E-sim -Hyfsat nytt MMOG webläsar spel [Gratis]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larstingstrom:

För att minska risken att folk loggar in en gång och sedan skiter i det så måste man se till att dem går in på IRCn eller hemsidan och läser.
Hade jag bara skapat ett konto utan att ha läst på lite innan hade jag gett upp efter 10 minuter och skitit i det då ens handlingsutrymme i starten är minst sagt litet.

Du har rätt! Dessutom går det segt att lvla i början. Vi bestämde därför att ta statens sista guld och starta ett boostingsprogram för nya gamers. De får 20 st q3 food vilket ger dem 60 xp. E du lvl5-7 sök om 20 q3 mat här Staten hjälper!

Det halverar tiden att nå lvl7. Å vid lvl7 lossnar det ju som bekant

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blev medlem och det verkar ju skojigt, bosatt i polen med något riktigt höjdarjobb

Visa signatur

Datorn styr för många!

Permalänk
Medlem

hur f.n får man en avatar godkänd får bara felmedelandet "Wrong image format"
provat alla möjliga stlk å format :/ skit sida

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sokar:

hur f.n får man en avatar godkänd får bara felmedelandet "Wrong image format"
provat alla möjliga stlk å format :/ skit sida

hur stor är bilden och vad är det för format på den? Min funka direkt?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Har börjat spela detta nu!
Har en del frågor som jag hoppas ni här kan svara på...
1. Idag har jag använt en av mina två biljetter för att åka till polen, är det så ni menar med "flytta" ?
2. Jag skaffade mig ett jobb i Polen som ger mig - 7.02 PLN (Economy skill 1.0) är det en bra första lön? Jag har gått upp till skillnivå 2 så jag kan skaffa jobb 8,40 PLN är det något ni rekommenderar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbie94:

Har börjat spela detta nu!
Har en del frågor som jag hoppas ni här kan svara på...
1. Idag har jag använt en av mina två biljetter för att åka till polen, är det så ni menar med "flytta" ?
2. Jag skaffade mig ett jobb i Polen som ger mig - 7.02 PLN (Economy skill 1.0) är det en bra första lön? Jag har gått upp till skillnivå 2 så jag kan skaffa jobb 8,40 PLN är det något ni rekommenderar?

1. Japp precis så man flyttar.
2. Jag skulle rekommendera att alltid byta jobb så fort du har gått upp en skill nivå. Speciellt i början när man behöver så mycket pengar som det bara går.

Permalänk
Skrivet av Attax:

Sveriges jobbmarknad är helt förstörd på grund av att Litauen har tagit över alla våra regioner. Du kan flytta till Polen, du fick 2 Q5 biljetter när du började spelet, ju högre Q (stjärnor) desto bättre är varor.
Med Q5 biljett så slösar du inget hp när du reser. Så använd en sån och åk och hitta ett bättre jobb i Polen!

Reste till Poland nu, frugan blev sur men det fick gå endå.

8.41 PLN får jag men är på ekonomi 2.5 så imorgon är jag väll 3 då får jag 10.60

följer e-sim riktiga valutan eller vilken ska man gå efter, vet inte vad PLN är värt, går man efter riktiga så ger USA dollarn mer ju

Läst lite men kan någon förklara vad skillnaden mot att resa som turis och att bli medborgare i ett land gör för skillnad, åtminstonde jobb osv.

Och sist men inte minst, spelar staden man befinner sig i någon roll när man arbetar? tog Mazovia

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Reste till Poland nu, frugan blev sur men det fick gå endå.

8.41 PLN får jag men är på ekonomi 2.5 så imorgon är jag väll 3 då får jag 10.60

följer e-sim riktiga valutan eller vilken ska man gå efter, vet inte vad PLN är värt, går man efter riktiga så ger USA dollarn mer ju

Läst lite men kan någon förklara vad skillnaden mot att resa som turis och att bli medborgare i ett land gör för skillnad, åtminstonde jobb osv.

Och sist men inte minst, spelar staden man befinner sig i någon roll när man arbetar? tog Mazovia

Alla länder kan själva modifiera sin valuta. Just nu i Polen så är 20 PLN = 1 guld. Gäller att gå in på MM (Monetary Market = Valutamarknaden) och studera den, kan kännas komplicerat i början.

Som turist kan du jobba i det landet och köpa saker från marknaden. Men ska du sälja saker på den marknaden läggs "Import tax" på, det vill säga skatt vilket gör att du inte kan mäta dig med deras priser och fortfarande gå i vinst.

Du måste befinna dig i landet där du arbetar, regionen du är på spelar ingen roll.

Har du fler frågor är det bara att skicka ett meddelande till mig på spelet, nickar Attax

Permalänk
Skrivet av Greven1:

Du har rätt! Dessutom går det segt att lvla i början. Vi bestämde därför att ta statens sista guld och starta ett boostingsprogram för nya gamers. De får 20 st q3 food vilket ger dem 60 xp. E du lvl5-7 sök om 20 q3 mat här Staten hjälper!

Det halverar tiden att nå lvl7. Å vid lvl7 lossnar det ju som bekant

Jo jag såg det, perfekt efterssom jag själv kunde utnyttja det Riktigt bra initiativ!

Permalänk
Skrivet av Attax:

Alla länder kan själva modifiera sin valuta. Just nu i Polen så är 20 PLN = 1 guld. Gäller att gå in på MM (Monetary Market = Valutamarknaden) och studera den, kan kännas komplicerat i början.

Som turist kan du jobba i det landet och köpa saker från marknaden. Men ska du sälja saker på den marknaden läggs "Import tax" på, det vill säga skatt vilket gör att du inte kan mäta dig med deras priser och fortfarande gå i vinst.

Du måste befinna dig i landet där du arbetar, regionen du är på spelar ingen roll.

Har du fler frågor är det bara att skicka ett meddelande till mig på spelet, nickar Attax

Ja lär göra det, är rätt komplicerat, undrar om dem som sätter värdet på valutan gör det eller dem kör på feeling.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Ja lär göra det, är rätt komplicerat, undrar om dem som sätter värdet på valutan gör det eller dem kör på feeling.

Lär väl vara som i verkliga livet, tillgång och efterfrågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Lär väl vara som i verkliga livet, tillgång och efterfrågan.

Precis, sedan kan staten kontrollera marknaden ganska mkt då dom oftast sitter på en lite större mängd guld och valuta. Staten kan även trycka upp valuta för guld till ett billigt pris

Permalänk
Medlem

har också signat upp nu för att slåss för den svenska fanan. Har flyttat till Polen enligt tipsen på sidan och försöker bygga mig stark
Tagert ingame!

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk

En fråga (ställer den här så att andra nybörjar får se svaret också)

Att lägga pengar till mat varje dag för att slås är det en bra idè ? lagt dessa 2 dagarna pengar på mat men är för att jag vill lvla upp, blev level 5 tack vare fighterna, vill ju nå level 7 då det verkar lossna för nybörjarna men tänkt hålla tillbacks fighten tills jag köpt mig arme och vapen osv.

Och food limit gäller det antal mat eller är det beroende på kvaliten också? om jag har q5 räkans den som 5st q1?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

En fråga (ställer den här så att andra nybörjar får se svaret också)

Att lägga pengar till mat varje dag för att slås är det en bra idè ? lagt dessa 2 dagarna pengar på mat men är för att jag vill lvla upp, blev level 5 tack vare fighterna, vill ju nå level 7 då det verkar lossna för nybörjarna men tänkt hålla tillbacks fighten tills jag köpt mig arme och vapen osv.

Och food limit gäller det antal mat eller är det beroende på kvaliten också? om jag har q5 räkans den som 5st q1?

Angående vad du ska slösa pengarna på i början, jag brukar rekommendera att endast köpa mat, eftersom att vapen endast ger mer skada och på grund av att ni har låg styrka så gör det ingen skillnad just nu - bara onödigt att lägga pengar på det. Sedan så används gift till precis samma sak som mat, men det brukar alltid vara dubbelt så dyrt eftersom att det kostar dubbelt så mycket att producera det jämfört med mat.
Sedan så kan du även få hjälp av staten, just nu kan du få 20 Q3 mat skickat till dig helt gratis, bara att läsa reglerna på första posten HÄR.

Food limit betyder att du kan äta 10 matbitar om dagen, äter du 10 Q1 matbitar så får du 100 HP. Äter du 10 Q5 matbitar så får du 500 HP.
Så du kan alltid äta 10, spelar ingen roll vad för Q det är på de.

Permalänk
Medlem

Just nu är ett väldigt kul tillfälle att gå med i spelet skulle jag tro, många svenskar börjar så man behöver inte känna sig som en total noob i spelet. Om man läser lite innan man drar igång så kan man få en mycket trevlig start, men även om man gör lite fel så är det inte hela världen. Folk är riktigt schyssta med snabba svar i IRC och shouts i spelet, samt statens levelings program är ju helt underbart!

Just nu håller Sverige på att ta tillbaka Norrland, så det är ju kul att vara med om något historiskt också, även om man är helt ny så var man i alla fall där! Hoppas att flera joinar, älskar tur baserad strategi, så detta är toppen

Permalänk
Medlem

Sverige är på väg upp igen

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk

Bara en liten fråga, är detta ett spel man kan spendera 10-15 minuter på per dag eller bör man spela mer för att komma någon vart?

Permalänk
Medlem

Här är invite till er som inte reggat er än (går att registrera sig utan invite men då går man miste om guld).
http://e-sim.org/lan.97056/

Visa signatur

Spelburk: Intel i5 750 @ ≈3,8ghz I 12GB Ram Radeon 7970 I SSD 120 gb Corsair Force GT I HX650W Corsair I P7P55 LX I Antec three hundred I Noctua NF-12 3x I Antec KÜLER H2O 620 P&P w/ Scythe Gentle Typhoon I Logitech mx518.

http://e-sim.org/lan.97056/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninja Tuna:

Bara en liten fråga, är detta ett spel man kan spendera 10-15 minuter på per dag eller bör man spela mer för att komma någon vart?

Du kan spendera 10-15min eller flera timmar om du vill, men att göra lite träning, arbeta och attackera lite tar inte någon lång stund. Så det är inget tidskrävande om du inte vill vara med och diskutera och prata.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Du kan spendera 10-15min eller flera timmar om du vill, men att göra lite träning, arbeta och attackera lite tar inte någon lång stund. Så det är inget tidskrävande om du inte vill vara med och diskutera och prata.

Japp precis, man kan säga att spelet tar sån lång tid som du själv vill att det ska ta.
Du kan in och träna, jobba och kriga på bara 2 minuter. Eller så startar du företag, går med i militära grupper, går in på irc och organiserar slag, är med på möten och en massa annat.

Permalänk
Medlem

Litauen verkar då inte ha vidare stort prio på Norrland, finemang!

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Litauen verkar då inte ha vidare stort prio på Norrland, finemang!

Japp perfekt, då får vi åtminstone tillbaka en region. Känns som att man redan börjar märka av alla nya spelare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

Japp perfekt, då får vi åtminstone tillbaka en region. Känns som att man redan börjar märka av alla nya spelare

Haha, skämtar du? 50 noobs på irc, kackel 24/7
Men det är härligt på sitt sätt

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk

När det gäller valutan så är jag noob på det, vet iaf bästa sätt att lvla fortast på, men tills nästa omgång av e-sim så kommer jag vara med på irc men för tillfället så är det så pass långt in att jag mest gör det för att lära mig spelet.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

När det gäller valutan så är jag noob på det, vet iaf bästa sätt att lvla fortast på, men tills nästa omgång av e-sim så kommer jag vara med på irc men för tillfället så är det så pass långt in att jag mest gör det för att lära mig spelet.

Kör på, bara du stannar kvar och kämpar för fosterlandet

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

När det gäller valutan så är jag noob på det, vet iaf bästa sätt att lvla fortast på, men tills nästa omgång av e-sim så kommer jag vara med på irc men för tillfället så är det så pass långt in att jag mest gör det för att lära mig spelet.

Det här spelet är inte i omgångar
Det vill säga att det inte startas om och du är verkligen INTE sen med att registrera dig.
Nya spelare ökar snabbare än äldre spelare, vilket gör att du efter ett tag endast ligger ett fåtal steg bakom äldre spelare.

Det som är bra med spelet, nya spelare har också chans att påverka. Så varje ny spelare behövs!

Permalänk
Medlem

Vi behöver allt folk vi kan få tag i:D

Permalänk
Medlem

Började precis! Grymt kul! ^^ Hoppas bara jag får det där hälso paktet för nybörjare snart, men misstänker att det kommer imorgon när någon admin kollar forumet

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Hur får jag mat som ?, skulle någon kunna förklara lite basics för mig ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz