Diablo 3 under eller över förväntningarna?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har suttit och nördat några timmar nu, och det är verkligen ett bra spel. Kommer spendera (för) många timmar med det

Det var lite trubbel med servern tidigare, men nu tycks det ha ordnat upp sig Hoppas att det blir felfritt imorgon.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Om du nu tycker att det är så tråkigt, enformigt, oinspirerat och förutsägbart skräp. Hur kommer det sig att du spelat hela dagen och är villig att ge det en chans "några timmar till" ?

Som jag skrev så har jag nyss bara kommit till act 2. Polarna och forumen säger att det blir bättre längre in i spelet, därav känns min nuvarande uppfattning av spelet ännu ganska ytlig. Även om jag inte är imponerad alls av inledningen så vill jag hoppas på att pengarna inte var helt slängda i sjön.

Skrivet av TiasE:

Men uppenbarligen är inte hack'n'slash genren något för dig, klart som tusan du inte uppskattar Diablo 3 om du inte gillade de första spelen.

Åter igen, som jag nämnde i min post så var de tidigare spelen helt ointressanta för mig när dom var aktuella, dvs för 12-16 år sedan, en tid då jag istället var väldigt insnöad runt Quake. Det händer mycket vad gäller spelsmak under en så lång tid, och jag tänkte som sagt att jag kanske skulle uppskatta denna klassiska stil mer idag.

Egentligen är det faktiskt inte just hack'n'slash-delen jag stör mig på, för det är ju alltid kul att kötta sig fram i horder av fienden, oavsett vilken typ av spel det är. Utan det jag saknar är snarare innehåll, något som driver, upplevelser, något annorlunda, ett extra element. Jag vet inte exakt vad, men just nu känns det nämligen bara meningslöst, särskilt i samband med det otroligt svaga berättandet av storyn.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Sådär. Nu har jag klarat ut diablo III.
Sjukt jävla bra spel, älskar alla välgjorda cutscenes.

Är dock lite tom inombords nu, vad ska jag göra nu då :P?
I d2 hade man tristram/cow runs/boss runs osv.
I D3 vetja fan

Frågan är hur kul det är att köra exakt samma story igen 3 ggr.

Jag ser fram emot en framtida expansioner iaf
eftersom det är ganska obvious att det lär komma en ^^
en lär komma.

Permalänk
Medlem

Älskar det!

Trodde inte jag skulle bry mig så mycket, spela mest för coop och lite själv. Spelade betan lite då när den va öppen, men då kostade det inget. Men nu gud va kul det är.

Inget man ångrar iallafall.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Jag förväntade mig ett spel som var alldeles för polerat, som öser belöningar på en (= inte känns belönande) och allmänt tråkigt.
Det är faktiskt lite, men inte mycket, över förväntan hittills, men jag tror att spelglädjen snart går över.

Det är mitt första Diablospel.

Permalänk
Medlem

Börjar på Normal act 3 imorgon, hittills har det varit upp till förväntningarna.

Permalänk
Medlem

Under förväntningar. Kass grafik. Ingen bra känsla i striderna.

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem

Jag tycker det hittills har uppfyllt mina förväntningar, dock är gear och vilka spells man ska köra ett frågetecken, man bara hackar på genom acterna. Är dock bara på act2 och nu är det dags för arbetsdag sen ledig imorgon så det blir till att köra ikväll och imorgon.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem

Det är grymt!

Jag och en kompis satt som klistrade igår i 7 timmar, älskar storyn so far och känslan när man springer runt i alla härliga områden är jäkligt skön!

Vi har redan planerat in lan-helg så nu jävlar ska det spelas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Själv tycker jag Diablo, Diablo 2 och Diablo 3 är lika bra/dåliga.

Man måste gilla den här typen av spel för att verkligen uppskatta det.

Problemet är att Diablo III och i lite mindre mån Diablo II inte är samma kategori som Diablo. I Diablo så var det långsam krypande stämning som gällde. I de senare så är det hack'n'slash med drösar av items och flashiga ljuseffekter. Det är som att säga att 300 och Ben Hur är samma kategori av film.

Skrivet av Evil Peter:

Hur förklarar du då alla bitar som är exakt likadana som i den tidigare delen? Överdrivna kommentarer hjälper inte någon.

För att grunden, stämningen, det viktigaste, är helt annorlunda.

Permalänk
Medlem

Bra att det kräver spel online, svårare att piratkopiera och att fuska till sig fetaste looten med nåt program nån annan gjort åt dig.

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem

Arg jag är på Blizzard....... Det räcker inte med att mina Achievements är borta. Min karaktär är också BORTA! -_-

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Mitt första intryck är lite negativt efter ca 3 timmars lir igår.

Jag hann inte komma speciellt långt då det var svårt att få komma in på en server och starta spelet. Först blev det en Monk på ASIA men sen krashade de servrarna och senare kom jag in på EUROPE och testade med en Witch Doctor fram till Quest 4 i act 1.

Jag gillar att det är olika intro-klipp inför diverse event i spelet beroende på vilken karaktär man kör med och om det är en man/kvinna. Spelet är väl rätt snyggt men jämför man med D2 har inte grafiken förbättrats så mkt på 11 år... Monk var ball men Witch Doctorn var inte så rolig att köra med på låg lvl iaf. Bara hålla på och kasta massa konstiga krukor med spindlar i och ens mana verkar aldrig gå ned hur mkt man än spammar spells. Man verkar inte ha mkt valmöjligheter i hur man vill använda attacker och spells med olika musknappar och tangentbordet, lyckas inte ens få min WD att göra en vanlig attack med vapen när hon väl fått "skills" på musknapparna. Och valmöjligheten i vilka spells och färdigheter man vill utveckla när man går upp i lvl verkar ha tagits bort. Jag kanske gör fel men det verkar inte gå att spara skillpoäng och lägga flera på en och samma skill? Skill-treet i D2 var ju skitbra som de var, det här nya systemet känns kasst.

Överlag känns spelet väl enkelt hittills, Blizzard verkar tro att man behöver vägledas och få massar av hjälp och några egna val av utvecklingen av ens karaktär ska man inte få göra. Men det blir säkert bättre senare i spelet och på andra svårighetsgrader.

Saknar också battle.net kanalerna och chatten. Man vill ju kunna skapa och joina games för Baal-runs/Free stuff/Duels etc... Inte bara matchas ihop med randoms för att göra ett visst quest.

Permalänk

Hann knappt spela någonting igår då jag var så trött att jag höll på att däcka på tangentbordet när jag hade spelat i ca 20 minuter, dock tyckte jag det var rätt mysig stämning, och mysig musik, gillade inte riktigt hur attackerna såg ut (spelade som Wizard upp till lvl 5) de var inte speciellt roliga att kasta, och inte något vidare splatter att prata om när fienderna dog, alltså blev slakten inte speciellt underhållande, men kanske blir lite roligare nu när man fått sig 12 timmars sömn xD

EDIT: En till sak jag kom på som jag blev lite besviken på var att fiendens slag träffar även om man är ett par meter ifrån dem. Var så länge sen jag spelade D2 så minns inte om det var så där också, och är kanske bara för van vid att spela Tera, men tyckte det var rätt drygt :C

EDIT 2: Tar tillbaka det jag sa innan, älskar allt nu :3 Skitsnygga miljöer också, kommer nog lägga väldigt mycket tid på detta spel

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Det lilla jag spelat än så länge så är det helt i linje med förväntningarna, jag är med andra ord i extas. Visst, jag hade förväntat mig ÄNNU lite häftigare grafiskt godis, men det är också det enda jag kan hitta som är negativt. Kvalitén på ljud och ljudeffekter slår enl. min mening alla rekord, det är precis lagom mörkt och mysigt och en klickfest långt utöver det vanliga.
En sak till jag kan tycka är synd är att man "bara" kan spela fyra spelare tillsammans samtidigt, har redan slagit i den gränsen flera gånger och velat kunna vara fler på en gång. Samtidigt kan jag förstå att det är sjukt svårt att göra ett spel som passar för både en och åtta spelare samtidigt, men med tanke på hur väl spelet skalar med 1-4 spelare (mobs blir inte bara starkare och slår hårdare, de blir även fler!).
Dessutom finns klassiska blizzardinslag av humor vilket är underbart

Permalänk
Medlem

Kan man justera chatfönstret? Den visar 5 rader i rätt stor font. Van från wow att kunna ändra sånt. När man chattar med många är 5 rader för lite.

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av adfi:

Sådär. Nu har jag klarat ut diablo III.
Sjukt jävla bra spel, älskar alla välgjorda cutscenes.

Är dock lite tom inombords nu, vad ska jag göra nu då :P?
I d2 hade man tristram/cow runs/boss runs osv.
I D3 vetja fan

Frågan är hur kul det är att köra exakt samma story igen 3 ggr.

Jag ser fram emot en framtida expansioner iaf
eftersom det är ganska obvious att det lär komma en ^^
en lär komma.

Shit, world first på att farma Diablo på Inferno nivå?

Grattis!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Inte hunnit spela så mycket pga jobb och dylikt men än så länge är det farligt roligt

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat något av de tidigare diablo spelen och hade inga större förväntningar på detta(då jag inte tyckte det känndes som min typ av spel). Men då jag har hört mycket gott om Diablo 2 så testade jag D3. Jag är fortfarande bara på act 1 och kan säga att det är över förväntan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Arg jag är på Blizzard....... Det räcker inte med att mina Achievements är borta. Min karaktär är också BORTA! -_-

den är inte borta... du är säkert inne på eu servern, och innan har du spelat på us...

logga in på dom andra serverna och kolla så hittar du nog din gubbe.

Permalänk
Medlem

Har ju kört Betan ett flertal gånger men tycker det är ett mysigt spel. Visst, det är inte riktigt samma känsla som D1 och D2 som var lite mörkare och mer groteska på något sätt. Detta är lite mer "pastellfärgat" men ändå tillräckligt gloomy med den uppdaterade grafikmotorn och de snygga fog effects (svengelska ftw). I varje fall blir detta ett spel jag kommer köra casual lite då och då för skojs skull, tror dock inte jag kommer att nöta det.

Sen är jag inte en sådan person som vill ha pengarna tillbaka för att det inte gick att logga in igår runt peak hours (det fungerade senare på kvällen) eller för att det är nån DRM.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tycker det är ganska kasst att man först måste vänta typ 100 år innan spelet kommer ut, sen är det försenat flera gånger och sen när man väl vill testa spelet så är servrarna överbelastade så man kan inte ens logga in....och man måste vara inne på Bnet även för att köra Campaign. Fick spelet igår och ett dygn efter realeas har jag inte ens kunnat komma in på servern....Error Code 37, server is busy. Står att dom håller på att uppgradera, men tycker dom borde vara mer förberedda efter en lång beta och all erfarenhet från Wow:D Annars är spelet underbart:)

Permalänk
Medlem

En värdig uppföljare till Diablo II helt klart, man har inte ändrat på konceptet utan förbättrat, putsat och snyggat till det, helt rätt väg att gå!

Den härliga Diablo känslan finns där och det är det viktiga!

Permalänk
Medlem

Jag gillar det Helt klart över mina förväntningar.
Finns inget spel jag har lagt ner så många timmar i som D2 och det känns farligt nära att det kommer bli likadant med D3 ^^

Visa signatur

Gammal Imac||Något nyare HP z420 workstation

Permalänk
Avstängd
Skrivet av necry:

själv tycker jag diablo 2 är snyggare. tycker graffen är rätt rutten faktiskt.

hur menar du nu? för upplösningen är ju högre i trean, mer detaljer i trean

Permalänk
Musikälskare

Över! Utan tvekan!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

En värdig uppföljare till Diablo II helt klart, man har inte ändrat på konceptet utan förbättrat, putsat och snyggat till det, helt rätt väg att gå!

Den härliga Diablo känslan finns där och det är det viktiga!

Nej, diablokänslan finns det inget spår av, känslan från Diablo II är måhända kvar, och utvecklad, men inte det som gjorde ursprungliga Diablo det som det var. Har man Diablo II som första spel i serien kanske man inte ser detta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fesknet:

Tyckte att spelet såg bra ut när jag testade det med "Guest Pass". Men p.g.a. DRM som den har så avstår jag från det.

sant, men kostar ju inget, så du spelar inga spel som kräver internetanslutning? inte cs, wow, cod eller bf? va tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

sant, men kostar ju inget, så du spelar inga spel som kräver internetanslutning? inte cs, wow, cod eller bf? va tråkigt.

DRM betyder inte internetanslutning, det finns fler aspekter.