Skriv på är ni snälla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Handlar nog snarare om att de inte vill att folk ska kunna ladda ner spelet och lira offline.

Ja självfallet gör det, men D2 sålde grymmt bra ändå, och nu har de lagt till ännu mer online "only" funktionalitet med AH osv.

Om folk laddar ned och spelar SP gör det inget, för det gör dem bara ännu mer sugna på att köpa det för att komma åt MP delarna...

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Ja självfallet gör det, men D2 sålde grymmt bra ändå, och nu har de lagt till ännu mer online "only" funktionalitet med AH osv.

Om folk laddar ned och spelar SP gör det inget, för det gör dem bara ännu mer sugna på att köpa det för att komma åt MP delarna...

Blizzard verkar inte så övertygade

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd

okej det ändrar inte min åsikt om att ni är lipiga whiners som inte kan vänta lite, gå ut och gör något annat när det krångla? klipp gräsmatta åt era föräldrar, eller far och hälsa på din farmor och drick en kopp kaffe !

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av joshoa:

okej det ändrar inte min åsikt om att ni är lipiga whiners som inte kan vänta lite, gå ut och gör något annat när det krångla? klipp gräsmatta åt era föräldrar, eller far och hälsa på din farmor och drick en kopp kaffe !

Nej.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Du är tydligen uppfostrad så att om du skriker o bölar tillräckligt så får du som du vill? det är ett större problem än diablo för dig tror jag

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Blizzard verkar inte så övertygade

Blizzard är övertygade, de har de alltid varit och det har även alltid varit deras modell att erbjuda extra online content för att locka till köp

Det är ju bara att titta hur dåligt det gått för deras titlar Diablo 2 och Starcraft som sålde så extremt dåligt pga inget DRM och pirater att Blizzard gick i konkurs, eller vänta lite nu???

Det är activision som är problemet... Activision äger blizzard och har därför bestämt att de måste ha hårdare DRM för att DE är oroliga för pirater.

Skrivet av joshoa:

okej det ändrar inte min åsikt om att ni är lipiga whiners som inte kan vänta lite, gå ut och gör något annat när det krångla? klipp gräsmatta åt era föräldrar, eller far och hälsa på din farmor och drick en kopp kaffe !

Du har precis köpte en film du längtat efter att se, allt är redo med chips och familjen samlad. Nu är du en lipande whiner om den av någon DRM anledning inte går att titta på just denna fredagkvällen mellan 8-10 då det är dags för fredagsmys.

För i helvette, försök tänka dig någon vuxen mäniska som skulle acceptera samma sak som du gör? Hur många män skulle acceptera "sluta whina och gå ut ett tag om TVn krånglar" när det är hockey final till exempel???

Jag håller faktiskt med endel av poängerna, det är ni som accepterar att bli behandlade som skit utan att säga ifrån som förstör för resten och gör att det upplevs som OK att behandla oss kunder som skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Jag håller faktiskt med endel av poängerna, det är ni som accepterar att bli behandlade som skit utan att säga ifrån som förstör för resten och gör att det upplevs som OK att behandla oss kunder som skit.

Istället för att grina på forumet om att jag vill spela spelet har jag spelat spelet varje kväll utom 2 (då servrarna var nere) sen releasen.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Men det verkar helt random huruvida man kan komma in eller inte. Vissa har jobb och kan inte sitta och spela hela dagarna. Förra veckan satt jag tre kvällar i rad och kunde inte komma in pga error 37. Konstigt att man blir förbannad? Nej.

Visa signatur
Permalänk

Som jag skrev i den andra tråden om exakt samma sak så kan man koka ner det till att dagens "snorungar" är bortskämda och vrålar för minsta lilla. Att de tror att det globala forum som internet är, är till för att basunera ut dessa obeskrivliga orättvisor som de utsätts för är bara att beklaga.

Visa signatur

Intel I5 4670K @ 4.4 ghz | Noctua NH-D14 | EVGA GTX 780 SC 3GB | MSI Z87-S02 "Inet edition" | Corsair XMS 8gb 1600 mhz |NZXT Hale90 1000W | Samsung 840 Pro 256 gb | OCZ Vertex 64 GB | Seagate 1 TB | Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

någon som läst eula? lär ju stå något om servrar.

EULA gäller inte endå, det är bara ett försök att skydda sig för alla företag men dessa gäller inte över landets lagar och konsument rättigheter.

Skrivet av joshoa:

okej det ändrar inte min åsikt om att ni är lipiga whiners som inte kan vänta lite, gå ut och gör något annat när det krångla? klipp gräsmatta åt era föräldrar, eller far och hälsa på din farmor och drick en kopp kaffe !

Skrivet av joshoa:

Du är tydligen uppfostrad så att om du skriker o bölar tillräckligt så får du som du vill? det är ett större problem än diablo för dig tror jag

Du är tydligen uppfostrad att acceptera allt ett företag gör mot dig med sitt DRM för att få bort den extra skaran som piratkopierar deras spel. Man ser verkligen att de passar ihop med Activision.

Alla har rätt till sin åsikt, visst jag håller lite med att om man köper ett spel med DRM som detta så får man skylla sig själv eftersom man accepterade och gav support för denna typen av DRM. Men att sedan om man nu har acceperat detta och spelet inte funkar när man vill spela och det så långt efter release då har de all rätt att klaga, specielt när det kommer till Blizzard som har så stor erfarenhet av att driva MMOs

Citat:

"If Blizzard expect you to be always online to play their game. Then Blizzard need to always been online whenever you want to play it".

Lycka till med er som har spelet och kan inte spela, och hoppas ni tänker efter innan ni accepterar ett sådant DRM nästa gång.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av joshoa:

Du är tydligen uppfostrad så att om du skriker o bölar tillräckligt så får du som du vill? det är ett större problem än diablo för dig tror jag

Varför skulle jag vara det?

Skrivet av GaMeR2K5:

Är det ca 5 000 000 som har köpt Diablo 3? De ca 23 000 som har skrivit under är 0.46%...

Inte många missnöjda alltså.

Blizzard kommer ju givetvis inte göra någonting.

Med tanke på att inte 5 000 000 spelare har sett namninsamlingen så tycker jag ändå det är riktigt många som gjort det rätta.

Skrivet av Mannequin:

Som jag skrev i den andra tråden om exakt samma sak så kan man koka ner det till att dagens "snorungar" är bortskämda och vrålar för minsta lilla. Att de tror att det globala forum som internet är, är till för att basunera ut dessa obeskrivliga orättvisor som de utsätts för är bara att beklaga.

Det har ingenting med att vara någon bortskämd snorunge att göra.

Internet är till för att kommunicera, vad annars skulle det vara till för?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannequin:

Som jag skrev i den andra tråden om exakt samma sak så kan man koka ner det till att dagens "snorungar" är bortskämda och vrålar för minsta lilla. Att de tror att det globala forum som internet är, är till för att basunera ut dessa obeskrivliga orättvisor som de utsätts för är bara att beklaga.

"Snorunge" kan du vara själv, du vet uppenbarligen inte hur lite tid vuxna arbetande människor med familj har över till fritid och hur viktig den tiden är för dem.

Skrivet av Derox:

Istället för att grina på forumet om att jag vill spela spelet har jag spelat spelet varje kväll utom 2 (då servrarna var nere) sen releasen.

Lustigt du, jag har försökt spela det ungefär hälften av kvällarna och 4 av dem har jag inte kommit in över huvud taget mellan klockan 8-10 pga sevrar och eller felmedellande. Ytterligare 2 har jag fått sitta och svära i en halvtimma för att de är "busy".

Statistiskt sett betyder det att jag inte kunnat spela spelet som jag vill 6 dagar av de 10 jag försökt, eller krångel 60% av gångerna.

Jag kan inte svara på varför du inte stött på lika mycket problem, kanske strular det inte lika mycket om man loggar in tidigare?
Men jag kan kräva vissa saker som betalande kund.

Skulle du acceptera om någon annan produkt du betalat fullpris för bara fungerade 4 av 10 dagar???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Skulle du acceptera om någon annan produkt du betalat fullpris för bara fungerade 4 av 10 dagar???

Men varför accepterade du då deras Terms of use?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nirnaeth:

Brukar inte den typen av namninsamlingar bara vara ett sätt att samla in mailadresser till reklam?

Yupp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Men varför accepterade du då deras Terms of use?

...

Det måste man göra för att spela spelet, men din punkt är oväsentligt eftersom du har rätt att prova en produkt och Svea rikes lagar står över en Eula.

Om någon annan företag säg Volvo sålde bilar som ingen kunde använda eftersom det inte fanns tillräckligt med hjul till dem, utan de lottade ut vem som fick använda de befintliga hjul som finns för att ta sig med sin volvo hem(och använda) kan jag misstänka att folk skulle sluta köpa volvo bilar.

Blizzard har trots all kunnat se lite förhandsinformation om hur många som skulle köpa spelet och att de inse att om man säljer 5 000 000 exemplar måste man ha möjlighet att se till att dessa kunder kan spela sitt spel efter release. Det finns erfarenhet hos Blizzard (Server köerna på WOW när det släpptes var horribla). Att behandla sina kunder med förakt är inte bra service.

Om det vore en annan branch skulle företaget få lägga ner. Inte många skulle köpa mat på Ica om du fick din mat 6 veckor efter du betalat den och varit hungrig under de 6 veckorna.

Jag har inte D3, testade betan och tyckte att det var iprincip D2 med lite extra lulllull. Vilket man kan tycka att de borde ha kunnat gjort lite fortare än de år det tagit att göra.

MEN även jag är less på alla dessa spel och företag som kräver att man ska vara online för att kunna spela spelen men inte tillhandahåller den möjligheten om det råkar vara så att många vill göra det samtidigt, säg samma dag som spelet släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Det är activision som är problemet... Activision äger blizzard och har därför bestämt att de måste ha hårdare DRM för att DE är oroliga för pirater.

Vänta nu lite... om du ska whina på DRM och på Blizzard etc så behöver du ha korrekta fakta. Din röst väger noll när du sitter och skriker och gnäller på saker och ting, samt rabblar upp fakta som faktiskt är totalt falska.

För att förklara vart du har fel så måste du förstå att Vivendi Games, fd Vivendi Universal Games äger Blizzard Entertainment. Vivendi Games köpte upp Activision och de slogs samman till Activision Blizzard. Vivendi Games hade vid samman slagningen 54% av aktierna och äger fortfarande majoriteten av aktierna till Blizzard vilket gör att de fortfarande har sista ordet över vad Blizzard gör. Detta har också gjort det möjligt för Blizzard att vara en självständig aktör med sin egen företagsledning, dvs Michael Morhaime som är VD. Activision äger inte Blizzard och kommer aldrig att göra det så länge som Vivendi har majoriteten av aktierna.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av aileron:

...

Det måste man göra för att spela spelet, men din punkt är oväsentligt eftersom du har rätt att prova en produkt och Svea rikes lagar står över en Eula.

Om någon annan företag säg Volvo sålde bilar som ingen kunde använda eftersom det inte fanns tillräckligt med hjul till dem, utan de lottade ut vem som fick använda de befintliga hjul som finns för att ta sig med sin volvo hem(och använda) kan jag misstänka att folk skulle sluta köpa volvo bilar.

Blizzard har trots all kunnat se lite förhandsinformation om hur många som skulle köpa spelet och att de inse att om man säljer 5 000 000 exemplar måste man ha möjlighet att se till att dessa kunder kan spela sitt spel efter release. Det finns erfarenhet hos Blizzard (Server köerna på WOW när det släpptes var horribla). Att behandla sina kunder med förakt är inte bra service.

Om det vore en annan branch skulle företaget få lägga ner. Inte många skulle köpa mat på Ica om du fick din mat 6 veckor efter du betalat den och varit hungrig under de 6 veckorna.

Jag har inte D3, testade betan och tyckte att det var iprincip D2 med lite extra lulllull. Vilket man kan tycka att de borde ha kunnat gjort lite fortare än de år det tagit att göra.

MEN även jag är less på alla dessa spel och företag som kräver att man ska vara online för att kunna spela spelen men inte tillhandahåller den möjligheten om det råkar vara så att många vill göra det samtidigt, säg samma dag som spelet släpps.

Nej, i detta fall är det inte Sveriges lagar som gäller. Du har köpt spelet från ett internationellt spelföretag kallat Blizzard. Bara för att du råkar bo i Sverige så är det inte våra lagar som gäller i dessa fall. Du skulle lika gärna kunna ha bott i vilket annat land som helst. Stämmer du Blizzard och kommer till domstol är det inte den svenska domstolen.

Ditt exempel med Volvo bilarna är inte samma situation som denna. Att det inte finns tillräckligt med hjul åt alla som köper sin bil är inte samma sak som att blizzards servrar inte skulle räcka dom första få dagarna när årets mest efterlängtade spel släpps och slår alla sälj rekord och alla ska in samtidigt på deras servrar dom första dagarna.

Det är mycket möjligt att de fick förhandsinformation för hur många som skulle köpa spelet. Det har vi dock inga källor om(?). Men det kanske var ett medvetet val att de vet när ett nytt spel släpps så är det alltid typ 3-4 gånger så många spelare som ska in och spela just då vid release, än vad det är några dagar senare när siffrorna har lagt sig. Och då är det lite onödigt att uppgradera deras servrar med 3-4 gånger högre kapacitet när det endast gäller ett par dagar. Då sparar dom in otroligt mycket pengar vilket ger otroligt många fördelar i framtiden. Vi kommer få fler spel, bättre spel, bättre service osv. Mycket positivt för oss gamers.

Men du har all rätt att vara arg på Blizzard för du inte fick spela spelet direkt. Men som jag sa, när du accepterade deras Terms of use så accepterar du att det är på det här sättet. Tråkigt men sant.

Du vet nog redan själv vad fördelarna är med att hålla spelet online hela tiden. Fast som du förstår själv så kan ju inte alla vara nöjda. Det är alltid några som blir missnöjda.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Lustigt du, jag har försökt spela det ungefär hälften av kvällarna och 4 av dem har jag inte kommit in över huvud taget mellan klockan 8-10 pga sevrar och eller felmedellande. Ytterligare 2 har jag fått sitta och svära i en halvtimma för att de är "busy".

Statistiskt sett betyder det att jag inte kunnat spela spelet som jag vill 6 dagar av de 10 jag försökt, eller krångel 60% av gångerna.

Jag kan inte svara på varför du inte stött på lika mycket problem, kanske strular det inte lika mycket om man loggar in tidigare?
Men jag kan kräva vissa saker som betalande kund.

Skulle du acceptera om någon annan produkt du betalat fullpris för bara fungerade 4 av 10 dagar???

Var 2 av dessa kvällar de kvällar då de faktiskt stängde ned servrarna? Och sen fanns det ytterligare en kväll då de faktiskt hade utannonserat om att servrarna skulle vara nera ett tag. Om jag försöker gå in på D3 bara de kvällarna som det är nere skulle det inte fungerat 100% av gångerna. Det är inte det som är viktigt dock, det viktiga är hur många kvällar av alla möjliga kvällar det varit nere.

Jag har kommit in på första försöket i princip alla kvällar, även de gånger jag loggat ut för att göra annat för att sedan logga in igen vid 8-9 har jag kunnat komma in ut problem. Några kvällar var det dock lite error 37, men då var det bara att försöka några ggr så kom jag in.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"