Diablo 3 under eller över förväntningarna?

Permalänk
Medlem

Diablo 3 under eller över förväntningarna?

Har inte en dator för tillfället och är förstås jätte nyfiken hur diablo 3 var! Var det som ni hade föreställt er eller var det saker som ni inte tyckte om / gillade extra mycket?

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Avstängd

spelmässigt är det jävligt roligt, leap med barbaren är skön, sen känns det lite väl förenklat med en pil som visar var du ska gå när du tar fram kartan.
snyggt är det ju

Permalänk
Medlem

Tyckte att spelet såg bra ut när jag testade det med "Guest Pass". Men p.g.a. DRM som den har så avstår jag från det.

Permalänk
Skrivet av fesknet:

Tyckte att spelet såg bra ut när jag testade det med "Guest Pass". Men p.g.a. DRM som den har så avstår jag från det.

Något speciellt eller?

Permalänk
Medlem

under, även att jag inte hade några förhoppningar av det

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

spelmässigt är det jävligt roligt, leap med barbaren är skön, sen känns det lite väl förenklat med en pil som visar var du ska gå när du tar fram kartan.
snyggt är det ju

själv tycker jag diablo 2 är snyggare. tycker graffen är rätt rutten faktiskt.

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

Jag är mäkta imponerad iaf, det är ju inte exakt så lätt som JSvanberg får det att låta, du får inte fram pilen direkt utan det är när du är påväg i rätt riktning eller hållt på länge, som den kommer fram och assisterar.

Personligen är jag som sagt väldigt positiv, speciellt när man kommer till Act 2, flera gånger jag bara suttit o njutit av vilket genomtänkt och underbart spel det är.

Gillar häftiga effekter och speciella quester, som ändå har relevans.
Kan tillägga att jag längtat efter det här sedan 2006 när de först ryktades på allvar om ett D3.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Under. Även fast förväntingarna var låga sen betan.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesknet:

Tyckte att spelet såg bra ut när jag testade det med "Guest Pass". Men p.g.a. DRM som den har så avstår jag från det.

drm?

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Avstängd

Över! Långt över.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem
Skrivet av tachiibou:

Något speciellt eller?

Ja att även fast du kör Singel player läge. Så ändå använder du deras servrar att kör den på, och det kan du kontrollera genom att "Mouse over" vart ping'en är.

Permalänk

tycker det är kul. Har inte spelat ngt H'n'S innan så tycker att det är underbart att hacka demoner i småbitar Helt klart över!

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Jag hade stora förväntningar och jag kan säga att Diablo 3 lever upp till 99% av de kraven jag ställt på det.

Det enda negativa var att man första dagen ( 13-15 timmars speltid ) klarat ut Normal, men nu kommer nightmare! så får man ha mer skoj med mitt nya favoritspel

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

hypen var då mycket mer än jag trodde Swec har ju blivit spammat dom sista dagarna. fullt upp för våra moderatorer då

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

Lipande över att det kräver internetuppkoppling.

Jag tycker det var över förväntan det lilla jag lyckats spela (inte lätt att försöka logga in idag på kvällen).
Men jag hade inte speciellt höga förväntningar, tröttnade ganska snabbt både på ettan och tvåan.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att det motsvarat mina höga förväntningar. Diablo 2 var väldigt kul men detta är mycket mer polerat och genomtänkt. Utvecklarna som har haft hand om trean har uppenbarligen ett klart bättre grepp om spelmekanik och om hur spelare reagerar.

Jag finner det dock lustigt att folk har pratat om att det skulle behövas någorlunda hyfsade grejer för att köra D3 på High, vilket verkligen inte verkar behövas. Har kört det på ett GTX 285 och en C2Q 2,4 GHz och det håller 60 fps. Grafikkortet blir varmare av att spela Legend of Grimrock än av Diablo III.

Permalänk
Medlem

Var själv tveksam om jag skulle köpa det men blev spontaninköp ändå,så har intevarit så supertaggad efter jag spelade den korta publika betan.
Men jäklar vad skoj det är att kötta omkring med barbaren! Mycket mycket nöjd med inköpet,har precis nåt act 2 och det blir ju bara bättre och bättre.

Så över förväntan från min sida.

Permalänk
Medlem

Precis så bra som jag hade förväntat mig. En mycket värdig uppföljare till diablo 2

Permalänk
Medlem

Bara spelat igenom act 1 och är helt i förväntan än så länge.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

Har lirat hela dagen nu och fyfan vilket tråkigt, enformigt, oinspirerat och förutsägbart skräp det är. Det enda positiva jag kan nämna om spelet är musiken, de klassiska snygga cg-sekvenserna och temat generellt sett. Men det räcker inte för att driva mig vidare i spelet.

Inte för att jag hade några höga förväntningar då, eftersom jag snabbt dissade de tidigare titlarna också under tonåren pga dess gameplay. Men jag tänkte att ett sånt här hypat oldschool-spel skulle vara roligare att lira idag när man är lite äldre, särskilt med tanke på hur pass länge Blizzard har slipat på spelet.

Men nej, detta var nog första och sista gången jag loggat in på battlenet sen -99. Ska ge det en liten chans till nu några timmar innan jag däckar, bara för att se om det kanske blir nå bättre i under act 2. Tveksamt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Spelet är kul att spela, men det är fan inte diablo nånstans. Riktigt besviken

Visa signatur

E8400 @ 4,2 ghz | Thermalright Ultra 120 eXtreme | Asus P5Q-Deluxe | 4Gb Corsair 8500 | Asus GeForce ENGTX560 TI DCII | Corsair AX 850W 80+ GOLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av hestah:

Spelet är kul att spela, men det är fan inte diablo nånstans. Riktigt besviken

Hur förklarar du då alla bitar som är exakt likadana som i den tidigare delen? Överdrivna kommentarer hjälper inte någon.

Permalänk
Medlem

Det är jäkligt polerat, typiskt Blizzard. Skulle nog säga att det är över förväntan än så länge.

Fast det suger att man blir kickad från battle.net ibland just nu. Om man utforskat ett område är det bara att gå tillbaka och göra om allt om man blir kickad, precis som i Diablo2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Har lirat hela dagen nu och fyfan vilket tråkigt, enformigt, oinspirerat och förutsägbart skräp det är. Det enda positiva jag kan nämna om spelet är musiken, de klassiska snygga cg-sekvenserna och temat generellt sett. Men det räcker inte för att driva mig vidare i spelet.

Inte för att jag hade några höga förväntningar då, eftersom jag snabbt dissade de tidigare titlarna också under tonåren pga dess gameplay. Men jag tänkte att ett sånt här hypat oldschool-spel skulle vara roligare att lira idag när man är lite äldre, särskilt med tanke på hur pass länge Blizzard har slipat på spelet.

Men nej, detta var nog första och sista gången jag loggat in på battlenet sen -99. Ska ge det en liten chans till nu några timmar innan jag däckar, bara för att se om det kanske blir nå bättre i under act 2. Tveksamt.

Om du nu tycker att det är så tråkigt, enformigt, oinspirerat och förutsägbart skräp. Hur kommer det sig att du spelat hela dagen och är villig att ge det en chans "några timmar till" ?
Men uppenbarligen är inte hack'n'slash genren något för dig, klart som tusan du inte uppskattar Diablo 3 om du inte gillade de första spelen.

För egen del så var det över förväntan och jag hade höga förväntningar till att börja med då jag spenderat många hundratals om inte tusentals timmar med Diablo 2.

Skrivet av CFSsss:

Fast det suger att man blir kickad från battle.net ibland just nu. Om man utforskat ett område är det bara att gå tillbaka och göra om allt om man blir kickad, precis som i Diablo2.

hmm? har inte blivit disconnected någon gång alls och jag har spenderat en hel del timmar inloggade. En kompis blev frånkopplad 1 gång tidigare under kvällen men utöver det så har allt flutit på finfint.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Fast det suger att man blir kickad från battle.net ibland just nu. Om man utforskat ett område är det bara att gå tillbaka och göra om allt om man blir kickad, precis som i Diablo2.

Det konstiga med det för min del är att det hände ett par gånger för mig på förmiddagen. När jag sedan spelade igen på kvällen funkade allt perfekt, trots den oerhört mycket större belastningen på servrarna.

Permalänk
Medlem

Det estetiska får man tycka vad man vill om men samtliga i vårat team är helt klart positiva till spelet och tycker helt klart det är en bra uppföljare. En del har ändrats eller ganska mycket från 2an men skulle inte säga att det direkt är till det sämre, förutom kanske inventoryt som nu rymmer 20x mera. Blizzard gör en verkligen inte besviken och levererar en finputsad diamant!

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Kan man säga, mitt-i-mellan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Hur förklarar du då alla bitar som är exakt likadana som i den tidigare delen? Överdrivna kommentarer hjälper inte någon.

På ytan ja är dem väl lika. Men det som gjorde att Diablo 2 fortfarande spelas, finns inte i Diablo 3.
Ja gillar att spela D3, men det lever inte upp till mina förväntningar.
Tycker gameplayet är bra, ett riktigt roligt hack and slash.
Men så förenklat fördummat, nerbantat och sämre än 2an.
Jag blev inte engegerad i storyn ett dugg, kändes som en parodi på Diablo.

Jag hade alldeles för höga förhoppningar på det här, delarna som gjorde att jag älskade att spela Diabo 2 i allt för många timmar genom åren finns inte i Diablo 3.
Sen är även manuset och handlingen röskskådelspelet miljöerna osv också långt under vad jag hade förväntat mej. Det är så låg nivå och jag har svårt att förstå att det är Blizzard som gjort spelet när dem i mina ögon alltid stått för toppkvalitet
Dablo 3 är inte inte en bråkdel så bra så jag hade förväntat mej, det gjort på ett sätt som ska tilltala den stora massan, inte hardcore Diablo fansen och det är väl det jag är sur över.

Visa signatur

E8400 @ 4,2 ghz | Thermalright Ultra 120 eXtreme | Asus P5Q-Deluxe | 4Gb Corsair 8500 | Asus GeForce ENGTX560 TI DCII | Corsair AX 850W 80+ GOLD

Permalänk
Medlem

Köpte det mest för att hänga med i snacket hos polarna och på jobbet. Dessutom så återuppväckte spelet mitt Skypeanvändande med mina vänner igen. Utan att ha direkta förväntningar kan jag säga att det lilla jag har kört har känts roligt och givande, särskilt när man blastar igenom allt med några polare.

Det som är B med spelet är överflödet av loot och items. Jag är en sån person som vänder på alla stenar i varje spel jag kör, men här fanns lite väl många stenar att vända på...