Inet vinner Årets datorbutik 2011

Permalänk
Hedersmedlem

Inet brukar sköta sig riktigt bra. Grattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

De kostar typ 7 Kr och är det pingvinstång man vill åt så är det rent av idiotiskt att köpa en datorkomponent bara för att man hoppas på att få en pingvinstång på köpet.

Tycker det är en väldigt bra anledning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Tidigare har jag inte handlat så mycket hos Inet men det har blivit lite mer på sistone, väldigt trevlig butik må jag säga

Visa signatur

Radeon HD 7970 DirectCU II || Corsair HX 850W PSU || Corsair H80 || ASUS Sabertooth Z77 || Corsair Carbide 500R || 2x Western Digital Caviar® Green 2TB || Crucial M4 128GB || Corsair SSD Force Series™ GT 120GB || Intel 3770k 3,5Ghz || Corsair Dominator Platinum 1866MHz 8GB CL9 || BenQ XL2420T 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Absolut, men största anledningen till att folk dissar Komplett är deras sjuka fraktpriser.

SSD - 90kr
24" skärm - 190kr
24" skärm, chassi, moderkort, cpu, nätagg - 480kr

Vad är poängen..

Precis,det är då man inser att Inet är ett bättre val då det är fri frakt bland annat.
Dock inte samma sortiment,tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dava:

Jag är mest besviken på att Dustinhome inte lägre erbjuder fri frakt till studenter..

Inet och Komplett håller för höga priser för att kunna vara favorit för mig.

Inets kundvagns-publicering är galet smidig och förmodligen en av anledningarna till att de blivit så populära.
Ta en titt i köprådsdelen här så är det nästan uteslutande rekommendationer med Inets listor, men det är inte för att de har bra priser utan en fantastisk kundvagnspublicerings funktion!

Du har så jävla rätt där!
Inte massa kladd på hemsidan heller,det finns lagom mycket funktioner mm.
Kundvagnen på Inet är den bästa,man ser klart och tydligt vad man beställer/pris/frakt osv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Absolut, men största anledningen till att folk dissar Komplett är deras sjuka fraktpriser.

SSD - 90kr
24" skärm - 190kr
24" skärm, chassi, moderkort, cpu, nätagg - 480kr

Vad är poängen..

Precis, jag handlar i princip alltid av inet då alltid när jag jämfört priser, så har den andra butikens fraktpriser mördat produktens lägre pris och gjort det billigare att ta den "dyrare" från inet...

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Grattis Inet!

Ni är den enda butik som än så länge aldrig gjort mig besviken. Detta trots att jag inte gillar pingvinstängerna särskilt mycket

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk

Att Inet blir årets datorbutik har blivit lika oväntat som att Zlatan vinner guldbollen.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Jag fick ingen pingvinstång när jag köpte en dator för 9.5k hos Inet, djupt besviken..

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Har beställt från Inet 2 gånger och inte fått pingvinstänger, mailade vid andra gången för att försäkra mig om att jag skulle få, en vecka efter jag fått paketet får jag ett mail där dom säger att dom "glömde".

Hatar Inet efter det

Seriöst, du mailade dom angående en pingvinstång...

Hur kan folk vara så jävla fast vid pingvinstänger. Slår vad om att om cdon skulle skicka med en bit choklad med smak av Amds kommande grafikkort, så skulle dom bli årets vinnare nästa år

Skrivet av scienta:

Frågan är då hur många av de som röstat på inet faktiskt handlat av dem i år.

Ja eller folk som har handlat av fler än inet, inte konstigt att man tycker bäst om inet om man inte köpt någon annan stans

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Webbutiken kan vara hur bra som hellst, men när posten alltid sabbar det ändå så köper jag via webhallens butik i linköping för att slippa psykbryt i 3 dagar varje gång man beställt något!

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem

Fraktfritt för sweclockersmedlemmar vid köp över 500 kr lockar nog många just från sweclockers. Generellt låga priser är också bra. Supporten har jag ingen erfarenhet av eftersom inget har krånglat vad jag minns.

Permalänk
Medlem

Jag tycker dock att de är killarna på Inet butiken på RINGÖN här i GBG som ska ha tårtan då de ÄR The Original Inet.se och det är dit du kommer om du ringer Inet.se's kundservice osv.

Själv har jag flera gånger fått köpa saker till inköpspris på Inet.se som plåster på såret för misstag och DOA's osv.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Hänt mig en gång att jag blev lite less på inet pga fick en måndags plockare som missade 3 av 6 delar i paketet fick vänta 4 dagar innan inet hade löst detta och datorn 5e dagen men fick sammanlagt 3 pingvinstänger, Fast tål inte pingvinstänger endå så fick ge bort dom till en glad lilla syrra som fick gratis godis

Grattis till inet hoppas dom fortsätter köra frifrakt enda stora anledningen jag köper från inet samt deras support har varit bra dom gångerna jag behövt supporten speciellt han som sitter här på sweclockers är extremt trevlig att handskas med

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Synd att inte CDON och webhallen fick mer röster, Större konkurrens behövs = Bättre priser och förhoppningsvis service för konsumenten.

Permalänk
Medlem

Grattis!

Inet sköter sig mkt bra! Men håller med om det som andra skrivit att det är många andra som sköter sig lika bra. Jag röstade på CDON då det är viktigare med ett bra pris för mig än att få min beställning en dag tidigare. Tycker dom ska ha mk cred för de fantastiska erbjudanden dom haft till oss på Sweclockers. Smäller högre än fri frakt!

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Inet och andra svenska butiker har aldrig nåt på lager och det är dyrt. Jag handlar allt från CaseKing vilket är en tysk hemsida och de har mer grejer och är billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Först så heter det Kundeservice.

Nej, kundservice heter det faktiskt. ^^

Permalänk
Medlem

De kommer snart få diabetes av alla tårtor..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Hur kan du föredra något framför Inet när du aldrig handlat där? Först när du handlat på Inet, då kan du göra ditt uttalande

Jag är stennöjd med både Inet och Webhallen.

Inet har ingen hämtbutik så de går bort för min del. När jag handlar så vill jag ofta ha grejjerna samma dag.
Ny dator handlar jag så väldigt sällan kanske var 3:e år eller så och då brukar det bli komplett för de är snabba med leveranserna.

Permalänk
Medlem

grym service och bra priser, svårare än så är det tydligen inte!

Visa signatur

/H

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Inet har ingen hämtbutik så de går bort för min del. När jag handlar så vill jag ofta ha grejjerna samma dag.
Ny dator handlar jag så väldigt sällan kanske var 3:e år eller så och då brukar det bli komplett för de är snabba med leveranserna.

Samma för mig.. Handlar nästan uteslutande på Webhallen just för att det finns möjlighet att hämta ut saker samma dag.

Permalänk

Härligt att Emil ser så mysig ut. Mer mysfarbröder i tv

Permalänk
Medlem

Swec kan nog jämföras som motsatsen till vi gillar olika-kampanjen som Aftonbladet startade förra året. Kanske var det swec de hade i baktanken?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

Välförtjänt, även om jag personligen röstade Webhallen så är det inte allt för sällan en beställning eller besök går till Inet.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Den här utmärkelsen är förmodligen mer värdefull än alla PR-kampanjer tillsammans. Bara att gratulera.

Visa signatur

Dator: Core i5 2500K - Gigabyte GTX 460 SOC - MSI P67A-C45 REV B3 - Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP - Fractal Design R3 Pearl Black - Corsair TX 650W V2 80+ Bronze - Corsair SSD Force LX 256GB 2.5 - 1TB Samsung Spinpoint F3 - Optiarc AD-7260S DVD±RW Svart
Kringutrustning: BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED - Logitech Z-2300 - Ace Laser Mouse MLUC100 - Logitech UltraX Premium Svart/Silver

Permalänk

la min röst på cdon för de e så sjukt mkt billigare. Jag betalar inte 2000:- extra bara för att få någon jävla pingvinstång.

På cdon finns det alltid en rabattkod som ger gratis frakt över 99:- + upp till 15% på de redan billiga varorna om man har länken till rabattsidan.

Permalänk
Medlem

Gratulerar!
Hoppas övriga butiker får en liten hint om att dra ner p åfraktkostander alt. ta bort dm helt och framförallt ha bättre kundservice som sköts smidigt..

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem

Jag har handlat från Alina, Inet och CDON i år.
Hade inga som helst problem med någon av butikerna. Godis fick jag både från Alina och Inet! För alla vet ju att det är viktigast!

Jag föredrar Inet för där har jag alltid fått svar på frågor om produkter. Även konstiga frågor som hur långt ett 4670 som inte var av referensdesign är och sådär får man svar på.

Det vore dock kul om Inet utökade sitt sortiment med lite "riktig" vattenkylning.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legitjunkie:

la min röst på cdon för de e så sjukt mkt billigare. Jag betalar inte 2000:- extra bara för att få någon jävla pingvinstång.

Fast du får mer än så. Du får en fysisk butik och telefon du kan vända dig till vid problem samt rapp support som ger omedelbara svar via mail.

CDON kan inte något om vad de säljer (vilket märks tydligt) och problem/retur/support ärenden är enligt egen erfarnhet något av en mardröm med förseningar på upp till 2 månader och dagar som går innan någon svarar ett intetsägande svar på dina ärenden.

Sålänge inget händer är CDON bäst och billigast, men det gäller å andra sidan att det är billigast att köra med en ny ferrari oförsäkrad också... enda tills något faktiskt händer.