Diablo 3 item värdering

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

om du har tur 1-4M kanske inte så många som spelar WD och en hel del kör även med sköld

Det finns nog tillräckligt som spelar WD för att någon vill köpa. Jag menar, hur många spelar Diablo? Flera miljoner, även om bara 1% kör WD så är det ju ex antal 10.000 som spelar wd..

Finns liknande med bid på 12 m atm, dock är den lite bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Tror också att det ligger nånstans där. Den har ingen Mana regen på sig heller, vilket man gärna vill ha där på en WD off-hand.

Skulle själv tippa på mycket mera. Avsaknaden av mana regen är i denna Mojo ingen problem, då "main" staten är Posion dart +%, vilket gör att den som köper mojon spelar med en Splinterbuild. Och i en Splinterbuild är manan inget problem..

Permalänk
Skrivet av Brusarn:

Skulle själv tippa på mycket mera. Avsaknaden av mana regen är i denna Mojo ingen problem, då "main" staten är Posion dart +%, vilket gör att den som köper mojon spelar med en Splinterbuild. Och i en Splinterbuild är manan inget problem..

Nej det är endå avsaknad av den staten och därför så dras priset ner en hel del men som sagt det finns idioter där ute som har för mycket guld MEN om man har lite innanför pannbenet så spenerarman inte mer än 1-4M på denna men lycka till iaf;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

Nej det är endå avsaknad av den staten och därför så dras priset ner en hel del men som sagt det finns idioter där ute som har för mycket guld MEN om man har lite innanför pannbenet så spenerarman inte mer än 1-4M på denna men lycka till iaf;)

Hehe okej okej.. Vi får se

Jag återkommer när/om jag säljer den. Den höjde Dpsen på min egen WD från 52-59k obuffad så den var ju grym för mig iaf.. Den har alla stats jag själv letar efter, eftersom jag själv kör splinterbuild.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om den här? För låg DPS eller är det nåt att hänga i granen trots allt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Vad tror ni om den här? För låg DPS eller är det nåt att hänga i granen trots allt?

http://img228.imageshack.us/img228/6296/namnlscd.png

1-3 mille beroende på hur mycket tur du har

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

1-3 mille beroende på hur mycket tur du har

Prövar lägga ut 900 000 som bid och 3 000 000 som buyout. Värsta som kan hända är väl att ingen nappar på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Prövar lägga ut 900 000 som bid och 3 000 000 som buyout. Värsta som kan hända är väl att ingen nappar på det

Det är nog för högt pga vapnets DPS, men pröva skadar ju aldrig. Din bid på 900k är nog vad den skulle kunna gå för, tror jag.

Jag har börjat lägga löjligt billiga bids på mina items, men högre buyouts, för att se om det hjälper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skmzarn:

Det är nog för högt pga vapnets DPS, men pröva skadar ju aldrig. Din bid på 900k är nog vad den skulle kunna gå för, tror jag.

Jag har börjat lägga löjligt billiga bids på mina items, men högre buyouts, för att se om det hjälper.

Du kan nog ha en poäng faktiskt. Han bör nog lägga bid på typ 600k, och buyout på 3 eller något

Permalänk
Medlem
Skrivet av skmzarn:

Det är nog för högt pga vapnets DPS, men pröva skadar ju aldrig. Din bid på 900k är nog vad den skulle kunna gå för, tror jag.

Jag har börjat lägga löjligt billiga bids på mina items, men högre buyouts, för att se om det hjälper.

Det har jag gjort länge, dock inte så hög buyout. Har numera 40 osålda items liggandes på AH.
Det verkar som om man bara får sålt saker som har någon maxad stat.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Det har jag gjort länge, dock inte så hög buyout. Har numera 40 osålda items liggandes på AH.
Det verkar som om man bara får sålt saker som har någon maxad stat.

40 bara? Jag har fyra proppfulla mules med skit som faktiskt är bra och borde gå att sälja för 500k upp till 40 mille. Säljer saker? Näeh. Jag försöker gå igenom dem lite då och då, och filtrerar ut dem "sämre" grejerna, så att jag blir av med saker oavsett om de är värda miljoner i mina ögon.

Jag har gått ner så mycket i pris det bara går. Finns det något item som har liknande mina stats, men sämre för 5 mille, kanske jag sätter upp det för 2 mille, och bid på 1 mille. Men folk slutar ju spela spelet. Man kan ju tänka sig att folk som köper billigare saker försöker sälja dyrare eller på RMAH. Men det verkar också bli färre och färre som gör det.

Ja, du verkar ha rätt i det, folk köper bara om det är maxade stats, eller nästintill. Men har också å göra med att folk får bättre gear, och inga bra items försvinner ju någonsin i Softcore, så de går ju runt i cirkulation hela tiden och då minskar värdet på dem för att liknande items börjar dyka upp på AH.
Ju fler liknande items som dyker upp på AH, desto lägre värde får de. Kvalitet före kvantitet.

Permalänk

Hittade denna idag, men har inte spelat Demon Hunter så mycket själv; så jag har dålig koll på vad som är värdefullt. Vad bör jag lägga ut denna för?

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |

Permalänk
Medlem

Den kan jag köpa av dig för 1m

Permalänk
Skrivet av mallow:

Den kan jag köpa av dig för 1m

Hehe, tror jag säkert

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocky Scarlet*:

Jag kan köpa den för 5 mille!

Fick 22,5 för den

Permalänk
Medlem
Skrivet av skmzarn:

40 bara? Jag har fyra proppfulla mules med skit som faktiskt är bra och borde gå att sälja för 500k upp till 40 mille. Säljer saker? Näeh. Jag försöker gå igenom dem lite då och då, och filtrerar ut dem "sämre" grejerna, så att jag blir av med saker oavsett om de är värda miljoner i mina ögon.

Jag har gått ner så mycket i pris det bara går. Finns det något item som har liknande mina stats, men sämre för 5 mille, kanske jag sätter upp det för 2 mille, och bid på 1 mille. Men folk slutar ju spela spelet. Man kan ju tänka sig att folk som köper billigare saker försöker sälja dyrare eller på RMAH. Men det verkar också bli färre och färre som gör det.

Ja, du verkar ha rätt i det, folk köper bara om det är maxade stats, eller nästintill. Men har också å göra med att folk får bättre gear, och inga bra items försvinner ju någonsin i Softcore, så de går ju runt i cirkulation hela tiden och då minskar värdet på dem för att liknande items börjar dyka upp på AH.
Ju fler liknande items som dyker upp på AH, desto lägre värde får de. Kvalitet före kvantitet.

ja 40 liggandes kvar i AH. i Min stash i spelet är det nästan fullt, för man vet ju inte riktigt om man ska sälja till vendorn för 1500 eller lägga ut den på AH.
För övrigt så är väl alla saker man själv har hittat värda multum. Det är bara alla andra som inte uppskattar värdet.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Skrivet av Extrakebab:

http://i49.tinypic.com/ir5qc3.png

Vilken värde har den hära? hög int och vitality

Den blev såld för 5.6 mille och lootade nån belt med 149 str, över 100 vita all resitance + en till resitance sålde dne för 4 mille.

Gått bra för mig dom senaste dagarna

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om den här ringen? får såna jälva spridda resultat på AH...

Permalänk
Skrivet av dj_aleks:

Vad tror ni om den här ringen? får såna jälva spridda resultat på AH...

http://img109.imageshack.us/img109/4790/ringi.jpg

Finns närapå identiska för lite över en miljon, ändrar du resistance till typ poison eller annat hittas en hel del under en miljon, så kan säkert säljas för 1-2m, finns säkert någon fire res monk som köper.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Finns närapå identiska för lite över en miljon, ändrar du resistance till typ poison eller annat hittas en hel del under en miljon, så kan säkert säljas för 1-2m, finns säkert någon fire res monk som köper.

Tänkte lite så jag också..=)

Permalänk

Hmm är inte så insatt i AH, lägga ut denna och för hur mycket eller är det vendor trash?

Permalänk
Medlem

Kan någon värdera denna ring åt mig?

http://tinypic.com/view.php?pic=jjlqnd&s=6

Får lite olika resultat från AH så är väldigt osäker.

Permalänk
Skrivet av dj_aleks:

Vad tror ni om den här ringen? får såna jälva spridda resultat på AH...

http://img109.imageshack.us/img109/4790/ringi.jpg

skulle max ge 500k-1M för den för att den har ingen socket inget vitality eller ingen LoH så den är ganska dålig för en munk

Permalänk
Skrivet av Calcutta:

Kan någon värdera denna ring åt mig?
http://tinypic.com/view.php?pic=jjlqnd&s=6

http://tinypic.com/view.php?pic=jjlqnd&s=6

Får lite olika resultat från AH så är väldigt osäker.

Det är bra stats för en dps munk och en DH helt klart. LpS är underskattat och det är en jätte bra tankstat så jag skulle nog säga iaf en 2/3-5/6M

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i9 9900k / EVGA RTX 3080
Lian Li O11 Dynamic / EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

skulle max ge 500k-1M för den för att den har ingen socket inget vitality eller ingen LoH så den är ganska dålig för en munk

La ut den för 500k startbid tror ja, får se vart vi hamnar

Permalänk
Medlem

Chest med

* 280 Armor
* 300 vitality (med 3st star gems i 3st sockets)
* 22 All resist
* 50 Strength

Hittar bara en liknande på AH, med 30 mera vitality och 25 mer all resist som går för 50m, men jag får inte ens 10 va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av python_ormen:

Hmm är inte så insatt i AH, lägga ut denna och för hur mycket eller är det vendor trash?

http://img801.imageshack.us/img801/707/vapen.png

Du ska definitivt lägga ut den, har inte tillgång till ah så kan inte kolla vad den är värd men det är definitivt inte vendor trash.

Permalänk
Skrivet av wbm:

Du ska definitivt lägga ut den, har inte tillgång till ah så kan inte kolla vad den är värd men det är definitivt inte vendor trash.

helt okej eftersom den har socket för en amethyst och 200 int endå ingen dålig dps dock avsaknad av vit men endå skulle jag nog säga 1-3M någonstans utan att ha tillgång till ah atm.

Permalänk
Skrivet av Brusarn:

Chest med

* 280 Armor
* 300 vitality (med 3st star gems i 3st sockets)
* 22 All resist
* 50 Strength

Hittar bara en liknande på AH, med 30 mera vitality och 25 mer all resist som går för 50m, men jag får inte ens 10 va?

asså den har aldeles för låg armor aldeles för låg str för en barbar sedan om du skall sälja den lägg inte i star amethysts utabn vanliga flawless och lögg den för mindre du kanske kan få en 150-400k av en nydingad gubbe skulle ja tippa på eftersom den har så låg all res.

och 50M för den andra om den har dom statsen är rena drömmen