Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Det är ju dyrare än i Sverige?

Beroende på vad det är för elektronik, är det billigare eller dyrare i Ryssland. Tex ett MSI GTX 780 kostar idag 3 479kr i Ryssland, jämnfört med 3 890kr på Inet.

Billigaste jag har hittat för 32gb modellen är 2 414kr.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Jubileumsmästare

Är det fortfarande Nexus 7 som gäller om man ska köpa en surfplatta i den storleksklassen?
Eller är det någonting nytt på väg som man ska vänta på innan köp? Vet att Nexus 8 är på gång, men då den sägs bli exklusivare med en högre prislapp så känns detta inte intressant.

Permalänk
Medlem

Funderar på att införskaffa en Nexus 7 2013. Gillar 7 tums formatet. Men det jag undrar över är vad folk tycker om att man ska vänta på den nya Nexus plattan det ryktas om?

Den störta funderingen är väl om Nexus 2013 fortfarande hållet måttet även en längre tid framåt?

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahrbot:

Är det fortfarande Nexus 7 som gäller om man ska köpa en surfplatta i den storleksklassen?
Eller är det någonting nytt på väg som man ska vänta på innan köp? Vet att Nexus 8 är på gång, men då den sägs bli exklusivare med en högre prislapp så känns detta inte intressant.

Nvidia shield tablet, alla gånger. Läs lite här, om du törs.

http://www.androidpolice.com/2014/07/29/nvidia-shield-tablet-...

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av iMatter:

Nvidia shield tablet, alla gånger. Läs lite här, om du törs.

http://www.androidpolice.com/2014/07/29/nvidia-shield-tablet-...

Fan, nu är jag ju såld.

Permalänk
Medlem

Fick 5.0 uppdatering igår (Nexus 7 2013). Måste säga att jag inte tycker 5.0 är nå vidare i design. Överdriven och ful overflow effekt och notifikationslistan är liten och plottrig. Programväljaren känns också som en nedgradering med hur alla program överlappar varandra.

EDIT: Positivt är att man kan läsa bland annat rubrikerna från mail man fått direkt i låsskärmen.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Inaktiv

Hur går jag till väga för att nedgradera från android 5.0 tillbaka till 4.4.4 eller liknande. Nexus 7 från 2012 som inte är rootad.

Finns någon lätt beskrivning? Jag har i alla fall funnit image-filen jag behöver men sen? Låsa upp bootloader? Hur gör man det? Och sen program för att genomföra allt? Tips mottages tacksamt

Android 5 var ingen hit på denna platta kan jag lova.

Permalänk
Avstängd

Jag har en Nexus 7 från 2012, med android 4.4 tror jag, men går inte att installera ett spel som heter momio som bara kräver android 4.0. Det kommer upp att det inte går att installera på denna platta för att det inte stöjds, går det att fixa på något sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jolle1:

Var lite otydlig. Just ebay US brukar ta så lång tid att få det. Så någon annan än US leveratör? ( Kanske kommer från Kina)

HAr kontakten framför mig, eller ja, sladden, och att bara löda ny kontakt är nog inget jag kommer lyckas med tyvärr och 500 känns för mycket.... Kanske lika bra köpa en ny.

Hittade lite billigare och från europa, men då skickar ingen till Norge istället. WTF.

Update

Fick nu en ny kontakt , hela stycket med hörlursuttag och microusb. Funkar inte alls, vill inte ladda ändå. Efter funderande och sedan sökande på google, så klippte jag istället av laddsladdem, in med sladden bakom baksidan i ett håll jag gjorde, och in med plus och minus mellan moderkortskontakt och batteri sladd. Funkar faktiskt, den laddar också. Tänkte klippa av sladden sen och skapa någon sorts tryck i kontakt med en jhona och hane på baksidan så !an slipper släppa på laddar en hela tiden, även om jag bara använder den i sängen typ.

Visa signatur

-3,4 ghz AMD , 6950, 8 gb, w7 ( 64)., - msi 462, i5, nvi 555, 8 gb. -HTPC q1900-4gb,OPENELEC@USB32gb .
- Slim RGH ,+ 500 GB ,360
- Nexus 5 root. Philips 42". - Yamaha a820. - Volvo s60 140 HK @ 188 ,Autotech.
En dag i taget.

Permalänk
Medlem

Jag sitter med den första versionen av Nexus 7 och jag har fortfarande inte fått Lollipop OTA. Är det fler som väntar?

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Skrivet av Torach:

Jag sitter med den första versionen av Nexus 7 och jag har fortfarande inte fått Lollipop OTA. Är det fler som väntar?

Har också första och har inte heller fått nåt.. :/

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Har också första och har inte heller fått nåt.. :/

Skrivet av Torach:

Jag sitter med den första versionen av Nexus 7 och jag har fortfarande inte fått Lollipop OTA. Är det fler som väntar?

Jag ångrar att jag uppdaterade min då den nu blivit extremt seg, jag anser att ni bör vänta på att nästa uppdatering släpps då denna lär göra plattan mer användbar igen.

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasPC:

Jag ångrar att jag uppdaterade min då den nu blivit extremt seg, jag anser att ni bör vänta på att nästa uppdatering släpps då denna lär göra plattan mer användbar igen.

JA det har man ju inget val med då man inte fått uppdateringen än

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

JA det har man ju inget val med då man inte fått uppdateringen än

Det har ni väl? Det går ju att ladda ner uppdateringarna manuellt och sen föra över och installera dom. Gjorde det själv en gång när jag inte orkade vänta. XDA-forumet har beskrivningar för allt.

Visa signatur

-3,4 ghz AMD , 6950, 8 gb, w7 ( 64)., - msi 462, i5, nvi 555, 8 gb. -HTPC q1900-4gb,OPENELEC@USB32gb .
- Slim RGH ,+ 500 GB ,360
- Nexus 5 root. Philips 42". - Yamaha a820. - Volvo s60 140 HK @ 188 ,Autotech.
En dag i taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jolle1:

Det har ni väl? Det går ju att ladda ner uppdateringarna manuellt och sen föra över och installera dom. Gjorde det själv en gång när jag inte orkade vänta. XDA-forumet har beskrivningar för allt.

Jo det är sant. Men jag känner inte för att kludda med sådant.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fick 5.02 OTA idag! Nu funkar även Bluetooth på enheten

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem

Lyx. Jag har fortfarande inte fått något

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Skrivet av GERO:

Fick 5.02 OTA idag! Nu funkar även Bluetooth på enheten

Den kom nu ikväll för mig. Uppdaterar just nu.

Edit: Inte speciellt nöjd med 5.02... Min gamla gen 1 som jag köpte på release har ju börjat bli lite segare men nu efter uppdatering är den bra mycket segare. Både facebook och chrome har crashat flera gånger den här kvarten jag suttit med den nu på morgon. Har knappt hänt tidigare. Och det nya utseendet är grymt otydligt på sina ställen. Och vad fan har dom gjort med volymkontrollen som var perfekt innan?! :s Hoppas det här går att vänja sig vid.

Första intrycket = : poop :

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Fick äntligen den igår. Snabbare än 4.4 men den är fortfarande seg.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa en Nexus 7 2013 men många återförsäljare verkar ha höjt priset.. Någon som vet var man kan skaffa in en sådan runt 2000 kr (d.v.s. ny med garanti, ej från eBay eller Blocket)?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Funderar på att köpa en Nexus 7 2013 men många återförsäljare verkar ha höjt priset.. Någon som vet var man kan skaffa in en sådan runt 2000 kr (d.v.s. ny med garanti, ej från eBay eller Blocket)?

Finns på NetOnNet för 1990kr

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av GERO:

Finns på NetOnNet för 1990kr

Det är Nexus 7 2012.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av GERO:

Finns på NetOnNet för 1990kr

Skrivet av mfm:

Det är Nexus 7 2012.

Väldigt konstigt att så pass många säljer 2012 modellen fortfarande men ej 2013

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Nice, fick till slut lollipop jag med till min Nexus 7 2013.
Lite märkligt att uppdateringen kom senare än till min LG G3. Det lät ju som att google skulle prioritera sina egna modeller.

Kan inte säga att jag tycker att det är någon större skillnad sen förra Android. Nästan allt ser ut som vanligt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Dotterns Nexus 7 2012 fick till sist en slutgiltig svart skärm pga urladdat batter. Inga av de vanliga tricken fär att få den att ladda fungerar (powerknappen i 30 sek, power+vol ned i 15 sek, ligga på laddning över natten, etc) och den verkar stendöd för tillfället.

1 - Någon som har ett mer eller mindre nytt tips?
2 - Någon som vet var man kan reparera (alt köpa nytt batter i och sätta i själv) i Stockholmsområdet?

Permalänk
Skrivet av Othello123:

Dotterns Nexus 7 2012 fick till sist en slutgiltig svart skärm pga urladdat batter. Inga av de vanliga tricken fär att få den att ladda fungerar (powerknappen i 30 sek, power+vol ned i 15 sek, ligga på laddning över natten, etc) och den verkar stendöd för tillfället.

1 - Någon som har ett mer eller mindre nytt tips?
2 - Någon som vet var man kan reparera (alt köpa nytt batter i och sätta i själv) i Stockholmsområdet?

Testa att öppna plattan och kolla kabeln på batteriet. Min nexus 7 2012 hade tappat kontakt, öppnade, tryckte in kabeln och den fungerade igen. Batteriet är några cm mindre än "facket" så det kan glida lite och då åker kabeln ur, detta syns tydligt när man öppnar plattan. Limmade fast batteriet och det sitter bra nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Den kom nu ikväll för mig. Uppdaterar just nu.

Edit: Inte speciellt nöjd med 5.02... Min gamla gen 1 som jag köpte på release har ju börjat bli lite segare men nu efter uppdatering är den bra mycket segare. Både facebook och chrome har crashat flera gånger den här kvarten jag suttit med den nu på morgon. Har knappt hänt tidigare. Och det nya utseendet är grymt otydligt på sina ställen. Och vad fan har dom gjort med volymkontrollen som var perfekt innan?! :s Hoppas det här går att vänja sig vid.

Första intrycket = : poop :

Fick 5.1 igår, plattan blev betydligt stabilare och allt fick bättre flyt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxer19:

Fick 5.1 igår, plattan blev betydligt stabilare och allt fick bättre flyt.

Jag fick den också men den är fan fortfarande olidligt seg trots en hard factory reset.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Skrivet av Torach:

Jag fick den också men den är fan fortfarande olidligt seg trots en hard factory reset.

Samma här. Jag använder den bara mindre och mindre, kör nästan allt på mobilen istället nu då den presterar bättre trots att det är en budgetmodell. Endast sånt som man verkligen behöver större skärm till på plattan.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM