E-sim -Hyfsat nytt MMOG webläsar spel [Gratis]

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Hur får jag mat som ?, skulle någon kunna förklara lite basics för mig ?

I början så kan du antingen få det skickat till dig från någon, eller så köper du det på produkt marknaden, om du börjar i sverige så måste du köpa mat från Lithuania, då de äger stället just nu.
Tänkt på att du får lika mycket hälsa som kvaliten på maten, alltså Q1 ger 10, Q2 ger 20 osv, och du kan bara äta 10 ggr på en dag, vilket innebär att har du väldigt mycket pengar är det värt att köpa Q5 mat då de ger 50 hälsa styck vilket blir 500 totalt, men de kanske är billigare att köpa 2 st Q4 tex som ger 80 hälsa (40x2), men då måste du ju som sagt använda 2 av dina mat ransoner för den dagen.
Du får även 50 hälsa vid midnatt varje dag.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Hur får jag mat som ?, skulle någon kunna förklara lite basics för mig ?

Är du lvl 1-4 får du Q1 mat från staten här http://swesim.tk/viewtopic.php?f=3&t=149

Är du lvl 5-6 får du Q3 här http://swesim.tk/viewtopic.php?f=3&t=159

In och registrera dig på forumet och lägg in länken till din e-sim profil i tråden så skickas maten

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP636:

Är du lvl 1-4 får du Q1 mat från staten här http://swesim.tk/viewtopic.php?f=3&t=149

Är du lvl 5-6 får du Q3 här http://swesim.tk/viewtopic.php?f=3&t=159

In och registrera dig på forumet och lägg in länken till din e-sim profil i tråden så skickas maten

Man måste la vänta tills någon från staten ser det? =/ Har inte fått mitt än iaf =/

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Kan stolt säga att Sverige har tagit tillbaka Norrland! (fastän jag inte är tillräckligt hög level för att göra skillnad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Kan stolt säga att Sverige har tagit tillbaka Norrland! (fastän jag inte är tillräckligt hög level för att göra skillnad)

nja det var low levels som slogs för litauen mitt i natten ibörjan på de sista slagen så om du fajtades där kunde man definitivt göra skillnad

Kanske inte märks så mycket men många bäckar små

Jag är level 6, och det var rätt roligt att vara med på listan över bäst attacker även om man bara hade total 2000dmg
i typ 10min

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

varför är Ryssland så himla stort, dom har ju tagit över halva världen

Visa signatur

Intel Core i5 3570@ 3.4Ghz, Gigabyte Raedon HD6970, Corshair HX750
--------------------------------------------------------------------------
Ett hack är en smart lösning på något.

Permalänk

Här är en ref länk http://e-sim.org/lan.96909/ Ifall du vill testa detta spel och ge både dig och mig bonus.

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB

Permalänk
Medlem

Kommer vi få storstryk i slaget om Götaland måntro? Hur hårt satsar Litauen/alpha? Skulle alpha kunna lätta på trycket med mening för att ha större chans att få med oss i Alpha?

Och om ni får gissa vad ni tror, inte tycker, att Sverige kommer gå någonstans, var blir det då? Alpha, Musketers, nya allians, ensamvarg?

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave448:

varför är Ryssland så himla stort, dom har ju tagit över halva världen

Finns en enkel anledning och det är för att dom har många invånare, ett lands styrka mäts i invånare. Därför är vi i stort behov av nya spelare, så att vi kan ta tillbaka våra delar och sedan expandera.

Skrivet av champiss:

Kommer vi få storstryk i slaget om Götaland måntro? Hur hårt satsar Litauen/alpha? Skulle alpha kunna lätta på trycket med mening för att ha större chans att få med oss i Alpha?

Och om ni får gissa vad ni tror, inte tycker, att Sverige kommer gå någonstans, var blir det då? Alpha, Musketers, nya allians, ensamvarg?

Götaland startades av någon random spelare, men gynnade oss eftersom att vi planerade på att starta en om några dagar för att ta sönder DS. Vilket vi har lyckats med idag.

Ser faktiskt ut som att Alpha håller på att falla, tror allt ligger i Turkiets händer, Ifall Turkiet kan täcka platsen Grekland lämnade efter sig så kommer det att bli jämnt igen.
Jag lägger min röst på ensamvarg ett tag till, skönt att inte behöva tänka på andra länder, NU måste vi lägga fokus på Sverige.
Vad tycker du själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heligsomfan:

Här är en ref länk http://e-sim.org/lan.96909/ Ifall du vill testa detta spel och ge både dig och mig bonus.

Lite ninja att skriva sin reflänk i någon annans tråd.

OT:
Tycker som Attax att vi inte ska börja blanda in massa allianser just nu, verkar som mycket backstabbing. Däremot ska vi utnyttja alla tillfällen som kommer till bästa möjliga, typ som nu när Litauen är i 5 försvars krig och vi får ett gratis uppror att slåss för, bara plocka lite defence Shields och sedan ladda om för att ta över.

Permalänk
Medlem

Jag har bosatt mig i Norrland och även om jag inte kommer att vara superaktiv så lär jag dyka in då och då för att jobba och för att träna tills den dagen jag har tid att börja spela mer seriöst...

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Lite ninja att skriva sin reflänk i någon annans tråd.

OT:
Tycker som Attax att vi inte ska börja blanda in massa allianser just nu, verkar som mycket backstabbing. Däremot ska vi utnyttja alla tillfällen som kommer till bästa möjliga, typ som nu när Litauen är i 5 försvars krig och vi får ett gratis uppror att slåss för, bara plocka lite defence Shields och sedan ladda om för att ta över.

Precis, lyckas vi förstöra några Defence System så blir det lättare senare när vi verkligen ska försöka ta tillbaka Götaland.

Skrivet av johnny:

Jag har bosatt mig i Norrland och även om jag inte kommer att vara superaktiv så lär jag dyka in då och då för att jobba och för att träna tills den dagen jag har tid att börja spela mer seriöst...

Det är alltid en start, titta även in på IRC när du har tid, jävligt trevlig stämning har vi fått senaste veckan.

Permalänk
Medlem

Jag började spela det här spelet igår, och jag måste säga att IRCen är underbar! Alla är trevliga och hjälpsamma, verkligen en superstämmning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

Jag började spela det här spelet igår, och jag måste säga att IRCen är underbar! Alla är trevliga och hjälpsamma, verkligen en superstämmning!

Utan IRC så hade inte spelet varit lika roligt

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

Finns en enkel anledning och det är för att dom har många invånare, ett lands styrka mäts i invånare. Därför är vi i stort behov av nya spelare, så att vi kan ta tillbaka våra delar och sedan expandera.

Götaland startades av någon random spelare, men gynnade oss eftersom att vi planerade på att starta en om några dagar för att ta sönder DS. Vilket vi har lyckats med idag.

Ser faktiskt ut som att Alpha håller på att falla, tror allt ligger i Turkiets händer, Ifall Turkiet kan täcka platsen Grekland lämnade efter sig så kommer det att bli jämnt igen.
Jag lägger min röst på ensamvarg ett tag till, skönt att inte behöva tänka på andra länder, NU måste vi lägga fokus på Sverige.
Vad tycker du själv?

Problemet är ju att vi är så bra vänner med turkiet, och nu vill de till Alpha men inte vi. Vet du mer om vad Alpha ser på relationen mellan oss och Turkiet? Alltså om en NAP skulle tillåtas...
Ja, först och främst måste vi se hur stor effekt denna BB faktiskt gör, kan ju bli ett katastroffall sen, och då är vi tillbaka på ruta 2 igen. Sedan aldrig att vi ska gå med i Alpha, eller egentligen skaffa oss en NAP med Litauen. Det är Litauen som nu är rädda för den BB vi har fått. De skulle aldrig vilja alliera sig med oss om vi inte fått den, och de kommer inte ha kvar sitt erbjudande om antalet skulle sjunka mycket nu efter.
Istället ska vi straffa Litauen när vi växt till oss, ta tillbaka landet med våld, så får de bita i det sura äpplet. Efter det, ryssland kanske?
Och BTW, nu när Ran är president över UK, bör vi ta kontakt med dessa ASAP. Till och med en svensk i deras regering

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Problemet är ju att vi är så bra vänner med turkiet, och nu vill de till Alpha men inte vi. Vet du mer om vad Alpha ser på relationen mellan oss och Turkiet? Alltså om en NAP skulle tillåtas...
Ja, först och främst måste vi se hur stor effekt denna BB faktiskt gör, kan ju bli ett katastroffall sen, och då är vi tillbaka på ruta 2 igen. Sedan aldrig att vi ska gå med i Alpha, eller egentligen skaffa oss en NAP med Litauen. Det är Litauen som nu är rädda för den BB vi har fått. De skulle aldrig vilja alliera sig med oss om vi inte fått den, och de kommer inte ha kvar sitt erbjudande om antalet skulle sjunka mycket nu efter.
Istället ska vi straffa Litauen när vi växt till oss, ta tillbaka landet med våld, så får de bita i det sura äpplet. Efter det, ryssland kanske?
Och BTW, nu när Ran är president över UK, bör vi ta kontakt med dessa ASAP. Till och med en svensk i deras regering

Har faktiskt ingen aning ifall de skulle tillåta en NAP. Men vi får se vad som händer, är ju en enda stor röra just nu i världen.
BB har ju minst gjort att vi har dubblat vårt invånarantal, men ja det bästa skulle vara att ligga på runt 7-800.

Har ständigt kontakt med UK, som sagt är det svårt att bestämma något konkret när världen är så ostabil, ingen vet vad som kommer hända.
Är det bara jag som tycker att ett krig mot UK skulle vara kul, jag och Ranflax har pratat om det och han tror att de har chans att vinna.
Då har vi pratat om att scenariot är att inga allierade eller så ska hjälpa, det vill säga att vi kör 1 mot 1.
Tror ni som jag? Att vi skulle vinna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

Är det bara jag som tycker att ett krig mot UK skulle vara kul, jag och Ranflax har pratat om det och han tror att de har chans att vinna.
Då har vi pratat om att scenariot är att inga allierade eller så ska hjälpa, det vill säga att vi kör 1 mot 1.
Tror ni som jag? Att vi skulle vinna?

Haha, de har inte en chans.
En väldigt kul sak faktiskt, om vi kan hålla det på en vänlig nivå(men betyder ju inte att det blir mindre viktigt att vinna). Han tror att de har en chans ja. NO WAY!

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Haha, de har inte en chans.
En väldigt kul sak faktiskt, om vi kan hålla det på en vänlig nivå(men betyder ju inte att det blir mindre viktigt att vinna). Han tror att de har en chans ja. NO WAY!

Just nu är UK fortfarande lite starkare än oss, men om 1 vecka, ja då käkar vi dom helt
Skulle vara kul att ta över UK, det håller jag med om, då kan vi även satsa på Irlands high iron och Kanadas high grain! Win!

Permalänk
Skrivet av HiZeY:

Hur får jag mat som ?, skulle någon kunna förklara lite basics för mig ?

Här har du några länkar

Nybörjarguide
Detaljerad startguide
Sveriges hemsida
IRC. Se till att komma in och prata, blir roligare då

Permalänk

Varför attackerar svenskar oss? igår var där ett slag där det var allierade mot varandra och på båda sidorna var det svenskar :S

Iaf hoppar på tåget med Jämntland, var inte mycket dmg man gjorde men fick till 1950

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Varför attackerar svenskar oss? igår var där ett slag där det var allierade mot varandra och på båda sidorna var det svenskar :S

Iaf hoppar på tåget med Jämntland, var inte mycket dmg man gjorde men fick till 1950

Folk som inte kollar så noga kanske... jag gjorde misstaget som nybörjare men samtidigt slog jag inte så hårt ändå så det gjorde ingen skillnad. Sen när man hittade sig in på IRCn så vart det andra bullar... alla jätte trevliga och svarade på en frågor. Det är det som är bra med detta spel är att svenskar spelar inte mot varandra utan med varandra, vilket leder till en mycket bättre stämning. om ett par veckor kommer du och dem andra nya spelarna kunna göra skillnad i krigen eftersom man levlar väldigt fort i början.

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argybarg:

Folk som inte kollar så noga kanske... jag gjorde misstaget som nybörjare men samtidigt slog jag inte så hårt ändå så det gjorde ingen skillnad. Sen när man hittade sig in på IRCn så vart det andra bullar... alla jätte trevliga och svarade på en frågor. Det är det som är bra med detta spel är att svenskar spelar inte mot varandra utan med varandra, vilket leder till en mycket bättre stämning. om ett par veckor kommer du och dem andra nya spelarna kunna göra skillnad i krigen eftersom man levlar väldigt fort i början.

Precis så, många tror att man slår mot flaggan man trycker på, men det är det landet man slår för, gäller att man läser lite innan man klickar på. Jag brukar dra iväg ett mail till folk jag ser har slagit fel, det gör ju inte så mycket när en ny spelare gör runt 450 skada eller så, men det är ju bra ju fortare de lär sig.

Permalänk

Kan någon säga mig vad 1 PLN motsvarar i svenska kronor?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Kan någon säga mig vad 1 PLN motsvarar i svenska kronor?

Svenska ekonomin är ganska ostabil just nu, så svårt att säga, men om man köper PLN eller SEK kostar de lika mycket guld, men om man säljer och vill köpa guld kostar det mera om du har SEK(1 guld = 20.11 PLN eller 24 SEK). Finns heller inte så mycket att köpa på den svenska marknaden just nu heller. Får vi tillbaka lite flera områden och kan tillverka lite mera etc så kommer det bli ungefär lika mellan PLN och SEK då Sverige vill hålla det runt 1g = 20 SEK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Precis så, många tror att man slår mot flaggan man trycker på, men det är det landet man slår för, gäller att man läser lite innan man klickar på. Jag brukar dra iväg ett mail till folk jag ser har slagit fel, det gör ju inte så mycket när en ny spelare gör runt 450 skada eller så, men det är ju bra ju fortare de lär sig.

haha precis.
Måste medge att jag gjorde samma miss.

Blev lite konfunderad när min damage dök upp på fiendens sida istället för sveriges
som tur var var det bara några hundra i skada så ingen big deal

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Svenska ekonomin är ganska ostabil just nu, så svårt att säga, men om man köper PLN eller SEK kostar de lika mycket guld, men om man säljer och vill köpa guld kostar det mera om du har SEK(1 guld = 20.11 PLN eller 24 SEK). Finns heller inte så mycket att köpa på den svenska marknaden just nu heller. Får vi tillbaka lite flera områden och kan tillverka lite mera etc så kommer det bli ungefär lika mellan PLN och SEK då Sverige vill hålla det runt 1g = 20 SEK.

ok för sålde lite mat i Sverige men tror jag förlorade då dem kostade 0.20 PLN och i Sverige fick jag sälja för 0.17 SEK

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

ok för sålde lite mat i Sverige men tror jag förlorade då dem kostade 0.20 PLN och i Sverige fick jag sälja för 0.17 SEK

Du kan sälja i andra länder än det du är i tror jag, annars sälj svart i #strade eller så, beroende på mängd dårå.

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Du kan sälja i andra länder än det du är i tror jag, annars sälj svart i #strade eller så, beroende på mängd dårå.

Ja men taxan är sjuk, bara i Poland, där jag arbetar och säljer så är taxan på 99% och andra länder iaf 10% utan VAT inräknat

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnny:

Jag har bosatt mig i Norrland och även om jag inte kommer att vara superaktiv så lär jag dyka in då och då för att jobba och för att träna tills den dagen jag har tid att börja spela mer seriöst...

Tjenare johnny, det är en bra taktik att snabbklicka spelet en tid i början. Men då är det viktigt att man har ett bra jobb. Då nästan alla nya hamnar i Norrland så är lönerna usla.

Mitt tips är att du flyttar till Polen och jobbar. Du får 5-6 gånger högre lön för samma insatts i tid. Å om du sedan blir nyfiken på krig/företag/journalistik/politik/minitaryunits osv är du mkt rikare så du kan göra vad du vill

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är lvl 6, ska jag köpa 10 q1 mat och 10 q1 gifts varje dag? eller spara för guld, vad det nu är bra för, ?