PC-patch för Battlefield 3 är ute! (29/3)

Permalänk
Skrivet av Åkan:

Det kanske är sant, men frågan är ju om spelarna själva driver den eller att du hyr en server för det, för matchen lär ju ligga hos någon.

Från PS3
http://media.photobucket.com/image/recent/Miamiblue/photo1-1....'

Tror inte precis att man behöver hyra en egen server på PC just för att skapa en match (vi har dedikerade av en anledning). Låter väldigt otroligt eftersom man inte köper dem genom DICE utan istället andra företag så som Rocketblast etc. Snarare så behövs det nog bara en orankad lösenordsskyddad server som man har tillgång till. ("On a server you control")

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av moddelkaj:

Yeah! Äntligen kan man tuta med jeepen!

Gott, det har jag längtat efter ! =D

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

är jag den enda som inte får igång spelet efter uppdateringen? svart skärm om jag skall spela online. och bild med några orangea streck som rör sig om jag trycker upp "Campaign"

Permalänk

Var det bara för mig som alla vapen nollställdes så man fick kitta om på varje map?

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Var det bara för mig som alla vapen nollställdes så man fick kitta om på varje map?

Samma här

Permalänk
Medlem

Trevlig hastighet dom har på servrarna 40MB/s

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av alexbriss:

Någon mer än jag som har problem med att uppdatera? Det står bara "Söker efter updateringar" så händer det inget! :S

Antar att det är högt tryck på Origins servrar.

Vad i hela friden, jag var tvungen att köra Origin som administratör för att det skulle gå att ladda hem uppdateringen :S

Permalänk
Medlem

Någon som vet om camo kit sparas nu? Eller måste man ändra varje gång man kör?

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Jets är totalt värdelösa nu, likaså tanks. Aja, AK4 fick en buff iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexbriss:

Vad i hela friden, jag var tvungen att köra Origin som administratör för att det skulle gå att ladda hem uppdateringen :S

Samma här, har de ändrat något?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Asså, varför lägger det till bundles? Beats me..

Permalänk
Medlem

Hmm, bara jag som fick mycket lägre FPS nu på 7970? Körde 32 player Conq maps i preset Ultra innan och min FPS gick ner 15-20FPS i snitt efter den här updaten, första kartan jag provade nu kom jag inte över 40-45fps :S och jag var tvungen att stänga av vsync för att kunna spela nu.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

det är pga sånt här skit som man inte skall spela på PC, "en uppdatering, allt kommer bli så bra o fint" man uppdaterar skiten sen skall man bara fixa 300 moment till.... På PS3 är det bara uppdatera sen fungerar det... överväger fan att gå tillbaka till att bara köra plattform...

Permalänk
Medlem

Grym ändringslista! Massor av fixar på saker som jag märkt av och irriterat mig mer eller mindre på.

Fortfarande månader efter launch satt jag och instinktivt försökte tuta med jeeparna som i BF2. Nu när det funkar kan jag börja spela igen efter ett uppehåll! /klad hest

Permalänk
Medlem

Hmmm.. Min uppdatering ligger på 2,5gb enligt Origin. Bugg ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Någon som vet om camo kit sparas nu? Eller måste man ändra varje gång man kör?

Tror faktiskt att det sparas nu. Spelade en match och valde Spec ops black och matchen efter var det spec ops black.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

NEJ!! jag vill inte ha den patchen.
De nerfar shotguns t.ex. USAS-12 klagar alla på, men att det är med explosive shells den är op med säger ingen något om och därför blir den nerfad med vanliga ochså som redan är helt oanvändbara förutom på typ 2 banor.
Och så buffar de ju typp inga vapen heller, bara nerfar. Vissa saker nerfar de ju så mycket att poängen med att använda dem försvinner, t.ex. IRNV siktet i förra patchen.

Iaf. ser jag fram emot alla bugfixar och andra små ändringar som t.ex. spawnen i TDM och att vi pc spelare kommer få bättre commo-rose.

Fast det är ju just USAS-12 (med all ammo i allmänhet, med frag rounds i synnerhet) som är efterblivet OP.
Vill man köra med hagel kör man 870MCS, vill man köra fullautovapen gör man det....

IRNV kan de ta bort helt å hållet, trams är vad det är.

Permalänk
Skrivet av shottas:

det är pga sånt här skit som man inte skall spela på PC, "en uppdatering, allt kommer bli så bra o fint" man uppdaterar skiten sen skall man bara fixa 300 moment till.... På PS3 är det bara uppdatera sen fungerar det... överväger fan att gå tillbaka till att bara köra plattform...

Så är det ju inte riktigt... Sen vad menar du med att gå tillbaka till att bara köra plattform? PC är en plattform....

Permalänk
Medlem

Ni som har provat spela nu. Märker ni stor skillnad på grejerna? Rekyl etc?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk

FPS ännu sämre med denna patch !

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Skrivet av Jory89:

Fast det är ju just USAS-12 (med all ammo i allmänhet, med frag rounds i synnerhet) som är efterblivet OP.
Vill man köra med hagel kör man 870MCS, vill man köra fullautovapen gör man det....

IRNV kan de ta bort helt å hållet, trams är vad det är.

Trams? Det beror på hur man använder det. Ska man spela på en bana där det finns mycket campare är det hur bra som helst. I siene crossing så kan man se hur många som helst som sitter/ligger och campar i buskarna. Kikaren är främst till för att användas mot campare, sen kan jag hålla med om att den var overpowered innan nerf.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

Yes, en tuta :)

Mest välkomna tillägget, som det har tutats i BFBC2 mfl, nu skall här tutas !

Permalänk
Medlem

Läste någonstans att det var möjligt att köpa alla vapen och andra upplåningar efter denna patchen. Vart gör man det och vad kostar detta?

Permalänk
Medlem

Tråkigt att fps:en har sänkts ytterligare efter patchen, den sjönk ju efter patchen som kom i februari.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Hmm, bara jag som fick mycket lägre FPS nu på 7970? Körde 32 player Conq maps i preset Ultra innan och min FPS gick ner 15-20FPS i snitt efter den här updaten, första kartan jag provade nu kom jag inte över 40-45fps :S och jag var tvungen att stänga av vsync för att kunna spela nu.

Jag fick också mycket lägre .jag provade ett par servrar och fick 30-35 fps .:( va fan håller dice på med .

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Ang. fps så har jag personligen inga problem alls.

Kan vara en AMD grej.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Tror att AS VAL kommer bli fett OP med extended mag. Sen är det ju värdelöst att Javlin har fått en ökning i skada när den INTE används med SOFLAM. Borde dom inte uppmuntra samarbete?

Tuta är helt klart niiiiice!

Andra bra saker:
Mer supression effect, sjukt trött på att recons får headshots trots att man har supress-boost och står och tömmer ett mag i deras ansikte.

splash dmg på RPG är skönt att det är lite lägre. Irl har ju trots allt rpg en riktad/penetrerande sprängverkan. Tycker inte de ska döda, endast skada om man träffar en vägg bakom ex. De ska användas mot fordon och fiender i skydd.. inte för splash.
Skulle även vilja se en ändring så att man måste sikta en liten stund för att få ett rakt skott. Nu är det för mycket raketninjor som skjuter superaccurate trots att de springhoppar bakom skydd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Tråkigt att fps:en har sänkts ytterligare efter patchen, den sjönk ju efter patchen som kom i februari.

Tråkigt .. Skojar du eller ? Med så usla fps är spelet ospelbart . Jag kunde inte bry mig ett skit om de små uppdateringar dom gjort . Men att få sänkt fps är idioti . Men dom kanske inte vill ha folk med nyare amd kort som spelar .:(

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Hehe, man tror dom skojar med en. Dra till med att dubbla spawnprotection, som redan är drygt. Se även till suppression är 300% kraftigare än innan. Man kan ju dampa för mindre....

Permalänk

Önskar att det kom en bana som var riktigt mörk, så man kunde använda irnv och flashlight. Eller dygnsrytmer så på full tickets är det natt sen blir det gryning närmare 0 tickets man kommer. Vore sjukt coolt.