. Tack!

ska man dra ner alla, finns det inget pack?

Permalänk
Skrivet av anon4992:

ska man dra ner alla, finns det inget pack?

Scrolla ner till "optional files" så finns där en full-version. Den är dock packad i BSA-filer vilket kan skapa lite strul.

Vill du ha det bästa av allt så rekommenderar jag hellre att installera texture-packs via Texture Pack Combiner. Skaparen länkar till ett gäng rekomenderade moddar som du får ladda ner manuellt och sen placera i TPC's mapp-struktur. När du har laddat ner det du vill ha så kör du bara programmet som sammanfogar allt och väljer de bästa texturerna från varje mod till en "combined"-mapp, som du sen bara zippar och aktiverar via tex Nexus Mod Manager. Riktigt smidigt faktiskt om man vill ha det bästa från alla populära texture-packs.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro