Diablo 3 item värdering

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunken303:

Jag kan på rak arm säga att den är värd en hel del, hur mycket vet jag inte.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av addepladd:

Några saker jag skulle vilja veta vad dom var värda

Det är nog tyvärr bara helm of commanden som är värd något mer än kaffepengar.

Permalänk
Skrivet av davaa:

Jag kan på rak arm säga att den är värd en hel del, hur mycket vet jag inte.

Har noll koll själv? 100k-1mille-10mille? Ingen?

Permalänk
Medlem

vad kan denna vara värd?

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunken303:

Har noll koll själv? 100k-1mille-10mille? Ingen?

Jag skulle nog sätta ut den på bid för minst 10mil iaf, jag (wizard) skulle lätt betala det för den där om det inte vore för avsaknaden av crit/crit>arcpower

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCFreak:

Jag skulle nog sätta ut den på bid för minst 10mil iaf, jag (wizard) skulle lätt betala det för den där om det inte vore för avsaknaden av crit/crit>arcpower

Jag håller med, sätt ut den först minst 10 mil bid.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk

Har denna något värde tro?

Permalänk
Medlem

Någon som har en aning om vad denna kan vara värd?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Predator123:

Har denna något värde tro?

2045G.

Skrivet av davaa:

Någon som har en aning om vad denna kan vara värd?

Handskar med 19% MF får man för 20k på AH. Resten av statsen är irrelevanta då de är för låga för att någon skulle använda vantarna till annat än som MF-byte.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

2045G.

Handskar med 19% MF får man för 20k på AH. Resten av statsen är irrelevanta då de är för låga för att någon skulle använda vantarna till annat än som MF-byte.

Är inte 97 all res för en monk värt ganska mycket?
De har ju vit o dex också, borde ju vara ganska bra. Finns självklart gloves med högre dex/vit men..

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Är inte 97 all res för en monk värt ganska mycket?
De har ju vit o dex också, borde ju vara ganska bra. Finns självklart gloves med högre dex/vit men..

Jag tror faktiskt att de kan vara värda litegrann.
Men spara dem och se ifall Blizzard nerfar MF-switching, de kan bli värda mer isåfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Här får du helt enkelt tänka efter lite. Det är väldigt låg dex och vit så de får du värdera lågt, sedan har vi acceptabel crit chance och crit damage och slutligen bra all resist. Handskarna saknar dock helt IAS vilket är avgörande i det här fallet eftersom varken munk eller demonjägare kommer vara intresserad av dem. Hade de haft högre stats kunde de kanske betingat en slant men jag skulle klassa dem som vendor trash. Har du gott om lediga slots på AH kan du säkert få några tusenlappar.

fick 1.4 mille så någon gillade dom tydligen

Permalänk
Medlem

Fick dessa och en stormshield nyss gissa om jag är glad.

Men värdering på dessa perfekt dex och perfekt MF

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Här får du helt enkelt tänka efter lite. Det är väldigt låg dex och vit så de får du värdera lågt, sedan har vi acceptabel crit chance och crit damage och slutligen bra all resist. Handskarna saknar dock helt IAS vilket är avgörande i det här fallet eftersom varken munk eller demonjägare kommer vara intresserad av dem. Hade de haft högre stats kunde de kanske betingat en slant men jag skulle klassa dem som vendor trash. Har du gott om lediga slots på AH kan du säkert få några tusenlappar.

Känns som du underskattar AH rejält, flera items som du sagt varit värdelösa som går att sälja för bra summor, ex nu med glovesen för 1.5 m som du säger är skräp och kan få några k för.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Nivity:

Känns som du underskattar AH rejält, flera items som du sagt varit värdelösa som går att sälja för bra summor, ex nu med glovesen för 1.5 m som du säger är skräp och kan få några k för.

Det jag underskattar är snarare antalet korkade spelare som slänger ut pengar på dåliga eller mediokra föremål utan att egentligen veta vad de sysslar med. Jag bedömer de saker jag kommenterar jämfört med andra liknande eller motsvarande föremål och räknar i möjligaste mån om till ren dps eller dpsökning. Ett vapen med crit damage eller en massa int exempelvis jämför jag med ett vapen utan dessa stats men som istället har motsvarande ökning i dps, detta för att få ett rimligt pris istället för att fastna i träsket av prylar som är satta till alltför högt pris och därför inte säljer.
Att sedan spelare hör att allt som är crit är bra och därför blir våta i byxan och ibland betalar absurda överpriser när de hittar ett föremål med stats de hört skall vara bra är naturligtvis bra för säljaren men innebär inte att man rimligen kan förvänta sig att sälja varje liknande föremål till ett sådant pris. Det jag anger är just vad man rimligen kan förvänta sig, vilket jag flera gånger påpekat. Jag har också förklarat hur jag resonerat vid flera tillfällen för att den som skall sälja föremålet lättare skall kunna avgöra om det jag säger verkar vettigt eller inte, och naturligtvis för att underlätta vid värderingen av framtida föremål som skall säljas.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Vantarna är duktigt bra om man behöver just resist, MF och är beroende av Health Globes(sjukt bra på dessa ovan) för att överleva. Med en extra skvätt VIT är de helt ok, kankse inte värda 1,4 mille, men för rätt person så. Har själv offrat en hel del DPS för MF, orkar inte byta, spelet är ju i realtid, så fattar inte att folk hinner...

Själv har jag sällan "råd" att låta slots stå och vänta på bud i 36 timmar, mina grejer går fort och billigt på buyout...

Synd att man inte kan sortera på mera än tre stats, förstår att folk har problem. När jag tvekar sätter jag hellre ett lägre pris, hatar att få tillbaka grejer osålt...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Svårt att hitta motsvarande på AH. Finns ju liknande för ca 1-3 mille, med Strength, MF och Vit, men sen tillkommer ju armor och life regen vilket borde kunna ge lite

EDIT:

Permalänk
Medlem

Någon som kan värdera denna?

Permalänk

Vilken värde har den hära? hög int och vitality

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Vendin:

Jag kan köpa den för 5 mille!

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurragrund:

Den är superlätt att värdera, så lär dig göra det själv iställt.

Bara att gå in på AH, filtrera efter allres och vit strax under värderna du har och sedan göra en sökning för varje str/dex/int och se vad liknande ligger ute för. Det tar dig 2 minuter, du får ut prylerna på AH snabbare och slipper i fortsättningen fråga för så här lätta items att värdera.

Permalänk
Medlem

Vad tror vi om dessa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vendin:

sjuk..

Permalänk
Proffsmoddare

vad kan en sån här vara värd?

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;12461443']vad kan en sån här vara värd?

http://img535.imageshack.us/img535/6659/talismanet.jpg

Mycket :S

Jag vill oxååå loota sånt där !

Topic, lägg upp på diverse forum innan du säljer och försök att deala utanför Ah för att slippa "skatt"

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;12461443']vad kan en sån här vara värd?

De 18m du satt ut den för kommer du inte få. Jag sålde nyss en klart bättre (100 int, 200 vit, 550 loh, 50% crit damage) för 6.5m med avslutande budgivning mitt under primetime.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av Strogvor:

verkligen inte, vid snabbsökning på ah så finns det chests för 20k med 200dex 50vit. Ser inte att något annat på chesten skulle vara så intressant, aldrig hört om en DH som kör evasive fire.

Fick själv sålt en cloak med mycket dex för 1.5mil. Fast den hade mer vitality och några andra saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

De 18m du satt ut den för kommer du inte få. Jag sålde nyss en klart bättre (100 int, 200 vit, 550 loh, 50% crit damage) för 6.5m med avslutande budgivning mitt under primetime.

det är dock styrka på hans vilket gör massor skilldnad för en barb som lever på loh, inge resistances är lite synd dock

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

De 18m du satt ut den för kommer du inte få. Jag sålde nyss en klart bättre (100 int, 200 vit, 550 loh, 50% crit damage) för 6.5m med avslutande budgivning mitt under primetime.

18 mille? Jisses. Inte en chans. Dem statsen du fick 6.5M för var helt okej. 6-9 mille skulle jag säga.

Men det är klart, man kan ju chansa, och idioter finns till allt.